Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorlees boek Engels

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 06 Nov 2020 13:38

Voorlees boek Engels

Mijn dochter krijgt tweetalig onderwijs en ik had een paar weken geleden een boek uit de bieb gehaald met Engelse woorden. Het viel mij op dat ze veel plaatjes al het Engelse woord kon benoemen. Ze begint ook al korte zinnen en vragen aan mij te stellen.
Mijn Engels is niet erg goed, goed genoeg voor de korte vragen enzo maar ik zou er graag meer mee bezig willen zijn.
Mijn dochter is ook gek op lezen. Ze heeft de concentratie om zo’n disney boek in een keer uit te lezen en ze kan het verhaal nog na vertellen ook.
Nu ben ik op zoek naar voorleesboeken in het Engels. Kleurige prentenboeken hebben wel de voorkeur want ze ziet graag wat er gelezen wordt maar er mag dus wel flink wat tekst in staan. Heeft iemand een aanrader voor mij? Mijn dochter is afgelopen zomer 4 geworden en zit in groep 1.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Nov 2020 14:16

Re: Voorlees boek Engels

Mijn dochter had als kleuter een boek van Ben & Holly's Little Kingdom (van dezelfde makers als Peppa Pig, maar dan voor net iets grotere kinderen) waar je ook zelf magneetjes in kon plakken, dat vond ze heel leuk. Van Peppa Pig zijn ook boekjes, maar die zijn denk ik al wat kinderachtig. Charlie & Lola is ook wel leuk. Verder kan je natuurlijk gewoon die Disneyboeken in het Engels bestellen. Wat zij ook heel leuk vond was Horrid Henry van Francesca Simon, je zou dan de Early Reader variant kunnen nemen, dat is wat makkelijker, minder tekst en wat meer illustratie.

Eigenlijk zou ik aanraden om gewoon zelf even rond te kijken op Amazon.de want daar kan je bijna altijd het boek inkijken en een deel doorlezen, dan heb je een goede indruk van de inhoud en het niveau. Je kunt daar ook heel makkelijk bestellen. Wel goed opletten dat je niet per ongeluk de Duitse variant bestelt. Anders gewoon op Bol.com, maar daar heeft niet ieder boek een inkijkexemplaar helaas.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Nov 2020 20:59

Re: Voorlees boek Engels

September schreef:Mijn dochter krijgt tweetalig onderwijs en ik had een paar weken geleden een boek uit de bieb gehaald met Engelse woorden. Het viel mij op dat ze veel plaatjes al het Engelse woord kon benoemen. Ze begint ook al korte zinnen en vragen aan mij te stellen.
Mijn Engels is niet erg goed, goed genoeg voor de korte vragen enzo maar ik zou er graag meer mee bezig willen zijn.
Mijn dochter is ook gek op lezen. Ze heeft de concentratie om zo’n disney boek in een keer uit te lezen en ze kan het verhaal nog na vertellen ook.
Nu ben ik op zoek naar voorleesboeken in het Engels. Kleurige prentenboeken hebben wel de voorkeur want ze ziet graag wat er gelezen wordt maar er mag dus wel flink wat tekst in staan. Heeft iemand een aanrader voor mij? Mijn dochter is afgelopen zomer 4 geworden en zit in groep 1.


Ja ja ja!! Mijn onderzoek naar tweetaligheid onderstreept hoe belangrijk lezen is in de tweede taal voor de taal ontwikkeling, dus hele goede zet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 06 Nov 2020 21:09

Re: Voorlees boek Engels

Mijn kinderen zijn een paar jaar ouder maar Mathilda en Charly and the chocolate factory zijn hier wel favoriet
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Nov 2020 21:10

Re: Voorlees boek Engels

Ik heb een prachtig voorleesboek van Peter Rabbit.

Verder geen idee op die leeftijd, maar er is vast genoeg te vinden lijkt mij.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 06 Nov 2020 22:11

Re: Voorlees boek Engels

Peter Rabbit inderdaad! En the gruffalo.

Verder is Jip en Janneke ook in het Engels uitgegeven.

Mijn dochter heeft ook Engelse boekjes van tiptoi. Leuk en leerzaam.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Nov 2020 22:28

Re: Voorlees boek Engels

Ik kreeg net deze tip van een vriendin, een Engels kinderboekenwinkeltje in Wassenaar. Hier kan je zoeken op leeftijd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers