Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Keel-/neus amandelen kind

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 03 Dec 2020 23:52

Keel-/neus amandelen kind

Dinsdag zijn we bij de KNO arts geweest en is er besloten dat de keel- en neus amandelen van zoon eruit moeten. Voor hem gezien zijn klachten een goede keuze, maar ik zie er wel tegenop.

Dinsdag intake met anesthesie en daarna wachten op de oproep.

Iemand ervaring met zijn eigen kind? Tips? Advies? Ik hoor het graag!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem308

Bericht 03 Dec 2020 23:58

Re: Keel-/neus amandelen kind

Welke klachten maakt dat ze eruit moeten? Die van Mn dochter zijn altijd al gigantisch en ze snurkt megahard al jaren. Nu na deze ontsteking moeten we over 2 maanden ook bij de huisarts een doorverwijzing vragen. Maar mijn dochter is niet vaak ziek of verkouden.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 04 Dec 2020 00:50

Re: Keel-/neus amandelen kind

Met slapen is hij enorm onrustig omdat hij moeilijk ademt en daardoor ook naar adem hapt en soms echt geen lucht krijgt en ontzettend snurkt, is dus ook erg moe en klaagt daar ook over en zit hem dwars. Was dus geen twijfel over eigenlijk ook.

Hij is eigenlijk nooit echt ziek, wel snel verkouden, maar dat komt niet perse door amandelen zei ze, ze zag wel dat zijn amandelen (flink) vergroot waren op het moment.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 04 Dec 2020 00:59

Re: Keel-/neus amandelen kind

Hier een ervaring van afgelopen oktober. Ik vond het een pittige ingreep voor een 5 jarige. Hij kwam naar uit de narcose en was volledig van de kaart. Dit was al zijn 3e narcose en kende ik niet van eerder.
Hier is de graadmeter voor behandeling minstens 5 keelontstekeningen per jaar, voordat ze doorpakken. Of slaapapneu. Mijn zoon had altijd vergrote amandelen, moeite met slikken en veel ontstekingen.

Mijn zoon heeft een week lang 3 zetpillen pcm per dag en 3x diclofenac per dag gehad. Met een dag of 5 wilde hij weer redelijk normaal eten en met 1,5 week ging hij weer naar school. Verder heeft hij die periode geleefd op aangelegde perensap/water met ijsblokjes (tip: met een rietje, dat slikt makkelijker dan gewoon uit een beker). Het effect moet zich nog uitwijzen. Al zei hij wel direct de week erna dat hij ineens veel grotere happen door kan slikken. Dus hij heeft duidelijk meer ruimte nu!
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 04 Dec 2020 09:02

Re: Keel-/neus amandelen kind

Hier zijn bij zoon van 5 vorige week zijn keel en neusamandelen eruit gehaald.
Ook ik vond het behoorlijk heftig. Mijn altijd zo stoere zoon is een paar dagen volledig van het padje geweest. Na de narcose was hij heel erg overstuur. Al heel snel werd hij in zichzelf gekeerd. Zo erg dat de artsen me eigenlijk niet wilden laten gaan. Hij is dagen volledig in zichzelf gekeerd geweest. Niet willen eten, drinken was een strijd en slapen was een drama (hij werd snachts krijsend wakker en was niet te troosten).
Gelukkig gaat het nu al beter, en hoe jonger het kind, hoe gemakkelijker ze er doorheen gaan. Hij was met wat jongere kindjes op de kamer, en die waren allemaal aan het eind van de ochtend alweer aan het spelen en "vrolijker".

Bij zoon is het gedaan omdat hij slaapapneu heeft, snurkte en altijd moe was. Daarnaast bleef zijn spraak achter in verstaanbaarheid. Ik merk nu al een enorm verschil met praten en zijn stem is ook iets veranderd.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 04 Dec 2020 09:26

Re: Keel-/neus amandelen kind

O ja, slaapapneu, zo heet het.

Wel fijn om de eerlijk verhalen te lezen, bedankt. Ook lijken ze wel echt geholpen te hebben bij jullie kinderen.

Het is ook wel even rot qua situatie en operatie, maar denk dat het uiteindelijk wel beter is voor hem. Alleen rot dat maar 1 ouder mee mag 😞
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem331

Bericht 04 Dec 2020 09:51

Re: Keel-/neus amandelen kind

Mijn zoon is geopereerd toen hij bijna 7 was. Nooit last van zijn amandelen gehad, tot die ene keer. Ze waren zo dik en opgezet dat hij slecht at en afviel.
Helaas is hij allergisch voor antibiotica en was de enige optie ze te verwijderen. Het is mij echt meegevallen hoor. Hij vroeg de volgende dag al om een boterham met hagelslag. Dus dat ging gelukkig heel goed.
Hij was alleen zelf zo vreselijk in paniek voor de narcose. Dat vond ik heel erg.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Dec 2020 09:57

Re: Keel-/neus amandelen kind

Bij mijn oudste zijn ze beide verwijderd en die at dezelfde avond alweer warm. Bij de jongste is alleen de neusamandel verwijderd en eigenlijk ging dat ook wel prima. Wel had hij meer last van de narcose en duurde het wat langer voor hij eruit kwam.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 04 Dec 2020 15:32

Re: Keel-/neus amandelen kind

In dit geval denk ik ook hoe jonger, hoe beter. Het jongentje bij ons op de kamer piepte ook nauwelijks, terwijl mijn zoon alleen maar weg wilde. Hij heeft net na de narcose gegooid met een handdoek en beker naar een verpleegkundige, terwijl hij in normale doen nog geen vlieg zeer durft te doen. Hij was echt woest. Ik vond het zelf heel heftig. Papa mocht er op zaal bij, terwijl eerder was gezegd dat er echt maar 1 ouder was toegestaan. Zoon maakte het allemaal niet uit, maar voor mijzelf had ik het wel prettig gevonden.
Als je je instelt op een week pijn en ongemak, scheelt het ook vast.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 25 Jan 2021 21:00

Re: Keel-/neus amandelen kind

Nou, woensdag is het al zover, erg spannend. En ze willen kinderen niet laten kiezen, dus beide ouders mogen mee, toch wel fijn.

Nog tips?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pinky

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 22 Jan 2019 17:37

Bericht 26 Jan 2021 03:24

Re: Keel-/neus amandelen kind

Probeer je voor te bereiden op de narcose. Ik vond dat heel heftig!

Hier met 2.5 jaar keel en neus verwijderd omdat hij altijd ziek was. Zijn amandelen waren chronisch ontstoken en echt huge huge. Maar echt daarna ging het met hem zove betern!!

Heel veel succes en sterkte woensdag♥️
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 26 Jan 2021 08:38

Re: Keel-/neus amandelen kind

Succes woensdag! Bij mij zijn ze er vroeger uitgehaald. Ik weet nog dat ik het kapje van de narcose op kreeg en zeiden dat ik zou gaan slapen, echt niet dacht ik. Maaar toch wel 😉 Dat vond ik stinken overigens.

Toen ik bijkwam was ik heel misselijk. Ze hadden mij een ijsje beloofd, een raket. Ik denk dat ik die ook gekregen heb maar had hier geen zin in omdat ik zo misselijk was. Ik heb veel gespuugd dus mijn tip, neem extra pyjama's mee.
Fijn dat jullie beide erbij mogen zijn.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 26 Jan 2021 11:08

Re: Keel-/neus amandelen kind

Ja, neem extra pyjama's en ondergoed mee! Minne had zichzelf ondergeplast bij het wakker worden uit de narcose.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 26 Jan 2021 11:36

Re: Keel-/neus amandelen kind

Zoon is zindelijk maar in nacht soms niet dus heb besloten hem luierbroekje aan te doen, want hij is anders overstuur omdat zijn onderbroek misschien nat is.

Ik ben nu pyjama’s aan het wassen zodat ik genoeg mee kan nemen inderdaad. En heb badjas klaar liggen, die moet mee van het ziekenhuis.

Ijsjes liggen in de vriezer.

Zoon is al vaker onder narcose geweest ivm MRI’s dus weten helaas met infuus / kapje etc hoe vervelend dat is, daarom met zijn tweeen, ik zal meegaan tot operatie kamer vermoed ik.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Jan 2021 16:54

Re: Keel-/neus amandelen kind

Succes morgen. Bij mijn dochter viel het alles mee.
Bij haar neusamandelen stond ze 1.5u na thuiskomst al een boterham met kaas weg te eten.
Haar keelamandelen waren iets heftiger, in de auto terug naar huis moest ze spugen (veel bloed, dus kind in paniek) en ze wilde in de eerste instantie niet drinken, zo erg dat we bijna terug moesten naar het ziekenhuis. Uiteindelijk kregen we er wat vocht in en koude dingen enzo (ijs, knijpfruit) en de dag erna at ze eigenlijk het meeste gewoon alweer.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 26 Jan 2021 17:56

Re: Keel-/neus amandelen kind

Ja ik heb knijpfruit en ijs en koud water in de koelkast sowieso klaarliggen, we gaan het zien.

Was nog even spannend vanmiddag omdat hij net hersteld is van waterpokken of het wel door kon gaan, maar gelukkig wel.

Hij is zelf vrij kalm eronder nog, ik ben benieuwd 😅
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pinky

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 22 Jan 2019 17:37

Bericht 03 Feb 2021 03:18

Re: Keel-/neus amandelen kind

Hoe is het gegaan Pippa?
<<

Anoniem308

Bericht 23 Mei 2021 13:35

Re: Keel-/neus amandelen kind

Mijn dochter is woensdag aan de beurt. Wij mogen helaas niet samen mee naar het ziekenhuis. Ze kijkt als een paar dagen het filmpje van Nijntje naar het ziekenhuis. Morgen wil ik haar alles gaan uitleggen. Vind het wel spannend.

Ze krijgt ook gelijk buisjes en ze halen zowel de neus- als keelamandelen weg.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 23 Mei 2021 15:56

Re: Keel-/neus amandelen kind

Succes AMM! Ik wat betreft de keelamandelen: houd er rekening mee dat dat een week lang veel pijn kan doen. Bij ons en bij mijn zus hadden ze gezegd dat kinderen na die ingreep in principe de volgende dag best weer naar school kunnen, maar mijn kinderen en de tweeling van mijn zus zijn er een week flink ellendig van geweest.
<<

Anoniem308

Bericht 23 Mei 2021 17:06

Re: Keel-/neus amandelen kind

Ze moet volgens de folder drie dagen volledig binnen blijven en een week geen opvang of school. Dus de week na de operatie doen we sowieso rustig aan.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 23 Mei 2021 17:58

Re: Keel-/neus amandelen kind

O wat een verschil in voorlichting dan! Fijn dat dat iig duidelijk is dan :-)
<<

Anoniem331

Bericht 23 Mei 2021 18:42

Re: Keel-/neus amandelen kind

Mijn zoon is toen ook een paar dagen thuis geweest, maar niet zozeer vanwege de pijn, maar hij had een hele poos van ziek zijn vooraf waar hij echt van op moest knappen. At de volgende dag al een boterham met hagelslag.
<<

Anoniem308

Bericht 27 Mei 2021 18:57

Re: Keel-/neus amandelen kind

Gisteren geholpen, toen was ze echt wel sneu. Veel pijn aan haar keel en heel moe na de narcose. Vandaag eigenlijk al best prima. Eetlust is nog wel weg, en nog moe en af en toe pijn. Maar het valt mij alles mee!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 27 Mei 2021 19:23

Re: Keel-/neus amandelen kind

Wat fijn!! Hopelijk is de pijn snel helemaal weg.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Dec 2021 17:26

Re: Keel-/neus amandelen kind

Even een up voor dit topic, binnenkort moeten bij onze zoon zijn keel en neusamandelen er uit.

Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Bij mijn vriend zijn een half jaar geleden zijn amandelen oa verwijderd en dat was een heftige operatie met veel pijn. Bij een kind is het natuurlijk minder heftig, maar dat is even schakelen voor ons ofzo. Fijn om hier wat ervaringen te kunnen lezen in ieder geval!
10.04.17
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron