Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerst plannen, maak jij ze?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 06 Dec 2020 11:21

Kerst plannen, maak jij ze?

Maak jij al kerstplannen? Of wacht je eerst de persconferentie van aanstaande dinsdag af?

En zo ja, wat ga je doen? 🎄
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Dec 2020 11:26

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

We hebben wel al wat plannen gemaakt maar of ze uitgevoerd gaan worden hangt erg van dinsdag af. Ik merk echter dat het mijn schoonfamilie niks uitmaakt wat de regering zegt dus ik weet niet of ik daar onderuit ga komen. En stiekem vind ik het ook wel heel gezellig. Lastig hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem308

Bericht 06 Dec 2020 11:31

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Ik maak ze nog niet, omdat ik dus eerst even wil afwachten hoe groot de groepen mogen zijn.

Ik verbaas mij dat ik echt overal mensen hoor zoals jouw schoonfamilie Lady. Ook mensen die zich al 9 maanden heel strak aan de maatregelen houden roepen met kerst dat ze zich er niet aan houden. Ik vind dat erg lastig.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Dec 2020 11:37

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Oh ingewikkeld lijkt me dat! Mijn ouders en schoonfamilie zijn daar gelukkig heel relaxed in. Gaan ervan uit dat kerst niet doorgaat, en als we elkaar toch ff kunnen zien, is het mooi meegenomen.

Wij maken dus verder geen plannen en ik denk ook niet dat dingen anders worden nav de persconferentie. Mijn broer komt kerstavond en blijft slapen en wellicht kunnen we eerste of tweede kerstdag even naar m’n ouders om te wandelen ofzo.
<<

Anoniem295

Bericht 06 Dec 2020 11:38

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Wij hebben binnen de maatregelen wel al plannen gemaakt.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 06 Dec 2020 11:42

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Mijn familie kijkt ook niet zo krap en wil gewoon kerst vieren zoals normaal. Ik vind dit lastig want wij willen ons aan de maatregelen houden en worden dan weer als spelbreker gezien.

Mijn schoonfamilie wil de persconferentie afwachten maar ik denk dat we een jaartje overslaan. Begin februari is mijn schoonvader jarig en ik denk dat we dan een verlaat kerstfeestje vieren.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 06 Dec 2020 11:53

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Hier coronaproof plannen zoals de maatregelen nu zijn. Met sint wel met 1 persoon teveel maar wel afstand kunnen houden. Met kerst is dit waarschijnlijk ook het geval
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Dec 2020 11:57

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Wij hebben al wel 'globale' plannen gemaakt. Eerste kerstdag met schoonouders, dus valt sowieso binnen de regels. Tweede kerstdag met ouders en broer/schoonzus. Is één volwassene teveel eigenlijk. Ik denk niet dat ik daar moeilijk over ga doen als de regels zo blijven, dit zijn de mensen die elkaar toch al wekelijks zien.
Ik hou me normaal ook wel behoorlijk strak aan de regels trouwens, maar ik vind dat er ook wel rekening gehouden moet worden met de feestdagen qua iets versoepelen van de groepsgrootte voor 2 dagen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Dec 2020 12:00

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Wij maken plannen om het zo min mogelijk met zo min mogelijk mensen te vieren ongeacht wat de regering gaat zeggen. We vieren het waarschijnlijk 1 dag alleen met mijn schoonmoeder en 1 dag alleen met mijn ouders en mijn schoonvader en zijn vrouw en de schoonouders van J's 1e vrouw slaan we over. Oud en nieuw vieren we dan met J's vader en de schoonouders van J. bezoeken we waarschijnlijk tussendoor een keer. Dit jaar vieren we het niet met mijn zus+fam en mijn zwager+fam en dus ook niet gezamenlijk.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 06 Dec 2020 12:01

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Ik vier Kerst altijd al coronaproof: een van de Kerstdagen samen met mijn vader, broertje, schoonzusje en nichtje en neefje en de andere dag ben ik alleen of ga ik nog even bij mijn vader langs.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem308

Bericht 06 Dec 2020 12:05

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Scandic schreef:Ik hou me normaal ook wel behoorlijk strak aan de regels trouwens, maar ik vind dat er ook wel rekening gehouden moet worden met de feestdagen qua iets versoepelen van de groepsgrootte voor 2 dagen.

En dan zitten we in januari twee weken erna weer met een gigantische piek...
<<

Anoniem331

Bericht 06 Dec 2020 12:07

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Ik vier het al jaren coronaproof, dus ook dit jaar.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 06 Dec 2020 12:13

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Meestal gaat we de ene dag naar schoonouders en de andere dan naar mijn ouders.
M'n schoonmoeder moet beide dagen werken, dus daar gaan we sowieso niet heen. Ik denk dat we wel naar mijn ouders gaan, maar nog niks echt afgesproken.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 06 Dec 2020 12:16

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Ik heb voor het eerst sinds jaren nog geen (definitieve) plannen. Mijn vriend en ik hebben 2 mensen uitgenodigd voor eerste kerstdag. Dit kan coronaproof in ons huis. Deze uitnodiging is nog niet geaccepteerd/afgewezen, dus we wachten het rustig af. Van mijn schoonfamilie hebben we nog niets gehoord en dat laat ik lekker zo. Die groep is veel te groot, dus we gaan samen tegen die tijd misschien 's middags langs bij mijn schoonmoeder o.i.d., maar ik verwacht geen grote groepen.
<<

Anoniem307

Bericht 06 Dec 2020 12:16

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Er veranderd niets aan onze plannen voor kerst. Eerste kerstdag eten we met mijn moeder en haar man. 4 personen, 2 huishoudens en volgens mij mag dat. Maar ook als er geen Corona was zag onze kerst er zo uit.
<<

Anoniem298

Bericht 06 Dec 2020 12:18

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Ja, we hebben plannen. Eerste kerstdag naar m’n schoonouders en tweede kerstdag blijven we met z’n vieren thuis. Normaal zouden we het met mijn ouders en alle broers en zussen + aanhang vieren maar dat kan nu dus niet. Volgend jaar is het weer kerst, dus een jaartje iets anders is geen probleem.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Dec 2020 12:22

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Hier nog geen plannen. Normaal gaan we eerste kerstdag naar mn ouders, maar we zijn met teveel. Mijn vader zei al we slaan het over dit jaar. Ik ga er zelf nog wel even langs een van de dagen en verder zie ik het wel.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem324

Bericht 06 Dec 2020 12:24

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Ik heb nog geen plannen gemaakt en wacht dinsdag af.
Andere jaren was ik een van de kerstdagen bij mijn moeder met mijn broers + aanhang en gezinnen. Schoonfamilie is in het buitenland dus dat is sowieso niet te combineren. Soms tweede kerstdag met vrienden.
Dit jaar hebben we wel al besloten dat we allemaal op een andere dag bij mijn moeder langs gaan, maar er zijn nog geen afspraken over welke dagen. Ik weet ook niet of ik me er oké bij voel om met vrienden te eten (dat zou volgens de huidige richtlijnen nog wel mogen).
Ik zie het wel!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Dec 2020 12:25

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Eerste dag bij mijn ouders.

Overigens houd ik als ik daar nu ben ook 1,5 meter afstand. Ik ga altijd aan de andere kant van tafel zitten met minimaal 1 lege stoel ertussen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Dec 2020 12:30

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Nee wij wachten nog even. Het heeft zo weinig nut om het te plannen als het daarna toch niet kan. Snap dat eerlijk gezegd ook niet echt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem295

Bericht 06 Dec 2020 12:31

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Haha oh ik bedenk me nu dat we eerste kerstdag vieren in een gezelschap van 5 (ouders & nog thuiswonend broertje, en wij) waarvan iedereen de afgelopen twee weken corona heeft gehad. Ergens toch weer een voordeel, kunnen daar op dat moment in elk geval geen mensen meer besmet worden. Wil niet zeggen dat we ons niet aan de regels gaan houden hoor, dat doen we toch maar wel gewoon.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2020 12:31

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

We gaan naar m'n schoonouders. Qua corona regels en aantal personen kan dat gewoon, want wij zijn het enige gezin van buitenaf.

We zouden 2de kerstdag koffie drinken bij m'n moeder voor het eerst, maar ik denk dat we dat dit jaar toch maar niet doen, aangezien we Sinterklaas ook overgeslagen hebben. Eten doen we die dag weer bij schoonouders en dan komen er nog 1 oom en 1 nichtje die hun vrouw/moeder verloren hebben onlangs.
Past dus niet bij het max. aantal personen van nu op dit moment, maar ach.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1703

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 06 Dec 2020 12:31

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Wij hebben nog geen concrete plannen gemaakt, het ligt er inderdaad aan wat de maatregelen doen.
Als het mag dan zijn we met 6 volwassenen en 4 kinderen. Dan gaan we 1e kerstdag met zijn allen naar mijn ouders.
Als je met minder mag afspreken gaan wij 1e kerstdag naar mijn ouders en mijn zus en gezin 2e kerstdag.
De andere kerstdag zijn de kinderen van man weer naar hun moeder en wij met zijn 3tjes thuis.
Juli 2019
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Dec 2020 12:32

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

AMM schreef:
Scandic schreef:Ik hou me normaal ook wel behoorlijk strak aan de regels trouwens, maar ik vind dat er ook wel rekening gehouden moet worden met de feestdagen qua iets versoepelen van de groepsgrootte voor 2 dagen.

En dan zitten we in januari twee weken erna weer met een gigantische piek...


Het wordt natuurlijk niet voor niks overwogen hè.. Blijkbaar valt het mogelijk wel binnen de opties. We zullen het dinsdag horen.
Ben trouwens lang niet de enige die er zo over denkt als ik de andere reacties lees 🤭
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Dec 2020 12:56

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Scandic schreef:
AMM schreef:En dan zitten we in januari twee weken erna weer met een gigantische piek...


Het wordt natuurlijk niet voor niks overwogen hè.. Blijkbaar valt het mogelijk wel binnen de opties. We zullen het dinsdag horen.
Ben trouwens lang niet de enige die er zo over denkt als ik de andere reacties lees 🤭

Ik vraagt me ook af of er echt een enorme piek van zou komen. 5 of 6 personen in plaats van vier vind ik toch anders dan 10 personen of meer. Maar goed, ergens moet je de grens trekken natuurlijk .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers