Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 893

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 13 Mei 2021 22:14

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Parel, ja I know dat dat de eerste tijd niets voorstelt. Ik ga uit van weinig eten, veel gebrul en oranje/groene etc. muren. Hij krijgt wel altijd zijn druppels (voor de buikkrampen en vitamine D) van een lepel, dus hij snapt inmiddels redelijk wat hij met een lepel moet. Maar eten is natuurlijk een totaaaaal nieuw iets. Dus wellicht snapt hij er evengoed geen reet van.

Marin, bij extreme reflux (en dat heeft hij niet) wordt het soms wel al met 3 maanden aangeraden. Ze hebben het wel al vaker ovet 3,5 maand gehad maar ze weten ook dat ik er geen voorstander van ben i.v.m. de darmrijping. Dus even goed overleggen morgen met de kinderarts.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Anoniem308

Bericht 13 Mei 2021 22:19

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Mijn beide kinderen aten heel snel een groentehapje goed weg. Denk een paar dagen wat moeilijke blikken en daarna schransen. Jammer genoeg mochten ze niet zoveel 😂
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Mei 2021 07:22

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Hugo wij gaan dit weekend beginnen met de eerste hapjes. Ik heb een lijst van het Voedingscentrum gedownload met een heel overzicht tot een jaar oud. We gaan beginnen met wortel. In het weekend waarschijnlijk vers, doordeweeks gewoon een potje.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 893

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 14 Mei 2021 07:30

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Goede tip Fantine, ga ik daar zo even naar kijken. Bedankt! En succes natuurlijk😃
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Anoniem316

Bericht 14 Mei 2021 07:32

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Hier ook een schransend jongetje.. hij krijgt vast meer dan hij mag maar hij geniet er echt van haha. Dochter is wat voorzichtiger. Ze krijgen vanaf het begin zowel groente als fruit op een dag.
Ik kijk vooral naar de wat zachte en zoete smaken. Dan is er al een boel te variëren.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Mei 2021 08:05

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Dee schreef:Hier ook een schransend jongetje.. hij krijgt vast meer dan hij mag maar hij geniet er echt van haha. Dochter is wat voorzichtiger. Ze krijgen vanaf het begin zowel groente als fruit op een dag.
Ik kijk vooral naar de wat zachte en zoete smaken. Dan is er al een boel te variëren.


Dus bijvoorbeeld paar lepeltjes groente op 1 moment van de dag en paar lepeltjes fruit op het andere moment?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Mei 2021 08:11

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Fantine schreef:
Dee schreef:Hier ook een schransend jongetje.. hij krijgt vast meer dan hij mag maar hij geniet er echt van haha. Dochter is wat voorzichtiger. Ze krijgen vanaf het begin zowel groente als fruit op een dag.
Ik kijk vooral naar de wat zachte en zoete smaken. Dan is er al een boel te variëren.


Dus bijvoorbeeld paar lepeltjes groente op 1 moment van de dag en paar lepeltjes fruit op het andere moment?


Ja, zo deden wij het wel.
Wortels koken en pureren en in een ijsklontjes bakje in de vriezer. Iedere dag een ijsblokje uitdrukken en opwarmen. Ideaal.
Fruit deed ik bijvoorbeeld banaan en at ik zelf de rest op.

Deze zijn al wat groter:
https://www.bol.com/nl/p/bewaarbakjes-babyvoeding-bakjes-ijsblokjes-diepvriesbakjes-siliconen-bakjes-ijslolly-s-dipsaus-fruitbakjes-7-porties-voor-hele-week-diverse-kleuren-babybordje-babyvoedingsaccessoires/9300000038049412/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-112158691902-S-473051372562-9300000038049412&gclid=CjwKCAjwnPOEBhA0EiwA609ReUur-byJcp9-r-7wSU2K84IM4Jnqju5FmHtmknM8quL93R6Z2TYFVxoCVasQAvD_BwE
2016
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Mei 2021 08:26

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Goed idee! Ik heb nu groente en fruit Olvarit besteld voor deze week.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mei 2021 08:38

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik gebruik kleine bewaarbakjes van het merk Rice. Ook fijn en kunnen in de vriezer en magnetron. Ik maak in principe alles vers, alleen een fruitzakje vind ik on the go wel prima. En waar ik bij zoontje maandenlang alles pureerde merk ik dat dochter ook heel goed grote stukken weg krijgt, ze verslikt zich ook bijna nooit. Dus ze eet al veel meer 'met de pot mee' wat losse groenten en pasta enzo. Maar dat is uiteraard pas van latere orde, niet bij 4 maanden.

In het begin is het idd echt maar een paar hapjes. Dochter lustte ook al gauw meer maar toen vond ik het al gauw te veel voor haar.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Mei 2021 08:46

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik maakte het ook zelf. Pfff, als ik daar nu aan denk. Ik vond het best wel veel werk haha
Ik moest het eten meegeven aan oma dus ik maakte op maandag een heleboel bakjes.
Op de dagen dat ik vrij was aten we bijvoorbeeld zelf broccoli. Dan was het makkelijker.
2016
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Mei 2021 09:17

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Daar hebben wij dus geen zin en puf voor haha. Ben zelf ook groot geworden op potjes en flesvoeding 😆.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mei 2021 09:20

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Oh ook geen oordeel hoor, zo bedoelde ik het niet. Ik vind het zelf fijn voelen om er controle over te hebben wat er in gaat en ik draai m'n hand er niet voor om, om het zelf te maken. Vind het leuk en heb er tijd voor.
Maar bedoel helemaal niet dat ik een oordeel heb over anderen als ze dat niet doen. Hopelijk weet je dat. ☺️
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Mei 2021 09:23

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

T kwam ook niet veroordelend over hoor Marin! Ieder zijn eigen keuze toch 😊. Ik ben zelf echt geen keuken prinses en ik kook nu op maandag tm woensdag. Ik moet al de rijst apart koken omdat mijn brein nog geen twee dingen tegelijk kan🤣. Dus als ik dan ook nog voeding moet maken pfff haha.
<<

Anoniem316

Bericht 14 Mei 2021 09:35

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ja 's ochtends krijgen ze fruit (als ze niet slapen) en bij het avondeten krijgen ze groente. En ik geef ze gewoon waar ze zin in hebben. Zolang ze de flessen ook maar leeg drinken. En dat gaat prima.
Die van mij groeien ook op met potjes hoor Fantine. Soms koop ik wat vers, of ze krijgen de groente die wij eten. Maar zoals van de week had ik een zak pastinaak gekocht en een flespompoen. Kan ik van beide maar 2 bakjes maken. Dat vind ik het gedoe niet waard stiekem 😅
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Mei 2021 13:06

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Fantine schreef:T kwam ook niet veroordelend over hoor Marin! Ieder zijn eigen keuze toch 😊. Ik ben zelf echt geen keuken prinses en ik kook nu op maandag tm woensdag. Ik moet al de rijst apart koken omdat mijn brein nog geen twee dingen tegelijk kan🤣. Dus als ik dan ook nog voeding moet maken pfff haha.

Als het om de pure smaken gaat voor het begin, zou ik het zelf ff doen. Even een worteltje pureren is zo klaar. Of beetje broccoli apart houden als je dit zelf gegeten hebt.
Zodra er ook aardappelen etc bij moeten is het meer werk haha. Toen ging ik op vaak potjes kopen.
Ik vind het wortel hapje vanaf 4 maand namelijk totaal niet naar wortel smaken 🙈

Maargoed, het boeit niet wat je doet. Het is allemaal goed en prima.
Mijn zoontje vond het ook allemaal best.
2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Mei 2021 23:15

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Mijn jongste is bijna vijf en beide jongens hebben volgens de kleintjes methode leren eten. Als je de jongste vraagt wat hij het liefst eet: spaghetti.
Van.
Olvarit.
Uit.
Een.
Potje.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem308

Bericht 14 Mei 2021 23:19

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Haha vloeken 🤣 helemaal voor kleintjes
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2021 06:41

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Salome schreef:
Fantine schreef:T kwam ook niet veroordelend over hoor Marin! Ieder zijn eigen keuze toch 😊. Ik ben zelf echt geen keuken prinses en ik kook nu op maandag tm woensdag. Ik moet al de rijst apart koken omdat mijn brein nog geen twee dingen tegelijk kan🤣. Dus als ik dan ook nog voeding moet maken pfff haha.

Als het om de pure smaken gaat voor het begin, zou ik het zelf ff doen. Even een worteltje pureren is zo klaar. Of beetje broccoli apart houden als je dit zelf gegeten hebt.
Zodra er ook aardappelen etc bij moeten is het meer werk haha. Toen ging ik op vaak potjes kopen.
Ik vind het wortel hapje vanaf 4 maand namelijk totaal niet naar wortel smaken 🙈

Maargoed, het boeit niet wat je doet. Het is allemaal goed en prima.
Mijn zoontje vond het ook allemaal best.

Ik heb gisteren nog een hap gehad, maar die smaakt echt wel naar wortel. Iig die van Olvarit, Bonbebe en AH. Daar zit ook alleen water bij in, wat nodig is voor de bereiding, en verder niks. Zou dus best gek zijn ook al een potje met alleen wortel dan niet naar wortel smaakt.
De potjes van Jumbo zitten vol met toevoegingen. Die moet je niet hebben. 😅
<<

Anoniem332

Bericht 15 Mei 2021 06:46

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Haha heerlijk spencer!

Bij de eerste ook heel veel potjes gegeven. We waren toen niet in de gelegenheid voor haar te koken.

Nu wel (mijn vriend dan meestal) we halen hier diepvries groenten, kleine pasta die je niet meer hoeft klein te maken.
Koken en pureren de groente. En vriezen het hierin in https://www.hema.nl/koken-tafelen/koken ... lsrc=aw.ds
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Mei 2021 06:57

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Savi schreef:
Salome schreef: Als het om de pure smaken gaat voor het begin, zou ik het zelf ff doen. Even een worteltje pureren is zo klaar. Of beetje broccoli apart houden als je dit zelf gegeten hebt.
Zodra er ook aardappelen etc bij moeten is het meer werk haha. Toen ging ik op vaak potjes kopen.
Ik vind het wortel hapje vanaf 4 maand namelijk totaal niet naar wortel smaken 🙈

Maargoed, het boeit niet wat je doet. Het is allemaal goed en prima.
Mijn zoontje vond het ook allemaal best.

Ik heb gisteren nog een hap gehad, maar die smaakt echt wel naar wortel. Iig die van Olvarit, Bonbebe en AH. Daar zit ook alleen water bij in, wat nodig is voor de bereiding, en verder niks. Zou dus best gek zijn ook al een potje met alleen wortel dan niet naar wortel smaakt.
De potjes van Jumbo zitten vol met toevoegingen. Die moet je niet hebben. 😅


Het was denk ik Jumbo
iig geen Olvarit of AH
Echt een hele rare smaak.
2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 15 Mei 2021 08:06

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Wat gek dat er bij Jumbo toevoegingen in zitten terwijl andere merken het wel zonder klaarspelen.

Wij maakten toen de tweeling klein was altijd een grote pan met prutjes en gingen dat toen in porties invriezen in diepvrieszakjes. We hadden altijd 2 of 3 soorten in de vriezer en wisselden zo af.

Een andere vraag: wat voor badspeeltjes hebben jullie? En doe je nog iets speciaals om ze schoon te maken/houden? Mijn kinderen hebben aardig wat speeltjes verzameld maar alles van zacht materiaal met van die kleine gaatjes waar water uit kan sproeien als je erin knijpt wordt na een tijdje zooo goor. Ik gooi dat dan vaak stiekem weg. En ook in andere hard plastic dingen blijft vaak wat badwater achter. Het liefst kieper ik alles weg maar misschien hebben jullie een betere oplossing.

Wat ik al doe: alles na een bad goed de kans geven om te drogen door het niet op een stapel te gooien.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Mei 2021 08:17

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ja vies he!! Wij hebben zo’n hangend netje aan de muur bij het bad. Daar zit al het spul in. Ik zorg dat het op z’n kop daarin terug komt en spoel het soms nog af als ik zelf ga douchen maar voorkomt bij sommige speeltjes idd niet dat het vies wordt. Dan gooi ik het ook weg.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4997

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 15 Mei 2021 08:31

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Je hebt nu best veel badspeeltjes zonder die gaatjes. Zelfs laatst bij de Action.
Wij spoelen alles goed af nadat ze in bad is geweest en zorgen dat het zonder water in het mandje komt.
We hebben ook wat bakjes en bekertjes voor in bad, die doe ik af en toe in de vaatwasser.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Mei 2021 08:32

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Dat soort beestjes met gaatjes hebben wij gewoon niet meer. Dat scheelt wel!

Wij hebben deze en die vind ik echt zo leuk:

https://www.ilovespeelgoed.nl/product/t ... KIQAvD_BwE

En deze cadeau gekregen, ook wel leuk, wordt ook niet vies:
https://www.amazon.nl/TOMY-E6528-Do-Re- ... 7327&psc=1

En misschien zijn van die foam plak speeltjes (alfabet oid) ook wat?

Ik maak het nooit echt heel erg schoon en blijftg oed.
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 15 Mei 2021 09:01

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Hier liggen voornamelijk lege shampooflessen in het bad ;). Die vervang ik gewoon eens in de zoveel tijd.
Ander bad speelgoed, blokkentorentje bijvoorbeeld, gaat af en toe de vaatwasser in.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers