Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pensioen opbouw ex-partner

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 04 Nov 2020 19:31

Pensioen opbouw ex-partner

Ik kreeg vandaag ineens een brief met een pensioenoverzicht ex-partner...
We zijn al sinds 2009 uit elkaar en ik heb in de tussentijd nóóit post gehad daarvan.

Er kan toch maar 1 (ex-partner) aanspraak maken op het partnerpensioen? Dus als ik het ontvang, dan ontvangt z’n huidige partner het toch niet?
Of ontvang ik alleen over de periode dat we samen waren? En zijn huidige partner over de tijd daarna?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Nov 2020 00:05

Re: Pensioen opbouw ex-partner

Nee hoor, er kunnen meer (ex) partners aanspraak maken op het pensioen, maar niet over hetzelfde gedeelte.
Dus mogelijk sta jij als (ex) partner bij zijn pensioenfonds tot 2009 geregistreerd en zijn huidige partner op dit moment.

Staat er geen termijn verder in de brief genoemd?

Ik heb eigenlijk ook nooit post gekregen van de pensioenfonds van mijn ex. Ook niet toen hij stopte bij het bedrijf waar hij pensioen opbouwde waar ik als partner geregistreerd was.
Durf het zo dus ook niet te zeggen waar het door komt.

Als je inlogt op mijnpensioenoverzicht.nl met je digidcode, zie je dan iets van dit pensioen staan toevallig? Je zou altijd kunnen bellen met het pensioenfonds als je er meer over wil weten. Of contact met je ex opnemen (als jullie nog in speaking turns zijn).
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 05 Nov 2020 07:35

Re: Pensioen opbouw ex-partner

Volgens mij wordt bij een scheiding de pensioenopbouw niet automatisch verdeeld en moet je daar bij de scheiding echt concreet dingen over vastleggen en vervolgens regelen met het pensioenfonds. Volgens mij heb je dan de optie om het op dat moment te verdelen, of vast te leggen dat het verdeeld wordt tegen de tijd dat het uitgekeerd wordt. Eea kan dan ook nog afhangen van het pensioenreglement. Het lijkt mij dat je het beste contact op kan nemen met het pensioenfonds. Je ontvangt een upo, dus daaruit kan je wel opmaken dat je iig bekend bent bij hen.
03/2019
11/2020
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Nov 2020 09:27

Re: Pensioen opbouw ex-partner

Mijn vriend heeft vorig jaar met zijn ex hun pensioenen 'gedeeld' over de periode dat ze samen waren. Over die periode mag je aanspraak maken op elkaars pensioen. Maar hij gaf aan dat het binnen zoveel jaar na de scheiding geregeld moest zijn. Dus ik zal er wel even achter aan gaan als ik jou was. En dit even regelen met je ex, want jullie moeten daar beide papieren voor tekenen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 05 Nov 2020 12:38

Re: Pensioen opbouw ex-partner

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 05 Nov 2020 23:58

Re: Pensioen opbouw ex-partner

Er staat geen termijn bij nee.
Inloggen is nog een goede.

Veranderen kan sowieso al niet meer, daarvoor is het al te lang geleden.

Bedankt voor de link!

Ik ben verkeerd voorgelicht. Tijdens m’n scheiding (niet van betreffende ex in dit verhaal) werd ons verteld dat als je niet af ziet van partnerpensioen, dat dan een toekomstige partner er geen recht op heeft.
M.a.w.: ex hertrouwt, komt te overlijden, huidige vrouw krijgt niets omdat ik als ex het al krijg.

Dáárom heb ik er destijds van af gezien, maar dit klopt dus volgens mij helemaal niet...
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 06 Nov 2020 09:19

Re: Pensioen opbouw ex-partner

Nee klopt inderdaad niet volgens mij. Het gaat dan alleen om de getrouwde periode.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers