Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bevalling inleiden

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 14 Nov 2020 00:01

Re: Bevalling inleiden

Ik had mijn vriend om de tijd te doden; maar ik was zo in mezelf gekeerd dat ik niks deed, zelfs mijn mobiel lag met geluid uit in de kast.. ?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 14 Nov 2020 00:58

Re: Bevalling inleiden

Ik had mijn laptop mee omdat die dag F1 was en een motorrace. Maar ik was ook helemaal in mezelf gekeerd, dus niet naar gekeken. Vriend wel, samen met de kraamverzorgster.
10.04.17
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Nov 2020 02:11

Re: Bevalling inleiden

Ik ben ingeleid omdat ik vruchtwater lekte ivm infectiegevaar.
De eerste uren ging helemaal prima: de machine gaf aan dat ik weeen had, maar dat viel hartstikke mee. Na paar uur kaarten met man was ik daar wel klaar mee, begon me beetje te vervelen. Had 2 cm ontsluiting en schoot maar niet op. Dus zuster vroeg of ze het wat extra 'omhoog zou doen' (geen idee wat precies haha) en zei: 'ja, graag'. En toen ging het los: weeen in buik, rug en benen. Vooral de benen vond ik niet te doen. Aan het gas, maar daar werd ik super whoopie van en viel van het bed (man ving me net op tijd op). Controle: nog steeds maar 2 cm. Zegt die zuster: ik kom over 4 uren terug. 4?!?! uren?!?!. Nou, dat dacht ik dus mooi niet. Ruggenprik gevraagd, die zat er binnen 10 minuten in. En die warmte was zo geweldig, complete relaxte benen, ik voelde me fantastisch. Zuster controleert me nog 1 keer voor ze gaat en... ik heb 10 cm ontsluiting. Shit... Zat die ruggenprik er net in. Moest ik 2 uren wachten voordat die was uitgewerkt. Dus maar weer zitten kaarten. Uiteindelijk zonder 1 vleugje pijn zoon er in 45 min uitgeperst, kleine knip en dat was het. Kon ook meteen weer lopen. Hele fijne bevalling.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 14 Nov 2020 08:07

Re: Bevalling inleiden

De Ipad, m'n telefoon en wat tijdschriften. Heb alles wel een beetje gebruikt, maar voornamelijk TLC gekeken (say yes to the dress). Totdat m'n vliezen werden gebroken en het serieus werd ?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 14 Nov 2020 08:31

Re: Bevalling inleiden

Ik ben drie keer ingeleid en heb drie verschillende ervaringen. Als je het nog interessant vindt, wil ik ze op mijn laptop wel even opschrijven (denk dat ik dat in een van de andere topics vast heb gedaan ?).
Had bij de oudste spelletjes mee. Bij haar moesten we nog blijven met het ballonnetje, dus ook echt wel gebruikt. Bij de middelste ging alles vlot en voorspoedig en waren we ‘s avonds en de nacht gewoon thuis met ballon. Daarbij geen afleiding nodig gehad. Bij de jongste kwam het moeizaam op gang. We hebben nog meerdere afleveringen van Friends gekeken op de laptop ?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1305

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 14 Nov 2020 10:56

Re: Bevalling inleiden

Ik weet niet zeker of de 2e een inleiding was, maar bij de middelste braken mijn vliezen 3 uur snachts. Ik had meconiumhoudend vruchtwater. Had geen weeën. Dus moest toen direct naar het ziekenhuis. Ik had 3 cm ontsluiting toen. Om 7 uur in de ochtend ben ik aan de weeënopwekkers gelegd. Om 10.17 was hij er. Ik heb het niet als onprettig ervaren. Weeën kwamen vrij snel en heftig op elkaar maar kon ze prima opvangen. Uiteindelijk bleek dat de navelstreng om zoons nek lag en dat hij ws daarom stress had.

Bij de derde heb ik savonds om 19 uur een ballon gekregen omdat ik een scheur had in de vliezen en minder leven voelde. Deze viel er om 21 uur uit. Maar verder gebeurde er niets. Omdat ik op 5 minuten van het ziekenhuis woon mocht ik die nacht naar huis. Volgende ochtend om 7 uur melden. Ben toen om 8 uur aan de weeënopwekkers gelegd. Dit wordt langzaam opgevoerd. Goed te doen wat mij betreft. Het was de derde. Dus ik wist uiteindelijk ook wat ik voelde. Op het moment dat ik persdrang voelde heb ik de regie ook zelf over genomen. Ik zei tegen de gyneacoloog: nog 2 keer persen en hij is er. Ik voelde hem gewoon naar beneden/buiten glijden, zo'n mooi gevoel. Ik vond het inleiden dus reuze mee vallen. Niet heel anders qua gevoel dan bij de eerste, waar ik wel zonder medicatie ben bevallen.

Ik had eigenlijk alleen mijn telefoon mee ter afleiding, maar was zo in mijn eigen wereldje dat ik er weinig mee heb gedaan.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2020 11:05

Re: Bevalling inleiden

Haha Suus mag altijd als je zin hebt. Ik moet dus ook blijven met het ballonnetje vanwege de insuline. Mijn vriend gaat wel weer naar huis, die komt de volgende ochtend weer, of 's nachts als het moet natuurlijk.
Ik moet eerst 2 giften antibiotica hebben, dus ze gaan mij ook langzaam opvoeren.

Ik heb sowieso m'n telefoon mee en een goede lader, dan kom ik de tijd alleen ook wel door.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 14 Nov 2020 21:28

Re: Bevalling inleiden

Ik ben bij de oudste ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging. Maandagmiddag kreeg ik een ballon, dinsdagochtend heel vroeg moest ik me weer melden.
Er was geen bal gebeurd. In het ziekenhuis heb ik meerdere keren vaginale tabletjes gehad, maar ik mocht een nachtje daar blijven zonder dat er iets was gebeurd. Ballon zat er ook nog steeds gewoon in.
Woensdagochtend zat de ballon er nog in, maar toen ze controleerden kon ze die er zo uit pakken en had ik zomaar ineens 3cm ontsluiting, precies niks van gemerkt. Wat later hebben ze toen mijn vliezen gebroken, deed weer precies niks dus nog maar een tablet erin, nog niks. Uiteindelijk toch maar aan het infuus en toen die uiteindelijk ongeveer vol open stond, ging mijn lichaam eindelijk aan de gang.
Om 17u kreeg ik de eerste echte weeën en om iets over 22u werd S geboren.

Ik vond de inleiding prima, maar S was er duidelijk nog niet klaar voor om op de wereld te komen, mijn lijf ook niet. Achteraf denk ik dat we daarom een hele vervelende start hebben gehad (die voor mij heel lang heeft doorgewerkt), maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Ik was in ieder geval heel erg blij dat mijn lichaam bij de jongste het gewoon zelf mocht en kon doen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 14 Nov 2020 23:29

Re: Bevalling inleiden

Ik moest mij op donderdagmiddag melden voor de controles en checken of ik ontsluiting had of ballonnetje zou krijgen. Omdat hij niet was ingedaald en 2 dagen eerder ook een beetje scheef lag, was de kans dat ik moest blijven al groot.
Maar hij checken van ontsluiting bleek hij goed teliggen en had ik al 4cm ontsluiting te hebben. Omdat het rustig was, heeft vk toen gelijk, in overleg met mijn en de gynaecoloog mijn vliezen gebroken. En infuusnaald alvast gezet. Daarna was de wisseling van dienst. En tijdens de dienstwissel kwamen mijn weeën al vrij snel op gang. Weeenopwekkers heb ik niet nodig gehad. 4 uur na het breken van de vliezen is R geboren. Helemaal op eigen kracht, het breken van de vliezen was dus genoeg om alles snel op gang te krijgen.

Het overviel me wel allemaal dat het zo snel ging. En behoorlijk last van naweeën gehad nog. Maar ik kijk wel terug op een goede bevalling.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2020 05:52

Re: Bevalling inleiden

Waar kan ik tekenen Jezzie? Haha, klinkt goed zo.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 15 Nov 2020 09:48

Re: Bevalling inleiden

Wauw Jezzie, wat fijn zo! Bij mijn derde pakte mijn lichaam het juist nergens zelf op, het duurde en duurde maar en het ergste was nog dat ik daarna verschrikkelijk last van naweeën had. Dus die naweeën horen helaas niet alleen bij een snelle bevalling ?

Savi, bij de tweede overvielen de naweeën me een beetje. Had er bij de eerste niet echt last van. Ze vertelden me toen dat dat meestal zo is, dat het bij een tweede (of derde, vierde...) vaak veel heftiger is. Ik had dat toen graag geweten van tevoren, het viel me zo tegen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2020 11:08

Re: Bevalling inleiden

Dat is goed dat je dat benoemd Suus.
De bevalling van G was geen succes, maar na de tijd helemaal NERGENS last van gehad. Geen naweeën en geen pijn van de ks.
Dat kan nu wel heel anders zijn.

Toevallig gisteren nog met een vriendin gesproken die vorige maand ingeleid is. Had ook een weeënstorm en flinke naweeën, maar ze kijkt er gelukkig goed op terug.
Ben benieuwd!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 15 Nov 2020 11:37

Re: Bevalling inleiden

Ja had ik ook niet verwacht met 37+6. Had wel last van harde buiken, die hadden dus blijkbaar al wel wat gedaan.
Ik had twee goede spontane bevallingen gehad van allebei ongeveer 8 uur. Vond het inleiden daarom wel heel spannend, niet weten hoe mij lichaam zou reageren. Maar blijkbaar waren R en ik er klaar voor.

Hopelijk bij jou ook een goede bevalling Savi. Spannend, ik duim voor je!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem304

Bericht 16 Nov 2020 17:32

Re: Bevalling inleiden

Dankje! ???
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 16 Nov 2020 18:28

Re: Bevalling inleiden

Die van de oudste is ingeleid omdat de vliezen wel gebroken waren, maar de weeën steeds wegzakten. Dat was met 37.3.
De jongste is wel vanzelf op gang gekomen met 40.2 en braken de vliezen pas toen ik begon met persen.

Op dat na heb ik 2 identieke bevallingen gehad. Ruggenprik, uurtje of 6 beetje relaxed bevallen. Daarna een uur hel en met 12 en 8 minuten persen waren ze er. Bij de tweede had ik me voorgenomen wat rustiger te doen vanwege hechtingen, maar op dat moment had ik daar bij nader inzien toch geen zin in.

Naweeen heb ik bij allebei ook eigenlijk niet gehad.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Nov 2020 13:29

Re: Bevalling inleiden

Nou het is mij ook goed bevallen hoor. ??
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 18 Nov 2020 13:31

Re: Bevalling inleiden

Ben je bevallen???
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem304

Bericht 18 Nov 2020 13:31

Re: Bevalling inleiden

Jaaa gisteren! ?
<<

Anoniem325

Bericht 18 Nov 2020 13:44

Re: Bevalling inleiden

Jeeej gefeliciteerd!’ ?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 18 Nov 2020 13:44

Re: Bevalling inleiden

Gefeliciteerd!! Hoe is het gegaan, gaat alles goed met jullie?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 18 Nov 2020 14:04

Re: Bevalling inleiden

Gefeliciteerd Savi. Is alles goed gegaan?
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 18 Nov 2020 18:18

Re: Bevalling inleiden

Gefeliciteerd Savi! Hoe gaat het met jullie? En hoe heet ze? ?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Nov 2020 18:24

Re: Bevalling inleiden

Zie het Nov topic!
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 18 Nov 2020 20:03

Re: Bevalling inleiden

Dank je, daar kom ik nooit, haha!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 21 Nov 2020 16:08

Re: Bevalling inleiden

Hier is het me ook alles meegevallen! :)
Scheelt ook wel dat ik geen ballon meer hoefde te krijgen denk ik... dat scheelt weer wat uren wachten.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers