Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)?

Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)?

Ja, voornamelijk voor mezelf
2
1%
Ja, voornamelijk voor de samenleving
24
17%
Ja, voor mezelf en de samenleving
46
33%
Ja, voor mezelf en familie
9
7%
Ja, ik moet voor mijn werk
0
Geen stemmen
Ik moet voor mijn werk maar wil het eigenlijk niet
0
Geen stemmen
Nee
4
3%
Nee, het lijkt mij niet veilig
0
Geen stemmen
Nee, er is voor mij te weinig bekend over de lange termijn effecten
15
11%
Nee, om meerdere redenen niet
10
7%
Misschien, ik twijfel nog
28
20%
 
Aantal stemmen : 138
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 11 Dec 2020 11:13

Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)?

Op internet lees ik veel verdeeldheid over of men het Corona vaccin neemt of niet, ik ben benieuwd hoe dat hier op het forum is. Daarbij ben ik ook benieuwd als je het neemt of dat dan voornamelijk is omdat je zelf graag beschermd wilt zijn of dat je het meer doet voor de samenleving (soort van meehelpen aan collectieve bescherming).

Natuurlijk mag je je antwoord toelichten maar ik weet dat het een enigszins gevoelig onderweg kan zijn waarbij discussies en onbegrip kan ontstaan en dat is niet perse mijn bedoeling van dit topic.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2020 11:16

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik heb echt nog geen idee.
<<

Anoniem308

Bericht 11 Dec 2020 11:17

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik heb nog niets ingevuld omdat ik zelf dus nog twijfel.

Als eerste over de bijwerkingen, wat zijn de lange termijn effecten bijvoorbeeld op mijn vruchtbaarheid, algemene gezondheid en immuunsysteem? Natuurlijk wordt er zorgvuldig onderzoek gedaan naar de vaccins, maar de lange termijn effecten weten we misschien pas over 20 jaar.
Als tweede vind ik er lastig aan dat ik zelf met mijn leeftijd en gezondheid de inschatting maak weinig risico te lopen aan negatieve gevolgen van Corona. Ik ben er zelf ook niet bang voor.
Maar ik ben wel bang om het aan kwetsbare mensen om mij heen over te dragen. Dus dat zou voor mij wel een reden zijn om hem toch te nemen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Dec 2020 11:21

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik heb gestemd 'voor mezelf en de samenleving'. De belangrijkste motivatie is dat ik graag wil dat we uit deze crisis komen en ik daar graag aan bij wil dragen.

Ik ben niet bang dat het vaccin te snel ontwikkeld is, ik durf daarin wel te vertrouwen op de wetenschap. Dat doe ik bij andere vaccins en geneesmiddelen tenslotte ook. Ik heb me bij andere vaccins ook nog nooit afgevraagd of ze wel lang genoeg getest zijn.

Ik zou het alleen niet doen als opeens blijkt dat het vanwege gezondheidsredenen niet zou mogen, maar dat lijkt me logisch en voor iedereen gelden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 11 Dec 2020 11:25

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik twijfel nog wel, heb nu gestemd op 'voor mezelf en de samenleving'
Ik neig naar ja, maar vind het wel spannend. Ook omdat ik zelf niet echt tot een risicogroep behoor, de griepprik haal ik bijvoorbeeld ook nooit.

Maar voor de samenleving is het wél goed om te doen, om die dekkingsgraad zo hoog mogelijk te houden.
Wel word ik erg recalcitrant van het feit dat er wellicht instanties/vliegtuigmaatschappijen/festivals, etc zullen zijn die mensen die niet gevaccineerd zijn zullen weren. Dat vind ik heel erg eng, doet me denken aan de serie Black Mirror.

Nou goed, ik hoop op mooie inzichten hier, Caulfield ik ben wederom benieuwd hoe jij er nu in staat!
<<

Anoniem313

Bericht 11 Dec 2020 11:39

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Nou Carrie, eigenlijk net zoals jij! Ik zou letterlijk dezelfde post kunnen tikken (ben ook BM fan natuurlijk) en heb dezelfde stem uitgebracht!
Spannend blijft het maar ik heb voldoende vertrouwen in de ontwikkeling van het vaccin om de keuze te maken mij te laten vaccineren. Als ik ooit aan de beurt kom want ik sta natuurlijk achteraan in de rij.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Dec 2020 11:40

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Caulfield schreef:Nou Carrie, eigenlijk net zoals jij! Ik zou letterlijk dezelfde post kunnen tikken (ben ook BM fan natuurlijk) en heb dezelfde stem uitgebracht!
Spannend blijft het maar ik heb voldoende vertrouwen in de ontwikkeling van het vaccin om de keuze te maken mij te laten vaccineren. Als ik ooit aan de beurt kom want ik sta natuurlijk achteraan in de rij.


Haha ok! Dus ik begrijp goed dat jij dan niet neigt naar ja, maar het 'gewoon' gaat doen?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 11 Dec 2020 11:44

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ja ik laat me wel vaccineren, hoewel ik dat ook spannend vind. Maar als dit de enige manier is waarop ik straks weer lekker kan gaan werken dan doe ik dat.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Dec 2020 11:45

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Susan schreef:Ik heb gestemd 'voor mezelf en de samenleving'. De belangrijkste motivatie is dat ik graag wil dat we uit deze crisis komen en ik daar graag aan bij wil dragen.




Dit.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Dec 2020 11:48

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Susan schreef:Ik heb gestemd 'voor mezelf en de samenleving'. De belangrijkste motivatie is dat ik graag wil dat we uit deze crisis komen en ik daar graag aan bij wil dragen.

Ik ben niet bang dat het vaccin te snel ontwikkeld is, ik durf daarin wel te vertrouwen op de wetenschap. Dat doe ik bij andere vaccins en geneesmiddelen tenslotte ook. Ik heb me bij andere vaccins ook nog nooit afgevraagd of ze wel lang genoeg getest zijn.

Ik zou het alleen niet doen als opeens blijkt dat het vanwege gezondheidsredenen niet zou mogen, maar dat lijkt me logisch en voor iedereen gelden.


Ik sluit me helemaal aan bij Susan! En eerlijk gezegd kan ik inmiddels niet wachten tot ik het vaccin heb gekregen.
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Dec 2020 11:48

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik weet het nog niet.
Niet omdat ik het vaccin niet vertrouw, maar ik weet dat ik allergische ben op een hulpstof die in bijna alle vaccinaties zitten. De laatste keer dat ik een vaccinatie heb gehaald kreeg ik gelijk een allergische reactie op te tafel, dus ik twijfel vooral daarom.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Dec 2020 11:51

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik las trouwens dat het grootste deel van de Nederlanders voor 1 juli gevaccineerd kan zijn en dat vond ik best een positief bericht. Misschien dat we dan inmiddels over de helft van de crisis zijn en er iets van licht aan de horizon schijnt.
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Dec 2020 11:57

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Silly-One schreef:Ik weet het nog niet.
Niet omdat ik het vaccin niet vertrouw, maar ik weet dat ik allergische ben op een hulpstof die in bijna alle vaccinaties zitten. De laatste keer dat ik een vaccinatie heb gehaald kreeg ik gelijk een allergische reactie op te tafel, dus ik twijfel vooral daarom.


In dat geval wordt het vaccin van Pfizer afgeraden. Mocht het een ander vaccin zijn waar je voor in aanmerking komt, dan zou je kunnen navragen of die hulpstof erin zit en op basis daarvan kunnen beslissen - al zou ik het in jouw geval ook snappen als je het helemaal niet doet. En juist omdat er mensen zijn die niet goed reageren op vaccins, hoop ik dat zoveel mogelijk andere mensen het vaccin wel nemen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Dec 2020 11:58

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Bliss schreef:Ik las trouwens dat het grootste deel van de Nederlanders voor 1 juli gevaccineerd kan zijn en dat vond ik best een positief bericht. Misschien dat we dan inmiddels over de helft van de crisis zijn en er iets van licht aan de horizon schijnt.


Ja, dat las ik ook, dat zou heel mooi zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 11 Dec 2020 11:59

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Nee, om meerdere redenen niet.

Daarbij is zwangerschap en borstvoeding (vaak) en contra-indicatie. Dus ik van sowieso af.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 11 Dec 2020 12:00

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik vind het heel lastig. Waarschijnlijk sta ik vrij vooraan omdat ik wel gewoon zorgmedewerker ben, ook al heb ik momenteel niet veel patientencontact. Maar ik sta gewoon echt niet vooraan omdat rna-vaccins niet al veelvuldig gebruikt zijn en ik allemaal worst case scenarios op lange termijn kan verzinnen. En het feit dat ik nu niet veel patientencontact heb, maakt het voor mij weer een andere afweging.

En die kansen zijn heel klein. En als ik echt actief in de zorg zou werken zou ik het waarschijnlijk wel nemen. Maar helemaal nu ik het zelf al fors gehad heb. Ik denk dat ik minstens eerst mijn antistoffen zou willen laten bepalen, want ik vind het helemaal onzin om te nemen als ik al antistoffen zou hebben.

Het liefst zou ik wat langer afwachten, dat we zeg maar iets meer zicht hebben op 1) semi-lange termijn effecten van enkele jaren en 2) of het uberhaupt beschermt tegen transmissie. Want tot nu toe is er vooral gekeken naar of het beschermt tegen infectie/ziekte (dus of gevaccineerde mensen het minder krijgen/minder ziek worden) en niet naar of gevaccineerde mensen het inderdaad minder overdragen. Laat staan of het toegevoegde waarde heeft als je al een infectie hebt doorgemaakt.

Lang verhaal kort: het hangt er heel erg vanaf op welk moment ik in aanmerking kom en wat er dan bekend is en wat de mogelijkheden zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Dec 2020 12:03

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Huppekee schreef:Nee, om meerdere redenen niet.

Daarbij is zwangerschap en borstvoeding (vaak) en contra-indicatie. Dus ik van sowieso af.


Oh echt? Daar heb ik nog niets over gelezen.

Ik kan me wel goed voorstellen dat je het niet wilt nemen als je zwanger bent en er is niet zoveel over bekend.
Ik vind het voor mezelf wel fijn dat ik weet dat wij geen kinderen meer willen. Dat helpt bij mij wel mee met de beslissing inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Dec 2020 12:05

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik heb nee ingevuld.

Nee, want ik ben bang dat ik mijn immuunsysteem er mee aantast. Deze is namelijk erg goed, ik heb nog nooit griep gehad, en ik ben bang dat zo'n vaccin iets gaat doorbreken. En daarbij komt dat het vaccin pas net is ontwikkeld en de langetermijnschade is niet bekend. Het is uit angst dus en ik ben hier egoïstisch in, daar ben ik me van bewust.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 11 Dec 2020 12:06

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Die allergische reactie vind ik dan wel weer eng. Ik heb in het verleden op een medicijn (ook via injecties) een allergische reactie gehad. Ik zou dan wel graag eerst willen weten hoe dat zit.
Ook reageer ik op sommige vleesvervangers allergisch, dat vind ik super vervelend want ik zou graag juist meer van dat soort dingen eten maar ik vind het dus eng.

Maar los van bovenstaande: Ja, voor mezelf en de samenleving.

Edit: Ik heb een auto-immuun ziekte en ben daardoor ook kwetsbaarder.
En ik bedenk me nu dat ik het stiekem ook wel fijn zou vinden om te weten of ik corona al heb gehad, voordat ik het vaccin neem. Maar dat zal wel niet niet gaan.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 11 Dec 2020 12:12

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Marin schreef:
Huppekee schreef:Nee, om meerdere redenen niet.

Daarbij is zwangerschap en borstvoeding (vaak) en contra-indicatie. Dus ik van sowieso af.


Oh echt? Daar heb ik nog niets over gelezen.

Ik kan me wel goed voorstellen dat je het niet wilt nemen als je zwanger bent en er is niet zoveel over bekend.
Ik vind het voor mezelf wel fijn dat ik weet dat wij geen kinderen meer willen. Dat helpt bij mij wel mee met de beslissing inderdaad.



Pfizer meldt weinig bijwerkingen vaccin, wel oppassen met sommige groepen - https://nos.nl/l/2359127

En dit staat in de vrijgegeven bijsluiter:

Pregnancy
There are no or limited amount of data from the use of COVID-19 mRNA Vaccine BNT162b2.
Animal reproductive toxicity studies have not been completed. COVID-19 mRNA Vaccine
BNT162b2 is not recommended during pregnancy.

For women of childbearing age, pregnancy should be excluded before vaccination. In addition, women
of childbearing age should be advised to avoid pregnancy for at least 2 months after their second dose.

Breast-feeding
It is unknown whether COVID-19 mRNA Vaccine BNT162b2 is excreted in human milk. A risk to
the newborns/infants cannot be excluded. COVID-19 mRNA Vaccine BNT162b2 should not be used
during breast-feeding.

Fertility
It is unknown whether COVID-19 mRNA Vaccine BNT162b2 has an impact on fertility.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Dec 2020 12:15

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ah dank je. Dan zal ik zolang ik bv geef ook nog wel even wachten maar wie weet ben ik tzt toch al gestopt. En ja in jouw geval en dat van andere zwangeren lijkt 't me dan ook logisch dat je wacht.
Let's discover the world together.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 11 Dec 2020 12:24

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik twijfel nog. Niet aan het nut van inenten maar omdat ik al Corona heb gehad. In theorie zou ik daarmee al beschermd moeten zijn.

Wat mij ook aan het twijfelen maakt... Zijn we er na 1x inenten vanaf of moet de inenting (jaarlijks?) herhaald worden net als de griepprik of komt er een schema net als bij de bmr? In het geval van 1x inenten vraag ik me af of het zin heeft om iemand die al besmet is geweest in te enten omdat het dode virus al in het lichaam is.
Laatst gewijzigd door Pluis op 11 Dec 2020 12:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Dec 2020 12:26

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Pluis schreef:Ik twijfel nog. Niet aan het nut van inenten maar omdat ik al Corona heb gehad. In theorie zou ik daarmee al beschermd moeten zijn.



Nee toch? Volgens mij zijn er genoeg gevallen bekend van mensen die 2 keer corona hebben gehad, helaas.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 11 Dec 2020 12:45

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ja, maar moeten maar kijken of het mag ivm zwanger willen worden of zijn. Wel zwaar als ik daardoor niet gevaccineerd mag worden en dan als gevolg niet mag vliegen. Maar goed, latere zorg.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 11 Dec 2020 12:52

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Carrie schreef:
Pluis schreef:Ik twijfel nog. Niet aan het nut van inenten maar omdat ik al Corona heb gehad. In theorie zou ik daarmee al beschermd moeten zijn.



Nee toch? Volgens mij zijn er genoeg gevallen bekend van mensen die 2 keer corona hebben gehad, helaas.


Klopt maar daar is nog te weinig over bekend aldus de GGD. Er zijn ondertussen zoveel mensen die het hebben gehad en maar een paar mensen die het voor de tweede keer hebben gehad.

Ik vraag me daarom ook af of we er met 1x vaccineren uit gaan komen. Als het virus terug kan komen na een eerdere besmetting kan het ook na 1x vaccineren terugkomen. De BMR, reisvaccinaties en griepprik moeten ook herhaald worden na een bepaalde periode.
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers