Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn bevallingsverhaal met foto's

<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 05 Nov 2013 16:26

Mijn bevallingsverhaal met foto's

Hoi allemaal

Eindelijk even een momentje voor mezelf om achter de pc te gaan en mijn verhaal te schrijven.

Donderdag 3 okt:
Controle bij de vk. Kindje is nog niet ingedaald en heb 1 cm ontsluiting, maar verder gebeurd er nog weinig. in overleg met de vk besloten om vrijdag naar de gyn te gaan om voor de week erop een afspraak te maken voor inleiden, want ben bang dat ik net zoals bij T de 42 weken ga halen. Waar ik de hele zwangerschap heb gezegd ik wil niet ingeleid worden, wil ik nu niets liever. Mijn buik zit in de weg en het kindje zit echt in hele buik.

Vrijdag 4 okt
Vandaag hebben we een gesprek met de gyn om te overleggen hoe en wanneer ik ingeleid kan worden. Eerst aan het ctg en daar is op te zien, dat ik harde buiken heb. Dat klopt ook maar die zijn er met twee in het uur. De gyn maakt een echo en het kindje heeft heel veel vruchtwater en het nog erg naar de zin in mijn buik. Hij wordt op 3200 gr geschat. dat valt mij nog mee, want had ondertussen een veel groter kindje verwacht. Vandaag ook precies 41 weken en we mogen maandag komen om 7.00 uur om in te leiden. Ze willen starten met het inbrengen van een balloncatheter.
We zijn naar huis gegaan en hebben familie hierover ingelicht en oppas voor T geregeld. Ik was blij dat er een datum stond. 's Avonds zijn we nog naar mijn ouders geweest, want die waren zoveel jaar getrouwd. Ik zat daar niet heel lekker. Had veel last van harde buiken, maar zijn gewoon op tijd weggegaan.

Zaterdag 5 okt.
Vannacht wakker geworden van weeën, waren erg onregelmatig en na 2 uur was het weer rustig. In de ochtend verloor ik ineens veel slijm en bedacht dat het de slijmprop wel eens kon zijn en na plaatjes te hebben bekeken op internet was mijn vermoeden juist. ik verloor de hele dag delen van de slijmprop. ik wilde nog even naar de stad, maar had eigenlijk nergens meer zin in. Het rommelde wat in mijn buik. Ondertussen was ik mij aan het inlezen over inleiden aan de hand van een balloncatheter en kwam ik erachter dat deze wel 24 uur kon blijven zitten. Dat was wel even balen, want dacht dat we maandag ons jongetje wel in de armen zouden hebben.

Zondag 6 okt:
Vandaag nog veel slijm verloren en bleef het rommelen. Nog heerlijk een stuk met vriend en T gewandeld en 's Middags mijn schoonouders nog op bezoek gehad. Ondertussen had ik wel meer harde buiken en had ik wel het idee dat ik voorweeën had en hoopten we als we maandag in het ziekenhuis zouden komen dat inleiden met een balloncatheter niet meer nodig zou zijn. We hebben nog even buikfoto's gemaakt.
Afbeelding
T hebben we om 19.30 uur op bed liggen en ik ben alle spullen nog even gaan pakken en heb de was weggestreken. had ondertussen wel weeën maar heel onregelmatig. We hebben nog lekker tv gekeken met weeën om 8-9 minuten en zijn om 23.00 uur naar bed gegaan.

Maandag 7 okt:
Om 0.00 uur kon ik niet meer in bed liggen en ben ik eruit gegaan en heb vriend gezegd maar te gaan slapen. Ik ben naar beneden gegaan en zat daar in de stoel en bij elke wee liep ik een rondje door de kamer. Er zat nog steeds geen regelmaat in, dus maakte ik ook nog geen aanstalten om vk te bellen. Vervolgens had ik tegen 00.50 uur het idee dat ik niet meer goed kon zitten en ging ik rondjes lopen. Toen waren de weeën er ineens om de 2 minuten en kon ik ze ook niet goed meer opvangen. heb om 1.00 uur vriend wakker gemaakt en gezegd dat hij de vk moest bellen. Dat heeft hij gedaan en ze zouden eraan komen. Om 1.10 uur braken ineens de vliezen en zijn we snel naar boven gegaan om op bed te gaan liggen i.v.m het niet indalen. in bed kon ik echt de weeën heel slecht opvangen. Gelukkig wat toen al snel de vk er met een stagiaire. Ik bleek al 8 cm ontsluiting te hebben. Vervolgens ging alles heel snel en gelukkig was de vk er met een stagiaire, want alles moest nog klaar worden gezet en kraamzorg was er nog niet en kwam uiteindelijk ook te laat. Uiteindelijk was met 9 minuten persen om 2.19 uur M.ick er al. Het was zo onwerkelijk en bizar, omdat ik gewoon totaal niet in de gaten heb gehad dat ik aan het bevallen was en alleen maar bezig was met alles wat het nu doet hoeft morgen om 7.00 uur in het ziekenhuis niet meer. De placenta wilde alleen niet loslaten en dat was nog even spannend, maar na een spuit en een flinke duw van de vk kwam hij toch los. Ik was wel wat gescheurd en moest gehecht worden, maar om 5.30 uur lagen we allemaal schoon in bed en waren we ineens met z'n viertjes thuis.
Om 6.45 uur zijn we dus maar familie gaan bellen, dat we al een zoontje hadden gekregen. Om 7.00 uur kwam T uit bed en konden we vertellen dat we een verrassing hadden. dat ze een broertje had gekregen. Helemaal blij naar de babykamer en had echt al hele verhalen tegen M. Zo lief. Om 8.30 uur kwam de kraamverzorgster waar we om hadden gevraagd en hebben we echt een heerlijke kraamweek gehad. M dronk vanaf het begin goed aan de borst en was in tegenstelling met T heel ontspannen. Mijn vriend heeft twee weken vrij gehad en we genieten elke dag van ons heerlijke gezinnetje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 05 Nov 2013 16:30

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Wat gek dat je het niet doorhad. Maar wat een lief mannetje! Echt zo van "Kijk, hier ben ik! Verrassing!"
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 05 Nov 2013 16:33

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Wau die laatste foto, prachtig. Gefeliciteerd! Fijn dat het toch begonnen was.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Nov 2013 16:34

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Wauw, wat vlot allemaal uiteindelijk! En wat een prachtig kereltje! :heart:
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 05 Nov 2013 16:36

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Wauw wat een prachtig mannetje!
En je bevalling klinkt ook heel "relaxt", fijn ook dat je dochter gewoon thuis was en doorgeslapen heeft!
December 2009
juli 2012
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 05 Nov 2013 16:43

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Wat een mooie kindje! <3

En fijn dat de bevalling goed is verlopen..
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 05 Nov 2013 16:48

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Fijn dat het allemaal vrij voorspoedig verlopen is. Nu lekker verder genieten!
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 05 Nov 2013 16:49

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Leuk om te lezen.
Wat een schattig mannetje is het ook!
Wat fijn dat de bevalling zo vlot verlopen is en je voor je het wist al zoveel ontsluiting had.
Make happy memories
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 05 Nov 2013 16:50

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Wat een mooie foto's en een vlotte bevalling!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 05 Nov 2013 17:08

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Wat een heerlijk mannetje.
En klinkt als een snelle en prettige bevalling ( op dat stukje van de placenta na)
Gefeliciteerd!
<<

Anoniem23

Bericht 05 Nov 2013 17:35

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Wat een schatje!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Nov 2013 17:53

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Ooooh wat een mooi kindje! Ik ben een beetje verliefd!

wel fijn dat je uiteindelijk niet ingeleid hoefde te worden en het gefrot en gedoe je bespaard is gebleven. Het is inderdaad wel supersnel gegaan!
<<

Anoniem198

Bericht 05 Nov 2013 18:14

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Wat een mooi kindje!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 05 Nov 2013 18:18

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Wat klinkt het als een mooie bevalling!
Fijn dat je zo kunt genieten van je gezinnetje en erg mooie foto's!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 05 Nov 2013 18:22

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Wat een mooierd!!! :heart:
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem6

Bericht 05 Nov 2013 18:34

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Klinkt als een mooie en vlotte bevalling! Leuke foto's, geniet ervan!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Nov 2013 18:36

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Ik vind hem zo'n schatje! Fijn dat het voorspoedig is gegaan en dat je met volle teugen geniet.
L2014 & H2017
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 05 Nov 2013 18:37

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Is nog snel gegaan en klinkt als een mooie bevalling.
Wat een mooi mannetje hebben jullie en een trotse grote zus!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem22

Bericht 05 Nov 2013 18:56

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Wat een knappe vent! Gefeliciteerd nog. Fijn dat het allemaal goed gaat.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 05 Nov 2013 18:58

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Wat een knapperd! En wat is dat allemaal snel gegaan. Vind het ontroerend om te lezen hoe je dochtertje al hele verhalen had voor hem.

Leuke giraffe heeft hij in zijn bedje liggen, ons zoontje heeft hem ook en sleept hem overal mee naar toe haha.

Geniet lekker van jullie mooie kinderen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 05 Nov 2013 20:09

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Mooi verhaal! En wat een knappe bink zeg! T. is ook groot geworden zeg! Geniet maar lkkr van jullie gezinnetje!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 05 Nov 2013 20:30

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 06 Nov 2013 09:37

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Klinkt als een superbevalling! Gefeliciteerd met jullie knappe mannetje!
Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 06 Nov 2013 10:51

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

ahhh wat een knap manneke!
<<

Anoniem151

Bericht 06 Nov 2013 15:09

Re: Mijn bevallingsverhaal met foto's

Ah, wat kijkt 'ie al wijs zeg! Mooi manneke
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers