Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tiptopic

<<

Anoniem295

Bericht 25 Nov 2020 08:22

Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tiptopic

Tja je moet toch wat, als je opgesloten zit op een kamertje met Corona en je je flink verveelt. Ik dacht, misschien is er behoefte aan een kletstopic voor diegenen die positief getest zijn? En voor mensen die in quarantaine moeten omdat een huisgenoot of nauw contact corona heeft?

Ik kan me namelijk voorstellen dat er veel op je af komt en je veel vragen hebt. Ten eerste, hóé kom je die tijd door, hoe ga je in godsnaam thuis in isolatie van elkaar? Wellicht ook een stuk schuldgevoel richting anderen die omwille van jou in quarantaine moeten (hier in elk geval wel ?). En misschien wil je niet elk topic bevuilen met geklaag en gemopper maar die múren... die komen waarschijnlijk toch echt behoorlijk op je af. En vooral niet geheel onbelangrijk: hoe voel je je, welke klachten ervaar je, ervaren anderen die ook?

Misschien is het wel een leuk idee om er een kletstopic van te maken? Ik merk dat ik die behoefte wel een beetje heb namelijk...
<<

Anoniem295

Bericht 25 Nov 2020 13:00

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Haha geen animo? ? Jammer!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Nov 2020 13:02

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Wat vervelend zo, los van het feit dat het saai is, hoe voel je je?

Wij hebben een maand in quarantaine gezeten, eerst was mijn vriend ziek en op dag 6 van de laatste 10 dagen werd ik ziek. Wij hadden de kinderen die ons bezig hielden, en elke middag standaard 14u zetten we een filmpje aan lang leve Disney+ ?
Laatst gewijzigd door Silver op 25 Nov 2020 13:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Nov 2020 13:03

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

In het grote corona klaag topic wordt ook al best veel geschreven toch? Ook door positief geteste forummers.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem295

Bericht 25 Nov 2020 13:18

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Lady ja dat klopt maar ik dacht dat er wel animo zou zijn voor een apart topic. Dacht dat we hier dan misschien wat dieper konden ingaan dan alleen maar klagen, welke klachten ervaar je enzo, hoe heb je het thuis geregeld mbt isolatie/quarantaine etc. Als die animo er toch niet is, even goeie vrienden hoor ??

Silver ik voel me best goed, maar het gaat met vlagen. Ik hoest sowieso heel erg veel, en heb veel last van m’n onderrug. Voor de rest wat kleine terugkerende klachten, soms wat benauwd, soms wat duizelig. Gelukkig geen koorts!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Nov 2020 14:58

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Fijn dat je geen koorts hebt. Op de hoeveelste dag zit je nu? En die anderen die nu in quarantaine zitten, kunnen die bijna af tellen? En iedereen nog steeds klachtvrij?

Maar heb je nu echt nul contact met je vriend? Netjes hoor! Toen mijn vriend ziek werd heb ik meteen gezegd isolatie is nu niet haalbaar. Ook omdat de zorg voor de 4 kids dan volledig op mijn schouders kwam, en zo fit en sterk was ik helaas niet.
<<

Anoniem295

Bericht 25 Nov 2020 15:33

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Haha, nul contact is niet gelukt, we begonnen heel ambitieus maar uiteindelijk bleek het toch lastig. Maar wel steeds enorme afstand bewaard. Helaas was het kwaad al geschied en heb ik hem kennelijk voor die tijd al besmet, hij is ook positief. Dus die isolatie voor elkaar hoeft gelukkig niet meer.

Op welke dag ik zit is lastig te zeggen, ik ben vrijdag beginnen met hoesten maar was dinsdag al niet fit. Dat had niets met corona te maken qua klachten maar de ggd heeft voorzichtig wel die dag aangemerkt als eerste ziektedag. Dat zou dan nu betekenen dat ik op dag 9 zit. Maar dag 5 van de quarantaine in elk geval, sinds zaterdag.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Nov 2020 19:26

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Vervelend Maple. Zeker omdat je zelf eigenlijk dacht dat het niks was. Toch goed dat je getest hebt. Ik las ergens dat jij vrijdag nog gewerkt had, gaan je collega’s nu ook testen? Vervelend joh.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 25 Nov 2020 20:43

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Naar dat hij ook besmet is Maple, maar wel erg prettig denk ik dat je niet meer continue op de slaapkamer hoeft te zitten.

Kom je de dag een beetje door? Heb je genoeg te doen en afleiding?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Nov 2020 19:26

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Kutforum is 3x niet bereikbaar nadat ik een heel verhaal heb getypt. Laat maar. Ik doe ook mee hier en ga nu slapen, maar vroeg me af hoe anderen het doet met quarantaine en desinfectie?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Nov 2020 22:25

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Nou zeg Whatever ?

Wel balen voor je. Beterschap en sterkte!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 28 Nov 2020 07:28

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Mijn man is ook positief getest helaas. Hij kreeg maandag een kuchje en omdat hij dat nooit heeft toch maar laten testen. Dinsdag avond laat kwam de uitslag, positief. Zo niet verwacht. Was best even slikken.

We hebben mijn matras bij mijn oudste dochter gelegd en daar slaap ik nu. Hij vertoeft op zolder.
Ik moet zeggen dat ik het weer best pittig vind. De meiden zijn hele dag weer thuis. Oudste krijgt weer thuis school. Dan heb je nog het vermaak van de jongste en het huishouden, eten brengen naar boven alles zeg maar. En dan werk ik ook nog thuis. Dus dat moet ook nog erbij.

Ik ben zelf donderdag getest omdat ik dinsdag pijn in mijn keel kreeg, maar dat was op moment van testen donderdag alweer over... denk eerder dat dit spanning is ofzo. De uitslag was negatief. Nu hopen dat ik en de meiden verder geen klachten krijgen. Dan mogen ze vrijdag weer naar school dan is het Sinterklaas feest dus dat zou leuk zijn!

En als mijn man zondag klachten vrij is mag hij maandag weer de deur uit ????
08-03-2010
08-02-2016
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 28 Nov 2020 10:05

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Zora schreef:Nou zeg Whatever ?

Wel balen voor je. Beterschap en sterkte!


Haha sorry maar ik was even bloedchagerijnig omdat ik dus 2x een heel lang bericht had getypt ook met de vraag aan anderen hoe het ging en hoe bij mij qua klachten begonnen is en is en wat to do met een huisgenoot die zich nu al niet aan de quarantaine houdt etc. En dus 2x toe dat het forum eruit lag. Moet blijkbaar weer eerst in word gaan typen en dan copy pasten ofzo.. En daar werd ik even helemaal gefrustreerd van, ook juist na slecht nieuws met koorts en hoofdpijn en een vraag die ik al irritant vind (in hoeverre moet ik slap en belabberd elke keer keuken en wc ontsmetten als mijn huisgenoot zich niet eens aan de regels houdt - antwoord: eigenlijk juist dubbel).
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 28 Nov 2020 10:13

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

@Dobby: oh nee! Balen! Ik ben in die zin wel blij dat ik inderdaad niet met een gezin thuis zit. En dat lijkt me voor jou inderdaad heel zwaar. Maar het is nu toch nog steeds 10 dagen quarantaine? Want als je man maandag ziek werd dan mag hij idd toch de deur uit, maar jullie nog niet? Of mag jij al testen bijv. vrij of zaterdag en daarna?

Ik heb maandagavond met een vriendinnetje gegeten en niet echt goed 1.5 m in acht gehouden en zij had woensdag/donderdag ook klachten en heeft getest, was negatief, maar we houden het toch maar in de gaten dat ze ook heel goed te vroeg getest kan hebben als ik haar maandag besmet had. Dus die blijft voor de zekerheid ook nog even thuis en dan volgende week opnieuw testen.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 28 Nov 2020 10:19

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Whatever schreef:@Dobby: oh nee! Balen! Ik ben in die zin wel blij dat ik inderdaad niet met een gezin thuis zit. En dat lijkt me voor jou inderdaad heel zwaar. Maar het is nu toch nog steeds 10 dagen quarantaine? Want als je man maandag ziek werd dan mag hij idd toch de deur uit, maar jullie nog niet? Of mag jij al testen bijv. vrij of zaterdag en daarna?

.


Mijn man moest minimaal 7 dagen in quarantaine vanaf de test dag, en dan moet hij minimaal 24 uur klachten vrij zijn dus zou hij maandag weer de deur uit mogen. Gaat hij waarschijnlijk niet halen omdat hij nu nog steeds af en toe hoest.

Wij moeten 10 dagen vanaf het laatste contact wat dinsdag was. Dus dan mogen we volgende week vrijdag weer er op uit. Mist niemand klachten heeft.


Goed dat je het even in de gaten houdt, je weet maar nooit.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Anoniem295

Bericht 28 Nov 2020 10:22

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Wat Dobby zegt, klopt wel! Haar man is maandag ziek geworden, morgen (zondag) zitten zijn 7 dagen erop en gaan zijn 24 uur in, als hij klachtenvrij is. De rest van het gezin moet 10 dagen als man volledig in isolatie is gegaan. Zij mogen dan aankomende vrijdag er weer uit.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 28 Nov 2020 10:30

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Oh jemig, het tast nu mijn hersens al aan. Ik dacht gewoon nog steeds dat het donderdag was vandaag.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Nov 2020 11:24

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Wat balen voor je WE! Heb je het op je werk opgelopen? Beterschap en sterkte met de quarantaine.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 28 Nov 2020 13:22

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Lady schreef:Wat balen voor je WE! Heb je het op je werk opgelopen? Beterschap en sterkte met de quarantaine.


Geen idee.. Ik ben woensdag met ov naar umc geweest en daar ook wel hele dag geweest en ook bij arbo griepprik gehaald enzo. Vrijdag heb ik een dansles gedaan, dus die vinden we nu het meest verdacht. Zondag met mijn zus naar de bioscoop geweest omdat die jarig was. Je weet het uiteindelijk toch niet. Mijn huisgenoot loopt ok al een week met zakdoekjes en vitamine C bruistabletten maar zegt dat het echt allergie is en het kan ook de supermarkt zijn. GGD vroeg nog we naar UMC omdat ze dan ook wel andere protocollen enzo moeten opstarten, maar we vinden dat toch minder waarschijnlijk dan die dansles van vrijdag.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 28 Nov 2020 13:24

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Overigens is mijn huisgenoot naar een hotel vertrokken en heeft een testafspraak gemaakt voor vanochtend. Hij wil dan met een positieve test weer thuiskomen en met een negatieve test naar zijn vriendin gaan. Ik heb al gezegd dat het niet zo simpel werkt en dat hij eigenlijk ook gewoon minstens een week in quarantaine moet, maar hij is bang om ziek te worden van mij en wil niet thuis zijn. Ach, ik vind het nu alleen maar lekker want nu hoef ik niet de hele tijd in mijn slaapkamer te blijven. :smile:
<<

Anoniem295

Bericht 29 Nov 2020 05:59

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Vannacht de eerste nacht dat m’n vriend en ik weer samen slapen. We hebben een week apart geslapen, eerst vanwege isolatie en toen omdat we allebei zo enorm aan het spoken waren ‘s nachts. Gelukkig spoken we vannacht synchroon 🙄 Mijn vriend ligt nu met lichte benauwdheid wakker en ik heb weer een paar flinke hoestbuien gehad.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 29 Nov 2020 08:24

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

wat irritant zeg Maple! hebben jullie nog wel iets kunnen slapen? Wel 'gezellig' zo weer naast elkaar.


Mijn man ruikt en proeft niets meer, lijkt me zo gek.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Anoniem295

Bericht 29 Nov 2020 10:16

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Ja we hebben uiteindelijk nog wel kunnen slapen! Alleen niet ideaal want mijn vriend sliep uiteindelijk het meest ontspannen op zijn rug, dus snúrken... Ik weet dus niet of samen slapen nu al een groot succes was, of dat we gewoon nog teveel in de weer zijn ‘s nachts. Wel gezellig en lekker warm weer dus ik hoop gewoon dat komende nacht beter gaat.

Mijn vriend ruikt en proeft ook niks en hij vindt dat echt het meest bizarre aan het virus. Hij baalt daar ook echt van.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Nov 2020 11:13

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Snurkt hij altijd Maple of komt dat omdat jullie nu ziek zijn? Hoe voelen jullie je verder?

Ik heb sinds vanochtend ineens geen reuk en smaak meer. Mijn koorts is wel helemaal over. Nog wel beetje hoofdpijn en snotterig en moe. Voel me beetje alsof ik een hersenschudding heb haha. Als ik niets doe voel ik me prima en verveel ik me. Maar als ik een beetje wat ga doen en zeker lezen of beeldschermen, dan word ik heel snel moe en hoofdpijn en misselijk.

Ach ik moet sowieso tot donderdag in quarantaine dus ik doe maar lekker rustig aan.
<<

Anoniem295

Bericht 29 Nov 2020 11:34

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Hij snurkt altijd wel, dat is nu gelukkig niet meer of anders.
Vervelend dat je je nog niet helemaal top voelt! Geen reuk en smaak hebben lijkt me echt heel bizar.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers