Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43715

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Aug 2021 10:42

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

18 is best heel oké inderdaad! Ik vind dat soort temperaturen zelf juist wel ideaal, want dan kan je ook echt wel wat doen buiten zonder dat het direct ook weer té warm is. (Ik houd daar zelf dan weer niet van).
Hoop voor je dat het sowieso een lekkere vakantie wordt.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Aug 2021 10:46

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Nee té warm vind ik ook niks hoor, een graadje of 23-24 vind ik wel ideaal voor op vakantie. M'n vriend zweet snel en die vindt het dus al snel te warm, dus ik denk dat hij er minder rouwig om is. Maar 15 graden vind ik gewoon herfstachtig klinken. Al kan het met zon en een trui ook nog best lekker zijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem326

Bericht 24 Aug 2021 10:50

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Bliss schreef:Nee té warm vind ik ook niks hoor, een graadje of 23-24 vind ik wel ideaal voor op vakantie. M'n vriend zweet snel en die vindt het dus al snel te warm, dus ik denk dat hij er minder rouwig om is. Maar 15 graden vind ik gewoon herfstachtig klinken. Al kan het met zon en een trui ook nog best lekker zijn.


Maar dan komt het vast goed. En als het niet regent kan je alsnog de hele dag buiten zijn (mits goed gekleed) en leuke dingen doen. Dat voelt ook als vakantie. Maar ik herken het heel erg. Ik ben in de twee weken (als weersvoorspelling bekend is en dan nog elke dag wordt aangepast) voor de vakantie ook met het weer beter. En ben dan afwisselend hoopvol, teleurgesteld en alles er tussenin. En ik ga dan ook kleren bestellen (warme truien in dit geval) of extra sokken. Of thermokleding dus voor een vakantie in mei. Maar als het droog is met af en toe een zonnetje dan komt het sowieso helemaal goed. En die truien, die kan je toch ook maar beter alvast hebben voor de herfst.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 24 Aug 2021 11:39

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Wij waren dus niet voorbereid op slecht weer..

Mijn humeur is daar bepalen in.

Wij hebben 2x de voortent vol water gehad, en dat in Frankrijk.
Vreselijk..
<<

Anoniem331

Bericht 24 Aug 2021 18:21

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

kippie schreef:Wij waren dus niet voorbereid op slecht weer..

Mijn humeur is daar bepalen in.

Wij hebben 2x de voortent vol water gehad, en dat in Frankrijk.
Vreselijk..



Wel iets anders dan een voorspelling van iets frisser en zo nu en dan een bui.

Ik heb geen last van het weer, maar 2x een voortent vol water vind niemand grappig lijkt me.
<<

Anoniem320

Bericht 24 Aug 2021 19:37

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Oef ja slecht weer tijdens de vakantie is een mood killer. Ik zou het weerbericht checken loslaten en pas kijken als je je koffer gaat inpakken. Je hebt er nou eenmaal toch geen invloed op.
Het weer is de nummer 1 reden dat ik altijd graag in het (verre) buitenland op vakantie wil. Het voelt gewoon niet als vakantie als het slecht weer is. Een paar dagen prima, maar 2/3 weken grijs en grauw nee bedankt.
<<

Anoniem328

Bericht 24 Aug 2021 19:45

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Die weersvoorspellingen doe ik allang niks meer op uit. Meestal klopt er geen hout van en is het veel mooier dan ze zeggen. Zeker die voorspellingen op de langere termijn slaan vaak nergens op.

Ik zou echt stoppen met steeds kijken als het zo'n negatieve invloed op je heeft. Zonde van de voorpret. Je ziet het daar wel joh! Los daarvan ga je het sowieso leuk hebben, ongeacht het weer.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Sep 2021 09:13

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Vandaag vertrekken we en de voorspellingen werden steeds beter afgelopen week! 🙏🏻 Nu zo'n 20-22 graden dus dat lijkt me heerlijk!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43715

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Sep 2021 09:14

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Ooh fijn Bliss. Have fun!
Let's discover the world together.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 03 Sep 2021 10:12

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Veel plezier, Bliss!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 03 Sep 2021 10:29

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Fijne vakantie Bliss, klinkt prima qua weer!

Wij gaan over 2 weken en ik durf gewoon niet te geloven dat het doorgaat. Ik ben zó bang dat er nog iets wijzigt in het reisadvies of weet ik het. Vandaag over 3 weken is onze bruiloft.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Sep 2021 10:35

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Pff zo spannend, Scandic! Heb zelf al twee nachten wakker gelegen van de stress, dus ik kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen!

Thanks allemaal!
❤ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 03 Sep 2021 10:56

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Voor jullie is het helemaal spannend, Scandic! Hopelijk kan jullie bruiloft nu dan toch echt plaatsvinden.

Ik heb nog twee reizen op de planning staan. Allebei binnen Europa, maar ik blijf het spannend vinden of het allemaal door kan gaan.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43715

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Sep 2021 11:26

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Ooh spannend Scandic. Ik duim voor jullie!
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 03 Sep 2021 15:07

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Bliss schreef:Vandaag vertrekken we en de voorspellingen werden steeds beter afgelopen week! 🙏🏻 Nu zo'n 20-22 graden dus dat lijkt me heerlijk!

Whooop! 😎
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 03 Sep 2021 17:12

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Jij ook een hele fijne vakantie, Burn!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 03 Sep 2021 17:42

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Iemand onlangs in Spanje geweest of op de hoogte hoe het daar nu is qua maatregelen? Wil kijken of het lukt om in september nog naar Barcelona of Valencia te vliegen en ben erg benieuwd of het te doen is qua mondkapjes e.d
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43715

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Sep 2021 19:38

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Ja ik ben zowel in Catalonië als Valenciana geweest (Barcelona heen gevlogen en Alicante terug gevlogen). Wel alweer in juli dus al even terug. Viel me vooral in catalonie op dat mensen echt nog veel met mondkapjes buiten lopen, ondanks dat het niet meer verplicht is. Binnen was het wel overal verplicht maar buiten niet, maar vrijwel iedereen deed dat dus deden wij dat toch ook maar. Ik vond het wel veilig voelen daardoor juist. Ja het is warm maar ik vond het niet vervelend.
Verder vond ik het allemaal prima te doen. Alleen de mall waar we waren zijn we echt na 5 minuten weer weg gegaan, dat was zooo druk en toen zeiden we tegen elkaar wat doen we hier in hemelsnaam.
Let's discover the world together.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 03 Sep 2021 21:41

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Oké bedankt voor je antwoord! Het maakt me niet veel uit als ik binnen een mondkapje op moet zolang het wel gewoon mogelijk is om bepaalde plekken te bezoeken en het ook mogelijk is om uit eten te gaan. Ik neig naar Valencia daar ben ik ooit al een keer eerder geweest dus dan heb ik ook minder de behoefte om echt alles te zien. Maar heb gewoon echt even behoefte aan een andere omgeving en Nederland is echt enorm wisselvallig momenteel qua temperatuur. Dus ik neig nu toch naar het buitenland. Heb 1 vaccinatie en een herstelbewijs en krijg binnen een paar weken mijn 2e vaccinatie dus ik hoef me niet meer te laten testen als ik het goed heb begrepen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43715

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Sep 2021 08:19

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Aan deze website had ik veel (is officiële website van Spanje). Per regio zie je hier de huidige regelgeving.
https://travelsafe.spain.info/en/

Ik had één vaccinatie gehad toen wij gingen dus moest wel een negatieve pcr en moest voor de terugreis nog wel een negatieve test (antigeen was ook goed genoeg) en het Spaanse health form moest ingevuld worden. Maar dat kan allemaal nu weer veranderd zijn, dat weet ik niet.

Het Health form vind je hier:
https://www.spth.gob.es/
Let's discover the world together.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 04 Sep 2021 12:30

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Ik weet niet hoe de situatie in Spanje is, maar ik ben zelf in Italië en daar moet je overal binnen een mondkapje op. Ik merk dat ik een katoenen mondkapje stukken minder benauwd vind dragen dan een wegwerp, dus mijn advies is om katoenen mondkapjes mee te nemen.
<<

Anoniem319

Bericht 05 Sep 2021 00:08

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Even een vraagje over Oostenrijk. Op De site van Nederland Wereldwijd staat (onder andere) dit:

“U bent hersteld van corona en u heeft 1 vaccinatie gehad. In dit geval moet u een positieve PCR-test laten zien die minstens 21 dagen voor uw 1e vaccinatie is afgenomen. U heeft de 1e vaccinatie niet langer dan 270 dagen geleden gekregen”

Stel, je hebt dus 1 vaccin gehad en iets meer dan een half jaar daarvoor corona gehad, lees ik dan goed dat je dan gewoon het land in mag, míts je die positieve testuitslag kunt laten zien, als bewijs van doormaken van besmetting? Weet iemand of een screenshot van de PCR-test (via GGD dus) dan ook volstaat? Daar staan toch helemaal geen persoonsgegevens op en zou zo willekeurig van internet geplukt kunnen zijn?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 05 Sep 2021 06:56

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Maple schreef:Even een vraagje over Oostenrijk. Op De site van Nederland Wereldwijd staat (onder andere) dit:

“U bent hersteld van corona en u heeft 1 vaccinatie gehad. In dit geval moet u een positieve PCR-test laten zien die minstens 21 dagen voor uw 1e vaccinatie is afgenomen. U heeft de 1e vaccinatie niet langer dan 270 dagen geleden gekregen”

Stel, je hebt dus 1 vaccin gehad en iets meer dan een half jaar daarvoor corona gehad, lees ik dan goed dat je dan gewoon het land in mag, míts je die positieve testuitslag kunt laten zien, als bewijs van doormaken van besmetting? Weet iemand of een screenshot van de PCR-test (via GGD dus) dan ook volstaat? Daar staan toch helemaal geen persoonsgegevens op en zou zo willekeurig van internet geplukt kunnen zijn?


Ik vind het er niet heel duidelijk staan eerlijk gezegd. Maar als jij maar 1 inenting hebt omdat je al corona gehad hebt, dan heb jij in de corona check app toch een volledig vaccinatie bewijs? Zou dat niet voldoende zijn?

Zelf ben ik alleen maar door Oostenrijk heen gereden, dus niks hoeven laten zien. Maar voor Duitsland werd mijn herstelbewijs gewoon geaccepteerd. In Italië ook, maar die accepteren ook 1 inenting al als inenting.

Het is maar onduidelijk allemaal. Succes met uitzoeken!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 05 Sep 2021 07:00

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Bedankt Marin voor de site. Inderdaad heel overzichtelijk en daaruit begrijp ik dus ook dat ik in ieder geval niet hoef te testen aangezien ik 1 vaccinatie heb gehad en een herstelbewijs van juli dit jaar.
Door de site bedacht ik me ineens dat er ook een Nederlands bedrijf daar is waar ik toen een fiets heb gehuurd. Ik ga hen even opzoeken en een mail sturen even kijken of zij wat actuele informatie hebben hoe het daar nu is qua dingen die open en gesloten zijn.

Bedankt voor de tip Prosecco nu draag ik altijd katoenen mondkapjes van de papieren krijg ik uitslag. Maar zal er een paar extra nog inslaan mocht ik gaan gelet op de warmte daar.
<<

Anoniem319

Bericht 05 Sep 2021 07:40

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Prosecco schreef:
Maple schreef:Even een vraagje over Oostenrijk. Op De site van Nederland Wereldwijd staat (onder andere) dit:

“U bent hersteld van corona en u heeft 1 vaccinatie gehad. In dit geval moet u een positieve PCR-test laten zien die minstens 21 dagen voor uw 1e vaccinatie is afgenomen. U heeft de 1e vaccinatie niet langer dan 270 dagen geleden gekregen”

Stel, je hebt dus 1 vaccin gehad en iets meer dan een half jaar daarvoor corona gehad, lees ik dan goed dat je dan gewoon het land in mag, míts je die positieve testuitslag kunt laten zien, als bewijs van doormaken van besmetting? Weet iemand of een screenshot van de PCR-test (via GGD dus) dan ook volstaat? Daar staan toch helemaal geen persoonsgegevens op en zou zo willekeurig van internet geplukt kunnen zijn?


Ik vind het er niet heel duidelijk staan eerlijk gezegd. Maar als jij maar 1 inenting hebt omdat je al corona gehad hebt, dan heb jij in de corona check app toch een volledig vaccinatie bewijs? Zou dat niet voldoende zijn?

Zelf ben ik alleen maar door Oostenrijk heen gereden, dus niks hoeven laten zien. Maar voor Duitsland werd mijn herstelbewijs gewoon geaccepteerd. In Italië ook, maar die accepteren ook 1 inenting al als inenting.

Het is maar onduidelijk allemaal. Succes met uitzoeken!


Lastig! Mijn ouders zijn op dit moment met een groepsreis in Oostenrijk en kregen gedoe hierover in het hotel. Mijn vader heeft corona gehad en is 1x gevaccineerd. Van tevoren hebben ze meermaals bij de reisorganisatie geïnformeerd naar welke papieren ze mee moesten nemen, hij heeft zich zelfs voor de zekerheid even laten testen. QR-codes uitgeprint mee, de negatieve PCR-test uitslag uitgeprint, volgens de organisatie zou het zo moeten kloppen. Blijkbaar niet. Mijn ouders zijn ook niet handig met internet en spreken eigenlijk nauwelijks een woord over de grens, vandaar een groepsreis, maar aan de reisleiding hebben ze qua vertaling ook niet zoveel, die weet niet zo goed wat ze ermee aan moet. Dus ik voel me nu super rot dat ze daar zitten en probeer vanaf hier maar dingen te regelen/wat vertalingen op te sturen enzo. Volgens datgene wat ik hierboven plaats zou dus een screenshot van de positieve test van toen ook moeten volstaan maar dat weet ik dus niet zeker…
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers