Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ja
17
37%
Nee
6
13%
Weet ik nog niet
5
11%
Ik kan niet thuiswerken
18
39%
 
Aantal stemmen : 46
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Dec 2020 20:46

Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

En dan bedoel ik: meer dan voor corona het geval was?

Ik wil standaard 1.5e dag per week blijven thuiswerken en 2 dagen naar kantoor. Liever nog maar 1 dag per week naar kantoor als het lukt. Scheelt heel veel reistijd (2 uur per dag), dus zo min mogelijk is prima voor mij :smile: Ik kan niet vergelijken met de tijd voor corona omdat ik in mei dit jaar ben begonnen bij mijn werkgever.

Wat hebben jullie nu in gedachten voor als corona (ooit..) voorbij is?
<<

Anoniem313

Bericht 10 Dec 2020 20:50

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ja! Ik werkte 1 van de 4 dagen thuis en na Corona wil ik 2 dagen. Dan is het 50-50 en dat lijkt me heerlijk. Mijn huidige directeur vind dat ingewikkeld, maar ik geloof dat ik daar wel uit ga komen. Voor m’n werk-privé balans is dit zo veel beter!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Dec 2020 20:50

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Thuiswerken is voor mij lastig omdat ik veel spullen nodig heb die op kantoor liggen, daarnaast ben ik graag op kantoor samen met collega's, dus ik vind het fijn om gewoon op kantoor te werken.
<<

Anoniem295

Bericht 10 Dec 2020 20:51

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik kan niet thuiswerken.
<<

Anoniem326

Bericht 10 Dec 2020 20:54

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik vind thuiswerken zo fijn! Ik hoop dat ik nooit meer terug hoef naar de kantoortuin. Een keer per week een overleg met collega’s vind ik prima en van meerwaarde, maar werken doe ik echt beter in mijn eigen fijne omgeving en zonder ruis en afleiding. Een heel jaar thuiswerken heeft mij veel rust en vooral ook veel resultaat gebracht.

Ik hoop dus op 1 dag in de week, maar ik vermoed dat 50% de max zal zijn en dat is in mijn geval 2 dagen. Ik denk dat mijn productiviteit en resultaat keldert als ik 50% in de kantoortuin doorbreng.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Dec 2020 20:56

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Liever niet, ben graag op kantoor.
Misschien eens een middag, maar dan wel als ik alleen ben en de meiden naar de opvang.

Ik had voorheen 1 vaste thuiswerk dag met G. thuis, maar dat wil ik niet meer, helemaal niet met 2 thuis.

* Voor de was is thuiswerken wel beter haha.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 10 Dec 2020 21:02

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Nee, absoluut niet. Ik kan er niet tegen. Ik heb geroezemoes en sociale contacten nodig. Ik woon alleen en wordt hartstikke gek als ik zoveel dagen zonder aanspraak heb. Ik ben ook veel productiever op kantoor, heb hectiek om me heen nodig. Ik ben ook vorige week, na mijn aanrijding/hersenschudding, al weer elke middag lopend naar kantoor gegaan. Hoefde absoluut niet, ik deed heel weinig, ging met de koffie rond en kletste vooral maar kon er echt niet tegen om thuis te zijn.

Ik zit op mijn werk trouwens in eigen kantoor /doorloopkantoor dus relatief rustig werken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Dec 2020 21:18

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik werk altijd al thuis, maar ik vind het wel fijn om gewoon face-to-face te kunnen overleggen, dat mis ik nu wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5673

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Dec 2020 21:21

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Nee, want ik kan net als maple niet thuis werken
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Dec 2020 21:28

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

HollyGolightly schreef:Ik vind thuiswerken zo fijn! Ik hoop dat ik nooit meer terug hoef naar de kantoortuin. Een keer per week een overleg met collega’s vind ik prima en van meerwaarde, maar werken doe ik echt beter in mijn eigen fijne omgeving en zonder ruis en afleiding. Een heel jaar thuiswerken heeft mij veel rust en vooral ook veel resultaat gebracht.

Ik hoop dus op 1 dag in de week, maar ik vermoed dat 50% de max zal zijn en dat is in mijn geval 2 dagen. Ik denk dat mijn productiviteit en resultaat keldert als ik 50% in de kantoortuin doorbreng.


Vreselijk hè die kantoortuin! Is op mijn werk ook, hebben ook een nieuw kantoor waar we volgend jaar intrekken en daar weer een kantoortuin :thumbdown: Heb wel 100x gezegd dat ik dat echt vreselijk ga vinden (en vele mensen met mij) maar ze zijn overtuigd van het positieve sociale effect. Ik hoop echt dat het gaat meevallen..
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Dec 2020 21:33

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Deels thuiswerken was bij ons al de norm en zal dat nu nog meer worden. Ze zeggen daarbij ook naar de behoefte pp te willen kijken, maar het aantal werkplekken wordt hoe dan ook minder. Ik vind thuiswerken heerlijk. Ik hoop 1 dag op kantoor te werken en 2,5 dag thuis. Of de ene week 1 dag op kantoor en de andere week 2.
Soms mis ik op kantoor werken inmiddels wel, omdat ik zo weinig mensen zie nu. Maarr dat komt denk ik meer doordat vrijwel alle sociale activiteiten stil liggen. Als die tzt er wel gewoon weer zijn, dan mis ik de aanspraak van mensen op kantoor niet.
Laatst gewijzigd door Joey op 10 Dec 2020 21:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Dec 2020 21:37

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik denk dat ik bijna geen keuze heb. Er is een regeling in de maak. Dan wordt het ws 50-50. Dat vind ik wel heel fijn!! Perfecte combi. Nadeel wordt ws dat ik dan geen vaste werkplek meer heb. Althans, dat ik daar geen garantie op heb. Dat vind ik wel een heel groot nadeel. Het hebben van een eigen plekje daar mis ik nu juist erg.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 10 Dec 2020 21:39

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Maple schreef:Ik kan niet thuiswerken.

+1
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem326

Bericht 10 Dec 2020 21:39

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

En dan de reistijd die je niet meer hebt. Het gehaast om de kinderen naar school te brengen en je eerste afspraak te halen. Het verkeer in. Gedoe. Nu heerlijk om 8.35 rustig opstarten. Ik hoop echt dat het niet meer terug gaat naar hoe het was.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Dec 2020 21:43

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik heb geen idee, onze directeur is heel erg voor op kantoor werken. We hebben ook een heel mooi en fijn kantoor. Het meest ideale zou ik 2 dagen kantoor 1,5 thuis vinden. In die 1,5 dag thuis kan ik wel flink wat meters maken. Ik ben dan echt mega productief.

Scandic hoe kunnen ze nou bedenken dat kantoortuinen voor meer productiviteit zorgen. Volgens mij is inmiddels uit diverse onderzoeken gebleken dat ze contraproductief werken.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Dec 2020 22:01

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Dat vraag ik me ook af hoor Minx! Iets met kop in het zand denk ik... Zijn ook alleen de extraverte mensen die het graag willen, de praatje-pot mensen die niet zo geconcentreerd hoeven te werken. Ik zie het somber in, ik raak heel snel afgeleid met veel geluiden/mensen om me heen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 10 Dec 2020 22:05

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik werkte 100% op kantoor, nu 75%.. het zou van mij wel 50% mogen zijn, het werkt thuis toch wel fijn rustig. Ik gok dat we straks 1 dag thuis mogen blijven werken, dus 75%.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Dec 2020 22:07

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik zou echt na een halve dag compleet overprikkeld zijn. Wij hebben in dat opzicht gelukkig mini kantoren. De grootste ruimtes kunnen 6 personen zitten. Dat zijn 2 ruimtes, da zijn er nog 2 ruimtes waar 2 personen zitten en in de overige ruimtes zitten er 3. Er is wel veel glas en het voelt heel open maar daardoor werkt het wel super fijn.

Ik ben sowieso vrij prikkelgevoelig dus dit is super zo.
2015 💙
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 10 Dec 2020 22:17

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik zit in een ruimte met 10 bureaus en allemaal aan de telefoon.. best, chaos!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 10 Dec 2020 22:22

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik werkte al een tijdje 1 dag per week thuis. Ben nu al 9 maanden niet op kantoor geweest en ik mis het toch wel hoor.
Meer thuiswerken wanneer alles weer een beetje kan lijkt me wel prima, maar ik wil sowieso ook wel een dag per week weer naar kantoor. 2 dagen ook prima. Wel zo handig voor overleggen. Ik denk dat dat wel erg lastig wordt als de helft op kantoor zit en de andere helft thuis.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 10 Dec 2020 22:38

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik kan niet thuiswerken.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Dec 2020 08:19

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Burn schreef:Ik kan niet thuiswerken.

Ik ook niet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 11 Dec 2020 08:26

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik weet het nog niet aangezien ik nog niet weet wat voor functie ik dan heb.
Momenteel postsorteerder, das wat lastig vanuit thuis 🤣
Maar ik hoop het wel. Net als een aantal van jullie ben ik ook prikkelgevoelig, dus zo’n grote kantoortuin lijkt mij sowieso ook niks.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 11 Dec 2020 09:12

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik kan niet thuis werken. Maar ook als het wel een optie was zou ik denk ik hooguit maar 1 dag thuis willen werken. Ik vind de sociale contacten op werk wel heel fijn. Mijn man werkt full time thuis en ik vind het ook wel fijn om eens iemand anders te zien.
2010 2012
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Dec 2020 09:26

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik kan ook niet thuiswerken.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers