Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuizen - van stad naar dorp.

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 02 Dec 2020 11:30

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Dat is ook een goed tip Elli! Het dorp heeft inderdaad ook zo’n jaarlijks feest dat echt heilig is.

Ik ben natuurlijk niet helemaal onbekend daar, ik ken de vrienden van m’n vriend en heb ontzettend leuke schoonouders dus ik zal echt niet eenzaam worden. Ik vind het alleen prettig om zelf ook sociale contacten te hebben zodat m’n vriend en ik allebei ons eigen ding kunnen doen. Dat hoeven echt niet m’n BFF’s te worden dus het zal allemaal goed komen.


Hoe ervaar jij het zelf amandine? En ben jij voor je partner verhuisd of zijn jullie beiden nieuw daar?

Dordrecht is toch geen dorp, Parel? Het is natuurlijk ook echt per dorp/stadje verschillend hoe toegankelijk en ondernemend de inwoners zijn. Ik herken dat wel uit mijn oude woonplaats, omringd door 7 andere kleine dorpen, dat er echt veel verschil tussen zit.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Dec 2020 11:35

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Ik ben van stad naar een stad 2 uur verderop verhuisd, waar ik niemand kende op mijn vriend na. En ik ben ook echt import hier.

Ik ben gaan dansen eerst, maar heb pas echt contacten opgedaan toen ik moeder werd. Het is lastig op latere leeftijd, maar komt vanzelf een keer.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 02 Dec 2020 12:00

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Ik ben vanwege mijn partner hierheen verhuisd en ik moet zeggen dat ik het verschil tussen Limburg en Noord-Brabant niet zo groot vind, dus ik aard hier wel.

Mijn man komt oorspronkelijk van het naburige dorp. Toen we gingen verhuizen was het wel van 'ga je weg uit huppeldepup'??? tegen mijn man, maar die heeft daar geen moeite mee. Wij zijn niet zo plaatsgebonden.

Moet zeggen dat we allebei niet zo van het verenigingsleven zijn, maar met 2 kleine kinderen leg je wel contacten bij het kdv of straks op school.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2020 13:18

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Dan weet ik wel waar je werkt Toet. Ik hoop dat waar je werkt de coronacrisis wel gaat overleven, want ik neem aan dat het bedrijf waarvoor je werkt nu veel minder werk heeft dan normaal gesproken.

Met carnaval merk je het trouwens wel goed. Een paar weken voor carnaval heb je in veel dorpen pronkzittingen (in mijn geboortedorp was hier vroeger altijd een run op de kaartverkoop), waar je NIET verkleed naar toe gaat. Dat zijn een soort van sketches waarbij vaak in humoristische vorm dorpse politiek en opvallende dorps gebeurtenissen van het afgelopen jaar voorbij komen. Meestal wordt ook een naburig dorp op de hak genomen. Als je als import naar zo'n avond gaat zal je daar niet veel van snappen. Zeker niet als je ook nog eens van een andere provincie komt en het lokale Brabantse taal wat op die avond meer wordt gesproken dan normaal niet kan volgen.
In mijn nieuwe dorp laat ik die avonden aan mij voorbij gaan. Sowieso ben ik niet echt van de carnaval, maar in mijn geboortedorp ging ik daar wel een aantal jaren naar toe toen de kwaliteit enorm hoog daarvan was.
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 02 Dec 2020 14:57

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Ik heb 12 jaar in V. gewoond en wij zijn van daaruit naar een dorpje naast Emmen verhuisd. Wij hebben 2 kinderen op de basisschool dus die nieuwe contacten gingen vrij makkelijk.

Inmiddels doe ik ook vrijwilligerswerk waar ik ook weer nieuwe contacten maak.

Ik noem onszelf ook weleens gekscherend import. Echter vinden wij bepaalde gebruiken,activiteiten en voorzieningen belangrijker dan bepaalde mensen die wel van "hier" zijn (uit het dorp zelf of omliggende dorpen/steden).
Voor zo'n klein dorp hebben we bijzonder veel voorzieningen en het zou zonde zijn om die kwijt te raken dus daar zetten we ons dan ook voor in.

Wat ik hier merk is dat mensen het vooral vervelend vinden dat de "import" die hier een blauwe maandag wonen, wel even komen vertellen hoe ze bepaalde dingen moeten doen. Maar ik denk dat zolang je binnen een provincie blijft, je echt niet snel als import wordt gezien. Tenzij je je volledig afsluit of overal tegenaan schopt, natuurlijk. Maar dat lijkt me bij jou niet aan de orde.

Ik zou kijken voor iets van sport, een vereniging achtig iets, wellicht wat vrijwilligerswerk voor een bepaald evenement (al ligt dat nu waarschijnlijk wat op zijn gat).
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers