Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wintertijd

<<

Anoniem295

Bericht 25 Okt 2020 13:54

Re: Wintertijd

AMM schreef:Ik vind het sowieso altijd een beetje overdreven, mensen die roepen dat ze met 1 uur verschil compleet van de leg zijn. Ik draaide jarenlang nachtdiensten elke maand, dan ben je las van de leg ?


Kun je nagaan, nachtdienst én overgang van zomertijd naar wintertijd. Had mijn vriend een paar jaar geleden, toen moest hij in de nacht beginnen. zijn hele lijf/systeem snapte er helemaal niks meer van. Ik begrijp dus wel dat mensen er van in de war kunnen raken. Het is maar een uurtje en ik heb er niet echt last van ofzo, ben er niet van van de leg, maar ook ik merk dat mijn onderbewustzijn het niet helemaal begrijpt ofzo. Die is ingesteld op 24 uur in een dag, en niet 23 of 25. Ik denk dat de vergelijking met nachtdiensten voor wat dat betreft niet echt op gaat.
<<

ChiQ

Bericht 25 Okt 2020 14:04

Re: Wintertijd

Ik voel er niets van.. het is maar een uur. Maar ik heb ook erge jetlags.
<<

Anoniem308

Bericht 25 Okt 2020 14:25

Re: Wintertijd

Maple schreef:
AMM schreef:Ik vind het sowieso altijd een beetje overdreven, mensen die roepen dat ze met 1 uur verschil compleet van de leg zijn. Ik draaide jarenlang nachtdiensten elke maand, dan ben je las van de leg ?


Kun je nagaan, nachtdienst én overgang van zomertijd naar wintertijd. Had mijn vriend een paar jaar geleden, toen moest hij in de nacht beginnen. zijn hele lijf/systeem snapte er helemaal niks meer van. Ik begrijp dus wel dat mensen er van in de war kunnen raken. Het is maar een uurtje en ik heb er niet echt last van ofzo, ben er niet van van de leg, maar ook ik merk dat mijn onderbewustzijn het niet helemaal begrijpt ofzo. Die is ingesteld op 24 uur in een dag, en niet 23 of 25. Ik denk dat de vergelijking met nachtdiensten voor wat dat betreft niet echt op gaat.


Jawel hoor, want met nachtdiensten heb je continu een jetlag gevoel en is je complete biologische klok van de leg.
Dus dat is zeker wel te vergelijken.
Maar oooh die nachtdiensten met ingaan van de wintertijd zijn vreselijk een uur extra, en je ziet de tijd teruggaan tijdens je dienst. Dan liever die van het ingaan van de zomertijd ?
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 25 Okt 2020 19:35

Re: Wintertijd

Hier waren de kinderen 6 uur nieuwe tijd wakker. Klopt dus wel want normaal zijn ze rond 7 uur wakker.
Ze waren zo luidruchtig dat ik ook niet meer geslapen heb.

Ik ben ook iemand die van de leg is bij de winter en zomertijd.
Ik merk het een dag of 3. Ben echt verschrikkelijk moe en voel me altijd slecht die dagen. Kun je overdreven vinden maar ik merk het toch iedere keer weer.

Heb een aantal jetlags gehad en ook die trek ik slecht. Vooral de jetlags waarin we van Amerika naar Europa gingen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2020 19:39

Re: Wintertijd

Ik vind het zo vreemd. Ik kan me erg dus helemaal niks bij voorstellen dat je er zoveel last van kan hebben.
Voor mijn gevoel is er gewoon helemaal niks veranderd.

Maar goed, toen ik van Canada naar Nederland terug vloog had ik ook nergens last van.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 25 Okt 2020 19:50

Re: Wintertijd

De tijd op het forum is inmiddels ook aangepast ?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Okt 2020 20:11

Re: Wintertijd

Savi schreef:Ik vind het zo vreemd. Ik kan me erg dus helemaal niks bij voorstellen dat je er zoveel last van kan hebben.
Voor mijn gevoel is er gewoon helemaal niks veranderd.

Maar goed, toen ik van Canada naar Nederland terug vloog had ik ook nergens last van.

Ik merk het ook niet. Ja het was vroeg vanochtend. Maar als ik moet werken sta ik ook om 6 uur op. Ik heb nu ook niet het gevoel dat het een uur later is ofzo.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Okt 2020 20:24

Re: Wintertijd

Nee ik merk het ook nooit. Maar ik kan me wel voorstellen dat kindjes er enigzins last van hebben. Of in elk geval automatisch op een ander tijdstip wakker worden en daar verder niets aan kunnen doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem307

Bericht 25 Okt 2020 20:34

Re: Wintertijd

Omdat het meeste gedigitaliseerd werkt, heb ik geen last meer van het verschil tussen zomer- en wintertijd.

Als kind had ik er veel meer last van. Nu niet meer. Zal de leeftijd zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2020 20:36

Re: Wintertijd

Marin schreef:Nee ik merk het ook nooit. Maar ik kan me wel voorstellen dat kindjes er enigzins last van hebben. Of in elk geval automatisch op een ander tijdstip wakker worden en daar verder niets aan kunnen doen.

Ja dat snap ik ook wel. Ik doel ook echt op volwassenen. ?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Okt 2020 20:41

Re: Wintertijd

Hier ook weinig last.
Kinderen waren, oa door slaapschaap, om 7.30uur oude, 6.30uur nieuwe tijd wakker. Rustig samen in bed wakker geworden en ontbeten en ik moest daarna weg, dus vond dat uurtje extra wel fijn, haha.
Kinderen liggen nu normale tijd (tussen 19.00 en 19.30uur) in bed, heb ook niet het idee dat zij nu het gevoel hebben dat het later is.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 25 Okt 2020 21:03

Re: Wintertijd

Ik vond het heerlijk, moest vandaag werken maar kon dus lekker een uur langer slapen voordat m'n wekker ging.
Verder wel eens met AMM, van nachtdiensten raak je pas van de leg inderdaad! ;)

Snap niet zo waarom het in de ochtend een probleem is als je kinderen een uur 'eerder' wakker worden. Eigenlijk slapen ze toch even lang!? Snap wel dat je schema in de war kan raken als je ze in verhouding een uur later naar bed kan brengen vanavond, dat ligt bij kinderen toch wel gevoelig denk ik?
<<

Anoniem295

Bericht 25 Okt 2020 21:06

Re: Wintertijd

Het kan met baby's nog wel eens puzzelen zijn om hun ritme weer op orde te krijgen. Veel baby's draaien natuurlijk de hele dag op een vast ritme met vaste tijden, qua flessen/slapen etc.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2020 21:40

Re: Wintertijd

Henque schreef:Ik vond het heerlijk, moest vandaag werken maar kon dus lekker een uur langer slapen voordat m'n wekker ging.
Verder wel eens met AMM, van nachtdiensten raak je pas van de leg inderdaad! ;)

Snap niet zo waarom het in de ochtend een probleem is als je kinderen een uur 'eerder' wakker worden. Eigenlijk slapen ze toch even lang!? Snap wel dat je schema in de war kan raken als je ze in verhouding een uur later naar bed kan brengen vanavond, dat ligt bij kinderen toch wel gevoelig denk ik?

En de dag is natuurlijk een uur langer dan. Voor veel kinderen is de dag gewoonweg al bijna te lang, laat staan nu ?
<<

Anoniem331

Bericht 25 Okt 2020 23:13

Re: Wintertijd

Ik vind een uur langer ook te lang, lig dus heerlijk in mn bed, en in mijn hoofd voelt het als laat ?
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 25 Okt 2020 23:31

Re: Wintertijd

Hier deden ze het erg fijn. Oudste werd 7 uur nieuwe tijd wakker. Ze is zelf naar beneden gegaan en heeft ons laten liggen. De middelste werd 8.30 uur nieuwe tijd wakker en de jongste 8.45 nieuwe tijd.
En ze gingen gisteren allemaal op tijd in bed(19.15). De jongste lag er zelfs al om 18.15 uur in. Ben zo blij met het slaappatroon van mijn kids.

Ben benieuwd hoe dit morgenochtend gaat. Ze waren hier vandaag allemaal erg moe.
<<

Anoniem301

Bericht 26 Okt 2020 11:17

Re: Wintertijd

Bo werd om 7.30 uur nieuwe tijd wakker, super fijn!
Ze slaapt ineens soms uit in het weekend, heerlijk is dat. Ze slaap ook altijd bij mij in bed, ik neem haar mee uit haar bed zodra ik ga slapen. (maakt nu toch niet meer uit, haha) en dan slaapt ze veel dieper en rustiger naast me.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Okt 2020 13:34

Re: Wintertijd

We hebben J zaterdag wat langer wakker gehouden. Om 21:00 naar bed, toen werd hij 6:45 nieuwe tijd wakker.
Afgelopen nacht 20:30 erin en 7:15 wakker. Geen klagen hier dus!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kira

Bericht 26 Okt 2020 13:41

Re: Wintertijd

Ik heb er zelf amper last van, als ik 'savonds moe ben ga ik gewoon naar bed, al is dat dan een uur "eerder".
Met zoon ook nooit last gehad, maar die sliep heel lang sowieso ruk. Deed hem half uurtje eerder of later naar bed, afhankelijk van voorjaar/najaar. En als hij vroeg wakker was probeerde ik hem gewoon weer te laten slapen. Dagen begonnen hier nooit voor 8u zo ongeveer.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Okt 2020 14:56

Re: Wintertijd

Ik heb zelf nooit last van de veranderingen en onze kinderen ook niet.

Ik vind het altijd wel grappig om bij mezelf te merken dat toen ik nog kinderloos was ik blij werd van de klok een uur terug, want een uur langer slapen en in de zomertijd balen van de klok een uur vooruit, want korter slapen. Nu baal ik van de wintertijd, want gevoelsmatig een uur vroeger wakker dankzij de kinderen en word ik blij van de zomertijd, want gevoelsmatig een uur langer uitgeslapen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 26 Okt 2020 16:16

Re: Wintertijd

Ik vind mijn werkdag best lang duren vandaag ?
<<

Anoniem297

Bericht 26 Okt 2020 18:12

Re: Wintertijd

Eerlijk gezegd vind ik het wel jammer dat er toch wel onbegrip bestaat voor mensen die wél last hebben van het verzetten van de klok. Ik behoor zelf tot die groep en proef dat er hier wordt gevonden dat het aanstellerig is, of iets in die trant. Terwijl het bij mij voornamelijk te maken heeft met mijn gezondheid, mijn HSP-zijn en daardoor een ontzettend sterke behoefte aan de drie R-en. En juist die gaan op de schop bij het verzetten van de klok. Daar kan een mens wel degelijk last van ondervinden. Dat heb ik ook met jetlags en het is een reden waarom ik geen wisseldiensten zou kunnen draaien. Bij mij duurt aanpassen ongeveer een week. Dus wat mij betreft zou daar niet zo snel over geoordeeld moeten worden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 26 Okt 2020 18:30

Re: Wintertijd

Herken ik wel Jelka. Ik vind het ook niet altijd leuk om zulke posts te lezen, althans de toon die ik uit sommige berichten haal. Voel me dan een vette aansteller, omdat ik er erg veel last van heb.

En natuurlijk: hiermee vind ik niet dat die mensen zoiets niet mogen posten etc.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Okt 2020 18:53

Re: Wintertijd

Mijn zoon wil al 2 dagen om 11u/11.15u lunchen, hij zette gisteren zelf zijn bord op tafel en om 12u naar bed. Wat dat betreft is zijn klok dus ook best precies. Hij slaapt weleens uit dus was zondag half 8 nieuwe tijd wakker ??. Maar wil wel om 19u naar bed (normaal ging hij tussen half 8 en 8).

Ik heb er zelf niet echt last van gehad tot nu toe maar vond zondag wel lekker lang duren ?.
<<

Flippin' Bitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:56

Bericht 26 Okt 2020 19:15

Re: Wintertijd

Ik had nachtdienst. Gelukkig begonnen een paar collega’s van de vroege dienst een half uurtje eerder, zodat ik maar een half uur extra hoefde te werken ipv een uur.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers