Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke zorgverzekering?

<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 14:29

Bericht 09 Nov 2013 16:52

Re: Welke zorgverzekering?

Sneeuwwitje schreef:
Lacey schreef:Ik ben collectief verzekerd via mijn werk bij IZA.
Weet niet uit mijn hoofd wat ik betaal, premie wordt op mijn loon ingehouden.
Ben er tevreden over, dus blijf volgend jaar daar mijn verzekering houden.


Weet je of de premie op je netto of brutoloon ingehouden wordt?


Op je nettoloon. Ik val onder de gemeentelijke CAO en daarvoor geldt dat als je aanvullend pakket 3 of 4 neemt je ook een werkgeversbijdrage krijgt.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 09 Nov 2013 16:55

Re: Welke zorgverzekering?

Lampenkapje schreef:Ik zit bij CZ met aanvullende jongerenverzekering.


Me too, echt een topverzekering vind ik dat ivm goede prijs-kwaliteitverhouding, zeker omdat er een geïntegreerde tandartsdekking inzit. Maar ja, nu twijfel ik om mijn verzekering om te gooien ivm toekomstplannen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 09 Nov 2013 19:54

Re: Welke zorgverzekering?

Op dit moment zit ik bij CZ, mijn man bij VGZ. De collectiviteit van hem is gestopt toen hij ontslagen werd, de collectiviteit bij mij stopt eind dit jaar omdat ze op het werk een andere maatschappij hebben gevonden.
Nu moeten we ons beiden er even in gaan verdiepen wat we willen. Blegggh, helemaal geen zin in...
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 10 Nov 2013 21:43

Re: Welke zorgverzekering?

Chickster schreef:
Sneeuwwitje schreef:
Lacey schreef:Ik ben collectief verzekerd via mijn werk bij IZA.
Weet niet uit mijn hoofd wat ik betaal, premie wordt op mijn loon ingehouden.
Ben er tevreden over, dus blijf volgend jaar daar mijn verzekering houden.


Weet je of de premie op je netto of brutoloon ingehouden wordt?


Op je nettoloon. Ik val onder de gemeentelijke CAO en daarvoor geldt dat als je aanvullend pakket 3 of 4 neemt je ook een werkgeversbijdrage krijgt.


Dank voor je antwoord! Ik val ook onder die cao...
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 11 Nov 2013 10:00

Re: Welke zorgverzekering?

Ik heb voor volgend jaar een uitgebreid pakket ivm zwangerschap. We stappen wel over naar interpolis. Daar krijgen we korting als raboklant en stapelkorting omdat we daar meerdere verzekeringen hebben lopen.

Mijn tip: je kunt je inschrijven bij de consumentenbond voor de verzekeringsveiling. Je hoeft geen lid te zijn en het is vrijblijvend.
Wij hebben dit gedaan met energie toen en dit scheelde een hoop.

Anders via independent inderdaad.
Afbeelding
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 11 Nov 2013 14:06

Re: Welke zorgverzekering?

Wij zitten dit jaar bij promovendum, valt onder vgz.
Ben nu eerst in afwachting of hun voor 2014 een contract tekenen met de logopediepraktijk. Zo niet dan word het overstappen.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem122

Bericht 11 Nov 2013 15:24

Re: Welke zorgverzekering?

Ik zit bij FBTO, heb daar altijd gezeten, mijn ouders ook. Dit blijkt telkens voor mij toch de goedkoopste verzekering, omdat ik maar van een aantal dingen gebruik maak (fysiotherapie, ADHD medicatie en nu weer vaccinaties).
Omdat je modules aan en uit kan zetten ben ik zo goedkoper uit dan met een andere verzekering, waar je van alles maar een beetje vergoed krijgt.(9x fysio ipv tot 1000 euro bijvoorbeeld)

Ik ga ook dit jaar niet overstappen denk ik, omdat ik al mijn verzekeringen bij FBTO heb, en ik bij FBTO de module buitenland aan kan zetten, ideaal voor als ik straks in Thailand zit en er iets gebeurd.
<<

Anoniem20

Bericht 11 Nov 2013 15:42

Re: Welke zorgverzekering?

Zilveren kruis ivm collectiviteit.
<<

Anoniem85

Bericht 11 Nov 2013 16:44

Re: Welke zorgverzekering?

A.s. Zaterdag gaat Kassa over zorgverzekeringen.

Ik zit nu al jaren bij cz jongeren, collectief via een hele oude werkgever. Ik vind het best uitgebreid. Misschien dat ik overstap, moet het allemaal nog eens bekijken.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 11 Nov 2013 18:17

Re: Welke zorgverzekering?

Dan moet ik zaterdag maar eens gaan kijken Sun. Ik ben benieuwd.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 11 Nov 2013 20:18

Re: Welke zorgverzekering?

Wij hebben onze verzekering ook gewijzigd. Mijn man en ik hadden het allebei nog apart ( ik betaalde 132 euro en mijn man rond de 120 ) We hebben heel wat dingen eraf gehaald en we komen nu uit op 137 euro per maand voor het hele gezin. We hebben de aanvullende verzekering eraf gehaald, dit geldt ook voor de tandarts verzekering. Ook hebben we onze eigen risico verhoogd naar 660 euro. We willen eens kijken hoe het dit jaar zo gaat. We hebben geen bijzondere dingen nodig, wordt toch niet meer zwanger. Het scheelt ons straks 1380 euro in het jaar. ( alleen betalen we dan de controles bij de tandarts zelf ) Ben heel benieuwd!

Edit: Wat ons ook 9 euro per maand scheelt is dat als je ooit wat krijgt en je naar het ziekenhuis moet dat je zorgverzekering bepaald naar welk ziekenhuis je moet gaan en normaal kun je dit zelf kiezen ( wel in de buurt en niet aan de andere kant van het land natuurlijk )

En we hebben ook nog zoveel % korting omdat we mijn baan als collectief hebben aangemeld
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 12 Nov 2013 20:48

Re: Welke zorgverzekering?

Hoe hoog is jullie eigen risico?
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 13 Nov 2013 23:53

Re: Welke zorgverzekering?

Mijn eigen risico staat op het laagst. Dus 350 euro dit jaar. Ik heb elk jaar mijn eigen risico op, daarom verhoog ik het ook niet.
<<

Anoniem 3

Bericht 14 Nov 2013 13:44

Re: Welke zorgverzekering?

Komend jaar stappen wij over naar CZ. Heb ook al uitgezocht of ik bij CZ een goede verzekering kan afsluiten voor in de toekomst als ik eventueel zwanger zou zijn en daar hebben ze ook een goede aanvullende polis voor :) .
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 22:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Snirp

Bericht 14 Nov 2013 14:41

Re: Welke zorgverzekering?

woezel schreef:Wij zitten dit jaar bij promovendum, valt onder vgz.
Ben nu eerst in afwachting of hun voor 2014 een contract tekenen met de logopediepraktijk. Zo niet dan word het overstappen.


Ben benieuwd!
Wij hebben hier als centrum niet getekend :)
Aflevering zaterdag van Kassa komt ook een logopedist aan het woord, ben benieuwd!
<<

Anoniem170

Bericht 14 Nov 2013 17:42

Re: Welke zorgverzekering?

Ik zit nu bij Zilveren kruis en ik heb basis+tandarts 2 sterren en hoogste eigen risico en ik betaal 83,50 per maand, en had ook nog 75 euro gestort gekregen afgelopen jaar.
Ik doe dat al sinds ik mijn eigen verzekering moet betalen, hoogste eigen risico. Hoeveel ik al wel niet uitgespaard heb.. Scheelt zeker 20 euro per maand. Als ik dan in het ziekenhuis kom te liggen moet ik wel in 1 keer 850 euro neerleggen, maargoed dat is het risico..In de tussentijd heb ik dat er toch al wel uit.
Ik ga denk ik weer overstappen, ik denk dat het CZ direct wordt
<<

Nyx

Bericht 16 Nov 2013 19:28

Re: Welke zorgverzekering?

Vanavond gaat Kassa! over de zorgverzekering van 2014. Het is al begonnen, dus de mensen die willen weten hoe en wat kunnen het vanavond terugkijken op uitzendinggemist.nl.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 17 Nov 2013 14:25

Re: Welke zorgverzekering?

Snirp schreef:
woezel schreef:Wij zitten dit jaar bij promovendum, valt onder vgz.
Ben nu eerst in afwachting of hun voor 2014 een contract tekenen met de logopediepraktijk. Zo niet dan word het overstappen.


Ben benieuwd!
Wij hebben hier als centrum niet getekend :)
Aflevering zaterdag van Kassa komt ook een logopedist aan het woord, ben benieuwd!


Ik ben ook nog benieuwd, ga het morgen even navragen aan de logopodiste. Op de site van hun staat dat ze nog in onderhandeling zijn. En dan ook maar eens vragen of me zoon het volgend jaar nog nodig heeft.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 17 Nov 2013 14:30

Re: Welke zorgverzekering?

Ik heb kassa ook gekeken gister, wel interresant.
Eigen risico weet ik nog niet of ik dat ga verhogen. Als ik bij de verzekering kijk waar we nu zitten,
scheelt het 15 euro pm en dan heb je 500 extra eigenrisico. Dat is 180 winst als er niets gebeurd, maar 320 extra kwijt mocht er wel wat gebeuren.
We maken wel nooit het eigen risico op, maar wat als je bv een ongeluk krijgt?
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem29

Bericht 17 Nov 2013 16:08

Re: Welke zorgverzekering?

Ik zit bij Zekur. Die is volgens mij het goedkoopste. €88,- per maand, maar dan heb je ook echt alleen een basisverzekering.

Waarom hebben vele van jullie eigenlijk een tandarts verzekering? Ik ga 1x per jaar naar de tandarts, vind de tandarts genoeg voor mijn gebit) en heb dan nooit iets. Zo'n controle en even opfrissen kost mij €35,- . (dus 1x per jaar). Echt zonde om voor zoiets een tandarts verzekering af te sluiten. Of heb ik gewoon geluk met een sterk gebit haha. Kan ook nog.

Volgend jaar wil ik wel een andere verzekering. Ik moet een nieuw spiraaltje, die ik in het ziekenhuis wil laten plaatsen en ik wil mijn heup laten nakijken (heb vroeger heupluxatie gehad en heb het laatste half jaar heel veel last van mijn rug/bekken en sta steeds schever.) Misschien daarnaast nog niets van alternatieve geneeswijze of chiropractor.

Wil eigenlijk niet meer dan €100,- per maand betalen. Kijken of dat kan :D
<<

Nyx

Bericht 17 Nov 2013 16:51

Re: Welke zorgverzekering?

Ik moet maandag even bellen met CZ. Ik dacht dat ik geen tandartsverzekering had, maar toen ik gisteren mijn polis nakeek bleek er een standaard tandartsverzekering in te zitten. Net als de pil en fysio. Ik dacht toch echt dat ik dat had uitgeschakeld, maar kennelijk niet?
<<

Anoniem87

Bericht 17 Nov 2013 16:55

Re: Welke zorgverzekering?

Ik wilde eerst overstappen naar Hema maar denk dat ik toch voor FBTO ga. Is €104 per maand voor basis + tandarts €250 + aanvullend. Lijkt me een goede deal, ik betaal nu €110 voor alleen basis + tandarts €250.
<<

Anoniem28

Bericht 17 Nov 2013 21:21

Re: Welke zorgverzekering?

Ik ga denk ik voor FBTO met aanvullend tandarts tot 250 euro en dan zet ik de module uit als ik de ingreep heb gehad in januari. Ik twijfel nog over het eigen risico verhogen.
<<

Anoniem20

Bericht 19 Dec 2013 22:35

Re: Welke zorgverzekering?

Heb zojuist mijn pakket omgegooid
Heb nu 860 e.r., een selectief polis en alleen nog een tand 2 pakket. Betaal per jaar dus 3% korting
836,92. Nog geen 70 euro per maand omgerekend.

Nu hopen op een gezond 2014 :)


Jullie al keuze gemaakt?
<<

Anoniem199

Bericht 20 Dec 2013 10:20

Re: Welke zorgverzekering?

Wij stappen denk ik over naar CZ direct. Weet alleen nog niet wat ik doe met het eigen risico. Ga ik nog even over nadenken.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers