Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 16 Jun 2021 17:31

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Tot in detail mee bemoeien vind ik schromelijk overdreven. Een 7-4 verhouding is wellicht wat scheef, maar zoals Rebecca al opnoemt gaat het bij de meeste scholen, dus, ze hebben ‘in ieder geval iemand’. En vragen staat vrij, dus gewoon dat gesprek aangaan!

Edit: ik zie nu dat je het gesprek gehad hebt. Fijn dat je antwoorden hebt kunnen krijgen. Zijn die antwoorden ook bevredigend?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Jun 2021 18:27

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ach Eloise kan niet lezen. Ik heb me namelijk helemaal nergens mee bemoeid.

Tom het is het antwoord wat ik de vorige keer ook kreeg. Er is geen concrete reden voor wat ik me afvraag. Zoals ik al eerder aan gaf eerder hier had ik dat wel verwacht. Dus niet echt bevredigend maar prima. De juf heeft verder fijn uitgelegd hoe ze verdelingen maken daar kan ik wel verder mee.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem310

Bericht 16 Jun 2021 22:32

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Maar waarom wil jij zo graag dat de klas bij elkaar blijft? Waarom houdt het je zo bezig? Jij zit toch zelf niet eens in die klas?

En hoezo kun je hier nu verder mee? Wat ga je dan nu doen met deze informatie en waarom had je het nodig om verder te kunnen? Is het echt zo'n halszaak voor je?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Jun 2021 08:42

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Hier zo'n zelfde situatie. Kinderen gaan over met z'n allen en zoon met 1 vriendje naar een andere klas. De twee kinderen waarbij hij graag in de klas wilde, zitten in de andere klas. Hij komt nu met 6 jongens en 20 meisjes in een groep.
Ze wilden hem waarschijnlijk uit de andere klas hebben omdat hij door 1 van de kinderen daar gepest wordt. De pesten wordt 'beloond', want die mag wel in zijn eigen klas blijven.

Er is 'geen correspondentie mogelijk' dus iets anders dan het beste er van maken zit er niet op.

Baal er wel echt van.
R. 2013
D. 2016
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 17 Jun 2021 09:12

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Formatie is wel een dingetje hoor. Ben zelf wel erg benieuwd bij welke vriendjes de meiden in de klas komen te zitten.
Vorige week belde de juf mij nog op, omdat ze met de formatie bezig waren. Ze wilde weten of wij de meiden bij elkaar in de klas wilden hebben, of dat wij ze uit elkaar wilden. Heb namelijk bij een eerder oudergesprek aangegeven dat ik ze misschien in groep 3 wel uit elkaar wil, als de mogelijkheid er is.
Nu hadden wij vorige week de keus gekregen, omdat school dus met de formatie bezig is. Aangegeven dat ik als ouder hier wel achter sta, maar ik niet weet hoe de meiden hier zelf in staan. Heb het individueel aan de kinderen gevraagd. De 1 vond het totaal geen probleem, de ander begon meteen te huilen bij het idee. Ze kan nog niet zonder haar zus, gaat haar dan missen etc. Vorige week vrijdag dit doorgegeven aan de juf. Wel erbij gezegd, mocht het echt niet gaan, dat ze later uit elkaar gaan, mocht dit kunnen. School staat achter deze beslissing. Tweeling zijn is toch best ingewikkeld, ook voor tweeling-ouder.
<<

Anoniem310

Bericht 17 Jun 2021 13:35

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Spencer schreef:Hier zo'n zelfde situatie. Kinderen gaan over met z'n allen en zoon met 1 vriendje naar een andere klas. De twee kinderen waarbij hij graag in de klas wilde, zitten in de andere klas. Hij komt nu met 6 jongens en 20 meisjes in een groep.
Ze wilden hem waarschijnlijk uit de andere klas hebben omdat hij door 1 van de kinderen daar gepest wordt. De pesten wordt 'beloond', want die mag wel in zijn eigen klas blijven.

Er is 'geen correspondentie mogelijk' dus iets anders dan het beste er van maken zit er niet op.

Baal er wel echt van.

Ik denk dat ze dit juist doen om jouw zoontje uit deze dynamiek te halen. Het gaat er niet om dat ze de pester belonen, maar dat beide kinderen in een klas terecht komen waar ze zich goed voelen en zich goed kunnen ontwikkelen. Die andere jongen is niet alleen een pester, maar zal ook zijn eigen vriendjes hebben en voorkeuren, die zijn niet minder belangrijk dat die van jouw zoon.

Ik zou er vanuit gaan dat de leraren hier de beste kijk op hebben aangezien zij de klas elke dag zien. Zij kunnen alle belangen meewegen ipv alleen het belang van 1 kind, zoals de meeste ouders doen.

Wat goed dat de school geen correspondentie mogelijk maakt. Het lijkt me doodvermoeiend om al die ouders te woord te staan die iets willen voor hun kleine prinsje/prinsesje.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Jun 2021 13:49

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Vraag: wat is nu een fijne dunne zomer slaapzak? In maat 98/110?? Zoon wil niet slapen zonder slaapzak.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43703

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jun 2021 13:55

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Echte dunne zijn de hydrofiele van Lodger.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 17 Jun 2021 15:28

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Tabbie schreef:Vraag: wat is nu een fijne dunne zomer slaapzak? In maat 98/110?? Zoon wil niet slapen zonder slaapzak.


Wij hebben 2 zomerslaapzakken van Ter Stal, maatje 110. Zijn voor zoon nog lekker ruim (en onze zoons verschelen volgens mij niet veel in lengte). Met dit warme weer slaapt hij overigens alleen in een romper met shortama
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 17 Jun 2021 15:33

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Eloise schreef:
Spencer schreef:Hier zo'n zelfde situatie. Kinderen gaan over met z'n allen en zoon met 1 vriendje naar een andere klas. De twee kinderen waarbij hij graag in de klas wilde, zitten in de andere klas. Hij komt nu met 6 jongens en 20 meisjes in een groep.
Ze wilden hem waarschijnlijk uit de andere klas hebben omdat hij door 1 van de kinderen daar gepest wordt. De pesten wordt 'beloond', want die mag wel in zijn eigen klas blijven.

Er is 'geen correspondentie mogelijk' dus iets anders dan het beste er van maken zit er niet op.

Baal er wel echt van.

Ik denk dat ze dit juist doen om jouw zoontje uit deze dynamiek te halen. Het gaat er niet om dat ze de pester belonen, maar dat beide kinderen in een klas terecht komen waar ze zich goed voelen en zich goed kunnen ontwikkelen. Die andere jongen is niet alleen een pester, maar zal ook zijn eigen vriendjes hebben en voorkeuren, die zijn niet minder belangrijk dat die van jouw zoon.

Ik zou er vanuit gaan dat de leraren hier de beste kijk op hebben aangezien zij de klas elke dag zien. Zij kunnen alle belangen meewegen ipv alleen het belang van 1 kind, zoals de meeste ouders doen.

Wat goed dat de school geen correspondentie mogelijk maakt. Het lijkt me doodvermoeiend om al die ouders te woord te staan die iets willen voor hun kleine prinsje/prinsesje.


Ik vind het juist bijzonder dat er geen correspondentie mogelijk is; een gesprek hierover moet toch juist mogelijk zijn? En niet elke ouder die hierover komt vragen heeft meteen een prinsje of prinsesje.. ja de ouders die meteen van alles gaan eisen, die wel.

Ik zou het in Spencers geval ook wel willen weten waarom die keuze gemaakt is.

Saji, wat fijn dat jullie hier ook je mening in mogen geven! En goed dat je je er ook -zo lees ik het- bij neer kan leggen als het misschien toch anders uitpakt als wat je liever zou zien.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 17 Jun 2021 17:27

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Tabbie schreef:Vraag: wat is nu een fijne dunne zomer slaapzak? In maat 98/110?? Zoon wil niet slapen zonder slaapzak.


Ik heb gister een hydrofiele van de Hema gekocht. Hij slaapt er heerlijk in.
<<

Anoniem308

Bericht 17 Jun 2021 18:03

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Tabbie schreef:Vraag: wat is nu een fijne dunne zomer slaapzak? In maat 98/110?? Zoon wil niet slapen zonder slaapzak.

De dunste van puckababy gebruiken wij altijd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 17 Jun 2021 18:27

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Bij de Prenatal hadden ze ook hele fijne hydrofiele slaapzakken vorig jaar en het jaar daarvoor. Dus dit jaar vast ook weer.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Jun 2021 18:32

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik stem ook voor Lodger, die slaapzakken zijn zo dun als hun hydrofiel handdoek. De zomerslaapzak van Terstal is een stuk warmer en die van Prenatal&Wehkamp hadden bij mij dubbele laag dikker hydrofiel.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 17 Jun 2021 19:49

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Fantine schreef:
Tabbie schreef:Vraag: wat is nu een fijne dunne zomer slaapzak? In maat 98/110?? Zoon wil niet slapen zonder slaapzak.


Ik heb gister een hydrofiele van de Hema gekocht. Hij slaapt er heerlijk in.


Hema heeft nu idd ook een hele dunne hydrofiele. Die van Jollein vond ik ook nog wel fijn.
⁠♡♡♡
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Jun 2021 20:12

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Thanks allemaal, ga vanavond even eentje bestellen.

En nog een vraag: wat zijn fijne meegroeibeha s? Ik pas niets meer en ze doen mega pijn door het groeien. 😅
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 17 Jun 2021 20:37

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik heb ze via een speciaalzaak, niet duur maar wel heel fijn. Weet het merkje alleen zo niet 🙈
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 18 Jun 2021 06:29

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Vanaf wanneer lieten jullie je kindje in een slaapzakje slapen? Ons zoontje is nu 3 weken en schopt zijn lakentje van zich af. Nu is dat natuurlijk niet zo erg maar ik mag hopen dat het niet al te lang zo warm blijft 😅
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jun 2021 07:02

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Tabbie schreef:Thanks allemaal, ga vanavond even eentje bestellen.

En nog een vraag: wat zijn fijne meegroeibeha s? Ik pas niets meer en ze doen mega pijn door het groeien. 😅


Ik heb voedingbeha's van cariwell gekocht. Was destijds enige bh bij prenatal die me goed zat.

https://www.bol.com/nl/p/carriwell-naad ... tsEALw_wcB
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jun 2021 07:04

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Emma schreef:Vanaf wanneer lieten jullie je kindje in een slaapzakje slapen? Ons zoontje is nu 3 weken en schopt zijn lakentje van zich af. Nu is dat natuurlijk niet zo erg maar ik mag hopen dat het niet al te lang zo warm blijft 😅


Onze dochter bleef braaf liggen destijds. Toen ze in maat 62 zat zijn we met slaapzak gestart, ik denk rond de 3 maanden? Via collega heb ik wel maat kleinere slaapzak gekregen dan we hadden, dus misschien dat we nu wel eerder schakelen. Overigens ligt hij vaak ook ingebakerd in een hydrofiel.
08/2018
05/2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 18 Jun 2021 08:16

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Emma schreef:Vanaf wanneer lieten jullie je kindje in een slaapzakje slapen? Ons zoontje is nu 3 weken en schopt zijn lakentje van zich af. Nu is dat natuurlijk niet zo erg maar ik mag hopen dat het niet al te lang zo warm blijft 😅


Onze baby is 2 maanden en slaapt al een maand in een slaapzak m trapte altijd de dekens van zich af. Dochters sliepen in de puckababy, dat is natuurlijk ook een soort slaapzakje.
⁠♡♡♡
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Jun 2021 09:23

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Eloise schreef:
Spencer schreef:Hier zo'n zelfde situatie. Kinderen gaan over met z'n allen en zoon met 1 vriendje naar een andere klas. De twee kinderen waarbij hij graag in de klas wilde, zitten in de andere klas. Hij komt nu met 6 jongens en 20 meisjes in een groep.
Ze wilden hem waarschijnlijk uit de andere klas hebben omdat hij door 1 van de kinderen daar gepest wordt. De pesten wordt 'beloond', want die mag wel in zijn eigen klas blijven.

Er is 'geen correspondentie mogelijk' dus iets anders dan het beste er van maken zit er niet op.

Baal er wel echt van.


Wat goed dat de school geen correspondentie mogelijk maakt. Het lijkt me doodvermoeiend om al die ouders te woord te staan die iets willen voor hun kleine prinsje/prinsesje.


Mijn prinsje is meerdere dagen niet naar school geweest omdat hij niet durft vanwege de pester. Beetje context waarom hij dan degene is die de klas moet verlaten was hier wel op z'n plaats geweest.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem325

Bericht 18 Jun 2021 09:55

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Vonden jullie het ook zo spannend om je baby voor de eerste keer weg te brengen om te logeren? Het komt waarschijnlijk goed, maar ik heb alweer hele scenario’s in m’n hoofd wat er allemaal ‘mis’ kan gaan, ben bang dat ik een onrustige en overprikkelde baby terug ga krijgen en zo. Onzin natuurlijk (hoop ik), want ze gaat het daar gewoon goed hebben.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 18 Jun 2021 09:57

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ja dat vonden wij erg spannend! Ook al had ik alle vertrouwen dat het goed zou gaan hoor.
10.04.17
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 18 Jun 2021 09:57

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ja dat is ook gewoon spannend. Ze gaat het super hebben. Het kan best zijn dat ze na het weekend even moet "bijkomen" maar dat is ook logisch.
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers