Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 07 Aug 2021 21:58

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Pluis schreef:Wij zitten nu in Oostenrijk maar hadden wij niet volledig gevaccineerd geweest had ik thuis gebleven. Voor de camping, mc Donalds, zwembad, elk willekeurig dagje uit moeten we laten zien dat we getest, hersteld of gevaccineerd zijn. Kinderen onder de 12 jaar zijn gelukkig uitgezonderd maar dat was tot vandaag in Duitsland nog niet. Dat is toch niet te doen, onderweg mochten de kinderen bij godsgratie nog plassen maar even de benen strekken om onderweg ergens te eten of even te spelen bij een restaurant zat er niet bij.
Wij zijn 9 dagen op vakantie geweest naar Duitsland in juli en onze kinderen waren wel vrijgesteld hoor van testen etc, anders waren we ook echt niet gegaan.
2012 & 2016
<<

Anoniem323

Bericht 08 Aug 2021 02:45

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Pluis schreef:Wij zitten nu in Oostenrijk maar hadden wij niet volledig gevaccineerd geweest had ik thuis gebleven. Voor de camping, mc Donalds, zwembad, elk willekeurig dagje uit moeten we laten zien dat we getest, hersteld of gevaccineerd zijn. Kinderen onder de 12 jaar zijn gelukkig uitgezonderd maar dat was tot vandaag in Duitsland nog niet. Dat is toch niet te doen, onderweg mochten de kinderen bij godsgratie nog plassen maar even de benen strekken om onderweg ergens te eten of even te spelen bij een restaurant zat er niet bij.


Mijn ouders zijn in Duitsland op vakantie geweest, van tevoren enorm druk gemaakt om die app want 1 vaccinatie stond er niet in. Ze hebben nergens om gevraagd, nog niet 1x die app moeten laten zien.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 08 Aug 2021 07:07

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Snoes schreef:
Pluis schreef:Wij zitten nu in Oostenrijk maar hadden wij niet volledig gevaccineerd geweest had ik thuis gebleven. Voor de camping, mc Donalds, zwembad, elk willekeurig dagje uit moeten we laten zien dat we getest, hersteld of gevaccineerd zijn. Kinderen onder de 12 jaar zijn gelukkig uitgezonderd maar dat was tot vandaag in Duitsland nog niet. Dat is toch niet te doen, onderweg mochten de kinderen bij godsgratie nog plassen maar even de benen strekken om onderweg ergens te eten of even te spelen bij een restaurant zat er niet bij.
Wij zijn 9 dagen op vakantie geweest naar Duitsland in juli en onze kinderen waren wel vrijgesteld hoor van testen etc, anders waren we ook echt niet gegaan.


Duitsland heeft de regels de afgelopen 10 dagen meerdere keren gewijzigd. Toen Nederland rood werd moesten alle kinderen vanaf 6 jaar getest worden, toen werden we donkerrood en kwam er naast het testen een quarantaine bij voor ongevaccineerden. Vorige week is de leeftijd verhoogd van 6 naar 12 voor het testen maar moesten ze wel in quarantaine en vanaf vandaag zijn die regels weer geschrapt omdat de besmettingen bij ons weer afnemen.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 08 Aug 2021 07:09

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Calathea schreef:
Pluis schreef:Wij zitten nu in Oostenrijk maar hadden wij niet volledig gevaccineerd geweest had ik thuis gebleven. Voor de camping, mc Donalds, zwembad, elk willekeurig dagje uit moeten we laten zien dat we getest, hersteld of gevaccineerd zijn. Kinderen onder de 12 jaar zijn gelukkig uitgezonderd maar dat was tot vandaag in Duitsland nog niet. Dat is toch niet te doen, onderweg mochten de kinderen bij godsgratie nog plassen maar even de benen strekken om onderweg ergens te eten of even te spelen bij een restaurant zat er niet bij.


Mijn ouders zijn in Duitsland op vakantie geweest, van tevoren enorm druk gemaakt om die app want 1 vaccinatie stond er niet in. Ze hebben nergens om gevraagd, nog niet 1x die app moeten laten zien.


Dat was waarschijnlijk voordat Nederland donkerrood werd op de kaart
<<

Anoniem326

Bericht 08 Aug 2021 09:00

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Ik ben zo blij dat ik in Frankrijk zit. Dat geeft mij toch wel echt meer vakantiegevoel. De coronatest voor de reis was een surrealistische ervaring. Ergens in een vage hotelkamer met drie jonge mensen die er niet uitzagen als 18. Al die testen open en bloot op tafels. En ik had nog maar net het gebouw verlaten toen ik de uitslag ontving. In Frankrijk ben is er op 1 camping gevraagd naar mijn pas. Op de andere camping helemaal niet. Ik ben erg vaak uiteten geweest en ook nergens is gevraagd naar de gezondheidspas.
<<

Anoniem320

Bericht 08 Aug 2021 09:42

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Nou en ook vanwege het weer HG. Het is hier 3x niks! Geniet ervan!
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 08 Aug 2021 09:43

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Wij zijn naar Kroatië geweest en afgelopen donderdag weer gekomen. Overnachting in Oostenrijk heen en terug. Welgeteld 1 keer de app moeten laten zien, in een restaurant in Oostenrijk. Verder geen controle gehad, zelfs niet bij de grensovergang in Kroatië. In Duitsland konden we gewoon naar de wc en eten halen. Heerlijke vakantie gehad 'zonder' corona. Het enige wat nog aan corona deed denken waren de mondkapjes in de winkels.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 08 Aug 2021 09:45

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Die pass sanitaire voor horeca in Frankrijk gaat pas 9 augustus in 😉 dus dat je er nog niet naar gevraagd wordt is logisch
<<

Anoniem326

Bericht 08 Aug 2021 10:05

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

O ik dacht op 1 augustus. Is dat veranderd? Maar dat er op camping ook niet naar gevraagd wordt?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Aug 2021 10:40

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

HollyGolightly schreef:O ik dacht op 1 augustus. Is dat veranderd? Maar dat er op camping ook niet naar gevraagd wordt?


Ze hebben het uitgesteld

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... e=whatsapp
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 08 Aug 2021 22:03

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

HollyGolightly schreef:Ik ben zo blij dat ik in Frankrijk zit. Dat geeft mij toch wel echt meer vakantiegevoel. De coronatest voor de reis was een surrealistische ervaring. Ergens in een vage hotelkamer met drie jonge mensen die er niet uitzagen als 18. Al die testen open en bloot op tafels. En ik had nog maar net het gebouw verlaten toen ik de uitslag ontving. In Frankrijk ben is er op 1 camping gevraagd naar mijn pas. Op de andere camping helemaal niet. Ik ben erg vaak uiteten geweest en ook nergens is gevraagd naar de gezondheidspas.



Gaat officeel morgen in voor restaurants bars cafés terrassen etc.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Aug 2021 22:17

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Pluis schreef:
Snoes schreef:Wij zijn 9 dagen op vakantie geweest naar Duitsland in juli en onze kinderen waren wel vrijgesteld hoor van testen etc, anders waren we ook echt niet gegaan.


Duitsland heeft de regels de afgelopen 10 dagen meerdere keren gewijzigd. Toen Nederland rood werd moesten alle kinderen vanaf 6 jaar getest worden, toen werden we donkerrood en kwam er naast het testen een quarantaine bij voor ongevaccineerden. Vorige week is de leeftijd verhoogd van 6 naar 12 voor het testen maar moesten ze wel in quarantaine en vanaf vandaag zijn die regels weer geschrapt omdat de besmettingen bij ons weer afnemen.
Oh daar was ik niet van op de hoogte, van de verschillende regels voor Nederland. :)
2012 & 2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Aug 2021 20:52

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Hmm wij gaan begin september een week naar Duitsland en de weersverwachting wordt steeds slechter! Had lange tijd nog hoop op een mooie indian summer na deze slechte weken, maar dat wordt hem niet. Iemand tips om dit te relativeren? Want het beïnvloedt mijn humeur nogal dat het geen echt vakantieweer wordt. 🤐
Hoe gaan jullie daarmee om?
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 23 Aug 2021 21:01

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Proberen los te laten wat je niet kunt controleren en focussen op wat wel leuk is/waar je wel controle over hebt. Echt zonde on daardoor niet te genieten van wat je wel kunt. Ik zou leuke uitjes in de omgeving gaan zoeken die ook met minder weer leuk zijn. Een leuk nieuw spel uitzoeken en aanschaffen. Dat soort dingen. En jezelf corrigeren als dat "ja maar ik wil eigenlijk zon en dan xyz doen"-zeurstemmetje de kop opsteekt. Want beter weer wordt het er sowieso niet van en het verpest wel je voorpret EN zelfs vakantie. Practice gratitude. ;) Of ga een vakantie witboek maken: opschrijven wat allemaal WEL kan en leuk is, los van het weer.
<<

Anoniem331

Bericht 23 Aug 2021 21:08

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Ik vind het echt zo zonde dat je leeft op een weersverwachting.
9 van de 10 is het weer veel beter dan voorspeld, en heb jij je er zolang druk om gemaakt. Zonde van je tijd toch.
Weer is (maar) weer, daar hoef je je gezelligheid toch niet op af te wegen?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 23 Aug 2021 21:13

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Bliss schreef:Hmm wij gaan begin september een week naar Duitsland en de weersverwachting wordt steeds slechter! Had lange tijd nog hoop op een mooie indian summer na deze slechte weken, maar dat wordt hem niet. Iemand tips om dit te relativeren? Want het beïnvloedt mijn humeur nogal dat het geen echt vakantieweer wordt. 🤐
Hoe gaan jullie daarmee om?


Sorry.. je hebt tegelijk met mij vakantie, ik roep slecht weer af op vakantie.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2021 21:14

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Vakantie naar een warmer oord plannen. 😂 Dat klinkt wel heel flauw maar meen ik eigenlijk wel. Als je echt gefocust bent op goed weer dan is alles in noord Europa gewoon een te grote gok.
Verder denk ik dat het in de praktijk idd vaak wel mee valt. Elk droog moment mee pakken. Laarzen en jassen mee en dan kan je prima wandelen na een bui. Echt zonnen zal misschien niet kunnen maar dat was je waarschijnlijk toch niet van plan met die bestemming.
Ik weet niet hoe Duitsland nu zit met restaurants enz maar als 't veel slecht weer is tochtjes met de auto maken en dan ergens binnen lunchen.
Hopelijk valt het mee!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Aug 2021 21:15

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Ik snap je heel goed Bliss! Ik kan mijn stemming daar ook erg door laten beïnvloeden. Maar je gaat naar een park toch? Met zwembad? Da’s alvast een super leuk uitje en heb je geen mooi weer voor nodig. Plus, weersvoorspellingen met regen lijken idd zoals Karnemelk zegt vaak dramatischer en meestal regent het echt niet de godganse dag. En doet het dan wel, omarmen dan maar en gewoon regenpakken en laarzen aan en lekker naar buiten 👌🏼 Je dochter zal er iig vast geen mindere vakantie om hebben ☺️
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 23 Aug 2021 21:18

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Bliss, we zetten de meiden in de indoor speeltuin en gaan samen wijn drinken!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem326

Bericht 23 Aug 2021 21:24

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Ik herken het. Ik kan dat ook niet loslaten. En wil ook warm weer op vakantie. Daarom maar 1 tip de volgende keer een vakantie boeken naar een zonbestemming. En er nu het beste van maken. In de meivakantie houd ik rekening met grote kans op kou en regen. En als dat dan gebeurt ben ik toch teleurgesteld. Maar ik wist tijdens het boeken dat die kans erin zat. En als ik er dan ben laat ik de teleurstelling los, maak er het beste van en dan hebben we het ook leuk. Maar in de zomervakantie wil ik gewoon twee weken zon, blote benen, zwemweer, buiten eten en zomergevoel hebben. Dus dan zit er niks anders op dan naar een zonbestemming gaan. En wat word ik blij van twee weken zon en warmte. Dus dat is het me meer dan waard.

Maar dat is voor jou nu niet zo. En ik weet zeker dat je er toch een hele leuke vakantie van kan maken. Ik heb dit jaar met thermokleding, ijskou, onweersbuien in een tent zonder elektriciteit op Ameland gezeten en we hebben het alsnog erg leuk gehad.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Aug 2021 21:30

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Ja ik had het kunnen weten, Burn!! Tss volgende keer boek ik een andere week dan jij! 😅

Jullie hebben ook helemaal gelijk en ik kan er ook helemaal niks mee verder, dus ga proberen het los te laten. Het lijkt vooral fris te worden en niet zozeer veel regen, maar je weet het toch niet. Maar ja, ik zit net goed in de zomerkleding en die kan ik dan wel thuis laten. 🤐 Morgen krijg ik een lading truien binnen van Wehkamp in elk geval.

Er zijn inderdaad vast genoeg leuke dingen te doen, moet alleen mijn beeld even bijschaven.

Marin, dat was nu natuurlijk niet zo handig, want ik ga nu niet in een vliegtuig zitten nog. Maar volgend jaar hoop ik toch een iets zonniger oord te vinden. Al had dit ook hartstikke zonnig kunnen zijn als we niet al in de herfst waren aanbeland inmiddels. 🤨
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Aug 2021 21:31

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Burn schreef:Bliss, we zetten de meiden in de indoor speeltuin en gaan samen wijn drinken!


Dit moeten we sowieso een keer gaan doen! 🍷
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2021 21:33

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Ja het is sowieso een flut zomer. Dat wil niemand! Ik hoop ook nog op een mooie nazomer hoor. (ook met de auto kan je naar het zuiden rijden hoor maar snap dat dat flauw is om te zeggen want het was natuurlijk een onwijs gek vakantiejaar dus snap dat je relatief veilig hebt gekozen).
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Aug 2021 09:41

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

Klopt, maar zo'n eind met de auto zie ik ook niet echt zitten. En aangezien we de laatste jaren hete zomers hadden, had ik dit niet verwacht. Dit was eigenlijk onze vakantie van vorig jaar, maar toen kon het niet (zijn we in NL gebleven) en zouden we in juni gaan en dat is weer uitgesteld naar nu.

Maar ik keek vanmorgen nog een keer en nu stond er weer 18 graden in plaats van 15, dus we moeten maar gewoon afwachten wat het uiteindelijk gaat worden. Misschien valt het mee en anders verzinnen we er wel wat op. Paar jaar geleden waren we ook een weekend in Hof van Saksen in december, toen regende het ook veel en hebben we ons toch vermaakt. Het verschil is dat je je dan ook niet instelt op zomers weer natuurlijk, maar nu komt het vast ook wel goed!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Aug 2021 09:42

Re: Durven jullie al te boeken voor zomer 2021?

HG, ook bedankt voor de peptalk trouwens! Fijn dat jullie het toch zo lekker hebben gehad, ondanks de kou!
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers