Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speelgoed tip topic

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 08 Okt 2021 22:39

Re: Speelgoed tip topic

Soleil schreef:Ik had het nog nooit gezien. Welk materiaal is het? Dat staat niet in de beschrijving.

Ik heb al een paar jaar deze halve rondjes ‘egeltjes’ die je ook bij fysio’s wel eens ziet.
https://www.sportlavit.nl/balans-egel
Daar maken de kinderen vaak paadjes van en ze worden vaak betrokken in het spel. Het idee zou mij aanspreken, alleen ik ben dus wel benieuwd naar het materiaal en de duurzaamheid.


Dit zegt hun eigen site:
Der Stapelstein besteht aus leichtem und ressourcenschonendem EPP und ist in verschiedenen Farben und Sets erhältlich.

En verderop staat nog dat het 100% gerecycled materiaal is. Expanded polypropyleen is het blijkbaar. In recensies las ik dat ze heel erg licht in gewicht zijn, maar dat een volwassen man en makkelijk op kan staan zonder dat ze kapot gaan. Dus ik vermoed een soort foam achtig plastic. Bij een speelgoedwinkel in het dorp verkopen ze ze, dus binnenkort eens gaan kijken als ik kans zie zonder mijn dochter.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Okt 2021 22:58

Re: Speelgoed tip topic

Ik vind het er leuk uit zien Alexis! Maar niet persé als iets wat weinig ruimte inneemt haha.

Deze vind ik ook altijd leuk eruit zien:

"MODU — Life-size Building Toys for Active Play" https://modutoy.com
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 09 Okt 2021 07:51

Re: Speelgoed tip topic

Alexis schreef:Kent/heeft iemand Stapelstein?

https://degeleflamingo.nl/products/stap ... gIQAvD_BwE

Sorry krijg de link niet klikbaar via mijn telefoon.

Lijkt me voor onze dochter leuk! En ze zijn stapelbaar, dus nemen niet zo veel plaats in met opruimen.



Wij hebben deze en echt fantastisch speelgoed.
Ze zijn superlicht, maar wel oersterk. Wordt hier heel veel mee gespeeld. Parcoursen worden er op gedaan, ze gebruiken ze als krukjes, als mandjes voor de knuffels, als wiebelstoeltjes, mn zoontje doet vaak z’n autootjes erin en erop, ze gebruiken ze samen met de ringen die we ook hebben hangen, verzin het maar. Dr zijn ook al een paar mee onder de douche geweest 😂
Zo’n grote toren krijg je niet in een kast gepropt denk, dus t staat wel gewoon in het zicht, maar ik vind dat juist wel leuk vrolijk staan (ze staan op de speelzolder bij ons)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 09 Okt 2021 07:55

Re: Speelgoed tip topic

September schreef:Heeft iemand ervaring met xoomy of dessineo? Een tekenapparaat is dat. Het lijkt me echt iets voor onze 100 tekeningen in een uur producerende dochter maar welke is nu leuker of is er nog een beter alternatief?


Geen ervaring mee nog, maar wat ziet dat er leuk uit! Allebei haha. Die sla ik ook even op voor dochter
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Okt 2021 07:57

Re: Speelgoed tip topic

Ik ken het enkel van zien, maar als ik zie hoe onze zoon van dik 2 jaar met onze ronde zitkussens speel, zou ik het zeker wel willen testen/kopen (Maar ik heb geen plek, enkel als de zitkussens weg gaan)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 09 Okt 2021 08:05

Re: Speelgoed tip topic

Even verder gekeken en zo te zien dessineo al voor kleine kinderen (4+) en xoomy voor iets ouder? Ik vind de xoomy compact er het leukste uitzien ☺️
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 10 Okt 2021 08:32

Re: Speelgoed tip topic

Hier heeft de oudste de xoomy unicorn nu 2 jaar,heel veel mee gespeeld maar zitten minder plaatjes bij als bij de grote, jongste is er nu mee bezig.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 10 Okt 2021 12:39

Re: Speelgoed tip topic

Mijn dochter wilt de vtech kiddizoom smartwatch, is dat wat voor een 7 jarige ?
Ben bang dat er na een week niet meer naar omgekeken wordt.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 10 Okt 2021 14:19

Re: Speelgoed tip topic

SophieZMY schreef:
September schreef:Heeft iemand ervaring met xoomy of dessineo? Een tekenapparaat is dat. Het lijkt me echt iets voor onze 100 tekeningen in een uur producerende dochter maar welke is nu leuker of is er nog een beter alternatief?


Geen ervaring mee nog, maar wat ziet dat er leuk uit! Allebei haha. Die sla ik ook even op voor dochter
Mijn dochter heeft vorig jaar (toen ze 4 was) de Dessineo gekregen, mijn zoon (toen 8) kreeg de Xoomy. Ik vind ze allebei superleuk, in de winterperiode doen ze er hier ook echt heel veel mee.
2012 & 2016
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 10 Okt 2021 15:35

Re: Speelgoed tip topic

Die tekenborden zijn ook leuk!
Wij zijn in de speelgoedwinkel even gaan kijken naar de Stapelstein. Ze vond ze helemaal geweldig en bleef er maar mee spelen. Opgestapeld staan ze prima in een hoek. We hebben sowieso geen kastruimte meer km iets op te bergen, dus wat dat betreft zou het wel een goed cadeau zijn.

Meteen naar de klorofyl spullen gekeken, die speelboom, een busje, poppetjes. Maar daar vond ze niks aan. Dus die hoeven we niet te kopen.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 12 Okt 2021 22:21

Re: Speelgoed tip topic

Ik zoek leuke Sint tips voor een meisje van ruim 1,5 en een jongen van 3,5, die beiden al veel te veel hebben🤷🏼‍♀️

Iemand nog leuke ideeen?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 12 Okt 2021 22:40

Re: Speelgoed tip topic

Wat is je budget? En wil je ook schoencadeus?

Ik houd voor de schoencadeaus vaak aan;
- Iets om te lezen/leren
- Iets om te dragen (meestal pyjama’s 😂)
- Iets wat ze nodig hebben
- Iets om te eten

Met pakjesavond krijgen ze speelgoed.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 12 Okt 2021 23:01

Re: Speelgoed tip topic

JaneDoe schreef:Ik zoek leuke Sint tips voor een meisje van ruim 1,5 en een jongen van 3,5, die beiden al veel te veel hebben🤷🏼‍♀️

Iemand nog leuke ideeen?


Iets educatiefs voor de oudste? Iets met letters leren, rekenen, klok kijken...

Voorleesboeken of zoekboeken. Onze jongste vond eenvoudige zoekboeken ook al leuk toen hij 1,5 was.

Iets van kleding, als jij bijvoorbeeld kleding met disney/pokemon print oid vreselijk vind (en je kinderen er blij van worden) gun je ze nu een pyjama, ondergoed of sokken met zo'n print erop. Zij blij en ze gaan er niet (zichtbaar) mee naar buiten.

Pakket om koekjes/cupcakes/pepernoten te bakken.

Regenlaarzen, paraplu, rugzak, lunchtrommel, drinkbeker... een praktisch cadeau dus
december 2016
juli 2019
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 13 Okt 2021 08:18

Re: Speelgoed tip topic

Hier hebben ze ook al veel te veel (laat staan als er straks een derde bij komt..). Voor Sinterklaas ga ik denk ik voor matching pyjama's van Feetje. Hebben ze er een cadeau bij en ze vinden matchen vaak wel leuk.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 13 Okt 2021 10:10

Re: Speelgoed tip topic

Ik heb Woezel en Pip ondergoed gekocht bij Kruidvat, lelijk maar straks een dolgelukkige dochter 😅

Ik zoek een speelgoed tip voor J. Hij is dan bijna 8 maanden enag natuurlijk ook wel wat van speelgoed krijgen. Ik kan natuurlijk al "jongens" Duplo ofzo kopen maar iemand nog iets dat dan al leuk is voor hem?
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Okt 2021 10:38

Re: Speelgoed tip topic

Misschien iets van die V Tech autootjes of gewone (houten) autootjes?
Little People heeft net een nieuwe food truck. Die heeft m'n dochter gekregen voor haar verjaardag en is erg leuk.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 13 Okt 2021 11:18

Re: Speelgoed tip topic

Je hebt van little Dutch hele leuke houten auto’s, die vond zoon al heel jong leuk en kon hij echt mee spelen al! Maar ook Duplo was snel al hit toen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 13 Okt 2021 12:38

Re: Speelgoed tip topic

JaneDoe schreef:Ik zoek leuke Sint tips voor een meisje van ruim 1,5 en een jongen van 3,5, die beiden al veel te veel hebben🤷🏼‍♀️

Iemand nog leuke ideeen?


Lego voor je zoon? Je hebt vanaf 4 al hele leuke bouwpakketjes. Leerzaam om te maken en leuk om nadien mee te spelen!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Okt 2021 13:03

Re: Speelgoed tip topic

JaneDoe schreef:Ik zoek leuke Sint tips voor een meisje van ruim 1,5 en een jongen van 3,5, die beiden al veel te veel hebben🤷🏼‍♀️

Iemand nog leuke ideeen?


Voor je zoontje misschien loco? Mijn zoontje is iets jonger en vindt dat erg leuk. Wij hebben loco bambino (3-5 jaar is dat) maar dat vindt ie al vrij eenvoudig, dus misschien is voor jouw zoontje mini loco leuk?

Voor je dochter een mooie houten (nopjes) puzzel?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Okt 2021 13:07

Re: Speelgoed tip topic

Uffe schreef:Ik heb Woezel en Pip ondergoed gekocht bij Kruidvat, lelijk maar straks een dolgelukkige dochter 😅

Ik zoek een speelgoed tip voor J. Hij is dan bijna 8 maanden enag natuurlijk ook wel wat van speelgoed krijgen. Ik kan natuurlijk al "jongens" Duplo ofzo kopen maar iemand nog iets dat dan al leuk is voor hem?


Die houten auto's van Little Dutch zijn leuk inderdaad. M 'speelt' daar soms al mee. Wij hebben ook een mooie houten auto van Goki.
Ik heb voor M een mooie houten stapelslak gezien bij de lokale speelgoedwinkel, en een wheeliebug vind ik ook een leuk idee wat ik overweeg.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Okt 2021 13:08

Re: Speelgoed tip topic

Ik heb ook een vraag. Wij overwegen voor Sinterklaas een step te geven aan zoontje. Hebben jullie aanraders of afraders? Hij is tegen die tijd 3,5.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Okt 2021 13:12

Re: Speelgoed tip topic

Loco staat hier ook op de verlanglijst (heb ik bedacht) en nog wat Smart Games.

Heeft hij de Duplo wasstraat al, JD? Die zag ik laatst en moest zo aan S denken. Of had ie die vorig jaar nou al?
Let's discover the world together.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 13 Okt 2021 13:15

Re: Speelgoed tip topic

Miss_Z mijn dochter heeft een step van microstep. Erg fijne step met twee wielen aan de voorkant.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 13 Okt 2021 13:36

Re: Speelgoed tip topic

Toevallig net het speelgoedboek van bol.com binnen en staan van Little people wel wat leuke dingen in voor hem!

Houten auto's van Little Dutch zijn idd ook erg leuk!

Microstep hebben wij ook maar denk dat ik die voor 3,5 niet meer zou kopen, volgens mij is er ook een opvolger van die zou ik dan eerder doen.
⁠♡♡♡
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Okt 2021 13:42

Re: Speelgoed tip topic

Ja ik zag die microstep ook ergens voorbijkomen op internet, maar ik kon er niet goed uithalen voor welke leeftijd/lengte dat was (ook nog niet goed gekeken hoor). Maar hij is dan inderdaad al 3,5 en hij is niet echt klein.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers