Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe slaapkamer!

<<

Anoniem298

Bericht 26 Okt 2020 22:51

Nieuwe slaapkamer!

Binnenkort wordt onze slaapkamer voor een deel opnieuw gestuct en behangen (ivm waterschade). De vloer wordt volledig vervangen. Nu willen we het gelijk goed aanpakken en de slaapkamer een make over geven. We kunnen alleen niet zoveel kanten op qua inrichting. Wie vindt het leuk om mee te kijken?

Dit is het ene deel van de slaapkamer (het waren voorheen twee kamers waar we er een van hebben gemaakt):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het andere deel (let niet op de zooi :eyes: ).

Afbeelding



Er zijn dus twee deuren, het is in principe niet erg als de ene deur onbruikbaar wordt, maar dan moet er wel genoeg ruimte overblijven bij de andere deur. De enige vaste waarde in de slaapkamer is het bed, dat is 1.80x210. Verder moeten we nog nieuwe kledingkasten kopen en hechten we in principe niet zoveel waarde aan een nachtkastje oid. Wat ik wel heel chill zou vinden is zo'n fijne (grote) fauteuil om lekker in weg te kruipen met een goed boek ofzo, ik merk dat ik daar erg veel behoefte aan heb af en toe, echt een fijn plekje voor mezelf.

Oh ja en we zoeken ook nog een mooie vloer. Ik wil warm, maar man wil geen houtkleur. Mag wel laminaat zijn, maar dan niet met van die houtnerven en bruine tinten enzo. Ik wil geen hele lichte vloer, ook niet al te donker.

En als we toch bezig zijn: ik ben ook nog op zoek naar leuke accessoires. Liefst afgestemd op de kleuren in de slaapkamer, dus okergeel en grijs.

Nou, wie biedt? :bounce:
Laatst gewijzigd door Anoniem298 op 02 Nov 2020 19:24, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 27 Okt 2020 07:12

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Kan t niet helemaal goed zien op de foto’s, maar het lijkt alsof het bed niet echt op een andere plek dan huidig gaat passen? Die zou ik dan dus lekker laten staan en dan tegen t muurtje aan de andere kant een muurvullende kast (dus voor de andere deur langs). Dan heb je daar tegenover bij t raam nog plek voor een lekkere stoel.

Vloer zou ik juist hout(kleur) doen als je warm wilt.
Maar als dat echt geen optie is dan zou ik een warme grijstint uitzoeken. Misschien een greige tint?

Accessoires: een rond (oker?) vloerkleedje bij de stoel. Evt een mooie sprei op het bed. Juist wel twee leuke nachtkastjes (kun je nog leuk lampje opzetten of een plantje). Je zou achter/boven t bed misschien zo’n schilderijplank kúnnen hangen en daar wat posters er op. Kun je ook nog regelmatig wisselen. Wat foto’s of kunstwerkjes vd kinderen erbij etc.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 27 Okt 2020 07:55

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Ik zie niet zo goed wat er aan de linkerkant van de 'kledingkast' zit door de gordijnen. Is dat muur of raam?
Wij hebben ook zo'n stuk in de slaapkamer en van links tot rechts schuifdeuren laten maken op maat. Daarachter staan gewoon kasten van Ikea, Pax, zonder de deuren dus. Komen niet tot het plafond, maar daarop liggen bijvoorbeeld weer koffertjes en tassen.
Zo hebben we een enorme kledingkast van vloer tot plafond en daar kan echt alles in.
Het staat heel netjes en ben nog steeds verbaasf wat er allemaal in past.
Het zijn 2 grijze deuren en 2 spiegeldeuren.

Zoiets is heel handig en ook mooi.
<<

Anoniem298

Bericht 27 Okt 2020 10:04

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Ik heb net even wat andere foto´s bij daglicht gemaakt, met de gordijnen open, dan is het net wat duidelijker. We hebben dus twee raampartijen, de muur tot aan de kozijnen is niet diep genoeg om daar een vaste kast te bouwen (hoewel dat misschien aan de kant waar nu het bed staat wel zou kunnen, maar ja, waar laten we dan het bed?). Wat ook een optie is om het bed te laten staan, misschien een slag te draaien en 'm tegen de grijze muur te zetten met het hoofdeinde? En dan weer twee kamers ervan maken en in de andere kamer alleen maar kasten te zetten. Ik heb dan denk ik alleen geen plek meer voor die fauteuil (en die wil ik er echt in).
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Okt 2020 10:33

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Wanneer je de deur uit dat 'kleine' kamertje niet hoeft te gebruiken, kun je daar de kast tegenzetten, eventueel met een hoekje naar de muur ernaast. Bij het gordijn kun je dan een klein leeshoekje maken.

Als je een plattegrond van de ruimte maakt met de afmetingen, wil ik wel met je mee passen en meten. En nog deze tip, die heb ik al vaker gegeven, floorplanner.com, echt zo ideaal om een beetje te schuiven en proberen!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 27 Okt 2020 11:00

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Kast tegen de muur waar nu ook een kast staat en de fijne stoel zou ik dan in het hoekje bij het raam zetten links net na de boog, zodat je daglicht hebt vanachter om je boek goed te kunnen lezen. Je kijkt dan als het ware tegen de kastenwand aan.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Okt 2020 11:10

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Ik zal in de pukkel een mooie inbouw kast maken met daarin ook een Lekker stoel. Lekker kasten tegen de muren met veel op erg ruimte. En het gordijn tussen de twee kamers weghalen
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem309

Bericht 27 Okt 2020 11:14

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Taeda schreef:Wanneer je de deur uit dat 'kleine' kamertje niet hoeft te gebruiken, kun je daar de kast tegenzetten, eventueel met een hoekje naar de muur ernaast. Bij het gordijn kun je dan een klein leeshoekje maken.


Op deze manier zou ik het ook doen. Lijkt me ook dat je op die manier een heerlijk knus leeshoekje en toch vrij veel ruimte hebt voor een kast.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Okt 2020 12:45

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Zoiets.
Afbeelding

Eerst dacht ik de stoel waar nu die lage kast is gezet, maar ik vind Freds idee eigenlijk beter :) Ik zou in dat kleine hoekje de gordijnen weghalen, zodat je extra ruimte krijgt en deze vervangen door raambekleding in het kozijn, bijvoorbeeld rolgordijnen of plissé.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 27 Okt 2020 13:11

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Ja zo zou ik het ook doen Taeda!

Verder zou ik voor één kleur in de hele kamer gaan. Ik vind dit bijvoorbeeld erg mooi:
Afbeelding
Dan blijft het licht en ruimtelijk. En ik zou dan voor een witte garderobe gaan, mooi kleed en fauteuil er bij en klaar!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 27 Okt 2020 14:25

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Ja, op die plek bedoel ik inderdaad de stoel Taeda.

Met welk programma maak je dat eigenlijk een heb je zoiets ook voor de tuin want die wil ik een keer anders gaan inrichten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Okt 2020 14:41

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Fred schreef:Ja, op die plek bedoel ik inderdaad de stoel Taeda.

Met welk programma maak je dat eigenlijk een heb je zoiets ook voor de tuin want die wil ik een keer anders gaan inrichten.

Floorplanner.com, in het begin misschien even zoeken waar alles staat, maar daarna goed te doen! Ik heb het ook gebruikt voor onze tuin (en huis).
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Okt 2020 14:43

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Fred, ik doe dat met de app Room planner.

https://icandesignapp.com/all/invite?la ... n=refferal
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem298

Bericht 27 Okt 2020 20:59

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Oeh, Taeda, gaaf die tekening! Ik heb net even de maten opgezocht, van de grote kamer (dus waar het bed nu staat) zijn de maten 3,35 (van de muur naar het raam) bij 2,70. De kleine kamer is 2,45 (van de muur naar het raam). Ik ga zelf ook eens puzzelen met floorplanner.

Ik vind jullie ideeën echt heel tof, echt blij mee! Gordijnen wilde ik al weg, want de kleur past niet echt bij de rest en het is ook niet echt verduisterend, liever hebben we verduisterende rolgordijnen ofzo. Gaan we dus ook nog voor kijken!

Man en ik gingen net kijken voor een vloer, we gingen voor deze:

Afbeelding

en we kwamen thuis met deze:

Afbeelding

Hij lijkt op de foto echt een stuk donkerder dan in het echt, ik ben zó benieuwd hoe het staat straks! Helemaal met leuke accessoires enzo, volgens mij wordt het echt mooi.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 28 Okt 2020 12:47

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Leuk, ik ben benieuwd! Lekker zeg, straks een hele "nieuwe" slaapkamer.
<<

Anoniem298

Bericht 01 Nov 2020 14:24

Re: Slaapkamer anders inrichten, wie helpt?

Momenteel wachten we tot de gestucte muren droog zijn. Ik hoop dat de roestkleurige vlekken die er nu op zitten niet alsnog vocht is oid, anders duurt het nog langer voor we verder kunnen. Zo zag het er uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo is het nu (hier was het net klaar, dus de vlekken zitten er nog niet):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Behang is besteld, dat kan ik deze week ophalen. Het is dezelfde kleur grijs als op de andere muren, deze:

Afbeelding
<<

Anoniem298

Bericht 02 Nov 2020 19:24

Re: Nieuwe slaapkamer!

Ik heb de topictitel even aangepast, ik weet namelijk nu precies hoe de slaapkamer eruit komt te zien en ik vind het wel leuk om jullie op de hoogte te houden van de vorderingen. Zodra de muur droog is wordt er behangen, dan volgt een update!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Nov 2020 19:34

Re: Nieuwe slaapkamer!

Ik ben benieuwd Jet!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem298

Bericht 02 Nov 2020 20:34

Re: Nieuwe slaapkamer!

Snap ik! Jij heel erg bedankt voor je hulp en je tips! Ik ben nu helemaal fan van floorplanner, heb bijna alle ruimtes in huis er al opnieuw mee ingericht haha!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Nov 2020 11:49

Re: Nieuwe slaapkamer!

Haha, graag gedaan! Het is verslavend hè? Ik heb er ook heel wat uurtjes aan gespendeerd, zeker toen we ons huis gingen inrichten (voor ons stonden alleen de buitenmuren vast). Sims voor het 'echie' :smile:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem298

Bericht 25 Nov 2020 09:33

Re: Nieuwe slaapkamer!

Het behang is binnen, nu wachten tot de schilder eindelijk belt zodat hij kan behangen. Gisteren heb ik een toffe stoel op de kop getikt via Marktplaats, hij staat al in de slaapkamer, zo gaaf! Ik denk dat het met de nieuwe vloer helemaal mooi staat, kan niet wachten tot die vloer ligt!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 29 Nov 2020 08:29

Re: Nieuwe slaapkamer!

Nieuwe slaapkamer al klaar?
<<

Anoniem298

Bericht 10 Jan 2021 00:13

Re: Nieuwe slaapkamer!

Het heeft even geduurd, we moesten nogal lang wachten op de schilder en behanger, maar de kamer is behangen en vandaag hebben we de vloer gelegd. Het is zó mooi geworden 😍 morgen maak ik foto’s bij daglicht.

We moeten nog een en ander ophangen en nog op zoek naar een kledingkast, een nieuw nachtkastje, mooie passende lampen en rolgordijnen. Maar ik ben nu al zo blij! Die vloer maakt echt zoveel verschil.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 10 Jan 2021 10:22

Re: Nieuwe slaapkamer!

Ik ben benieuwd Jet!
30-04-2017
<<

Anoniem298

Bericht 10 Jan 2021 15:52

Re: Nieuwe slaapkamer!

Zoals ik al zei: er moeten nog wat dingen opgehangen worden, we hebben nog een kledingkast nodig en de plinten moeten we nog plaatsen, dus kijk even tussen de rommel door svp :ja:

Nog even zoals het was:

Afbeelding

Afbeelding

En zo is het nu! :love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers