Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdiner

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Nov 2020 19:33

Kerstdiner

Wie weet al wat er met kerst op tafel komt?

Eerste kerstdag komt mijn broer met schoonzusje. Tweede kerstdag ben ik samen met mijn vriend en zijn kinderen. Dan wordt het goudrenetten. Aangezien de kinderen nogal moeilijke eters zijn

Ik zoek nu alleen nog inspiratie voor 1ste kerstdag. Aangezien ik ruim
Op tijd boodschappen wil gaan doen om zo de drukte te vermijden. Zo heb ik vandaag al ijs meegenomen. Ik zie het echt niet zitten om met drukte en Corona de supermarkt op te moeten zoeken voor de grote boodschappen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Nov 2020 19:41

Re: Kerstdiner

Silly-One schreef: Tweede kerstdag ben ik samen met mijn vriend en zijn kinderen. Dan wordt het goudrenetten. Aangezien de kinderen nogal moeilijke eters zijn.


Dat zijn zeker moeilijker eters als je zo specifiek goudrenetten moet eten 🍎
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Nov 2020 20:09

Re: Kerstdiner

Wij doen elstars.
#teammaple🍁
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 30 Nov 2020 20:21

Re: Kerstdiner

Urban Naked schreef:Wij doen elstars.


Ja maar daar heeft silly-one niets aan, die lusten ze niet 😄
08-03-2010
08-02-2016
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 30 Nov 2020 20:28

Re: Kerstdiner

Urban Naked schreef:Wij doen elstars.


Haha, ze kijken me hier vreemd aan omdat ik opeens hardop moet lachen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem331

Bericht 30 Nov 2020 20:31

Re: Kerstdiner

😆😆😆

Ga je pizzaretten? Wij ook met de kinderen eerste kerstdag! Vinden ze het leukste wat er is. Dikke prima.
Tweede kerstdag werk ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2020 20:35

Re: Kerstdiner

Ik mocht willen dat ik überhaupt zou weten met wie en waar ik kerst ga vieren.

Geen pokébowls dit jaar, Silly?
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Nov 2020 21:13

Re: Kerstdiner

Echt serieus, Autocorrect en ik op de telefoon zijn geen vrienden.
Maar ik bedoelde natuurlijk gourmetten op tweede kerstdag. Maar inderdaad. Beide appel soorten eten ze niet. Waar de ene graag tomaten eet, wil de andere ze niet. De andere eet weer graag rijst je raad het al de ene niet ( maar wel sushi 😳). Het is iedere week weer een puzzel om een week menu samen te stellen. Bij de gourmet vraag ik ze gewoon wat ze willen qua vlees en groente etc. En dat haal ik dan.

marin: dit jaar geen pokebowl. Het is nu 2x 4 personen. Dus die ene dag eens wat anders is ook wel weer leuk. Aangezien ik vakantie heb en geen studie meer. Is het weer eens tijd om lang in de keuken te staan. Plus mijn vriend heeft ooit een super vette keuken laten plaatsen en we hebben super veel keuken apparatuur om een keer lekker uit te pakken,
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Nov 2020 21:18

Re: Kerstdiner

Marin schreef:Ik mocht willen dat ik überhaupt zou weten met wie en waar ik kerst ga vieren.



Allemaal naar mijn ouders gaat niet. Dan zijn wel met teveel. Alleen als kinderen mochten we komen, van de kleinkinderen mogen er vier komen. Het oudste klein kind en aanhang moeten dan thuis blijven.

Aangezien 1 zus dan begonnen is met bestralen in die peroide is daar heen gaan geen optie, eigenlijk hebben we het nu een beetje gesplitst. Mij ouders gaan overdag bij zus 1 langs en bij zus 2 eten. Mijn broer komt hierheen. Zijn we toch een beetje met de familie. Ik denk dat we nog wel een online momentje pakken tussendoor.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2020 21:22

Re: Kerstdiner

Fijn dat jullie 't al vrij duidelijk hebben!

Wij wachten sowieso nog even af wat het advies wordt en gaan dan pas plannen. Bij mijn moeder zijn we met z'n tienen dus dat zal het sowieso niet worden.

Als je uitgebreid wilt koken op Eerste Kerstdag kan je misschien porchetta maken? Dat vind ik altijd erg lekker met de kerst. En dan lekker antipasti vooraf.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Nov 2020 21:23

Re: Kerstdiner

Popcorn schreef:😆😆😆

Ga je pizzaretten? Wij ook met de kinderen eerste kerstdag! Vinden ze het leukste wat er is. Dikke prima.
Tweede kerstdag werk ik.

Ik eet zelf geen pizza. Dus ga hier niet aan beginnen. Plus. Zo een ding hebben we weer niet in huis en we hebben al teveel zooi. Dus die ga ik ook niet aanschaffen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 30 Nov 2020 21:25

Re: Kerstdiner

Ik denk dat ik de hello fresh kerstbox bestel.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 30 Nov 2020 21:50

Re: Kerstdiner

Wij hebben toevallig afgelopen dagen dingen voor kerst (ovb) afgesproken. Kerstavond gaan we naar vrienden en hebben we een 4 gangen menu besteld. 1ste kerstdag thuis met de dochters van mijn vriend. Even kijken wat we doen met eten, denk allerlei hapjes, en 2de kerstdag zijn we bij mijn broer uitgenodigd. Die wilde een Japans getint menu gaan maken geloof ik.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Nov 2020 22:10

Re: Kerstdiner

Hier nog geen idee, we hebben ook nog niets afgesproken. Net gisteren de laatste afspraken voor Sinterklaas pas gemaakt. ;-)
We zijn ongetwijfeld een keer met zijn drietjes (ik denk Kerstavond), dan wil ik allemaal hapjes/tapas maken.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Nov 2020 22:22

Re: Kerstdiner

Tweede kerstdag vieren wij met vrienden en we hebben eten besteld bij een restaurant dat we dan zelf nog moeten opwarmen. Heb er goede verhalen over gehoord dus ik ben benieuwd.

Eerste kerstdag bij mijn ouders, ging er vandaag in de app over wat we gingen eten, ik denk wat meer gangen , bijv garnalen cocktail vooraf, dan een amuse lekker drankje, vlees of visgerecht en dan toetje. Dus helemaal prima want dan blijft er ook tijd over voor spelletjes spelen en cadeaus uitpakken.
:heart: :heart: 2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2020 22:25

Re: Kerstdiner

Wat mij trouwens ook heel leuk lijkt is een chef uit een restaurant die bij je thuis komt koken. Steun je diegene ook direct. Maar ik ben wel bang dat diegene(n) meetellen met het aantal mensen en 't zal al lastig worden bij ons. Dus nou ja. We zien wel. Maar het idee an sich is misschien nog wel een tip voor iemand die eens wat anders wil met de kerst dit jaar. Zo kan je de horeca ook steunen. Of idd zo'n maaltijd bouwpakket van restaurants.
Let's discover the world together.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 30 Nov 2020 22:32

Re: Kerstdiner

1ste kerstdag bij mijn ouders, ben enig kind, dus wat dat betreft voor vriendlief, onze 3 kinderen en mij handig. Ik verwacht mijn opa dan ook, is meestal zo.

2de kerstdag komen schoonouders bij ons gourmetten, gister afgesproken en behalve drinken en te zorgen dat er een gourmetstel staat mag ik verder niks doen dit jaar van mijn schoonmoeder.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem307

Bericht 04 Dec 2020 22:28

Re: Kerstdiner

Ik houd dit topic even in de gaten, want het is onze beurt om met kerst iets te organiseren, maar ik wil iets speciaals en niet het constante gourmet e.d. waar we telkens op uitkomen. Ik wilde wel HF bestellen voor kerst, maar mijn man lust geen vis. Dus moeilijk moeilijk.
<<

Anoniem295

Bericht 04 Dec 2020 22:35

Re: Kerstdiner

Kerstavond zijn we samen en gaan we waarschijnlijk een spelletjes-/tapasavond doen, of we kijken samen een kerstfilm oid. In elk geval met allerlei hapjes.
Eerste kerstdag zijn we bij mijn ouders en heb ik geen idee. Tweede kerstdag komen mijn schoonouders bij ons en gaan we waarschijnlijk ouderwets gourmetten.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 04 Dec 2020 22:39

Re: Kerstdiner

Eerste kerstdag hebben we rijsttafel besteld bij ons favoriete Indonesische restaurant,
2e kerstdag een kerst borrelplank bij een heel lekker restaurant hier in de buurt.
Kinderen op bed, wijntje erbij.... ik heb er nu al zin in 😊
<<

Anoniem313

Bericht 04 Dec 2020 22:44

Re: Kerstdiner

Marin schreef:Wat mij trouwens ook heel leuk lijkt is een chef uit een restaurant die bij je thuis komt koken. Steun je diegene ook direct. Maar ik ben wel bang dat diegene(n) meetellen met het aantal mensen en 't zal al lastig worden bij ons. Dus nou ja. We zien wel. Maar het idee an sich is misschien nog wel een tip voor iemand die eens wat anders wil met de kerst dit jaar. Zo kan je de horeca ook steunen. Of idd zo'n maaltijd bouwpakket van restaurants.


Een chef uitnodigen wilden wij vorige week met vrienden ook doen, maar deden we uiteindelijk niet omdat 1 vriend het tricky vond; je moet die chef dan ook weer erg kunnen vertrouwen met hoe hij/zij zich veder aan de regels houdt. Ze komen natuurlijk bij meer mensen over de vloer.

Isles, zijn er er geen HF pakketten zonder vis?

Zelf weet ik alleen dat kerstavond mijn broertje hier komt en we bestellen een menu van een fijn lokaal restaurant. De dagen erna hoop ik bij m’n ouders langs te kunnen gaan voor een wandeling oid en ik denk een borrel met buren. De andere dagen koken we denk ik niet uitgebreid.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Dec 2020 22:50

Re: Kerstdiner

Ja ook dat nog ja.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Dec 2020 22:54

Re: Kerstdiner

Leuk Janedoe. Dat restaurant is wel favoriet bij jullie he! Kwam je er toen ook tegen.
Let's discover the world together.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 04 Dec 2020 22:58

Re: Kerstdiner

Marin schreef:Leuk Janedoe. Dat restaurant is wel favoriet bij jullie he! Kwam je er toen ook tegen.



Ja we zijn gek op de Indonesische keuken en dat is wel echt ons favoriete restaurant ja😊 en gelukkig hebben we ook een Indonesische buurvrouw die stiekem nóg lekkerder kookt dan de chef-kok van dat restaurant en waarvan we zo nu en dan een bakje krijgt , heeeerlijk!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Dec 2020 23:07

Re: Kerstdiner

Wat leuk!
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers