Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Centering Pregnancy

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 31 Okt 2020 09:10

Re: Centering Pregnancy

Ik heb de mogelijkheid niet omdat ik in het ziekenhuis loop voor mijn zwangerschap. Maar denk ook niet dat het iets voor mij is. Ga wel een cursus doen via de kraamzorg organisatie.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 31 Okt 2020 09:14

Re: Centering Pregnancy

Mijn schoonzusje had ook een heel medische zwangerschap en kon het wel via de verloskundige praktijk volgen. Zij vond dat juist ook heel prettig omdat er in het ziekenhuis alleen aandacht was voor de medische kant. Het een sluit het anders dus niet per se uit!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 31 Okt 2020 09:18

Re: Centering Pregnancy

Joey schreef:Mijn schoonzusje had ook een heel medische zwangerschap en kon het wel via de verloskundige praktijk volgen. Zij vond dat juist ook heel prettig omdat er in het ziekenhuis alleen aandacht was voor de medische kant. Het een sluit het anders dus niet per se uit!


Oh wist ik niet, ik vind het niet zo erg dat het best medisch is in het ziekenhuis. Geeft me juist een fijner gevoel :-). Ieder zijn ding, heb niet zo'n behoefte aan contact met andere vrouwen over zwanger zijn etc. Daar heb ik mijn vriendinnen voor.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 07 Dec 2020 12:00

Re: Centering Pregnancy

Ik zal hier eens een update geven. Vanmorgen had ik de eerste sessie, en ik ben fan!
Twee dames die het begeleiden en super leuk doen. Ook de groep is leuk. Vergelijkbare leeftijden en een aantal die al een kindje hebben.
Hartje luisteren en evt. Privé vragen stellen kan ik een apart kamertje. Dat is super fijn.
En voor de rest kun je het met elkaar over vanalles hebben. Zeer informatief.

Dus, ik ben blij dat ik ervoor gekozen heb.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Dec 2020 12:15

Re: Centering Pregnancy

Tof Bloom! Ik vind het nog steeds jammer dat ik toen een groep had die zo niet bij mij paste. Veel plezier!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 30 Sep 2022 21:36

Re: Centering Pregnancy

Ik up even een oud topic. Willen de mensen die ervaring hebben met centering pregnancy aangeven hoe ze er nu op terugkijken? En is het qua thema’s bijvoorbeeld ook een goede vervanging voor de traditionele zwangerschapscursussen? Of zou je die er dan nog naast doen? Het is best een tijdsinvestering en ik heb nogal een drukke baan namelijk, dus ik ben alle opties aan het afwegen. Want een groep gelijkgestemden lijkt mij wel heel fijn!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 01 Okt 2022 05:55

Re: Centering Pregnancy

Ik heb het in de eerste zwangerschap als prettig ervaren. Zeker met dames voor wie het al de tweede was. Toch ervaringen uitwisselen. Iedereen was ongeveer even lang zwanger en zat in hetzelfde schuitje. Ik heb er ook wel veel van geleerd, meer dan van individuele bijeenkomsten denk ik.

Nadeel vond ik dat ik zelf de tijd niet kon kiezen. Het was eens in de maand op maandagochtend. En ook meteen de hele maandagochtend was ik eraan kwijt. Gelukkig krijg je deze tijd van je werkgever, maar qua vergaderingen was het super onhandig.

Nu met de tweede twijfel ik. Ik vond het nogmaals erg waardevol en leerzaam. Maar de tijdsinvestering en veel weet ik al (zolang is het allemaal niet geleden).
Dus ik twijfel nog ffkes.

Overigens ga je hier met ongeveer 36 weken weer naar individuele controles.
Met de dames heb ik nog steeds contact.
Ik heb ernaast nog yoga gedaan met een aantal dames. Ik vond CP geen vervanging van deze cursus en alles wat je daarin leert qua houding en ademhaling.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Okt 2022 08:14

Re: Centering Pregnancy

... ik zie dat ik eerder al gereageerd had een nu precies hetzelfde zou zeggen.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 01 Okt 2022 09:09

Re: Centering Pregnancy

Ik geef het zelf, dus ben bevooroordeeld ;) maar ik ben echt heel enthousiast erover!
Het is echt heel fijn om veel meer onderwerpen te kunnen behandelen dan tijdens de reguliere controles. Ook voor mensen die hun 2e/3e kindje krijgen hoor je op die manier echt nog nieuwe dingen. Er worden toch weer andere vragen gesteld door andere zwangeren waar je zelf niet aan had gedacht. Als je geen CP volgt blijf je anders toch in je eigen straatje en denken dat je alles wel weet, maar je weet sowieso niet alles :)
Uiteraard kost het wel weer tijd, maar bij een 2e volgen de meeste mensen niet nog een bevalcursus, dus dan is CP juist een mooie vervanging daarvan. En het is echt even tijd voor deze baby/zwangerschap.
En het is heel waardevol om met een clubje mensen precies hetzelfde door te maken, dus vooral rondom de bevalling en kraamperiode zijn de appgroepen volgens mij (wat ik hoor altijd) mega actief en dat is ook heel fijn!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 01 Okt 2022 13:49

Re: Centering Pregnancy

Ik had de optie bij de oudste niet, maar bij de jongste wel. Ik heb het toen niet gedaan. Tijdens de zwangerschap van de oudste ben ik bij een zwangerschaps bootcamp groepje gegaan en dat was ook heel fijn voor ervaringen uitwisselen en informatie krijgen en delen. Dus toen bij de jongste de optie langskwam, wilde ik liever weer gaan bootcampen. Sporten en informatie krijgen in één keer 😉
december 2016
juli 2019
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers