Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 14 Jun 2021 11:53

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Tom schreef:Onze verloskundige wilde graag een tafeltje hebben om haar spullen op te leggen. Ons kleine bijzettafeltje (50x50 ofzo) was prima hiervoor.


Oh ja hier deden ze dat op de strijkplank. Was ik even vergeten omdat we daar bij nummer 3 geen tijd voor hadden om te pakken.
⁠♡♡♡
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 14 Jun 2021 15:31

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Dank je wel voor de tips Kaat, daar kan ik wel wat mee. Het is inderdaad echt zielig. Het KDV heeft er zie ik nu op de OuderApp ook maizena op gedaan.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 14 Jun 2021 15:34

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Wij hebben dat ik ook van het kdv geleerd 😅 wij zijn er uiteindelijk wel achtergekomen dat de billen van m’n dochter kapot gingen door citrusvruchten en kiwi. Inmiddels kan ze wel weer mandarijnen en sinaasappels eten, maar als ze kiwi eet is het echt weer gelijk flink raak. Dus naast het krijgen van tanden zou dat misschien ook nog invloed kunnen hebben.
03/2019
11/2020
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Jun 2021 22:14

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Marin schreef:Ja wat dat betreft heb ik zo'n hekel aan onze tuin. Ik zit nooit relaxed. Dan speelt zoontje beneden in de tuin en moet ik hem helpen en binnen een seconde zit dochtertje alweer wat te eten wat niet mag.

Zet mij maar de hele dag binnen maar ja, zoontje moet ook wel af en toe frisse lucht happen. 😅


Hebben jullie een trampoline? Wij hebben 1 met zo'n vast net en die gebruikte ik als box buiten. Wel met een kleedje er op en ik bleef wel in de buurt maar anders vrat hij naaktslakken en andere ranzigheid van de grond.
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Jun 2021 22:19

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Nee hebben we niet (zoontje houdt niet zo van trampolines). Wel een hele slimme zeg.
Let's discover the world together.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 14 Jun 2021 23:38

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Nien_ schreef:Dank je wel voor de tips Kaat, daar kan ik wel wat mee. Het is inderdaad echt zielig. Het KDV heeft er zie ik nu op de OuderApp ook maizena op gedaan.


Ik zweer echt bij witte klei (poeder);

https://www.natuurlijkzuiver.nl/vertarg ... -mild.html

Mijn dochter is 4 intussen, maar heeft af en toe nog wel eens zere billen. Steevast vraagt ze dan om 'poedersuiker' op haar billen. Dus het werkt ook echt verlichtend. We hebben het gebruikt vanaf baby af aan.

In de minder heftige periodes smeerden we met de billencreme van Welelda (de gele lijn). Ook echt top spul. Bij diarree of tandjespoep gebruikten we de witte klei.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 15 Jun 2021 09:42

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Dankjewel Ysa! Gebruik je de witte klei dan als talkpoeder? Ik ga dit ook nog proberen denk ik want ze heeft er nog steeds last van, arm ding. We laten haar zoveel mogelijk zonder luier nu. Hopelijk komt dat tweede tandje snel door (de eerste is er al).

De dr leenarts billenzalf werkt trouwens ook erg goed en doet geen pijn als we hem aanbrengen.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 15 Jun 2021 18:27

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Als talkpoeder idd! Maar de kunst is om het er niet voortdurend helemaal af te boenen. Er ontstaat als het ware een laagje op de billen. Het voorkomt uitbijten van nieuwe ontlasting en herstelt ondertussen de aangedane huid. Kwestie van de bovenlaag voorzichtig schoonmaken, liefst gewoon met een hydrofiele washand en warm water. Nadrogen (deppen) met een hydrofiele doek en dan weer een nieuw laagje poeder. Oh en enkel bij plasluiers ook niet gaan poetsen met billendoekjes e.d. Door het poeder is de huid beschermd en gaat de urine direct in de luier.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Jun 2021 21:35

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Wij hebben van het weekend de nieuwe klassenindeling gekregen van volgend jaar. Er komen bij ons combiklassen waaronder een 6/7 en een 7/8. Er staat dat er is rekening gehouden met vriendjes vriendinnetjes, jongens/meisjes, zorgbehoefte, onderwijsbehoefte en zo. Maar als ik dan naar de klassen indeling kijk. Kan ik voor mijn dochters weinig van die factoren terug vinden. Of hun onderwijsbehoefte moet toch heel anders zijn dan ik had gedacht. Dus juffen hoe werkt dit nou precies? Ik kan het natuurlijk aan onze juf vragen.. maar iets zegt me dat ik dan een heel correct antwoord krijg...
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jun 2021 21:48

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Maar je wilt toelichting op jouw specifieke situatie, die kunnen forummers je toch niet geven, ook al werken ze in het onderwijs?
Jammer dat je niet het idee hebt dat je met de leerkracht goed kan praten.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Jun 2021 22:17

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik snap wat je zegt caulfield en daar heb je een punt. Mischien ben ik op zoek naar wat volgens de onderwijs meiden hier de meest doorslag gevende reden is om een kind in de klas te plaatsen als die klas wordt opgesplitst.

Ik kan wel met de juf praten over een boel dingen. Maar dit is eerder een vraag van mij geweest en toen kreeg ik het antwoord dat er geen specifieke reden was voor de keus. Dus verwacht nu ook weer zo’n antwoord. Maar mischien ga ik het nog wel vragen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem314

Bericht 15 Jun 2021 22:31

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Studiebol ik werk niet onderwijs en heb het op onze school alleen in de kleuterklas meegemaakt. Daar vragen ze de kinderen zelf bij wie ze graag in de klas zouden komen. Welzijn van de kinderen is het belangrijkst, en aanvullend kijken ze inderdaad naar de factoren die jij noemt. Maar met hogere groepen heb ik geen ervaring. Is jouw dochter zelf ook iets gevraagd? Waar ben je precies ontevreden over?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 15 Jun 2021 22:38

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Het zal deels een bezuiniging zijn denk ik? Dat er in plaats van 3 klassen nu 2 klassen zijn?
En bij de ene leerling is het iets duidelijker in welke groep ze het best passen dan voor anderen misschien.
Ze zullen eerst de "moeilijke" gevallen plaatsen misschien en dan opvullen met de makkelijke?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 16 Jun 2021 06:54

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Studiebol, wij hadden vorig jaar zo'n zelfde situatie met mijn zoon. Hij is heel gevoelig en onzeker, en werd als enige van zijn vriendengroepje van 7 jongens in de andere klas geplaatst. Ik heb toen contact opgenomen met school en een heel fijn gesprek gehad met de leerkracht die hij het schooljaar erna zou krijgen waarin ze meerdere argumenten gaf waarom ze tot deze keuze gekomen waren. Er zijn ook afspraken gemaakt over bijv. pauzetijden met de andere groep en ze heeft in het begin regelmatig een gesprekje met hem gevoerd hoe het ging. We zijn nu bijna een jaar verder en het heeft heel goed uitgepakt voor hem. Ik zou dus echt contact opnemen met school.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Jun 2021 07:52

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Dot, fijn dat het uiteindelijk voor jullie zoon goed is uitgepakt!
Mrsmath en Veroline, ik weet niet of het bezuinigingen zijn. We zijn niet een enorme school dus het heeft ook te maken met het aantal beschikbare lokalen. En een combiklas hebben ze vaker gehad, ik vind een klas gunstiger voor ze maar heb niet echt iets tegen op een combiklas. Alleen klas waar zij in zitten wordt uit elkaar gehaald en dat moet omdat het anders in totaal te grote klassen worden maar de basis waarop die volg ik niet. Er wordt gepraat over rekening houden met vriendinnen/vriendjes. 7 van hun vriendinnen gaan naar de andere klas en 2 van hun vriendinnen komen in hun klas, ik vind dat geen evenredige verdeling. En zo zijn er nog een aantal punten, die in mijn ogen niet helemaal kloppen of correct zijn. Dus ik kan niet zo goed duiden waar ik ontevreden over ben. Heb ook eigenlijk zoals ik het bekijk geen enkel goed argument waar mee ik naar de juf kan gaan :-) en ik weet ook niet zo goed wat ik daar dan mee zou willen want het is ook niet perse zo dat ik wil dat ze in de andere klas terecht komen. Ik wil er ook wel vanuit gaan dat de juf ook net zo goed naar het belang van mijn kinderen heeft gekeken en dat ze dit in hun belang vindt.. ik hoop echt dat ik daar vanuit kan gaan.
Aan de andere kant kan ik ook wel bedenken dat er 20 kinderen zijn waar rekening mee gehouden moet worden dus niemand zal 100% tevreden zijn.
:heart: :heart: 2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 16 Jun 2021 08:27

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ze hebben de vriendinnengroep van 11 dus opgesplitst in 4-7? 5-6 zou evenrediger zijn, maar ik begrijp wel dat ze nu ook vinden dat ze rekening gehouden hebben met vriendinnen.
Nu zijn ze in elk geval met een even aantal.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Jun 2021 08:30

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Het zou kunnen dat ze denken dat dit beter is voor je dochter, wellicht vanwege haar onzekerheid of dat ze wat ondergeschikt is in de groep en ze hopen dat ze zo meer kan opbloeien.

Maar zeker weten, kan enkel door het de juf te vragen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Jun 2021 09:31

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik zou het ook de juf vragen! En omdat daar nu opeens wel gelegenheid voor is: is er ook met je besproken of de meiden niet beter ieder in een andere klas kunnen worden ingedeeld? Ik kan me voorstellen dat daar zowel voor- als nadelen aan zitten. Misschien willen je meiden dat zelf absoluut niet, om maar iets te noemen ;-). Maar ik zou het in ieder geval overwegen in samenspraak met de school.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Jun 2021 10:35

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Teun, ja dit is besproken hoor, juf heeft mij hier na gevraagd.

Tabbie ik denk dat de onzekerheid van een van mijn dochters mee speelt, dat heb ik ook wel bedacht.

Ik ga toch even goed bedenken wat ik de juf wil vragen. Fietste vandaag met een andere moeder terug, zij was ook niet tevreden. Haar dochter baalde ook. Maar we zeiden ook allebei school kan nooit iedereen tevreden stellen en bij een andere verdeling hadden we vast ook punten gehad waar we het niet mee eens waren.
:heart: :heart: 2011
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 16 Jun 2021 14:07

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Wat zou je dan liever willen, Studiebol? Alle vriendinnetjes bij elkaar? Of 5 vriendinnen in de ene klas en 6 in de andere?
Misschien zou je kunnen vragen naar welke onderwijsbehoeften is gekeken bij de indeling van de klassen?
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 16 Jun 2021 15:21

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Waar wij op letten met zoiets is om te beginnen de zorg/aandacht, zo worden er al een deel van de leerlingen verdeeld. Qua vriendjes/vriendinnetjes letten we erop dat iedereen in ieder geval iemand heeft in zijn nieuwe groep waarbij hij/zij aansluiting vindt. zoiets kun je ook niet altijd evenredig verdelen, omdat er nog andere factoren meespelen.

Maar als je ermee zit zou ik er zeker het gesprek over aangaan bij de juf.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem310

Bericht 16 Jun 2021 15:48

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik vind dit echt geneuzel. Hoe druk ouders (vooral moeders) zich hierover kunnen maken. Hier is nu ook alweer een hele discussie gaande. Echt belachelijk vind ik het.

Ik vraag me soms echt af of die moeders zelf geen leven hebben, dat ze zich zoveel tot in detail bemoeien met dit soort dingen.

Die kinderen redden zich echt wel. Het kan ook een les zijn, dat je jezelf echt wel redt, ongeacht de klas waarin je komt. Dat andere kinderen ook echt aardig zijn en gezellig om mee om te gaan en niet alleen de kinderen die je al kent. En zelfs als het een struggle is dan vind ik niet dat je een kind daarvoor moet behoeden. Het zal nog wel voor hetere vuren komen te staan in het leven. Dit moeten ze toch echt leren.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Jun 2021 15:50

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Zo jij bent duidelijk een moeder die zich bekommert om haar kinderen.
<<

Anoniem310

Bericht 16 Jun 2021 16:52

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Tabbie schreef:Zo jij bent duidelijk een moeder die zich bekommert om haar kinderen.

Ja hoor, zeer zeker wel. Bekommeren is iets anders dan je overal tot in detail tegenaan bemoeien en alle mogelijke moeilijkheden voor je kinderen wegnemen, nog voordat het überhaupt een probleem is.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Jun 2021 17:24

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Dot wat ik het liefste zou willen gaat niet. Het is onmogelijk de klas bij elkaar te houden dat heb ik heel helder. Dus denk dat de verdeling verder niet uitmaakt. Er is altijd iemand niet tevreden.

Rebecca bedankt voor je heldere uitleg.
Ik heb de juf gesproken en die heeft me het prima kunnen uitleggen. Onder andere wat jij noemt noemt zij ook.
:heart: :heart: 2011
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron