Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke e-bike?

<<

Anoniem295

Bericht 06 Dec 2020 02:53

Re: Welke e-bike?

Ja wel een fietsplan, maar vrij beperkt aanbod daarin helaas...
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 08 Dec 2020 13:03

Re: Welke e-bike?

Ik heb sinds juli de cortina e-u4 met middenmotor en 750 accu en ben superblij met deze. Ik twijfelde tussen deze en de miss grace, maar fietsenmaker adviseerde absoluut de cortina. Weet eigenlijk niet meer precies waarom, maar ik zou gewoon eens wat fietsen gaan testen bij de fietsenwinkel. De winkel heeft voor het proefritje mijn vooorzitje erop gezet om te proberen en bij de cortina gaat dat prima, hij heeft het zadel ook nog een tikkeltje achteruit gezet zodat de ruimte iets meer is en de voordrager naar voren verlengd. Ik heb een zitje voorop en een zitje achterop. Wij waren zo enthousiast dat we na een maand een tweede hebben gekocht voor mijn vriend. Deze hebben wij:

https://www.cortinafietsen.nl/e-bikes/product/CET8BMMD

https://www.cortinafietsen.nl/e-bikes/c ... 7BMMD57QGM

Afbeelding
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 08 Dec 2020 13:31

Re: Welke e-bike?

Ik heb ook een cortina ebike. De family versie. Hij is dus langer dan een normale fiets waardoor je meer ruimte hebt tussen je zadel en stuur. Ik ben er echt ontzettend blij mee. Het is een hele fijne fiets!

Afbeelding
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Dec 2020 14:58

Re: Welke e-bike?

Ik heb een elektrische moederfiets en daarvoor had ik een Cortina wat officieel geen moederfiets was. Echter had deze wel een breder stuur en zat er zo’n blokje op om een yepp stoeltje te bevestigen. Hier kon ik prima opstappen zonder wijdbeens te moeten fietsen en dat was toen ik ook flink overgewicht had. Dus ik zou cortina zeker meenemen en gaan testen.
2015 💙
<<

Anoniem295

Bericht 08 Dec 2020 18:39

Re: Welke e-bike?

Thanks, die cortina ga ik ook meenemen!
<<

Anoniem295

Bericht 10 Dec 2020 10:18

Re: Welke e-bike?

Haha, het wordt alleen maar ingewikkelder, ik heb de Cortina e-Common Family inmiddels ook toegevoegd aan m'n lijstje :laughcry:
https://www.cortinafietsen.nl/e-bikes/c ... BMMU50MYGM
Afbeelding

Over het nu al bestellen ivm levertijd: Dat klinkt verleidelijk maar ik wil eerst zorgen dat ik het bedrag bij elkaar heb zonder dat ik andere reserves aan moet spreken. Als ik één ding geleerd heb de afgelopen jaren, is het wel om geen geld uit te geven wat je nog niet hebt :) Ik wil toch graag geld apart houden voor onvoorziene omstandigheden enzo. Maar ik vind het wel heel leuk om me alvast te oriënteren.
<<

Anoniem308

Bericht 10 Dec 2020 10:25

Re: Welke e-bike?

Complimenten voor jouw instelling Maple, fijn dat je financieel zo stabiel probeert te leven!

Ik heb overigens net mijn 3 jaar oude sparta Ebike voorzien van een nieuwe motor + driver, kosten waren zeker wel 500 euro. Nou heb je voor dat bedrag geen nieuwe fiets, maar ik vond het toch een hoop geld :shock:
<<

Anoniem295

Bericht 10 Dec 2020 10:27

Re: Welke e-bike?

Haha nou, ik probeer dat niet, dat doen we gewoon :wink:

Wat balen van dat kostenplaatje! Is dat iets wat iedere zoveel jaar moet gebeuren, of was dit gewoon domme pech?
<<

Anoniem308

Bericht 10 Dec 2020 10:42

Re: Welke e-bike?

Domme pech en deels ook eigen schuld. Ik heb er een andere standaard opgezet (zon dubbele voor een moederfiets). Daardoor draait het voorwiel elke keer als ik hem parkeer en werden de kabels afgeklemd. Van de zomer met dat hete weer zijn ze toen doorgebrand. Pas afgelopen oktober hield de motor er toen echt mee op.
Maar goed hopelijk kan ik er nu weer 2 jaar mee vooruit.

Over het algemeen is het onderhoud van zo’n fiets 100 euro per jaar geloof ik.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 10 Dec 2020 10:49

Re: Welke e-bike?

Die e-common is idd ook mooi! Ik vond hem minder fijn fietsen dan de e-u4,maar dat is heel persoonlijk.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 10 Dec 2020 20:45

Re: Welke e-bike?

Hooi.

Ik had ook een gewone miss grace en inmiddels een elektrische miss grace. Superfijne fiets! (Maar dat weet je al)

Ik gebruik hem wel als mamafiets. Heb er een voorzitje en achterzitje op en nog het krat erbij voorop. Gaat perfect en vind m ruim zat tussen stuur en zadel. Maar ik heb nooit moeite gehad met instap, als je dat nu al wel hebt dan blijft dat waarschijnlijk?

Overigens mogen kindjes ook gewoon vanaf 9 maanden in t achterzitje (iig die van yepp bijvoorbeeld), dus als je echt geen voorstoeltje zou willen dan is dat ook nog een oplossing tzt.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 10 Dec 2020 21:04

Re: Welke e-bike?

Oh ik zie nu dat je dat zelf ook al vroeg of kindjes gelijk achterop konden. Maar ja dus dat kan gewoon.

Voorop is wel gezelliger als ze nog zo klein zijn vind ik, maar achter net zo veilig hoor. Wij hebben een yepp stoeltje en daar zat zoontje gelijk vanaf het begin ook goed in (we hadden toen al een achterzitje op de fiets voor onze oudste). Zoontje kiest inmiddels altijd zelf voor het achterstoeltje als hij mag kiezen, dus ik denk dat hij in totaal nog geen halfjaar in t voorstoeltje gezeten heeft.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Dec 2020 21:29

Re: Welke e-bike?

Maar wat boeit het als je op een moederfiets rijdt terwijl je geen of grote kinderen hebt? Dat is wel het laatste waar ik mij druk over zou maken. Die andere fiets is kennelijk nu al niet echt handig om op te stappen aangezien dat steppend moet. Ik zou dus gewoon puur kijken naar welke het meest praktisch is en dan inderdaad wel meenemen dat er in de toekomst een kindje kan komen.

Overigens zit mijn dochter van 4 nog altijd in het voorzitje.
<<

Anoniem295

Bericht 10 Dec 2020 21:34

Re: Welke e-bike?

SophieZMY zou je dat dan ook echt aandurven vanaf een maand of 9 al (met als voorwaarde dat ze kunnen zitten)? Ik probeer me de laatste tijd op de fiets voor te stellen dat ik dan zo’n klein humpie achterop heb en ik vind dat toch wel een eng idee. Vooral omdat je er helemaal geen zicht op hebt en de meeste stoeltjes ook maar gewoon een driepuntsgordel hebben en niet echt ‘uitvalbestendig’ zijn, in mijn ogen. Voor mijn gevoel wordt zo’n kleintje zo gelanceerd, als het zich los zou wurmen uit te ruime riempjes ofzo.

Luisa, ik stap nu steppend op, niet zozeer omdat anders opstappen niet handig is maar omdat ik het altijd al zo gedaan heb. Aan de linkerkant van fiets staan, rechtervoet op de rechtertrapper, afzetten, op zadel gaan zitten en fietsen maar. Eigenlijk zou ik het fijn vinden als dat sowieso kon blijven. Zittend vanaf het zadel stoppen en wegrijden is niet echt een optie omdat het zadel dan echt veeeeel te laag zou moeten staan (korte pootjes...).
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Dec 2020 21:42

Re: Welke e-bike?

Maar als je nu zo kan opstappen dan kan dat bij een moederfiets toch helemaal? Ik geloof dat ik het niet echt begrijp, maar het klopt wel dat je op je huidige fiets geen voorzitje denk kwijt te kunnen? Althans dan niet meer zo als je wilt te kunnen opstappen? Dat zou m.i. dan al voldoende reden zijn om niet weer voor dit model te kiezen. Daar ga je anders spijt van krijgen als er wel een voorzitje komt.
<<

Anoniem295

Bericht 10 Dec 2020 21:50

Re: Welke e-bike?

Ik denk dat je me inderdaad niet goed begrijpt, ik zoek en fiets die er zonder zitjes niet overduidelijk uit ziet als een moederfiets, dus niet met een suuuuper breed stuur en meteen het gevoel dat er wat ‘mist’ als er geen zitjes op zitten. Maar wat ik tegelijkertijd ook fijn vind is dat als er wél een voorzitje op zit, er ruimte genoeg tussen zitje en zadel zit zodat ik op dezelfde manier kan opstappen als ik nu gewend ben. Bij de Miss Grace merk ik dat dat niet zou gaan lukken dus dan zou die al afvallen. Maar dat vind ik wel jammer omdat ik dat nu een fijne fiets vind en voor nu alleen de ondersteuning mis. Dus vandaar dat in die in m’n openingspost wel heb meegenomen (met uitleg waarom).
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 10 Dec 2020 22:01

Re: Welke e-bike?

Gewoon ff wat oefenen met je huidige fiets met opstappen zonder steppen! Kijken of dat evt ook wil :) dan zou je, zolang er voorzitje op zit, ff op die manier kunnen opstappen en daarna weer steppend.

Ik denk dat ik t wel aan zou durven zon kleintje van 9 maanden (of iets ouder, zodra ze goed stevig zitten) achterop. Die riempjes vallen ze echt niet zomaar uit, die kunnen echt heel klein/strak. Maar ja tis wel ongezellig dat je hem/haar dan niet ziet, dat is wel jammer in dat geval.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Dec 2020 22:15

Re: Welke e-bike?

Ja dan begreep ik het wel goed hoor Maple. Ik zou dan dus die Grace bij voorbaat al laten afvallen. Ik begrijp dat jij daar nu ook naar neigt.
<<

Anoniem295

Bericht 10 Dec 2020 22:18

Re: Welke e-bike?

Haha oké! 👍🏻 Ja daar neig ik inderdaad naar.
<<

Anoniem295

Bericht 23 Dec 2020 10:42

Re: Welke e-bike?

Andere vraag: hebben jullie de mogelijkheid om jullie ebike altijd binnen of overdekt te stallen? En zo niet, hebben jullie dan enige bescherming voor je fiets tegen regen, als in bijv een hoes ofzo? Edit: of een hoes voor de kwetsbare onderdelen zoals bijv de accu en het display?
Thuis kan de fiets prima binnen staan, maar op mijn werk heb ik helaas geen mogelijkheid tot overdekt stallen.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 23 Dec 2020 13:18

Re: Welke e-bike?

Op mijn werk en thuis kan mijn fiets altijd droog staan. Soms regent hij wel eens nat als ik naar de stad ben ofzo. Daar moet hij lijkt me wel tegen kunnen. Ik denk wel dat ik misschien zou kijken naar een hoes als hij hele dagen buiten zou staan op werk.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 23 Dec 2020 13:32

Re: Welke e-bike?

Halen jullie het display er altijd vanaf als je de fiets ergens neerzet? En hebben jullie extra kabelslot om fiets ergens aan vast te maken? Gebruik je die altijd, ook bij even wat boodschappen doen bij de supermarkt?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Dec 2020 13:41

Re: Welke e-bike?

rapa nui schreef:Halen jullie het display er altijd vanaf als je de fiets ergens neerzet? En hebben jullie extra kabelslot om fiets ergens aan vast te maken? Gebruik je die altijd, ook bij even wat boodschappen doen bij de supermarkt?


Mijn display kan er niet af maar bij de fietsen die ik leende waar dat wel kon deed ik dat wel altijd.

Extra slot heb ik niet. Die fietsen zijn zo loeizwaar dat ze voor de snelle dief niet heel interessant zijn. Mijn vader heeft een lichtgewicht fiets en mijn moeder een elektrische. Deze fietsen stonden naast elkaar geparkeerd. Fiets van mijn vader was gejat. Het schijnt dat fietsendieven tegenwoordig vaak een soort van haakje aan hun broek hebben die een fiets net iets kan liften zonder dat je het ziet en het lijkt dus alsof ze dan naast een fiets lopen
2015 💙
<<

Anoniem295

Bericht 23 Dec 2020 13:49

Re: Welke e-bike?

Toch worden ze hier in het centrum bij het leven gestolen, Minx, en ik denk dat mijn woonplaats daarin echt geen uitzondering is. Ik ga om die reden sowieso een extra slot gebruiken, zo'n insteekketting.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Dec 2020 14:33

Re: Welke e-bike?

Ik heb een extra slot en een goede verzekering! Hij staat regelmatig buiten dus ook in de regen als ik ergens ben, thuis staat hij wel binnen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers