Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)?

Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)?

Ja, voornamelijk voor mezelf
2
1%
Ja, voornamelijk voor de samenleving
24
17%
Ja, voor mezelf en de samenleving
46
33%
Ja, voor mezelf en familie
9
7%
Ja, ik moet voor mijn werk
0
Geen stemmen
Ik moet voor mijn werk maar wil het eigenlijk niet
0
Geen stemmen
Nee
4
3%
Nee, het lijkt mij niet veilig
0
Geen stemmen
Nee, er is voor mij te weinig bekend over de lange termijn effecten
15
11%
Nee, om meerdere redenen niet
10
7%
Misschien, ik twijfel nog
28
20%
 
Aantal stemmen : 138
<<

Anoniem307

Bericht 09 Jan 2021 22:57

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik heb even geen idee of ik hier eerder heb gereageerd, maar ik neem het vaccin wel. Mijn man twijfelt. Dat is niet omdat hij een complotdenker is en geloofd in microchips in zo'n vaccins, maar omdat er nog onvoldoende bekend is over de bijwerkingen voor iemand met een hartspierziekte. Hij neemt de griepprik ook niet en dat heb ik hem nooit kwalijk genomen. We kennen alleen maar mensen die ziek worden van de prik en zelfs verlammingsverschijnselen krijgen na zo'n prik. Wat doet een vaccin? Wat zijn de echte bijwerkingen? We weten het nog niet. En tot die tijd ben ik de enige van ons gezin die zich laat vaccineren.
<<

Anoniem296

Bericht 10 Jan 2021 00:26

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Luisa schreef:Max, mag ik vragen waarom een vaccin voor jullie noodzaak is om familie buiten EU te bezoeken? Mijn schoonfamilie woont ook buiten de EU en ik geloof niet dat het al dan niet hebben van het vaccin invloed is op reizen van en naar dat land. Maar dat kan natuurlijk verschillen per land.

Omdat zij in een land wonen waar niemand uit de EU momenteel wordt toegelaten. Zij mogen hun eigen land ook niet verlaten, omdat ze daar nauwelijks covid hebben.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 10 Jan 2021 02:05

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Max: landgenoten van mij of onze zuiderburen? Volgens mij heb ik dit eerder gevraagd al, maar kan me niet herinneren.
Ben zo benieuwd wanneer ze het weer toelaten..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem296

Bericht 10 Jan 2021 10:45

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Nog even aanvullend hierop Luisa: ik ga er vanuit dat alle vliegtuig maatschappijen een vaccinatie als vereiste gaan zien. Dus dan is alles ver buiten de EU zonder vaccinatie een no go.

*weggehaald
Laatst gewijzigd door Anoniem296 op 10 Jan 2021 11:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 10 Jan 2021 11:24

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ai, ja dat is pittig en zeker met de 2 weken, uit eigen zak, quarantaine..
Er zijn zoveel schrijdende gevallen en ze zijn zo streng (maar goed, daartegenover staat dat ze het hier goed onder controle hebben). Ik ben het er 100% mee eens maar vind ook lastig, ik heb 2 zussen en een vader die grote risicogevallen zijn en ik kom echt het land niet uit op tijd. Dus hoop ik dat ze snel ingeënt worden, dan is die angst wat minder.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem296

Bericht 10 Jan 2021 11:28

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

*weggehaald
Laatst gewijzigd door Anoniem296 op 10 Jan 2021 11:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Jan 2021 11:36

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Max schreef:Nog even aanvullend hierop Luisa: ik ga er vanuit dat alle vliegtuig maatschappijen een vaccinatie als vereiste gaan zien. Dus dan is alles ver buiten de EU zonder vaccinatie een no go.

*weggehaald


Ja, verwacht je dat? Zolang het vaccin niet voor iedereen beschikbaar is, is dat m.i. discriminatie. Nog los van de integriteitskwestie. Ik verwacht het daarom niet zo snel. Maar het zou kunnen. Vind het wel interessant om de ontwikkelingen hieromtrent te volgen.
<<

Anoniem303

Bericht 10 Jan 2021 11:39

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Luisa schreef:
Max schreef:Nog even aanvullend hierop Luisa: ik ga er vanuit dat alle vliegtuig maatschappijen een vaccinatie als vereiste gaan zien. Dus dan is alles ver buiten de EU zonder vaccinatie een no go.

*weggehaald


Ja, verwacht je dat? Zolang het vaccin niet voor iedereen beschikbaar is, is dat m.i. discriminatie. Nog los van de integriteitskwestie. Ik verwacht het daarom niet zo snel. Maar het zou kunnen. Vind het wel interessant om de ontwikkelingen hieromtrent te volgen.

Ik zou er ook niet raar van staan te kijken. Veel vliegmaatschappijen hebben een paar maanden terug al aangegeven dat ze in de toekomst, als het vliegen weer echt op gang komt, graag met een coronapaspoort willen werken.
<<

Anoniem296

Bericht 10 Jan 2021 11:41

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Luisa schreef:
Max schreef:Nog even aanvullend hierop Luisa: ik ga er vanuit dat alle vliegtuig maatschappijen een vaccinatie als vereiste gaan zien. Dus dan is alles ver buiten de EU zonder vaccinatie een no go.

*weggehaald


Ja, verwacht je dat? Zolang het vaccin niet voor iedereen beschikbaar is, is dat m.i. discriminatie. Nog los van de integriteitskwestie. Ik verwacht het daarom niet zo snel. Maar het zou kunnen. Vind het wel interessant om de ontwikkelingen hieromtrent te volgen.

Qantas heeft dit al aangekondigd bijvoorbeeld. Zodra Australie open is voor toeristen, dan mogen alleen toeristen met vaccin met hen vliegen.
Bron: https://www.bbc.com/news/world-australia-55048438#:~:text=International%20air%20travellers%20will%20in,Qantas%20flights%2C%20the%20airline%20says.
<<

Anoniem296

Bericht 10 Jan 2021 11:46

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Hier wellicht nog een interessant artikel hierover https://www.washingtonpost.com/travel/2020/12/08/vaccine-passport-immunity-app-covid/

Dit gaat dus wel (niet geheel toevallig) over USA en Aus, maar goed dat zijn dus ook de landen die voor ons belangrijk zijn.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Jan 2021 11:46

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Hoe willen ze dat eisen? Kinderen worden op dit moment niet eens ingeënt..
08/2018
05/2021
<<

Anoniem296

Bericht 10 Jan 2021 11:51

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

MissEnergy schreef:Hoe willen ze dat eisen? Kinderen worden op dit moment niet eens ingeënt..

Omdat niemand het recht heeft tot toegang tot landen, alleen citizens hebben dat recht.
<<

Anoniem296

Bericht 10 Jan 2021 11:53

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Niemand heeft recht tot air travel. De vliegtuigmaatschappijen hebben recht om hun eigen regels aan te passen. Zoals ze ook hebben gedaan na 9/11. Dus als een vliegtuigmaatschappij (of een land in het geval van AU) mensen het recht tot hun land ontzeggen dan kan dat gewoon. Dat is nu namelijk al sinds maart het geval daar.

En hoe ze dat eisen? Als jij geen vaccinatie paspoort kan laten zien dan wordt je niet doorgelaten naar de gate. Net als dat als jij geen visum kan tonen je geen toegang krijgt tot het vliegtuig. Dat gebeurt ook al jaren.
<<

Anoniem296

Bericht 10 Jan 2021 12:21

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Nog even als aanvulling: dit is al jaren het geval in veel landen. Je mag veel landen ook niet in als je niet bent gevaccineerd voor gele koorts bijv. In sommige landen moet je een stempel laten zien dat je geen cholera hebt. etc etc. Dit is niet iets nieuws. Het nieuws is dat het nu ook voor Westerse landen geldt, omdat die voor het eerst in lange tijd te maken hebben met een dergelijke ziekte.

https://www.tripsavvy.com/countries-requiring-yellow-fever-vaccination-2972946
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Jan 2021 16:41

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik denk toch dat het niet zo simpel is. Het verschil met bijvoorbeeld gele koorts is dat momenteel het vaccin tegen Covid simpelweg nog niet voir iedereen beschikbaar is. Geen idee overigens hoe dat bijvoorbeeld in Australie is, maar in Europa zijn we nog niet zo ver. Die vergelijking gaat mi daar dus mank. Zelfde met visa, daarvoor moet je weliswaar aan voorwaarden voldoen, maar die zijn wel voor iedereen gelijk.
‘Probleem’ hier is dat er in het kader van de volksgezondheid veel gebeurt en ook regelgeving opzij geschoven wordt. In veel gevallen ongetwijfeld rechtmatig, maar dat betekent niet dat voor alles wat ingevoerd wordt opgaat. Het wordt alleen niet getoetst, dus dat maakt het een theoretische discussie.
<<

Anoniem296

Bericht 10 Jan 2021 17:45

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Luisa er wordt sinds maart 2020 helemaal niemand meer toegelaten. Ze zullen de grenzen gesloten houden totdat vaccinaties ruimschoots zijn uitgerold. Daarna is het plan om alleen gevaccineerden binnen te laten.

In de andere artikelen kun je lezen dat vliegtuigmaatschappijen dus van plan zijn, na uitrol vaccins, dit als een vereiste te gaan gebruiken.

Het gaat er daarin niet zozeer om wat ik daar persoonlijk van vind of wat jij daarvan vindt. Ik geef antwoord op de vraag: neem jij het vaccin? Ja, want ik wil mijn familie graag zien. Jij vraagt waarom en bovenstaand is dus het antwoord.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Jan 2021 19:23

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Ik ging gewoon verder met de discussie en in op jouw argumenten. Nu is alles voor iedereen gelijk, zodra iets verboden voor mensen zonder vaccin terwijl het vaccin niet voor iedereen beschikbaar is creëer je ongelijkheid. Ik geloof direct dat er bedrijven en ook overheden zijn die dit wel zullen doorvoeren. Of het wettig is vraag ik mij ten zeerste af. Als het vaccin voor iedereen beschikbaar is, over 1 jaar ofzo, ander verhaal. Na jouw laatste reactie max denk ik dat we op dit punt langs elkaar heen spraken, ik had het in elk geval over korte termijn.

Maar het is zo idd een off topic discussie. Ik sloeg aan ip jouw opmerking dat het voor jou noodzakelijk was om familie te bezoeken. Dat is natuurlijk ook het geval als dit vereiste wordt gesteld. Ik vind er alleen wel wat van 😁.
Overigens zal ik het vaccin gewoon nemen. Ik vertrouw op de medische wetenschap.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Jan 2021 20:27

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Max schreef:
MissEnergy schreef:Hoe willen ze dat eisen? Kinderen worden op dit moment niet eens ingeënt..

Omdat niemand het recht heeft tot toegang tot landen, alleen citizens hebben dat recht.


Ik bedoelde meer hoe gaat het dan als er kinderen meereizen, want ik lees tot nu toe enkel 16 of 18+ wat wordt ingeënt.
08/2018
05/2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jan 2021 07:36

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Duidelijk filmpje van het Erasmus MC over hoe het vaccin werkt. Handig visueel gemaakt.

https://www.facebook.com/275107024661/p ... 424514662/
Let's discover the world together.
<<

Anoniem296

Bericht 11 Jan 2021 13:01

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

MissEnergy schreef:
Max schreef:Omdat niemand het recht heeft tot toegang tot landen, alleen citizens hebben dat recht.


Ik bedoelde meer hoe gaat het dan als er kinderen meereizen, want ik lees tot nu toe enkel 16 of 18+ wat wordt ingeënt.

Die worden niet toegelaten, omdat die in dat geval niet voldoen aan de eisen. Ze zijn heel erg streng daar en met goede redenen natuurlijk. Zelfs als je gevaccineerd bent is het nu nog niet zeker dat je toegelaten wordt. Ze willen eerst bewijs dat gevaccineerden het virus ook niet met zich mee kunnen dragen, om hun eigen bevolking te beschermen.

Luisa; ik dacht al dat we een beetje langs elkaar heen praatten qua korte termijn vs lange termijn :)
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 11 Jan 2021 17:41

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Fred schreef:Ik laat mij niet vaccineren. Als zo ongeveer iedereen het doet ontstaat zodoende al groepsimmuniteit en dan maakt het niet heel veel uit als er een aantal mensen zich niet vaccineren. Daarnaast weet ik dat het normaal gesproken 10 jaar duurt om een medicijn goed te kunnen ontwikkelen en wat het vaccin op lange termijn met je zal doen kan daarom dus niet beken zijn.


Maar jij als man hebt 30% meer kans om ernstig ziek te worden als je corona krijgt. Je doet het inderdaad voor de groepsimmuniteit, maar dus ook voor jezelf. Als die groepsimmuniteit er is, loop jij als ongevaccineerde namelijk nog meer risico. Kijk maar naar die uitbraken in de bible belt.

Het duurt 10 jaar om een medicijn te ontwikkelen omdat zo'n onderzoek daarvan 8,5 jaar op z'n gat ligt en er niks gebeurt. Eerst moet er gelobbyd worden om genoeg geld bij elkaar te krijgen om überhaupt te beginnen, dat hoefde nu niet en dat scheelt al enorm veel werk en tijd. Daarna moeten er proefpersonen gezocht worden, soms een lastige klus, nu niet. Als een onderzoek is ingediend of een onderzoeksfase is afgerond, kan zo'n onderzoek maanden of jaren op een stapel liggen voor er goedkeuring komt voor de volgende fase, daar werd nu voorrang aan gegeven en er was zelfs overlap tussen de fases. Ik vind het juist heel tof om te zien dat het wel snel kan als het écht nodig is.

Er zijn nu al meerdere artsen en wetenschappers die duidelijk hebben gemaakt dat vaccins geen langetermijneffecten hebben. Een vaccin doet heel snel z'n werk en verdwijnt dan weer uit je lijf, dus bijwerkingen worden juist op de korte termijn waargenomen.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jan 2021 18:00

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jan 2021 08:51

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

https://www.nu.nl/coronavirus/6101377/w ... ijgen.html

Ik weet niet zo heel goed wat ik hier nu weer van moet vinden. Hoe kan dit zo mis gaan?
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jan 2021 10:25

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Nou ja, hoe het mis heeft kunnen gaan staat in het bericht. Onduidelijkheid over verantwoordelijkheden. Jammer dat dit is gebeurd.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 12 Jan 2021 10:29

Re: Poll: Neem jij het vaccin (wanneer je aan de beurt bent)

Minx schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6101377/wachtlijsten-voor-coronavaccin-doordat-mensen-voor-beurt-inenting-krijgen.html

Ik weet niet zo heel goed wat ik hier nu weer van moet vinden. Hoe kan dit zo mis gaan?

Ja dat vraag ik mij ook af. Mensen hebben toch een oproep gekregen van de rijksoverheid of niet? Ik las ergens dat er een organisatie van thuiszorg aan z'n 15.000 werknemers een oproep had gedaan om een afspraak te maken bij de GGD. Als antwoord gaf die man dat hij had verwacht dat de GGD wel verdere controle zou doen. Had ik ook wel verwacht, maar ook dan heb je als organisatie ook wel een plict om netjes te wachten. Ik vond dat best arrogant.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers