Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuis blijven bij de kindjes

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 13 Nov 2020 10:37

Re: Thuis blijven bij de kindjes

Urban Naked schreef:En caulfield voegt daar een derde mogelijke oorzaak aan toe.


Waarom vrouwen vaker thuisblijven bedoel je? Zo lees ik het niet.
<<

Anoniem308

Bericht 15 Nov 2020 15:15

Re: Thuis blijven bij de kindjes

Is deze documentaire al Genoemd?
https://www.kro-ncrv.nl/waarom-werken-vrouwen-niet

Interessant, maar het irriteert mij enorm bijvoorbeeld die damesclub. Leuk dat je aangeeft geen topfunctie te kunnen nastreven als je vier dagen werkt. Maar niet elke vrouw heeft het in zich om een topfunctie te kunnen bekleden.
<<

Anoniem311

Bericht 15 Nov 2020 23:51

Re: Thuis blijven bij de kindjes

Wat fijn dit topic!

Ik was aan het Googlen op dit onderwerp vanwege het programma '' waarom werken vrouwen niet' en toen kwam ik op het oude vertrouwde forum. Ik ben blij dat er steeds meer bewustzijn komt over waarom vrouwen eigenlijk minder werken (ik denk inderdaad ook sociale norm/druk) en verbaas me ook regelmatig over de opmerkingen van vrouwen over mannen maar ook de mannen zelf die nog altijd vinden dat het normaal is dat de vrouwen minder gaan werken. Ik heb hier de laatste jaren vooral ook veel discussie over gehad met mijn man die ook behoorlijk vast zat in deze traditionele gedachtengang en in zijn vorige relatie daar ook mee 'gevoed' werd.

Toen ik hem leerde kennen waren de excuses vooral heel groot om fulltime te blijven werken en er niet genoeg te zijn voor zijn dochter (ze is een mamaskindje. Nee jongen, je bent er gewoon niet voldoende). Nu werkt hij inmiddels 36 uur, heeft vorig jaar zijn baan bij zijn toenmalige werkgever opgezegd want ook deze vond dat mannen 40 uur en meer moesten werken en geen omkijk hoorden te hebben naar de kinderen).

Het is soms nog een strijd (als in het attent maken op traditionele ideeën) maar al een hele verandering met jaren geleden.

Kortom, ik ben blij dat er meer verandering komt maar veranderen we snel genoeg? Welk idee geef je je kind mee als ouder als je vindt dat je geen omkijken hoeft te hebben naar je kind? En wat voor idee geef je je kind mee als je vindt dat jij alleen minder moet gaan werken of stoppen met werken?

Hoe voed ik mijn kinderen op zonder dat zij zo verankeren in het traditionele gedachtengoed? Ik vind dat best een uitdaging soms.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Nov 2020 14:35

Re: Thuis blijven bij de kindjes

Een aantal van jullie heeft vast het opiniestuk hierover in de vk gelezen afgelopen weekend. Interessant! Ze noemen ook 2 oplossingen die zouden moeten bijdragen aan het gelijkwaardiger maken:

- kinderopvang toegankelijker/goedkoper
- verlof gelijktrekken voor man en vrouw, naar Scandinavisch voorbeeld.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 19 Nov 2020 15:22

Re: Thuis blijven bij de kindjes

Heb je een linkje naar het opiniestuk?

En kinderopvang goedkoper maken? Als in gratis? Want met de kinderopvangtoeslag vind ik (zeker voor lagere inkomens) de opvang zeer betaalbaar.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Nov 2020 16:52

Re: Thuis blijven bij de kindjes

14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers