Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe baan-tegen op zien

<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 26 Okt 2020 12:17

Nieuwe baan-tegen op zien

Ik heb per volgende week weer werk. Ben er een jaar tussenuit geweest wegens zorg voor dochter. Die zorg is er nog steeds, zelfs veel intenser geworden. Echter enkele weken na stoppen van mijn vaste baan biechtte partner op een relatie te hebben. Inmiddels alleenstaand met 3 kids.

Nu dus weer aan het werk ondanks dat ik absoluut niet goed in m'n vel zit en het gevoel heb het eigenlijk niet erbij te kunnen hebben.
Ga aan de slag bij mijn oude werkgever en kan volledig eigen tijd indelen maar houdt wel in dat ik de jongste moet wegbrengen elke dag terwijl ie altijd fulltime bij me was.
Functie is ver onder m'n niveau en ben normaal positief ingesteld maar zie hier zo ontzettend tegenop. Iemand tips of soortgelijks meegemaakt wat meeviel? Ken mezelf helemaal niet zo namelijk..
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 26 Okt 2020 12:22

Re: Nieuwe baan-tegen op zien

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet! Een jaar eruit en dan ook zorgen om je kind en een verbroken relatie is niet niks. Maar fijn dat je je eigen tijd kan indelen, moet je thuiswerken vanwege Corona? En je jongste wegbrengen is gewoon wennen denk ik. Laat het gewoon op je afkomen volgende week, hoeveel uur ga je werken? En heb je netwerk dat bij kan springen? En niet te vergeten je ex natuurlijk.
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 26 Okt 2020 12:27

Re: Nieuwe baan-tegen op zien

Dubbel
Laatst gewijzigd door Funk op 26 Okt 2020 12:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 26 Okt 2020 12:28

Re: Nieuwe baan-tegen op zien

Mijn ex is erg druk met nieuwe relatie en haar kinderen.
Houdt zich aan de omgangsregeling (wknd per 2 weken) maar is ook alles mee gezegd.
Nee, moet volledig daar werken. Ja m'n ouders en zus vangen kids ook een middag op. Dat is fijn. Ga maar 24 uur werken maar volledig onder schooltijd zodat er voor dochter zo min mogelijk gaat veranderen.
Moet het inderdaad over me heen laten komen en wil graag positief starten maar merk dat het lastig is..
Ga ook van een leidinggevende functie naar compleet andere functie.. benieuwd hoe evt oud collega's daarop reageren. Bedankt voor je reactie. :)
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Anoniem309

Bericht 26 Okt 2020 13:35

Re: Nieuwe baan-tegen op zien

Lijkt me niet makkelijk voor je Funk. Wel fijn dat je familie helpt en er dus niet helemaal alleen voor staat maar desondanks lijkt het me best pitting om weer te starten als je nog niet helemaal goed in je vel zit. Probeer het maar gewoon over je heen te laten komen. Het heeft altijd even tijd nodig om je draai te vinden en zeker nu je een andere functie zal vervullen is het echt niet raar dat je daar ook even aan zal moet wennen. Maar houd voor jezelf gaandeweg ook goed in de gaten of het niet te veel is.
<<

Anoniem326

Bericht 26 Okt 2020 13:40

Re: Nieuwe baan-tegen op zien

Heel moeilijk. Kan me voorstellen dat je er erg tegenop ziet. Is het een optie om niet te werken? Of om minder te werken? Als dat niet zo is, dan zit er niks anders op dan er het beste van maken. Dat klinkt vast stom en makkelijk. Maar als je situatie nu eenmaal zo is dan is het niet anders. Tenzij je weet dat je opties hebt. Ik ben ook alleenstaande moeder. En ik heb ook momenten gehad dat ik niet of veeeeel minder wilde werken en met ontzettende tegenzin en verdriet ben gaan werken, omdat het echt niet anders kon. En door het te doen en voor ogen te houden dat ik ook werk juist voor mijn kinderen ebt dat gevoel weg. En werk ik ook met plezier en kan ik het combineren. Maar ik heb ook echt momenten gekend dat ik het deed met lood in mijn schoenen, maar omdat er geen alternatief was deed ik het toch. En dat heeft wel goed uitgepakt. Als je baan niet leuk is, dan kan je daar natuurlijk op termijn altijd mee aan de slag gaan.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 26 Okt 2020 13:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kira

Bericht 26 Okt 2020 13:47

Re: Nieuwe baan-tegen op zien

HG verwoordt het heel goed, ik herken het ook heel erg. En heb een baan gehad waar ik echt de dagen af aan het tellen was tot ik weer vrij had. Echt verschrikkelijk vond ik het daar en m'n zoon ging toen ook nog altijd met tegenzin naar de gastouder toendertijd. Hebben wel eens samen huilend op de fiets gezeten.
Maar als je leuk werk hebt, dan is het goed om voor ogen te houden waar je het voor doet, en dat helpt echt wel. Maar snap goed dat je er tegenop ziet!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers