Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8170

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 23 Jan 2021 09:36

Re: Stomme vragen topic #8

Lijkt mij ook gewoon kunnen hoor.
30-04-2017
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 23 Jan 2021 09:41

Re: Stomme vragen topic #8

Over logeren gesproken.
Hier waren ze van de week ook een keer gevraagd of ze wilden blijven slapen. De meiden zijn net 6 en dat meisje wordt in mei 6.
Ik vind het nog te jong om te gaan logeren bij anderen die geen familie zijn. Ik ken ze ook te goed, daarom is het sowieso een nee. Vriendinnetje is om half 7-7 uur 's avonds gesloopt, terwijl mijn meiden om die tijd juist nog hyper zijn! Liggen rond 8 uur op bed, soms later, ja is deze tijd van thuisonderwijs. En we doen echt veel voor school, maar ook buiten activiteiten etc.
Heb gezegd als jullie jaar of 8 zijn mogen jullie bij vriendinnetjes slapen.
Had zelf ook die leeftijd dat ik toen ging logeren bij vriendinnetjes
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Jan 2021 10:20

Re: Stomme vragen topic #8

Wat betreft de leggings en broeken, H&M heeft leggings met knoopsgat elastiek er in, zouden zonder te wijd zijn voor mijn zoon maar zo kan het prima. Hij draagt maar 92 daar van, ik weet niet precies of ze er ook in de echte babymaten zijn.
Hij heeft ook echt een mooie smalle legging van Maed for mini en Mingo, maar dat is net een andere prijsklasse als H&M en Hema ed.

Hema is hier echt allemaal te wijd voor beide zoons, ook Noppies zwemmen ze in dus ik zal vooral eerst passen voordat je de kaartjes er vanaf haalt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Jan 2021 10:59

Re: Stomme vragen topic #8

Nou, het logeren is door gegaan en ging heel goed!
Ze heeft er gisteren gegeten en het naar bed gaan ging heel goed. Geslapen tot 7.30uur, dus helemaal prima. Zo fijn dat ze het leuk heeft (gehad)!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 23 Jan 2021 15:27

Re: Stomme vragen topic #8

Wat fijn dat het goed ging en ze het naar het zin heeft gehad Arwyn!

Ik vraag me af of het aan mij ligt dat ik dit wat gek vind; jongste heeft een vriendinnetje te spelen. Vorige keer duurde het bijna een half uur voordat moeder het meisje mee naar huis kreeg omdat het meisje niet echt wilde luisteren. Best ongemakkelijk, want ik wil me dan niet bemoeien met de aanpak en opvoedstijl van een andere moeder maar toen het zo lang duurde heb ik indirect wel wat sturing gegeven. Vandaag was het meisje een half uurtje later dan afgesproken, omdat moeder eerst met haar 'in onderhandeling moest' over allerlei dingen. Vervolgens zegt moeder 'ik bel wel als ik haar bijna weer op kom halen. Dan moet jij haar vast klaarmaken zodat ze in 1 keer weer met me mee naar huis kan.' Ligt het nu aan mij dat ik daar wat verbaasd over ben? Ik draai daar mijn hand niet voor om maar dacht wel 'Lekker makkelijk om zo de strijd met je eigen kind te vermijden en het bij een ander neer te leggen.'
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Jan 2021 16:06

Re: Stomme vragen topic #8

Nou , dat zou ik ook heel raar vinden! Maar daarentegen vind ik niets irritanter dan een moeder die maar staat te dralen en totaal niet overtuigend zegt dat ‘we nu echt gaan liefje’ 🤬 terwijl kind totaal geen aanstalten maakt. Dus als ik het kind al ingepakt en wel klaar kan hebben zonder dat ik daarop aangekeken word zou ik dat wel doen 😇
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Jan 2021 16:08

Re: Stomme vragen topic #8

Ach, op zich is een het een kleine moeite toch? Kinderen luisteren vaak nou eenmaal beter naar anderen dan hun eigen ouders. Misschien zit die moeder er wel helemaal doorheen nu, met een lockdown enzo. Dus als je haar op die manier een stressmoment kunt besparen, zou ik dat een kleine moeite vinden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 23 Jan 2021 16:12

Re: Stomme vragen topic #8

Lady schreef:Ach, op zich is een het een kleine moeite toch? Kinderen luisteren vaak nou eenmaal beter naar anderen dan hun eigen ouders. Misschien zit die moeder er wel helemaal doorheen nu, met een lockdown enzo. Dus als je haar op die manier een stressmoment kunt besparen, zou ik dat een kleine moeite vinden.

Eens. Daarnaast werkt dit bij mijn kind ook zo dat een aankondiging een kwartiertje vooraf heel veel strijd kan voorkomen. Als ik er ineens ben, dan is dat voor haar heel plotseling dat het spelen afgelopen is en kan ze echt dwars gaan liggen, terwijl als je een kwartier van tevoren zegt dat ik kom, dan zegt ze op dat moment oké en een kwartier later gaat ze zonder problemen mee. Dus de vraag is ook nog of ze de strijd wel echt bij jou neerlegt. Wellicht is gewoon een opmerking dat de tijd er bijna opzit al voldoende.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 23 Jan 2021 17:40

Re: Stomme vragen topic #8

T heeft dat ook. Die vindt alle speeldates standaard te kort. Hij wil nooit mee.
Dus ik maak ook altijd duidelijke afspraken met hem hierover. Als we haast hebben vraag ik daarom ook weleens of die moeder hem alvast beetje wil voorbereiden haha
2016
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 23 Jan 2021 22:12

Re: Stomme vragen topic #8

Zo herkenbaar!
Ik krijg T. ook nooit mee.
Hij noemt mij dan standaard: 'stomme vroeg-ophaler! Jij bent de stomste vroeg-ophaler die ik ken!' ;)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Jan 2021 10:10

Re: Stomme vragen topic #8

Haha Snirp. Dat zou T ook kunnen zeggen.
Laatst heb ik hem huilend mee naar huis genomen. Ja, uiteraard voelt dat ongemakkelijk. Maar wat moet je dan. Hij vindt het gewoon zo leuk om ergens te spelen.
Ik heb toen thuis afgesproken dat we dat niet weer gaan doen. Keer erna geen gehuil. Maar hij wilde uiteraard weer niet mee. Het gaat iedere keer ietsjes beter.
Maar andersom willen kindjes hier ook nooit mee met de moeder haha. Dus als ik dat zie dan geloof ik dat het er gewoon bij hoort. Verder luistert T heel erg goed.
2016
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 24 Jan 2021 10:38

Re: Stomme vragen topic #8

Rixt schreef:Ik zou me eerder zorgen maken om het stof?


Hij zit aangesloten op de stofzuiger dus dat zit wel goed. Maar het is opgelost, hij heeft het gisteren allemaal zelf gedaan 😅
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 24 Jan 2021 10:41

Re: Stomme vragen topic #8

Nog over het logeren; fijn dat het zo goed is gegaan Arwyn. Maar de komende weken kies ik ervoor om de kinderen niet te laten logeren. Stel ze hebben het niet naar hun zin (ziek, heimwee, niet kunnen slapen) dan kan ik ze na 21.00 niet meer ophalen. Misschien wel iets om rekening mee te houden de komende tijd.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Jan 2021 11:06

Re: Stomme vragen topic #8

Daarom hebben we het vrijdag ook gedaan Loïs, toen was de avondklok er nog niet. Stond eerst voor zaterdag, maar dat zag ik idd niet zitten. Wil haar gewoon kunnen ophalen als het nodig is.
Helemaal eens dus :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 24 Jan 2021 19:43

Re: Stomme vragen topic #8

Zou dat niet onder calamiteit vallen dan?
december 2016
juli 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Jan 2021 20:24

Re: Stomme vragen topic #8

Niekske schreef:Zou dat niet onder calamiteit vallen dan?


T gaat wel komende week logeren bij schoonouders. Ik leg de verklaring deels ingevuld klaar. Ik verwacht geen problemen. Maa r zo wel, dan vul ik dat idd in ( familie omstandigheden ofzo ?)
Hij logeert er trouwens om de week dus daarom durf ik het wel aan.
2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Jan 2021 21:14

Re: Stomme vragen topic #8

Bij opa en oma zou ik het ook nog wel aandurven. Daar heeft de oudste vaker gelogeerd en is altijd leuk.
Bij een vriendinnetje is toch anders (vooral de eerste keer). Het ophalen is mss wel een calamiteit, maar het is niet echt een logisch moment om zoiets te plannen dan natuurlijk. Daarom weer geen calamiteit lijkt me, maar slechte planning?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 24 Jan 2021 22:24

Re: Stomme vragen topic #8

Naja, je kan het niet plannen, dus daarom calamiteit dan toch? Ik snap wel dat het niet helemaal volgens de regels voelt hoor... die avondklok voelt gewoon ook bizar!
december 2016
juli 2019
<<

Kira

Bericht 24 Jan 2021 22:37

Re: Stomme vragen topic #8

Dat zou voor mij ook wel een reden zijn het gewoon te riskeren hoor. Dan maar 95 euro boete maar als je kind naar huis wil.. Ik zou het zeker niet helemaal aan m'n laars lappen maar voor zoiets wel.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 25 Jan 2021 00:13

Re: Stomme vragen topic #8

Wat het logeren betreft: mijn zoon was net een paar weken 5 toen hij voor het eerst bij zijn beste vriendje bleef slapen. Wij moesten naar een bruiloft en al mijn familie ook. Mijn schoonouders hadden toen maar plaats om één kind te laten slapen dus onze jongste van toen één jaar is daar gaan slapen en mijn zoon bij zijn vriendje. Dat ging supergoed trouwens.

Mijn jongste dochter is nu 4,5 en zij en haar beste vriendinnetje hebben ook al regelmatig gevraagd om bij elkaar te slapen. Ik denk dat we het deze zomer misschien wel eens proberen.

Ik had ook wat raars vandaag! Mijn dochter turnt op zondagochtend en mijn man bracht haar. Een klasgenootje van haar turnt ook en haar mama zei tegen mijn man dat ze dochter wel thuis zou brengen. Het meisje komt hier binnen en zegt: "ik moest van mijn mama vragen of ik hier mag komen spelen". Ik had die vraag niet verwacht en vond het ook wel gek maar ik zei dat ze best even mocht komen spelen. Nou goed, toen kwam haar moeder haar ophalen (zelfde verhaal, moeder doet totaal geen moeite om haar kind mee te krijgen, ze stond hier echt al een halfuur rustig te wachten tot haar dochter zelf zou komen) en toen zei het meisje dat ze graag wilde blijven slapen. Haar moeder zei dat dat vandaag niet ging, maar dat we dat binnenkort zeker een keertje zouden doen. Dat ze dat met mij ging afspreken en dat ze dan wel hier mocht slapen.

Nou, ik wist op dat moment even niet wat zeggen en heb er dus ook niet op gereageerd. Buiten het feit dat mijn dochter niet zoveel met dat meisje speelt, is het ook gewoon een hele rare moeder. Ik zou mijn dochter daar nooit laten slapen omdat ik er geen fijn gevoel bij heb. Nou ja, buiten dat mijn dochter dus niet veel met dat meisje speelt, wil ik dat meisje dus ook sowieso hier niet laten slapen, want ik wil niet dat ze daarna verwacht dat mijn dochter daar ook mag blijven slapen.

Ik vind zo'n situaties dus wel lastig, al kan ik het nu natuurlijk nog perfect verantwoorden door te zeggen dat ik haar daar bijvoorbeeld nog te jong voor vind.
2012 & 2016
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Jan 2021 00:19

Re: Stomme vragen topic #8

Vind het ook wel raar dat ze ervan uit gaat dat jij dat goed vindt. Ik zou het gewoon lekker afhouden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 25 Jan 2021 20:35

Re: Stomme vragen topic #7

Amandine schreef:Vraagje: heeft iemand kindervriendelijke messen waarmee ze kunnen helpen in de keuken en zo ja, welke?

Vanaf welke leeftijd gebruikten jullie kinderen die kindvriendelijke messen?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Jan 2021 22:39

Re: Stomme vragen topic #8

Niekske schreef:Naja, je kan het niet plannen, dus daarom calamiteit dan toch? Ik snap wel dat het niet helemaal volgens de regels voelt hoor... die avondklok voelt gewoon ook bizar!


Dat je kind naar huis wil kun je niet plannen natuurlijk. Maar wel wanneer je je kind laat logeren. Voor het eerst bij iemand anders laten logeren zou ik nu met de avondklok niet doen. Dat kun je een andere keer plannen. In zoverre kun je het wel plannen dus, dat bedoelde ik.

Wat gek idd, dat die moeder zo zegt dat dochter binnenkort wel een keer kan logeren! Mss was het om ervan af te zijn zonder er een drama van te maken?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 26 Jan 2021 22:05

Re: Stomme vragen topic #7

Joey schreef:
Amandine schreef:Vraagje: heeft iemand kindervriendelijke messen waarmee ze kunnen helpen in de keuken en zo ja, welke?

Vanaf welke leeftijd gebruikten jullie kinderen die kindvriendelijke messen?


V kon ik al snel (samen onder toezicht) met een mes bijv banaan laten snijden op de leeftijd van S. S. die vertrouw ik dat nog niet toe.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Jan 2021 22:08

Re: Stomme vragen topic #8

Ik heb nooit kindvriendelijke messen gebruikt. Gewoon, normale messen. En een normaal schilmesje als ze helpen groenten snijden. Ik laat wel zien hoe het moet natuurlijk.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Filoria, Lexi