Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 23 Jul 2019 11:11

Bericht 03 Dec 2020 08:01

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Tot nu hebben we voor 60 euro Sinterklaascadeaus gekocht voor onze 2 nichtjes , 30 euro per kind en ongeveer 10 euro aan chocola, speculaas, strooigoed voor bij de koffie/thee zaterdag. Zwager en schoonzus zorgen dan voor het avondeten.

Verder nog geen idee waar en hoe we kerst en oud en nieuw gaan vieren, maar over het algemeen geven we wel een paar honderd euro uit aan eten, wijn en cadeaus.

Kerstboom ga ik uit van rond de 25 euro.
Aan kleding hebben we 65 euro uitgegeven en ik ga vandaag alvast naar de kapper om de eventuele drukte daar voor te zijn.
<<

Anoniem308

Bericht 03 Dec 2020 08:05

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Voor Sinterklaas denk ik tussen de 100-150 euro voor ons allemaal. 15 euro voor eten en hapjes die avond.

Dan voor kerst denk ik 50 euro voor het diner? Wij gaan meestal gourmetten of doen net wat luxer eten maar ook weer niet ontzettend luxe.

Oud en nieuw misschien 10-20 euro extra voor wat lekkere hapjes.

Kortom vooral de cadeaus met Sinterklaas iets extra maar de rest valt wel mee.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Dec 2020 08:26

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Voor sinterklaas heb ik 100 uitgegeven aan cadeautjes voor mijn ouders, broer en zussen en neefjes en nichtje.
Voor kerst moet ik nog iets bedenken voor mijn vriend en de kinderen van mijn vriend ( iets kleins, ze krijgen van hem al iets groots).
Qua eten zal ik deze maand denk ik 100 meer uitgeven als normaal aan luxere producten en uitgebreider eten. Zo ga ik bij de bakker een kerststol en een kerstkrans bestellen. Die zijn qua smaak toch altijd wel veel beter dan van de supermarkt etc.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 03 Dec 2020 08:51

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Ik dacht dit jaar lekker voordelig uit te zijn. Cadeautjes voor E lagen eigenlijk allemaal nog in huis, ik heb er alleen een woezel en pip elektro bij gekocht via een fb-site en een pyjama van de zeeman. J ging cadeautjes uitzoeken voor zichzelf en kwam thuis met een compleet hardloop-ensamble van €170.
Ik heb voor mezelf een pyjama, spijkerbroek en een luchtje gekocht voor totaal €70 en voor J nog een verrassing. En dan nog 3 adventkalender en 1 schoencadeautje.
In totaal is de Sint dus toch duur geworden:€400
Echt te idioot.
Verder weet ik het echt nog niet. Zal niet heel veel duurder zijn dan anders denk ik.
30-04-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Dec 2020 09:42

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Dit jaar hebben we meer geld uitgegeven aan Sinterklaas cadeaus dan normaal. Ik denk nu zo'n €100 per kind.
Kerstcadeaus doen we niet aan, maar mijn man is met Kerst jarig dus daar heb ik wel cadeaus voor besteld. Ook zo'n €100.

Dit weekend komen zowel mijn ouders als m'n schoonouders een middag langs en blijven eten. Dus voor het hele weekend eten en drinken zullen we ook zo'n €150 kwijt zijn.

Met Kerst verwacht ik ook meer dan normaal uit te geven. Inclusief een uitgebreide kerstlunch van een lokaal restaurant a €50 denk ik dat we zo'n €250 uitgeven aan eten en drinken.

De kerstboom en versiersels kostten dit jaar €40,-
Speciale kleding kopen we nooit voor de feestdagen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 03 Dec 2020 09:56

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Sinterklaas vieren we niet, dus niets.

Kerstcadeaus rond de 150 denk ik. Voor mijn neefje en kinderen, mijn oma en vader. Onze kinderen zijn jarig voor en na de feestdagen, dus zij krijgen alleen iets kleins van ons.
En we halen altijd wel iets extra's lekkers te eten, dus zal zo'n 50 euro extra zijn. Eerste kerstdag zijn we niet thuis, dus geen extra kosten. Mogen namelijk bij ouders niet meebetalen.
En oh ja, de kerstboom was 30 euro.

Oud en nieuw doen we niets speicaals aan.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Dec 2020 10:48

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Waarom vieren jullie eigenlijk geen Sinterklaas, Meg?
❤ 7 juni 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 03 Dec 2020 10:59

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Bliss schreef:Waarom vieren jullie eigenlijk geen Sinterklaas, Meg?
Wij hebben er niets mee. Ik had verwacht dat dit jaar nu dochter op de basisschool zit er wel iets van invulling aan zouden moeten geven. Maar ze geeft er thuis niets om, dus laten we het zo. Op school doet ze wel heel enthousiast mee.
We hebben het er wel met haar over gehad hoor.
Oh trouwens... ik ben 10 euro kwijt voor sinterklaas. Want ik heb wel een puzzel liggen voor haar. Ik wil wel dat ze die avond iets krijgt, zodat ze niet als enige op school niets heeft gekregen. Maad dat cadeautje krijgt ze dan van ons, omdat het sinterklaas is.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem313

Bericht 03 Dec 2020 13:43

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Door dit topic heb ik eraan gedacht vast een doos wijn voor het kerstdiner te bestellen, thanks! Het is een verrassingsmenu van een restaurant dus er valt niks te pairen maar gewoon 6 lekkere (verschillende) flessen en dat zal dan wel goed komen.
Verder ga ik het allemaal niet optellen, daar wordt een mens maar depressief van.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Dec 2020 13:59

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Nauwelijks meer dan een normale maand. Geen kids, dus geen sinterklaas en de sinterklaasbingo met heel de familie bij mijn ouders gaat nu niet door met corona.

Kerst is een dag bij mijn ouders eten en verder ben ik dan waarschijnlijk alleen, dus wellicht ga ik mijzelf dan maar eens goed verwennen qua eten kopen in de supermarkt of halen.

Wel heb ik dan 2 weken vrij, dus wellicht ben ik met uitjes (brandstofkosten) meer kwijt.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 03 Dec 2020 21:33

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Ik vind het heel lastig om dit in te schatten, met Sint hebben we lootjes gedaan, 25 euro per lootje voor de volwassenen, en dan 2x 20 euro voor de kids. Nu met kerst hebben we lootjes getrokken dus dan 4x 25 euro voor het lootje met mijn familie.
En dan liggen er hier thuis nog cadeaus onder de kerstboom. Maar ik houd echt niet bij voor hoeveel geld voor iedereen.

Qua eten.. een kerstdag eten we bij mijn ouders, dan hoef ik in principe niks mee te nemen. Tweede dag komen er vrienden hier. Kosten voor het eten delen we. We hebben wat besteld bij een restaurant, per stel volwassen 72 euro en dan moeten we nog even iets voor de kinderen bedenken maar dat zal niet duur uitvallen. Drinken kopen wij dan gewoon, maar ja wat over blijft drinken wij wel weer gewoon op een keer.

Maar ik vind de maand december echt wel een snackmaand, lekker pepernoten, speculaas, straks zo'n kerststol lekkere andere hapjes, wat meer drank. Mijn week boodschappen daar ben ik echt wel meer geld aan kwijt.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem309

Bericht 03 Dec 2020 23:04

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Wij zijn meestal ongeveer €50 kwijt zijn aan lekker eten en drinken voor 4 volwassenen. Normaal gesproken vieren we het bij familie die hier 2 uur vandaan woont, maar ik vermoed dat dat dit jaar mogelijk niet door zal kunnen gaan. Kerstkleding of cadeautjes doen we niet aan dus dat maakt dat we het op zich heel goedkoop houden.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 04 Dec 2020 10:02

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Hier ook honderden euro’s. Vooral Sinterklaas is bij ons duur. Kids krijgen samen een groot kado voor 100 euro. Dan per kind denk 150 euro aan kado’s. Dan mijn man en ouders ook nog flink wat kado’s. Een huisbezoek van Sint, dit jaar wat goedkoper want alleen bij de voordeur (55 euro).

Hahahaha durf er bijna niet bij na te denken als ik het zo opschrijf wat de rest van de december maand kost.

Kerst doen we geen kado’s, dus met name wat extra boodschappen. En voor de kinderen kerstkleding.

Oud & Nieuw vieren we altijd met een hele grote groep vrienden. Om die vier jaar is dat bij ons thuis en dan kost dat zo’n 500 euro denk ik.
<<

Anoniem295

Bericht 04 Dec 2020 10:04

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Haha wij zijn gelukkig niet de enigen van wie de spaarrekeningen in december juist slinken in plaats van groeien 😅
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 04 Dec 2020 10:22

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Dat valt best mee eigenlijk. Vier geen Sinterklaas en kerst alleen met mijn ouders en zus. Dus meestal ben ik met iets van 75 euro wel klaar.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 04 Dec 2020 14:36

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Wij hebben echt veel uitgegeven voor Sint alleen al. Geen idee why, wil iedereen extra verwennen ofzo. Voor de tweeling 150 euro per kind. Voor de mini iets van 75.

We hebben boodschappen laten bezorgen vandaag was 200 euro (wel ook gewone boodschappen erbij voor een aantal dagen en luiers enzo).

Voor nichtjes en neefjes iets van 150 euro in totaal en voor mijn man stiekem nog een kadootje van 50 euro.

En dan komt kerst nog 🙈.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 05 Dec 2020 06:39

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Voor Sint hebben we lootjes getrokken met de volwassenen (€15 per lootje) en we zouden nog een spel doen (€15 3 kadootjes ) maar die schuiven we door omdat schoonmoeder in het ziekenhuis ligt .
Voor neefje en nichtje kadootjes €30 per kind en voor mijn kinderen iets van €85 per kind kadootjes
Verder halen we pizza vanavond dus dat valt mee

Met kerst doen wij ook kadootjes . Heb iets van €60 per kind voor mijn dochters en voor mijn man en moeder moet ik nog iets vinden
Met kerst hebben we ook altijd meer boodschappen maar hoeveel geen idee nog
08-03-2010
08-02-2016
<<

Anoniem299

Bericht 05 Dec 2020 12:52

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Kerst cadeautjes zit ik nu op 110 euro (voor 2x lootje van 2x 35 euro) En voor zoontje rond de 40 euro.
Bang dat nog wel wat meer gaat worden want de maand duurt nog lang.

Sint: Voor kind 175 euro maar kwam last minute nog step bij dus zit voor hem op 250 euro
Man 120 euro
Ik 100 euro

Totaal zit ik nu dus op 580 euro aan cadeaus maar wil eigenlijk ook nog extraatje voor man met de kerst van +-20 euro.

Best absurd zo toch ?
<<

Anoniem298

Bericht 05 Dec 2020 13:51

Re: Hoeveel geld geef jij uit aan de feestdagen?

Ik heb ongeveer €250 uitgegeven aan cadeaus en Sint boodschappen. Met kerst zal ik qua eten nog wel 100-150 uitgeven, en ik heb nog wat kleine cadeautjes voor iedereen gekocht, die heb ik al bij dat bedrag opgeteld. Best veel eigenlijk, maar goed, het kan.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers