Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wasdroger

<<

Anoniem12

Bericht 05 Nov 2013 15:11

Wasdroger

Ik heb sinds kort een droger en ik ben helemaal blij, maar ik vraag me af wat jullie er wel en niet in doen?

Ik lees bijvoorbeeld wel eens dat mensen babykleertjes er wel in doen, maar hun eigen kleding niet en dan vraag ik me af waar dat verschil in zit?

En spijkerbroeken?

En hoe zit het met dingen die er volgens het label niet in kunnen? Want bijvoorbeeld m`n vriend z`n fleece/polyester werktruien mogen niet in de droger volgens het label, maar ik heb dan geen idee waarom niet. Het hoeft niet netjes te blijven ofzo, dus ik heb het er gewoon in gedaan.

Kortom, kom maar op met jullie droog-tips!
Laatst gewijzigd door Anoniem12 op 05 Nov 2013 16:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 48

Bericht 05 Nov 2013 15:50

Re: Wasdroger

Fleece word zo statisch als wat in de droger. En is op zich ook vrij snel droog als je het uit de machine haalt.

Wat ik niet in de droger gooi zijn dure truien, bepaalde jurkjes bh's. Vrij veel wel dus.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 05 Nov 2013 15:57

Re: Wasdroger

Ik doe eigenlijk alleen handdoeken, washandjes, theedoeken en ondergoed (geen beha's) in de droger. Voor de rest niets. k vind dat kleding dan sneller slijt.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 05 Nov 2013 16:03

Re: Wasdroger

Ik doe heel veel in de droger. Ik bekijk het een beetje per materiaal. Sommige broeken, overhemden, blousjes, shirtjes en truien doe ik niet in de droger. Uiteraard BH's ook niet. Verder gaat er vrij veel wel gewoon in de droger. Ik heb nog weinig tot geen slijtage aan kleding gemerkt. Voor kleding van dochter geldt hetzelfde, sommige dingen hang ik op maar veel gaat gewoon in de droger.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Nov 2013 16:48

Re: Wasdroger

Ik doe alleen handdoeken, theedoeken, vaatdoeken en beddengoed in de droger.
Oh en zoogcompressen en voedingsbeha's (maar daar heb je niet zoveel aan).
<<

Anoniem12

Bericht 05 Nov 2013 16:54

Re: Wasdroger

Haha Jans, goed onthouden voor de toekomst ;).

Minx, bedankt voor het fleece advies. Toevallig heb ik gisteren een fleecedeken gedroogd, maar ik las dat het gebruik van wasverzachter dat statische verminderd.

Maar die truien zal ik dan wel op het rekje drogen, die zijn idd ook niet echt nat als ze uit de wasmachine komen.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 05 Nov 2013 18:04

Re: Wasdroger

Ik bekijk het hier per kledingstuk, maar de meeste kleding hang ik op.

Alleen spijkerbroeken, T- shirts van vriend en basic shirtjes/hemdjes van mezelf en pyjama's gaan in de droger.

Van zoon (en straks baby) gaat de kleding niet in de droger. Alleen ondergoed, rompers en pyjama. Ik heb het idee dat kleding anders veel sneller krimpt en dus sneller te klein is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem130

Bericht 05 Nov 2013 18:07

Re: Wasdroger

Ik doe spijkerbroeken echt niet in de droger, hooguit even op koud. Maar ik ben gewoon altijd bang dat het krimpt, al is het minimaal, ik heb gewoon niks over. Oh en meeste truitjes droog ik ook liever opgehangen. Dus eigenlijk gebruik ik het voor handdoeken en beddengoed en ondergoed/sokken enzo..
<<

Anoniem 49

Bericht 05 Nov 2013 18:46

Re: Wasdroger

Wij doen hier alleen nieuwe shirtjes. jurkjes en wat nettere truien niet in de droger. Verder eigenlijk alles.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 05 Nov 2013 23:06

Re: Wasdroger

Isabel_ schreef:Ik doe eigenlijk alleen handdoeken, washandjes, theedoeken en ondergoed (geen beha's) in de droger. Voor de rest niets. k vind dat kleding dan sneller slijt.


Hier hetzelfde.
Kleding blijft naar mijn idee veel mooier als het niet in de droger is geweest.
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 06 Nov 2013 00:29

Re: Wasdroger

Ik gooi alles erin. Behalve fleece, want dat is vaak al zo goed als droog.

Ohja, behalve wol. Ik heb gemerkt dat dat krimpt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 06 Nov 2013 08:31

Re: Wasdroger

Isabel_ schreef:Ik doe eigenlijk alleen handdoeken, washandjes, theedoeken en ondergoed (geen beha's) in de droger. Voor de rest niets. k vind dat kleding dan sneller slijt.


Zo doe ik het ook. En in de winter gaan m'n dekbedovertrekken er ook in. In de zomer droog ik ze buiten.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 06 Nov 2013 09:05

Re: Wasdroger

Razz schreef:
Isabel_ schreef:Ik doe eigenlijk alleen handdoeken, washandjes, theedoeken en ondergoed (geen beha's) in de droger. Voor de rest niets. k vind dat kleding dan sneller slijt.


Zo doe ik het ook. En in de winter gaan m'n dekbedovertrekken er ook in. In de zomer droog ik ze buiten.


Dit dus :)
<<

Anoniem 3

Bericht 06 Nov 2013 09:54

Re: Wasdroger

Wij doen enkel handdoeken, sokken, boxershorts en van die witte t-shirts die mijn man onder zijn overhemd draagt.
Een heel enkele keer beddengoed..

Spijkerbroeken heb ik één keer gedaan na een vakantie toen ik enorm veel was had.. Enne, dat is geen goed idee :silent:
Ik heb de nieuwe levi's broek van mijn man toen 3 maten laten krimpen :silent:
<<

Anoniem12

Bericht 06 Nov 2013 10:00

Re: Wasdroger

Het leek me zo handig voor de werk spijkerbroeken van m`n vriend, maar dat zal ik dan maar niet doen haha.
<<

Anoniem 3

Bericht 06 Nov 2013 10:59

Re: Wasdroger

Volgens mij kan het alleen als er geen stretch in zit, maar dat weet ik niet zeker, je zou het met één broek kunnen proberen :P .
<<

Anoniem12

Bericht 06 Nov 2013 11:01

Re: Wasdroger

Ha, hij heeft al niet zoveel. Maar ik zal wel even de labels lezen in de spijkerbroeken, dat lijkt me dan het beste!
<<

Anoniem17

Bericht 06 Nov 2013 11:02

Re: Wasdroger

Ik doe af en toe mijn spijkerbroek er wel in, als ik niet kan wachten tot ie gewoon is opgedroogd. Maar de stof slijt echt sneller, kleding blijft over het algemeen mooier als je het te drogen hangt.

Wat ik wel in de droger stop:
- Handdoeken/theedoeken
- Bedlinnen
- Onderbroeken/strings en van die onderhempjes (geen bh's!)
- tricot basic shirtjes
- Sportshirtjes van mijn vriend
- washandjes
- Pyjama's

Kleding doe ik er eigenlijk nooit in, zeker niet als het van dat knitwear is, dat krimpt over het algemeen als de neten.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 06 Nov 2013 11:32

Re: Wasdroger

Hier gaat het volgende de droger in: handdoeken, theedoeken, vaatdoekjes, kussenslopen, ondergoed (geen bh's met beugels), sokken en nachtkleding. De rest hang ik op om te drogen.
<<

Anoniem286

Bericht 06 Nov 2013 12:50

Re: Wasdroger

Beddengoed, ondergoed, sokken, theedoeken, handdoeken, vaatdoeken en qua babyspul de spuugdoekjes, slabbetjes en hydrofiel luiers.

spijkerbroeken indien ze snel droog moeten zijn ook wel, maar dan op een verkort programma en dan hang ik ze daarna nog eventjes uit.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Nov 2013 12:53

Re: Wasdroger

En ik pleur alles in de droger, alleen dingen die echt heel kwetsbaar zijn niet en inderdaad fleece niet. Dat is al zowat droog als het uit de wasmachine komt en ik vind dat geknetter echt niet fijn ;-).

Overigens gaat het soms wel eens mis, maar de meeste van mijn kleding krimpt niet en dingen die dat wel doen vind ik niet zo geschikt voor mij ;-).
<<

Anoniem151

Bericht 06 Nov 2013 14:22

Re: Wasdroger

Ik doe alleen handdoeken in de droger, anders zijn ze zo hard. Maar ik fiets er ook voor langs m'n moeder, wij hebben zelf geen droger.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Nov 2013 15:33

Re: Wasdroger

Ik gooi er ook bijna alles in. Gewoonweg omdat wij hier echt de plek niet hebben om het uit te hangen.
Nieuwe kleding doe ik de 1ste keer niet in de droger (de kans dat het dan krimpt is erg groot) en daarna alleen het kwetsbare spul niet.

Pas alleen wel op als je wasverzachter hebt gebruikt, dan mag het namelijk eigenlijk niet meer in de droger. De warmte-geleiders gaan hier kapot van.
Wij hebben namelijk een keer een kapotte geleider gehad en de 1ste vraag die we kregen was: gebruiken jullie wasverzachter?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem12

Bericht 06 Nov 2013 15:46

Re: Wasdroger

Dat is ons ook uitgelegd inderdaad, dan worden de sensoren vet. Maar over hoeveel wasverzachterwassen per week hebben we het dan? Ik droog max. 1 wasverzachter was per 2 weken dan, beddengoed. Zou dat al zoveel uitmaken?

Bij m`n handdoeken doe ik nu geen wasverzachter meer, want ze gaan in de droger.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Nov 2013 15:58

Re: Wasdroger

Hmm vaag, ik gebruik altijd wasverzachter omdat het anders zo muf ruikt als het uit de droger komt. Maar blijkbaar is dat niet goed? Maar hoe zorg ik dan dat het lekker ruikt?
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers