Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)?

Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)?

Ja, voornamelijk voor mezelf
2
1%
Ja, voornamelijk voor de samenleving
24
17%
Ja, voor mezelf en de samenleving
46
33%
Ja, voor mezelf en familie
9
7%
Ja, ik moet voor mijn werk
0
Geen stemmen
Ik moet voor mijn werk maar wil het eigenlijk niet
0
Geen stemmen
Nee
4
3%
Nee, het lijkt mij niet veilig
0
Geen stemmen
Nee, er is voor mij te weinig bekend over de lange termijn effecten
15
11%
Nee, om meerdere redenen niet
10
7%
Misschien, ik twijfel nog
28
20%
 
Aantal stemmen : 138
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Jan 2021 09:40

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik snap alleen niet dat mensen die op kantoor zitten niet zelf hebben kunnen bedenken dat de oproep nog niet voor hun was. Aangezien er duidelijk in de media is aangegeven dat mensen die met patiënten werken als eerste gaan. Je kan toch zelf ook wel bedanken dat als je op kantoor zit ( of thuiswerkt) dat jij minder urgent bent dan iemand die aan het bed staat.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Jan 2021 09:42

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Caulfield schreef:Nou ja, hoe het mis heeft kunnen gaan staat in het bericht. Onduidelijkheid over verantwoordelijkheden. Jammer dat dit is gebeurd.


Als werkgever kun je ook een beetje nadenken volgens mij. Ik weet dat bij ons alleen collega’s die direct bewonercontact hebben de oproep gekregen hebben. Ik denk dat er ook een heel stuk weet je we proberen het gewoon bij zit.
2015 💙
<<

Anoniem308

Bericht 12 Jan 2021 09:51

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Silly-One schreef:Ik snap alleen niet dat mensen die op kantoor zitten niet zelf hebben kunnen bedenken dat de oproep nog niet voor hun was. Aangezien er duidelijk in de media is aangegeven dat mensen die met patiënten werken als eerste gaan. Je kan toch zelf ook wel bedanken dat als je op kantoor zit ( of thuiswerkt) dat jij minder urgent bent dan iemand die aan het bed staat.

Nou inderdaad. Daarom verbaasde het mij bijvoorbeeld ook dat ik bijv Burn zag schrijven dat ze hem mocht halen. Had geen idee dat blijkbaar iedereen in die zorginstellingen hem mocht halen. Directe of indirecte patiëntenzorg.

Ik merk dat het een beetje een ikke ikke ikke strijdt wordt met het vaccin soms. Heel naar als je bedenkt dat alle westerse landen ze hebben opgekocht en in Afrika ze gewoon amper vaccins hebben.
(Hele andere discussie trouwens).
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jan 2021 10:14

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Silly-One schreef:Ik snap alleen niet dat mensen die op kantoor zitten niet zelf hebben kunnen bedenken dat de oproep nog niet voor hun was. Aangezien er duidelijk in de media is aangegeven dat mensen die met patiënten werken als eerste gaan. Je kan toch zelf ook wel bedanken dat als je op kantoor zit ( of thuiswerkt) dat jij minder urgent bent dan iemand die aan het bed staat.


Ja dat zou mooi zijn, maar ik ben bang dat het zo niet werkt. Ik geef als voorbeeld maar weer eens mijn werk, een grote kennis- en onderwijsinstelling met 4000 werknemers. Onderwijs is een cruciale sector. Men heeft nu op bestuursniveau geregeld met het ministerie dat we alle 4000 werknemers daarmee recht hebben op noodopvang. Ook de kantinemedewerker, ook de directeur bedrijfsvoering, en ook Caulfield de beleidsadviseur - die dus geen bal met dat onderwijs te maken hebben. En reken maar dat een flink aantal van die niet-essentiële medewerkers hun kinderen naar de noodopvang brengt: want het mag toch?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Jan 2021 10:17

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Maar Caulfield, ik bedoel ook wel dat mensen hier in zelf toch wel de inschatting kunnen maken in hoeverre zijn echt recht hebben op. Dat jij als beleidsadviseur wel kan inschatten dat, ook al heb je er recht op, het voor jou minder essentieel is dan voor de persoon die voor de klas staat. De eigen verantwoordelijkheid die je als persoon neemt en inschat die mis ik een beetje.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 12 Jan 2021 10:19

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik vind oprecht dat de coronacrisis de zwakte van deze regering erg goed last zien. Alles gaat mis wat er mis kan gaan lijkt het wel.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jan 2021 10:19

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Silly-One schreef:Maar Caulfield, ik bedoel ook wel dat mensen hier in zelf toch wel de inschatting kunnen maken in hoeverre zijn echt recht hebben op. Dat jij als beleidsadviseur wel kan inschatten dat, ook al heb je er recht op, het voor jou minder essentieel is dan voor de persoon die voor de klas staat. De eigen verantwoordelijkheid die je als persoon neemt en inschat die mis ik een beetje.


Ja, dat snap ik - maar mensen kiezen dus anders, om voor hen moverende redenen.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jan 2021 10:20

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Minx schreef:
Caulfield schreef:Nou ja, hoe het mis heeft kunnen gaan staat in het bericht. Onduidelijkheid over verantwoordelijkheden. Jammer dat dit is gebeurd.


Als werkgever kun je ook een beetje nadenken volgens mij. Ik weet dat bij ons alleen collega’s die direct bewonercontact hebben de oproep gekregen hebben. Ik denk dat er ook een heel stuk weet je we proberen het gewoon bij zit.


Tuurlijk kan dat, maar zij handelden vanuit de verwachting dat de GGD dat zou doen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Jan 2021 10:31

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik merk dat ik dit oprecht heel lastig vind, net als inderdaad een kantinemedewerker die noodopvang aan mag vragen. Maar zo hoor je er inderdaad meer. Mijn werkgever is op veel punten het braafste jongetje van de klas en die hebben dus ook echt een strenge selectie gemaakt voor wie ze aangemeld hebben voor de eerste groep vaccins. Zijn zelf een vaccinatiecampagne gestart, en als je thuis kan werken werk je dus thuis.
Maar dit zijn wel dingen die frustreren, ik probeer me echt heel streng aan de regels te houden en toch ben ik besmet geraakt ook dat is frustrerend. En de vermoeidheid die op dit moment ook meespeelt helpt natuurlijk ook niet. Gevoelsmatig heb ik het idee dat het op veel vlakken flink onderschat wordt wat voor virus dit is.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Jan 2021 11:01

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Luisa schreef:Ik vind oprecht dat de coronacrisis de zwakte van deze regering erg goed last zien. Alles gaat mis wat er mis kan gaan lijkt het wel.


Dit is natuurlijk een dooddoener. Net of een andere samenstelling van de regering het beter zou doen. Dat weet je helemaal niet namelijk.
Van bijna iedereen raakt het geduld inmiddels op omdat het ondertussen bijna een jaar aan de gang is. Die irritatie die dat met zich meebrengt kan geen enkele regering iets aan doen. Tevens geen enkele regering heeft eerder zoiets meegemaakt en ja ze hebben fouten gemaakt zodat de tweede golf meer kans had (van mij hadden ze namelijk in de zomer een totaal reisverbod mogen opleggen, dus geen vliegverkeer voor vakanties). Dat is in mijn optiek de grootste fout die ze hebben gemaakt.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 12 Jan 2021 11:14

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Natuurlijk weet ik niet of een andere regering het beter zou doen. Maar dat doet toch niet af aan het feit dat de huidige al aardig wat fouten heeft gemaakt? Daar mag ik ze toch op afrekenen? Ongeacht of een ander kabinet het beter of slechter gedaan zou hebben. We lopen in NL vanaf het begin achter de feiten aan wat betreft testen en vacci eren. En dan nu dit weer. Ik zou niet weten wie ik daar anders verantwoordelijk voor moet houden hoor. Om voor mijzelf te spreken, dat mijn geduld op is komt mede door dit soort kwesties keer op keer. Ik heb vertrouwen in de Gommers en Kuipers van deze wereld, niet meer in diegenen die geacht worden het beleid uit te zetten en te zorgen voor goede uitvoering daarvan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Jan 2021 11:38

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Wat betreft vaccineren lopen we nu volgens mij vooral tegen de hoeveelheid beschikbare vaccins op, wat ook door de EU veroorzaakt wordt. Kijk bv naar Israël waar ze uit de startblokken knallen, maar ook veel meer per vaccin betalen. En bv Frankrijk waar het niet echt van de grond komt terwijl het eerste vaccin daar eerder toegediend is dan in Nederland.

Overigens heb ik inderdaad ook blind vertrouwen in Kuijpers en Gommers.
Van Dissel gaat steeds meer in mijn allergie zitten en heeft voor mijn gevoel te veel invloed op het zwabberbeleid.
2015 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Jan 2021 15:53

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik kreeg zojuist een brief om een vaccin te halen. Jammer dat ik hem nu niet mag
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 19 Jan 2021 19:37

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Wat mij nu opvalt: iedereen heeft het heel druk met wie wel en niet naar de noodopvang mag, maar de opvang en de leerkrachten zitten dus onbeschermd tussen een ratjetoe aan kinderen. Welke gevolgen gaat dit hebben? En waarom wordt dit personeel niet ingeënt? Een zwangere collega van me gaf vandaag aan het eigenlijk wel heel spannend te vinden nu. We zijn proefkonijnen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Jan 2021 20:00

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Het staat jullie natuurlijk vrij om een mondkapje op te zetten, Exo. Ik vind het een beetje een overdreven uitspraak om eerlijk te zijn. Er zijn nog véél meer beroepen die door moeten werken en voorlopig geen zicht hebben op een vaccinatie. Dat wil niet zeggen dat jullie proefkonijnen zijn, jullie doelgroep wordt over het algemeen alleen niet zo ziek. Er moeten nou eenmaal keuzes gemaakt worden want er zijn niet genoeg vaccins en dit is de keuze. Twee pagina’s terug gaf je trouwens nog aan te twijfelen of je het vaccin wel wilde dus dat maakt je opmerking nog aparter eigenlijk :smile:
<<

Anoniem303

Bericht 19 Jan 2021 20:18

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Onze doelgroep wordt over het algemeen niet zo ziek Scandic, maar draagt wel bij in de verspreiding. Zeker nu met die Britse variant snap ik heel goed dat mensen het spannend vinden. En ik zie het ergens ook wel een beetje als proefkonijn. Wij kunnen niet thuiswerken, ons werk gaat door en het contact met de doelgroep gaat ook door. En in mijn werk (kinderopvang) is het niet wenselijk om een mondkapje te dragen in het contact met kinderen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 19 Jan 2021 21:17

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

De doelgroep wordt misschien niet zo ziek, maar de beroepsgroep wel.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem303

Bericht 19 Jan 2021 21:29

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik denk trouwens dat ik zelf proefkonijn het verkeerde woord vind, ik vind het eerder een soort vergeten beroepsgroep.

Net zoals het werk van mijn vriend, op S.chiphol staat hij elke dag reizigers te fouilleren. Een groot deel van die reizigers lapt alle voorschriften aan hun laars (anders hebben ze niks te zoeken op een luchthaven, enkele uitzonderingen daar gelaten), en dan moeten hij en zijn collega’s hun werk uitvoeren. Van het totale personeelsbestand zit momenteel ruim een derde (!) thuis met corona.

En qua kinderopvang/onderwijs: ik merk dat ik moeite heb met reacties zoals die van Scandic. Angsten van onderwijzend en kinderopvang personeel worden wel vaker als onterecht/overdreven af gedaan. En dat vind ik vervelend.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Jan 2021 21:58

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ho Ho, ik zeg niet dat ik de angst overdreven vind maar wel het woord ‘proefkonijn’. Alsof het expres wordt gedaan om maar even te kijken hoeveel mensen er besmet worden, want dat is wat er met proefkonijnen gebeurd. Nee, het is gewoon niet anders dat er niet genoeg vaccins zijn dus er moeten keuzes worden gemaakt. Niet iedereen kan nú worden ingeënt. Maar dat geldt absoluut niet alleen voor de leraren/personeel kdv maar nog vele andere beroepen zoals jij al aangeeft Rixt. En ja daar mag je van balen en het spannend of eng vinden maar doen alsof je ‘proefkonijn’ bent vind ik zwaar overtrokken.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Jan 2021 21:59

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Scandic schreef:Het staat jullie natuurlijk vrij om een mondkapje op te zetten, Exo. Ik vind het een beetje een overdreven uitspraak om eerlijk te zijn. Er zijn nog véél meer beroepen die door moeten werken en voorlopig geen zicht hebben op een vaccinatie. Dat wil niet zeggen dat jullie proefkonijnen zijn, jullie doelgroep wordt over het algemeen alleen niet zo ziek. Er moeten nou eenmaal keuzes gemaakt worden want er zijn niet genoeg vaccins en dit is de keuze. Twee pagina’s terug gaf je trouwens nog aan te twijfelen of je het vaccin wel wilde dus dat maakt je opmerking nog aparter eigenlijk :smile:


1. Wij mogen geen mondkapje op, omdat dat een angstcultuur zou zaaien.
2. Dus, dan mag ik dit niet opmerken? Er is veel te doen om de noodopvang, maar het lijkt wel of vergeten wordt dat medewerkers in opvang en onderwijs middenin de zich nog voortbewegende samenleving staan en dus een vrij groot risico vormen. We hebben wel recht op sneltests, maar dat maakt het risico niet kleiner en is gewoon een soort symptoombestrijding. Heb je ook door hoeveel mensen wij op een dag zien? Ik houd wel afstand tot mijn collega's, maar met de leerlingen lukt dat niet altijd strikt. Echter hebben mijn leerlingen contact met klasgenoten, met hun ouders, oudere broers en zussen, na schooltijd met de BSO, hun broertjes en zusjes zitten op het KDV tussen andere kinderen, en ga zo maar door. Er zitten per dag meer dan 25 leerlingen in de noodopvang, van groep 1 t/m 8, op een totale grootte van 120 leerlingen.
3. De doelgroep wordt niet ziek, maar de mensen die er voor staan wel.
4. Ik twijfel nog steeds inderdaad. Ik merk dit ook vooral op voor mijn collega's die wél kwetsbaar zijn.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Jan 2021 22:00

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Scandic schreef:Ho Ho, ik zeg niet dat ik de angst overdreven vind maar wel het woord ‘proefkonijn’. Alsof het expres wordt gedaan om maar even te kijken hoeveel mensen er besmet worden, want dat is wat er met proefkonijnen gebeurd. Nee, het is gewoon niet anders dat er niet genoeg vaccins zijn dus er moeten keuzes worden gemaakt. Niet iedereen kan nú worden ingeënt. Maar dat geldt absoluut niet alleen voor de leraren/personeel kdv maar nog vele andere beroepen zoals jij al aangeeft Rixt. En ja daar mag je van balen en het spannend of eng vinden maar doen alsof je ‘proefkonijn’ bent vind ik zwaar overtrokken.


Proefkonijn, omdat totaal niet duidelijk is wat de de rol is van de kinderen in de rondgang van het virus. Vind ik zeker wel het woord proefkonijn-waardig.
<<

Anoniem303

Bericht 19 Jan 2021 22:31

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik snap wel wat je bedoelt Exo. Neem nou de basisschool & het hele gebeuren in Lansingerland. Er is bekend dat daar onderzoeken lopen, met andere woorden, er is nog altijd te weinig bekend over de rol van kinderen in de verschillende varianten. Maar ondertussen werkt het opvang- en onderwijzend personeel wel door. Dan vind ik best dat je mag aangeven dat dat gevoelsmatig overkomt alsof je een proefkonijn bent.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Jan 2021 22:39

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ja precies. Er wordt volop ingezet op het noodonderwijs. Wij mogen niet thuiswerken, want we moeten de andere thuiswerkenden ontlasten. Maar hierdoor worden wij zelf wel blootgesteld aan het virus. Ik vind het niet meer dan logisch dat wij, als niet medisch personeel, ons daar best wat ongemakkelijk bij voelen. En ja, er zijn meer beroepsgroepen die zich waarschijnlijk zo zullen voelen, maar vanuit hen kan ik niet spreken. Ik hoop gewoon dat mensen zich hier bewust van zijn. Wij worstelen hier mee.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 20 Jan 2021 07:09

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik denk dat er veel meer beroepsgroepen zijn voor wie dit ook geldt, die misschien wat minder opvallen.

Ik werk in een optiekzaak, wij mogen gewoon de hele dag open, klanten moeten zoveel mogelijk op afspraak komen, maar gewoon binnenlopen mag ook. Het is ook echt druk, omzetten worden ruimschoots gehaald. Maar ik voel me steeds onveiliger. De meeste klanten die nu komen hebben echt geen noodgeval maar willen gewoon een nieuwe bril (ander modelletje of weer recht op zorgvergoeding) dat mag schijnbaar allemaal. Wij worden hieraan blootgesteld, moeten brillen afstellen die op het gezicht van mensen staan, met alle gevolgen van dien. Ja we hebben een mondkapje op, maar hoeveel helpt een chirurgisch mondkapje wanneer je iemands gezicht aan moet raken?
De klant die nu komt geeft blijkbaar weinig gehoor aan 'blijf zoveel mogelijk thuis', dus de kans is aanwezig dat die zich ook niet aan de verdere regels houdt.

Maar, zoals de regering zegt: goed zicht is essentieel. Dus dit mag en kan allemaal.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 20 Jan 2021 09:33

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Wat mij betreft krijgt school/opvang personeel ook voorrang. Vooral als dan de scholen eerder open kunnen, daar heb ik zo’n beetje alles voor over. Maar ik ga er niet over 😁. Het is natuurlijk lastig om een grens te trekken, want voorrang voor de ene groep betekent dat kwetsbare mensen (of wie dan ook) weer langer moeten wachten. En ook wat Rixt zeg, er zijn meerdere beroepsgroepen denkbaar om voorrang aan te verlenen.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers