Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leukste (bord)spellen

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 22 Nov 2020 16:07

Re: Leukste (bord)spellen

Fred schreef:Ik heb vandaag behoorlijk veel spellen gespeeld en nog niet de kans gehad om te reageren.
De tips hier voorbij komen zijn veelal erg goed en had ik ook voor een deel mee gekomen. Ik zal op een aantal titels daar van nog wel verder op in gaan.
Ook ga ik in op nog meer titels morgen (of ja eigenlijk vandaag want is bijna 1.00 u).

Je kunt wellicht alvast op https://denederlandsespellenprijs.nl naar is de 9 genomineerden en 3 winnaars van dit jaar kijken. Hier ga ik het ook over hebben.


Ik ben heel benieuwd!

Ik weet dat De Crew heel hoog staat aangeschreven, maar het thema pakt mij nog niet helemaal.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Nov 2020 17:51

Re: Leukste (bord)spellen

Allereerst kom ik even terug op een aantal titels van de eerste pagina.

Wingspan heeft niet voor niets heel veel prijzen gewonnen. Het lijkt met al die kaarten wat overweldigend, maar speelt heel makkelijk weg. De eerste potjes zullen wat langer duren, maar als je het eenmaal kent en in andermans beurten gaat nadenken kun je het ook met zijn 4-en vrij snel spelen. Niet geheel onbelangrijk het speelt ook goed weg met 2 en komt nu eindelijk weer op voorraad. Ook zijn er inmiddels 2 uitbreidingen uit. Europa met uiteraard Europese vogels en binnenkort komt Oceanië in het Nederlands uit. Deze laatste uitbreiding zorgt ervoor dat je spel met nog meer opties kunt spelen (oa door een coöperatieve modus, nectar als nieuw voedsel etc..). Je hebt ook een app waarbij je de afbeelding van de vogels op de kaarten kunt scannen en je de vogels echt kunt horen. Echt leuk voor de vogelliefhebbers (bij de ren koekkoek zit daarbij nog een leuk geintje). Ik ben er fan van, want de vogelkaarten vind ik alleen al mooi en de combinaties zijn telkens anders. Het valt onder de enginebuilders, want je wilt in je 3 rijen zo goed mogelijk actiecombinaties maken.

Azul vind ik ook een hele goede! Ik heb alle 3 de versies gespeeld en ben toch het meest fan van de eerste versie. Dit vanwege de eenvoud. Mooiste aan het spel is dat je goed tactisch moet bekijken wat je tegenstanders waarschijnlijk aan tegeltjes willen gaan pakken en ze als het eventjes kan een hoop minpunten in hun maag splitsten. Uiteraard is deze ook goed met 2.

Kwakzalvers van Kakelenburg is ook erg leuk. Zelf heb ik het spel niet, maar ik weet dat dit bij kinderen een hit is omdat het altijd spannend is of de ketel wel of niet ontploft bij het trekken van ingrediënten. Enig nadeel is wel dat de spelonderdelen die uit de persoonlijke zak moeten worden getrokken na veel gebruik kunnen vervagen. Echter daar kun je een soort van muntbeschermers voor kopen bij ali-express dacht ik. Dat heb ik in ieder geval voorbij zien komen.

Love Letter is leuk met vier personen, maar met 2 personen is het iets minder leuk. Speelt heel snel weg. Een ronde duurt maar een paar minuten dus dat is echt zo'n spelletje voor even tussen door. De 16 kaartjes kun je ook zo in je zak stoppen waardoor het eigenlijk overal speelbaar is. Ik heb het oa in de trein op Lowlands etc. gespeeld.

Nu een aantal titels van de spellenprijs van dit jaar (check van alle titels de filmpjes van Nox):
Familiespel:
Point Salad: De winnaar in deze categorie en wat mij betreft terecht! Heel leuk kort kaartspelletje waarbij je een zo goed mogelijke salade wilt maken. Echter je moet constant in je buurt kiezen. Pak ik 2 ingrediënten of pak ik een puntenkaart. Ook moet je goed op je tegenstanders letten dat zij niet puntenkaarten krijgen die voor hen veel punten opleveren. Deze heb ik zelf ook. Kost ook maar een tientje.

El Dorado: Is een soort van race- deckbuilding spel. Je moet namelijk jou eigen pak kaarten zo goed mogelijk zien te maken dmv het kopen van andere kaarten, zodat je het snelst vooruit gaat en als eerste bij de schat komt. De route daar naar toe is telkens anders omdat je aardig wat verschillende bordonderdelen krijgt.

Menara: is een coöperatief spel alla Jenga, waar je een soort van toren samen bouwt. Je moet een x aantal etages bereiken wil je het spel kunnen winnen. Als het instort heb je verloren. Het is wel een leuk spel vind ik, maar persoonlijk heb ik er niet heel veel mee omdat ik niet van de opdrachtspellen/doe spellen ben.

Kennerspel:
De Crew: ZEER terechte winnaar! De Crew heeft het slagenkaart spel in een nieuw jasje gegoten. Het is het eerste coöperatief slagenkaarten spel en de 50 missies (je begint er makkelijk) zijn er leuk. Het leuke aan dit spel is ook dat je mensen die niet bekend zijn met slagenspellen het vrij makkelijk kunnen leren. Het thema is er opgelegd (dat kun je ook merken aan de verhaaltjes bij de missies die er niet toe doen). Een alpha-speler kan hier niet de leiding nemen, want communicatie gebeurd alleen dmv van een muntje dat je op een handkaart mag leggen. Dat is de enige communicatie tijdens een missie. Het kost 15 euro en dat is geen geld voor je wat je ervoor terug krijgt. Met 4 spelers is het beste! Met een ander aantal vind ik het minder leuk. Tip: je kunt het gratis spelen op https://nl.boardgamearena.com/ net zoals veel andere spellen tegen spelers uit heel de wereld! Dus zo kun je spelletjes online alvast uitproberen. Natuurlijk is dat wel anders dan met echte mensen aan tafel maar toch...

Tiny Towns: is ook een leuk spel waarbij je een grondstof kiest die je vervolgens gebruikt om gebouwen mee te bouwen in je stad. Leuke aan dit spel is dat tegenstanders de grondstof die jij kiest ook moeten plaatsen in hun stad. Dit kan er wel eens voor zorgen dat ze een verkeerde grondstof verplicht moeten plaatsen en zo hun bouwplannen in de war komen. Het is daardoor best een puzzelspelletje. Met 4 is deze iets chaotischer dan met 2.

Taverne van de oude stad: Is een licht deckbuilding spel waarbij je zo efficiënt mogelijk een kroeg probeert te runnen en gasten te voorzien van bier. Je kunt van alles in het spel upgraden en er zijn 6 modules waardoor de herspeelbaarheid behoorlijk is. Ik heb deze alleen met 4 gespeeld en weet niet of deze goed met 2 is.

Expertspellen:
Dit zijn best pittige spellen en mogelijk kunnen ze het wel aan, maar Teotihuacan ga ik niet op in omdat ik die niet heb gespeeld en zelfs zo zwaar is (te lang duurt) dat daar niet mijn voorkeur naar uit gaat.

Architecten van het Westelijk Koninkrijk: heeft de prijs gewonnen. Is een workerplacementspel. Leuke aan dit spel is dat je andere meeples van tegenstanders gevangen kunt nemen en ze naar de gevangenis kunt sturen. Dit spel is zo populair dat het maandenlang niet leverbaar geweest is. Ik heb het zelf overigens niet en weet niet hoe het met 2 spelers speelt, maar met 4 was het wel heel leuk. Denk er wel om dat dit vrij complex is en wellicht is het Stenen Tijdperk een betere optie om te beginnen als workerplacementspel al zag ik ook dat je Agricola had en die is ook vrij pittig.

Crown of Emara: is wat lichter dan Architechten en het leuke aan dit spel zijn de sporen. Je moet namelijk zoveel huisjes hebben als mannetjes op puntenspoor en deze kun je dmv diverse acties scoren. Is heel beknopte uitleg, want is ook al een tijdje geleden dat ik hem heb gespeeld. Persoonlijk vind ik Rajas of the Ganges leuker. Ik vergelijk dat spel daar een beetje mee omdat je daar ook 2 scoresporen hebt en qua acties logischer in elkaar steekt. Ik zou je daarom Rajas ook aanbevelen.

Dit was het voor nu even. Natuurlijk zijn er nog heel veel wat oudere spellen die ook goed zijn...
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 23 Nov 2020 08:58

Re: Leukste (bord)spellen

Heel leuk om jouw uitgebreide reviews te lezen Fred, daar hebben anderen hier ook vast wat aan! Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jouw eigen favoriete spel is :)!

Ik heb uiteindelijk vanochtend de knoop doorgehakt, met dank aan Bol.com. Daar zijn sinds vandaag namelijk o.a. Splendor en Zoektocht naar El Dorado in de aanbieding. En met deze korting kon ik ze mooi allebei inslaan en toch binnen mijn budget van €50 blijven. Ik heb ze ook gekocht met het oog op de kinderen trouwens: ik lees over beide spellen lovende ervaringen vanuit ouders met kinderen in onze leeftijdscategorie.

Wie weet vraag ik Wingspan of Azul dan nog voor kerstmis haha... er is gewoon veel te veel leuks te krijgen!

Wij hebben sinds vorige week 'schermloze zondag' ingesteld omdat we vinden dat de kinderen te veel geneigd zijn op hun iPads te zitten. Hopelijk helpen deze nieuwespellen ze door deze 'moeilijke' dagen zonder schermen heen ;). Gisteren hebben we al heerlijk uren gespeeld: Wie is de Ezel, Keezenspel en Dixit.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 23 Nov 2020 09:08

Re: Leukste (bord)spellen

Ik heb niet heel veel tips buiten de spellen die al genoemd zijn. Bij ons (met vrienden, geen kinderen) komen 30 seconds, ticket to ride en grote dalmuti het vaakst op tafel. Als ik alleen speel met mijn vriend is dat vaak ticket to ride (Scandinavië), 7 wonders duel of een dobbelspelletje als Clever.

Fred, omdat jij zo enthousiast bent over The Crew heb ik dat gisteren 2 keer op boardgamearena gespeeld en ik vond het een beetje tegenvallen eigenlijk. Het duurde voor mijn gevoel erg lang, maar dat kan ook zijn omdat sommige rondes helemaal tot de laatste slag gespeeld werden. Uiteindelijk in beide potjes iets van 10 missies gedaan en toen moesten mijn tegenstanders er vandoor en was ik het zelf eigenlijk ook wel zat.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Nov 2020 09:30

Re: Leukste (bord)spellen

Op boardgamearena ligt er maar net aan wie je treft. Sommige spelers spelen erg snel en andere doen het bijv stiekem tijdens het werk. Het is altijd een beetje afwachten met wat voor mensen je online aan tafel zit. Echter speelt het spel wel heel snel weg als iedereen alleen met het spel bezig is, maar dat weet je online dus niet. Daarom moet je het spel alleen beoordelen op hoe het werkt. Slagen wel of bewust niet haken etc...

Mijn persoonlijke favorieten zijn Wingspan, de Crew, Wizard (ook een slagenspel), 7 Wonders (duel), Puerto Rico, Bunny Kingdom (alleen goed met 4 en is in het Engels) en King of Tokyo (heerlijk dobbelspel waarbij je elkaar kapot probeert te maken of 20 punten probeert te halen).
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 23 Nov 2020 09:58

Re: Leukste (bord)spellen

Ja, online of offline zal wel een verschil maken. Helaas is dit echt geen spel voor mijn vaste vriendengroep, dus ik denk niet dat ik het ga kopen.
Wingspan lijkt ons wel erg leuk, alleen spelen we vaak met 6 en is Wingspan maar tot 5 personen. Puerto Rico spelen we inderdaad ook wel eens als we met minder dan 6 zijn. Is 7 wonders voor 6 personen net zo leuk als 7 wonders duel?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Nov 2020 11:16

Re: Leukste (bord)spellen

7 Wonders is met 6 zeker een goede! Je speelt allemaal tegelijkertijd. In begin zullen de symbolen wellicht voor de mensen die het niet kennen wat overweldigend over kunnen komen, maar na een paar potjes zal dat sneller gaan.
Ik denk zeker dat dit een leuke is voor 6 personen. Er zijn al zo weinig goede spellen voor 6 of meer en dit is zeker een goede daarvoor.

Helaas is er nu een herdruk uit die ik persoonlijk veel minder mooi vind dan de oude uitgave. Symboliek is daarvan van 7 Wonders Duel overgenomen (de kettingreactie qua opvolgende kaart bedoel ik dan met name, bij de oude uitgave stond gewoon de naam van de opvolgende kaart in het volgende tijdperk).

Ook goed met 6 zijn Bang the dice game, Dixit, Mysterium, de mol (the Resistance), Just One.

Just One doet het hier overal wel goed. Simpel concept qua spel, maar o zo leuk want je moet echt out of the box gaan denken!
De Mol (The Resistance) met de juiste groep echt een topper! Je moet eerst een groep samenstellen die op missie gaat en die samen als groep goedkeuren. Mogen ze op missie dan hoop je dat er niet een saboteur tussen zit die de missie doet falen. Faalt de missies te vaak dan winnen de slechteriken. Uiteraard ga je elkaar over en weer verdacht maken en dat maakt het zo mooi!
Mysterium (eventueel Park, goedkopere versie of Obscurio redelijk vergelijkbaar maar dan met een slechterik), doormiddel van visioenkaarten die de geest (een persoon speelt dat) uitspeelt probeer je een dader, locatie en moordwapen te vinden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Nov 2020 12:45

Re: Leukste (bord)spellen

Ohh Mysterium hebben mijn zusje en ik vorig jaar geprobeerd te doen (vet leuk dat je er via YouTube ook themamuziek bij kunt afspelen!) maar we snapten er zo niks van dat we het na een uur opgegeven hebben helaas ? echt ingewikkeld!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 23 Nov 2020 12:57

Re: Leukste (bord)spellen

Jente heb je Machiavelli al? Die vind ik erg leuk met 6. Leuk nu heb ik zin om die weer eens te spelen, als Corona over is weer eens een spelletjesavond organiseren.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Nov 2020 13:11

Re: Leukste (bord)spellen

@ Zora, vind je Mysterium serieus ingewikkeld? Het is toch echt een familiespel wat vrij makkelijk is. Check anders een uitlegfilmpje van bijv. deze
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Nov 2020 19:35

Re: Leukste (bord)spellen

Haha blijkbaar wel! Het ligt nu weer bij m’n moeder achterin de kast. Thanks voor het filmpje! Ook wel veelzeggend dat die meer dan 40 min duurt ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Nov 2020 19:43

Re: Leukste (bord)spellen

Komt omdat het een filmpje en volledige playthrough is.

Bij deze duurt de uitleg 10 minuten. Is wel in het Engels. De rest wat er na komt is wat zij ervan vinden.

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 23 Nov 2020 20:35

Re: Leukste (bord)spellen

Goede reacties Fred, leuk om je enthousiasme te lezen en fijne toelichting bij de spellen!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 24 Nov 2020 16:03

Re: Leukste (bord)spellen

Potverdorie, hebben ze vandaag ineens Wingspan in de aanbieding gegooid bij Bol... Nu heb ik die ook maar besteld :palm:

Nu nog even gaan bekijken of ik ze uiteindelijk allemaal hou, er eentje terugstuur, of 1 van de spellen achterhoud tot kerstmis.

Maar voor wie ook geïnteresseerd is in Wingspan: hij is nu dus voordelig geprijsd!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Nov 2020 21:28

Re: Leukste (bord)spellen

Ook maar 5 euro goedkoper dan elders. Ik denk dat ik hem elders met soort van bordspellenspeler korting wel goedkoper kan krijgen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Nov 2020 21:52

Re: Leukste (bord)spellen

Maple schreef:Wingspan heb ik laatst even naar zitten kijken, zelfs een filmpje ervan opgezocht maar wij haakten allebei af toen er ineens zoveel info op ons af kwam. Is het een beetje makkelijk te spelen/te begrijpen?

Ja ik vond de uitleg ook mega ingewikkeld maar als je het 1 keer hebt gespeeld is het echt prima te doen en ook erg leuk.

♥♥
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Nov 2020 00:30

Re: Leukste (bord)spellen

Ik snap dat het best een ingewikkeld spel kan zijn. Zelfs als je er filmpjes van hebt gezien.

Kijk ik denk er ook wellicht iets te makkelijk over. Ik zit helemaal in die hobby en als ik een filmpje van een spel dat ik nog niet ken voor het eerst zie dan herken ik meestal wel spelmechanismes terug van andere spellen waardoor bij mij vrijwel meteen het kwartje valt hoe een spel werkt. Ik snap goed dat dit bij een aantal van jullie anders is.

Ik merk het ook als ik demo (zelf spellen uitleg op een beurs bijv). Als een spel op een ander a.s.dpel lijkt qua spelmechanisme dan vraag ik aan de mensen of ze dat spel al eens hebben gespeeld en geef ik aan dat het op een aantal punten daar waar van weg heeft maar uiteraard wel anders is.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Nov 2020 11:27

Re: Leukste (bord)spellen

Ook nog een tip. Bij de Kruidvat ligt nu Carcassonne jagers en verzamelaars voor 15 euro in de aanbieding. Dit is een van de betere stand alone versies van Carcassonne. Ik kon hem zelf in iedergeval niet laten liggen voor die prijs.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Nov 2020 11:45

Re: Leukste (bord)spellen

Fred schreef:Ook nog een tip. Bij de Kruidvat ligt nu Carcassonne jagers en verzamelaars voor 15 euro in de aanbieding. Dit is een van de betere stand alone versies van Carcassonne. Ik kon hem zelf in iedergeval niet laten liggen voor die prijs.

Jaa die hebben wij ook meegenomen, erg leuk!

♥♥
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 25 Nov 2020 20:24

Re: Leukste (bord)spellen

Ik heb daarvan de junior versie mee genomen!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 26 Nov 2020 13:07

Re: Leukste (bord)spellen

Soleil schreef:Ik heb daarvan de junior versie mee genomen!

Haha die hebben wij ook. Ook een aanrader!

♥♥
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 06 Dec 2020 11:34

Re: Leukste (bord)spellen

Gisteren zaten Splendor en Wingspan in de zak. El Dorado heb ik uiteindelijk teruggestuurd, de andere trokken me persoonlijk toch wat meer aan.

Splendor meteen gisteravond uitgeprobeerd en super leuk! Wel nadenken en rekenen, maar niet ingewikkeld. De jongste won glansrijk, en daar ben ik blij mee, want dan wil hij het sowieso vaker spelen haha.

Vanochtend de solovariant van Wingspan uitgeprobeerd om de spelregels onder de knie te krijgen. Veel uitpluizen, lezen en filmpjes kijken, maar SUPER leuk! Wel grandioos verkozen van Automa helaas.

Fred, misschien weet jij dit, of iemand anders die het spel vaker speelt: in de vierde ronde was het doel 'zoveel mogelijk vogels op je tableau'. Moet je dan ook de vogels die je onder andere vogels hebt kunnen schuiven meetellen? Of tel je alleen de zichtbare vogels?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Dec 2020 15:09

Re: Leukste (bord)spellen

@ Moederkoekje, alleen de zichtbare vogels op je tableau tellen mee bij dat doel.
Eerste paar potjes zijn wellicht wat lastig als je tegen de automa speelt. Ik neem aan dat je de extra kaart waardoor het nog moeilijker wordt er niet in hebt gedaan.

Tip: begin met de wat goedkopere vogels die als het even kan ook nog voedsel of eieren produceren.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 06 Dec 2020 16:43

Re: Leukste (bord)spellen

Bedankt Fred! Net revenge kunnen nemen op Automa. Ik deed de eerste keer blijkbaar structureel iets verkeerd (eieren betalen voor een actie...blijkbaar hoeft dat alleen als je een vogelkaart speelt, oeps!).

Ik heb de extra kaart er idd nog niet in gedaan, eerst maar eens inkomen!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Dec 2020 16:51

Re: Leukste (bord)spellen

De automa speel ik ook met enige regelmaat. Het is een van de betere solo varianten bij de bordspellen vind ik. Wel moet je van te voren met jezelf afspreken of de automa 3, 4 of 5 punten per kaart krijgt. Stel je hebt voor 3 punten gekozen dan kun je altijd nog uitrekenen of je met 4 punten per kaart ook nog zou hebben gewonnen.

Klopt, eieren hoef je alleen vanaf de 2e kolom te betalen als je een vogel wilt uitspelen.

Wat trouwens ook nog leuk is (zeker voor de kids), is om de wingsong (ja, song ipv span) app te downloaden.
Dan kun je de vogels van de kaarten horen. Je scant dmv die app (is gratis) de vogel en dan hoor je de vogel. Erg leuk met name de Amerikaanse renkoekkoek.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron