Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke zorgverzekering?

<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 05 Nov 2013 22:47

Welke zorgverzekering?

Ik wil graag gaan overstappen naar een andere zorgverzekering. Ik heb het idee, dat ik veel betaal voor dingen die ik niet gebruik en de dingen die ik wel gebruik, daar moet ik van alles zelf voor betalen (wat dus niet vergoed, en ook niet na het eigen risico).

Ik wil graag dat mijn tandartskosten en mondhygiëniste 100% worden vergoed. Astma medicatie, hooikoorts medicatie. Eventueel nog accupunctuur.
Op dit moment zit ik bij IZZ en heb ik 2 aanvullende pakketten. Maar wordt bijvoorbeeld de mondhygiëniste helemaal niet vergoed. En betaal ik 130 euro per maand.
<<

Nyx

Bericht 05 Nov 2013 23:18

Re: Welke zorgverzekering?

In 2012 betaalde ik bijna 140 euro aan zorgverzekering. Ik was plus verzekerd voor alles en voor alles dat ik dus niet gebruikte. Na een uitzending van Radar over zorgverzekeringen van 2013 heb ik mijn zorgverzekering onder de loep genomen en heb heel veel dingen veranderd, verwijderd en mijn eigen risico omhoog gegooid. Ik ben er bijna 70 euro per maand op vooruit gegaan. Misschien is het handig om de uitzending na te kijken? Of misschien handig om Radar in de gaten te houden komende maanden? Afgelopen maandag hebben ze een uitgebreide reportage gehad over de tandartsverzekering. Er schijnt voor 2014 goed nieuws te zijn, namelijk dat de zorgverzekering sowieso goedkoper wordt.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 05 Nov 2013 23:26

Re: Welke zorgverzekering?

Bedankt voor de uitgebreide reactie en de tip van radar, ik zal de uitzending over de tandarts eens na gaan kijken.
<<

Nyx

Bericht 05 Nov 2013 23:30

Re: Welke zorgverzekering?

Ik kijk toevallig elke maandag Radar (van huis uit mee opgegroeid, niet dat ik het altijd even interessant vind :P), dus mocht de gehele zorgverzekering voor 2014 aan bod komen dan zal ik het topic wel even uppen. :) Ik ben heel erg benieuwd wat er in 2014 staat te gebeuren.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 05 Nov 2013 23:48

Re: Welke zorgverzekering?

Ja daar ben ik ook echt benieuwd naar. Ik hoop dat we er op voor uit gaan :)
Ik ben namelijk elk jaar mijn hele eigen risico kwijt aan de medicatie voor mijn astma en hooikoorts.
<<

Anoniem173

Bericht 06 Nov 2013 00:37

Re: Welke zorgverzekering?

Werk je in de zorg dat je bijv izz zit? Agis heeft ook goede verzekeringen voor medewerkers in de zorg. Ik betaal iets van 110 euro voor een redelijk uitgebreid pakket! En volgens mij krijg je bij zilverenkrus en Agis ook nog eens 75 euro gestort als je daarheen overstapt. Toch ook weer mooi meegenomen! Als je student bent kun je bij zilverenkruis ook heel voordelig verzekeren!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 06 Nov 2013 00:55

Re: Welke zorgverzekering?

Zijn er eigenlijk website om zorgverzekeringen makkelijk te kunnen vergelijken?
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 06 Nov 2013 10:34

Re: Welke zorgverzekering?

Twee jaar geleden ben ik overgestapt naar zilverenkruis achmea, met name om de kosten. Vind het fijn dat je zelf je pakket kunt samenstellen. Volgens mij is het een van de goedkoopste. Hoe het zit met de dingen die jij vergoed wil hebben weet ik niet.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Anoniem12

Bericht 06 Nov 2013 10:37

Re: Welke zorgverzekering?

Ik had bij Agis altijd een tandartsverzekering waarin dan alle behandelingen van tandarts en mondhygienist tot een bepaald bedrag bijv €250 vergoed worden. Je kon dan gewoon je rekeningen insturen.

Ik heb geen tandartsverzekering meer omdat het voor mij net wel/net niet uit kon, dus ik betaal het zelf. Maar misschien heeft Agis dit nog wel zo.
<<

Anoniem 3

Bericht 06 Nov 2013 10:43

Re: Welke zorgverzekering?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 22 Nov 2013 13:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 06 Nov 2013 12:40

Re: Welke zorgverzekering?

Ik zit bij FBTO, hier kan je zelf modules kiezen, dit werkt voor mij goed.

Wel belangrijk om van te voren als je ergens heen gaat goed uit te zoeken waar wat onder valt. Podotherapie valt bv. niet onder therapieën maar extra zorg. Even een maandje aanzetten, zodat het vergoed wordt en weer uit!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 06 Nov 2013 13:46

Re: Welke zorgverzekering?

Wij zitten bij Anderzorg (Basis+Ander Jong;18-30jaar) en deze kost €111,- per maand. En dat is incl. tandartskosten.. Maar je hebt ook nog de Gezinspolis en de Budget variant.. Ik zit er nou 2 jaar en het bevalt mij heel goed!
Wat als het lukt
<<

Anoniem100

Bericht 06 Nov 2013 17:18

Re: Welke zorgverzekering?

Ik heb mijn zorgverzekering bij de ONVZ.

Basis+aanvullend Optifit+Tandfit module A en betaal hier € 156,- per jaar voor.

Voor mij is dit een van de weinige opties aangezien ik zowel lenzen als een bril heb en het voor kan komen dat ik elk jaar nieuwe moet. Daarvoor heb ik gekozen voor optimale vergoeding en hier krijg ik € 150,- per jaar. Bij vele anderen is dat € 130,- per 2 kalenderjaren bijvoorbeeld. Scheelt dus best wel voor mij.

Al een paar jaar deze verzekering en nog steeds tevreden, dus ik laat 'm ook gewoon weer doorlopen naar volgend jaar.
<<

Nyx

Bericht 06 Nov 2013 17:32

Re: Welke zorgverzekering?

girli schreef:Zijn er eigenlijk website om zorgverzekeringen makkelijk te kunnen vergelijken?


Volgens mij is Independer de beste site om te vergelijken.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 06 Nov 2013 17:45

Re: Welke zorgverzekering?

Fayebella schreef:Ja daar ben ik ook echt benieuwd naar. Ik hoop dat we er op voor uit gaan :)
Ik ben namelijk elk jaar mijn hele eigen risico kwijt aan de medicatie voor mijn astma en hooikoorts.


Mijn eigen risico gaat ook op aan mijn medicatie voor astma. Maar daarna krijg je het verder gewoon vergoed toch? Volgens mij is dit met alle zorgverzekeringen zo.
<<

Anoniem185

Bericht 07 Nov 2013 13:28

Re: Welke zorgverzekering?

Ik zit bij CZ met aanvullende jongerenverzekering.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 07 Nov 2013 15:08

Re: Welke zorgverzekering?

Ook wij zitten bij cz en krijgen via mijn man zijn werk korting (kwam hij een half jaar geleden achter dat dit mogelijk was) we zaten al bij cz maar nu staat alles op mijn man zijn naam als ik het goed zeg. Ik ben basis en aanvullend gezinnen verzekerd. Betaal elke maand wat meer maar ik wil graag goed verzekerd zijn dat als ik iets heb of F dat dit dan vergoed wordt.
<<

Anoniem87

Bericht 07 Nov 2013 15:14

Re: Welke zorgverzekering?

Ik ga overstappen naar de Hema zorgverzekering. Kost €106 voor basisverzekering, aanvullend en tandarts €250. Ik heb nu alleen basis en tandartsverzekering (bij Ohra, €111), maar omdat ik de laatste tijd vaak schouder/nekklachten heb wil ik toch wat fysio verzekeren. Ook krijg ik dan meteen mijn anticonceptiepil vergoed, altijd leuk. En je krijgt het hele jaar 10% (extra) korting bij de Hema :wink:
Laatst gewijzigd door Anoniem87 op 07 Nov 2013 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 07 Nov 2013 15:17

Re: Welke zorgverzekering?

Ik ben nu verzekerd bij Fbto, de modules die je aan en uit kunt zetten vind ik ideaal. Ik ga wel weer vergelijken binnenkort maar de kans is groot dat ik bij Fbto blijf.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 07 Nov 2013 15:36

Re: Welke zorgverzekering?

Ik ben nu verzekerd bij FBTO, maar de HEMA zorgverzekering ziet er ook erg aantrekkelijk uit. Ik ga het eens beter bekijken allemaal.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Nov 2013 16:40

Re: Welke zorgverzekering?

Ik zit al jaren bij Menzis, bevalt goed zeker qua vergoedingen. Toch vergelijk ik elk jaar alle verzekeringen.
<<

Anoniem4

Bericht 07 Nov 2013 17:58

Re: Welke zorgverzekering?

Ik ben collectief verzekerd via mijn werk bij IZA.
Weet niet uit mijn hoofd wat ik betaal, premie wordt op mijn loon ingehouden.
Ben er tevreden over, dus blijf volgend jaar daar mijn verzekering houden.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 07 Nov 2013 23:34

Re: Welke zorgverzekering?

Ik werk inderdaad in de zorg en ben dus collectief verzekerd. Maar wat ik gebruik, wordt amper vergoed.

@ Isabel, ja dat is bij elke zorgverzekering zo. Maar ik doelde meer op de reactie van Nyx dat ik dus niet mijn eigen risico omhoog wil zetten. Dat scheelt wel weer in je kosten per maand, maar dan betaal ik dus weer meer eigen risico.

Ik ga het de komende tijd maar eens goed vergelijken. Die ene waar je modules aan en uit kunt zetten, klinkt wel interessant.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 08 Nov 2013 15:34

Re: Welke zorgverzekering?

Lacey schreef:Ik ben collectief verzekerd via mijn werk bij IZA.
Weet niet uit mijn hoofd wat ik betaal, premie wordt op mijn loon ingehouden.
Ben er tevreden over, dus blijf volgend jaar daar mijn verzekering houden.


Weet je of de premie op je netto of brutoloon ingehouden wordt?
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem 63

Bericht 08 Nov 2013 20:25

Re: Welke zorgverzekering?

Ik ben vorig jaar overgestapt naar PNO. Heb ook online een site die vergelijkt gebruikt... Weet alleen niet meer welke...
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers