Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hello Fresh vraagjes

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Mrt 2021 09:55

Re: Hello Fresh vraagjes

Ja wij hebben een tijdje de Marley Spoon box gehad en zijn nu weer aan de HF.

Ik vond Marley Spoon wat wisselender in kwaliteit. Soms waren de groentes van niet zo'n goede kwaliteit en heel klein. En er er zat een keer bulgur in ipv quinoa. Geen ramp maar net wat slordig.

Ze hebben wel net wat meer afwisseling in de gerechten vonden wij. Ik zou het zeker niet afraden maar ik vind het niet perse beter dan HF.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Mrt 2021 10:04

Re: Hello Fresh vraagjes

Ik heb nu weer twee weken Hf gehad en denk er toch weer overna om het op te zeggen. Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding gewoon niet kloppend. Ik betaal nu 17,50 per maaltijd en dat zijn ze gewoon niet waard. Veel niet-volkoren producten, alles wordt opgevuld met sla. De kinderen zijn meestal ook niet erg enthousiast. Al met al vind ik het vooral leuk om af en toe eens te doen, want het niet nadenken over wat we gaan eten bevalt dan weer wel erg goed :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2021 10:54

Re: Hello Fresh vraagjes

Die sla herken ik niet zo eerlijk gezegd, maar inderdaad jammer dat je niet kunt kiezen voor volkoren of witte producten.

Ik denk dat wij na de Pasen dan maar eens op Marley Spoon over gaan en dat even een tijdje proberen.
Teun, ja dat vind ik ook slordig dat soort dingen. Kan gebeuren maar mwah, ben ook niet weg van dat soort foutjes.

M'n man vindt nog steeds dat ikzelf het lekkerst kook, dat vind ik dan wel weer leuk, maar ik vind het voor nu ook wel even makkelijk zo.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 18 Mrt 2021 10:59

Re: Hello Fresh vraagjes

Dat vonden wij ook van al die sla. Normaal eten we meer groente dan dat er in deze maaltijden zit en niet overal sla bij. Ik bestel nu sporadisch een box. Ik vind het voornamelijk heel makkelijk en zo eten we eens wat anders dan normaal.
Vandaag is er weer een box binnen gekomen, nog voor twee personen. De volgende keer pas ik het aan naar drie personen denk ik, zoon eet het meestal ook goed mee en dat is toch wel ietsje krap.
10.04.17
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Mrt 2021 11:01

Re: Hello Fresh vraagjes

Het is maar net wat je kiest hoor, qua sla! En ik vind het vaak wel lekker erbij maar dat is persoonlijk.

Wij hebben aan een HF box voor 3 personen genoeg met ons vijven, maar dan snijden we er voor de kinderen wel vaak wat tomaatjes, komkommer en paprika bij en soms worteltjes.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2021 11:05

Re: Hello Fresh vraagjes

Grappig dat dat toch zo verschilt, die ervaring. Ook maar net welke maaltijd je kiest misschien, dat klinkt wel logisch. Ik bestel sowieso weinig gerechten met sla. Ben er zelf dol op, maar zoontje eet dat sowieso al niet en ik kies meestal toch dingen waar ik nog enigszins hoop heb dat hij wat eet ervan.
Voor onze portie controle is het trouwens ook heel goed, dit soort maaltijdboxen.
Let's discover the world together.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 18 Mrt 2021 11:43

Re: Hello Fresh vraagjes

Teun schreef:Ja wij hebben een tijdje de Marley Spoon box gehad en zijn nu weer aan de HF.

Ik vond Marley Spoon wat wisselender in kwaliteit. Soms waren de groentes van niet zo'n goede kwaliteit en heel klein. En er er zat een keer bulgur in ipv quinoa. Geen ramp maar net wat slordig.

Ze hebben wel net wat meer afwisseling in de gerechten vonden wij. Ik zou het zeker niet afraden maar ik vind het niet perse beter dan HF.


Ik heb ook een paar marley spoon boxen gehad en herken wel dat Teun schrijft. Wij hadden overigens een keer quinoa ipv bulgur gekregen haha.
De gerechten van MS zijn net wat aparter maar ik vond dat zelf niet altijd een verbetering. Sommige gerechten echt lekker hoor, maar sommige dingen dan voor mijn gevoel een beetje verpest doordat er weer iets 'aparts' bij moet. Hello Fresh heeft meer recepten naar mijn smaak, dus dat is ook gewoon persoonlijk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Mrt 2021 12:00

Re: Hello Fresh vraagjes

Teun schreef:Het is maar net wat je kiest hoor, qua sla! En ik vind het vaak wel lekker erbij maar dat is persoonlijk.

Wij hebben aan een HF box voor 3 personen genoeg met ons vijven, maar dan snijden we er voor de kinderen wel vaak wat tomaatjes, komkommer en paprika bij en soms worteltjes.

Ik vind een salade erbij ook wel lekker hoor maar net als Saga vind ik dat er veel minder groenten inzitten dan dat ik zelf gebruik. En ik vind het niet oké dat ze, voor mijn gevoel, de ADH van groenten aanvullen met sla.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2021 12:10

Re: Hello Fresh vraagjes

Ja dat ben ik helemaal eens Lady. En de hoeveelheid groenten wisselt ook vaak. Soms is 't echt veel te weinig en soms heel ruim.

Ik bekijk nu voor ik de AH bestelling plaats elk gerecht en of ik er wat extra groenten bij wil bestellen. Maar eigenlijk klopt dat natuurlijk niet.
Let's discover the world together.
<<

Kira

Bericht 18 Mrt 2021 14:34

Re: Hello Fresh vraagjes

Ik vond Marley Spoon juist erg tegenvallen, heb ook maar 1 keer een box besteld. Daar was 1 ingrediënt niet van geleverd, kipfilet, en een verkeerd pakje rijst. Vond er ook erg weinig ingrediënten in zitten.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Mrt 2021 15:21

Re: Hello Fresh vraagjes

Ik ben opzich wel enthousiast maar heb het jaren terug ook lang gedaan en toen was ik toch enthousiaster en ik weet niet waarom. HF.

Nu kies ik met de smaak van zoontje in mijn achterhoofd (die dan nog niks eet haha) en liefst zonder lactose en dan ook nog een snel gerecht. Ik vind veel keuzes ook best ‘ongezond’ zoals die tostada maar AGV’jes duren weer 40 minuten (en wij redden het nooit in de tijd). Ik denk dat ik te moeilijk ben geworden.

Toch ben ik er wel blij mee! Gisteren heerlijke soep op met courgette, aardappel en bospaddestoelenpesto.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Mrt 2021 17:38

Re: Hello Fresh vraagjes

Ik vind de prijs-kwaliteitverhouding nu wel weer prima. Ik bestel voor twee personen met ons vijven en maak er vaak wat bij wat de kinderen lekker vinden. Ik bestel alleen nog boxen met 40% korting dankzij optimel 👍🏻
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Mrt 2021 17:44

Re: Hello Fresh vraagjes

Ik ben ook weer gestopt met HF. Vond het echt heel relaxt wel, maar financieel geen handige move voor ons. Misschien over een tijdje als ik niet meer studeer en gewoon meer werk.
#teammaple🍁
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Mrt 2021 17:48

Re: Hello Fresh vraagjes

Met een kortingscode heb ik voor vijf dagen een box besteld. Volgende week komt het, ik ben erg benieuwd. Het lijkt me straks hoogzwanger en net bevallen wel ideaal qua plannen van maaltijden. Dat regel ik altijd met recepten uitzoeken en boodschappen, dus dit zou mooi een deel van mijn taak kunnen overnemen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Mrt 2021 17:52

Re: Hello Fresh vraagjes

Taeda schreef:Met een kortingscode heb ik voor vijf dagen een box besteld. Volgende week komt het, ik ben erg benieuwd. Het lijkt me straks hoogzwanger en net bevallen wel ideaal qua plannen van maaltijden. Dat regel ik altijd met recepten uitzoeken en boodschappen, dus dit zou mooi een deel van mijn taak kunnen overnemen.

Dit is een heel goed idee!!
#teammaple🍁
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Mrt 2021 18:07

Re: Hello Fresh vraagjes

Dat hoop ik ook. Als mijn man het moet bedenken, kan ik de week uitschrijven in het ‘vaste eetgewoonten’ topic. Koken kan hij prima (en doet hij vaak), maar creativiteit is ver te zoeken 😅
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2021 18:11

Re: Hello Fresh vraagjes

Ik vind alleen de recepten vaak nodeloos ingewikkeld omschreven. Maar wel lekker om niet na te hoeven denken over plannen idd! Kan me voorstellen dat dat in zo'n periode ideaal is.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Mrt 2021 18:34

Re: Hello Fresh vraagjes

Marin schreef:Ik vind alleen de recepten vaak nodeloos ingewikkeld omschreven. Maar wel lekker om niet na te hoeven denken over plannen idd! Kan me voorstellen dat dat in zo'n periode ideaal is.

Ok dit ligt dus niet aan mij? Ik voelde me steeds zo’n nitwit als ik met zo’n receptkaart bezig was. Ik begreep de volgorde niet en de hoeveelheden, moest ineens bij iedere stap echt goed lezen terwijl ik normaal best leuk kook!
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2021 18:36

Re: Hello Fresh vraagjes

Nee ik vind het echt heel ingewikkeld gemaakt wat echt totaal onnodig is. Nou vind ik zelf dat ik ook best aardig kook dus wat ik nu doe is even de receptkaart scannen en daarna wing ik 't wel.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Mrt 2021 18:36

Re: Hello Fresh vraagjes

Ok dit stelt me gerust. Dank!
#teammaple🍁
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Mrt 2021 19:19

Re: Hello Fresh vraagjes

Nou ik heb precies hetzelfde! De volgorde is raar en hoe ze het recept hebben opgeknipt in verschillende onderdelen lijkt ook random. Dan staat er een plaatje boven dat maar op een klein deel van de tekst slaat. En dan voel ik me dus dom! Het duurt bij mij ook altijd langer dan de tijd die vermeld staat.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Mrt 2021 21:07

Re: Hello Fresh vraagjes

Ja, dat heb ik ook! Dacht al dat het aan mij lag.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 18 Mrt 2021 21:17

Re: Hello Fresh vraagjes

Haha ik dacht ook dat het aan mij lag. Ik heb sowieso altijd wat moeite met recepten omdat ik het eigenwijs zelf wel denk te weten.

Maar ik had laatst meer moeite met een pak van een wereldgerecht. Daar kun je dan weer 3 variaties van maken en dan moet je in variatie 2 opeens stap 5 en 6 van variatie 1 doen enzo, gekkenhuis.
10.04.17
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 18 Mrt 2021 21:34

Re: Hello Fresh vraagjes

Teun schreef:Nou ik heb precies hetzelfde! De volgorde is raar en hoe ze het recept hebben opgeknipt in verschillende onderdelen lijkt ook random. Dan staat er een plaatje boven dat maar op een klein deel van de tekst slaat. En dan voel ik me dus dom! Het duurt bij mij ook altijd langer dan de tijd die vermeld staat.

Ja, dit herken ik ook! En dan staat er: doe de helft van de olie erbij. Dan denk ik: als je altijd voor twee personen alles vermeldt, dan kan dat toch ook in het recept met hoeveelheden? Ik vind het ook erg moeilijk.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 18 Mrt 2021 21:44

Re: Hello Fresh vraagjes

Dat zullen ze wel vergeten zijn aan te passen, eerst stond op de receptkaart voor 1t/m4 personen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers