Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ben jij lid van de bibliotheek?

<<

Anoniem173

Bericht 05 Nov 2013 13:59

ben jij lid van de bibliotheek?

Ik merk in mijn omgeving dat er eigenlijk bijzonder weinig mensen lid van de bibliotheek zijn! natuurlijk met kleine kindjes wel om boeken te lenen, maar voor henzelf maar weinig!

In de plaats waar ik woon hebben we een hele fijn bieb. Ik leen daar altijd boeken als we op vakantie gaan. Sowieso over het land / plaats waar we heen gaan, maar ik neem ook altijd een paar leesboeken mee voor op vakantie. Stiekem lezen mijn vriend en ik samen op mijn abonnement, en ik hoef maar 20 euro per jaar te betalen omdat ik nog student ben :thumbup:.

Wat voor abonnement hebben jullie in jullie bieb? Ik heb een 'groot' abo. Mag 10 materialen maximaal lenen voor 3 weken. Daarbij gratis reserveren en maximaal 3 keer verlengen. Daarbij mag ik films, muziek, digitale boeken, gewone boeken en games lenen en tijdschriften.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Nov 2013 14:01

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ja, ik ben lid. Ik ga bij vlagen heel veel en bij vlagen weer wat minder. Voor een deel maak ik altijd al van tevoren een lijstje boeken die ik wil hebben, dan zoek ik thuis op of ze er zijn en dan schrijf ik alvast op waar ze staan, voor een deel zoek ik ze ook gewoon ter plekke uit. Voor de vakantie ga ik sowieso altijd een stapel boeken halen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem185

Bericht 05 Nov 2013 14:02

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ja, maar ik kom er bijna nooit. Ik ben lid omdat ik op de hogeschool zit en automatisch krijg je dan een gratis lidmaatschap.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Nov 2013 14:02

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Nee, eboeken zijn zo makkelijk aan te komen, dat het eigenlijk al niet nodig is. De kinderen zijn via de bieb wel lid, en ik vind boeken kopen voor de kinderen ook gewoon leuk. Ze hebben beide hun voorkeuren, en als je het dan na 2 weken weer terug moet brengen is dat vaak jammer.
Hier in het dorp is ook geen bieb, dus moet ik er altijd voor rijden. In de praktijk werkt dat niet goed.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 05 Nov 2013 14:20

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ja, ik leen er graag leesboeken, informatieve boekjes over onze vakantiebestemming (zoals Marco polo en die van de ANWB) en tijdschriften. Ik betaal 35 euro per jaar en dat is voor een gewoon abonnement.
<<

Anoniem44

Bericht 05 Nov 2013 14:25

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ja, ik heb het grootste abonnement, ik lees veel en kom iedere week wel even in de bibliotheek. Ik vind het echt heerlijk om daar even wat rond te struinen.
<<

Anoniem12

Bericht 05 Nov 2013 14:40

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Nee, ik vind het echt een smerig idee dat er zoveel andere mensen aan die boeken hebben gezeten.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 05 Nov 2013 14:43

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ja, ik heb een studentenabonnement. Ik kom er niet heel vaak, maar dan neem ik altijd een flinke stapel mee.
<<

Anoniem185

Bericht 05 Nov 2013 14:43

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Rush schreef:Nee, ik vind het echt een smerig idee dat er zoveel andere mensen aan die boeken hebben gezeten.
Hahahaha daar heb je eigenlijk wel echt gelijk in.
<<

Anoniem238

Bericht 05 Nov 2013 15:17

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Heb net zaterdag mijn abbonement van de bibliotheek opgezegd, volgens mij na meer dan 20 jaar :razz:.
Ik had het goedkoopste abbonement.

Ik heb nog heel wat boeken in de boekenkast sta die ik wil lezen en daarnaast nog een hele stapel tijdschriften.
Verder heb ik een e-reader die ik ook meer wil gaan gebruiken. Kan alleen geen leuke titels vinden...

Ik wil dit een jaar proberen en als ik de bibliotheek boeken en bezoekjes te veel mis, neem ik weer een abbonement.
<<

Anoniem44

Bericht 05 Nov 2013 15:21

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Rush, heb jij smetvrees? Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord, dat het vies zou zijn.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 05 Nov 2013 15:24

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Nee. In mijn woonplaats is er een kleine bibliotheek en hebben ze niet veel keus qua boeken vind ik. Ook zijn de openingstijden niet erg ruim waardoor dit het voor mij onaantrekkelijker maakt om een abonnement te nemen.
<<

Anoniem12

Bericht 05 Nov 2013 15:28

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

-ED- schreef:Rush, heb jij smetvrees? Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord, dat het vies zou zijn.

Nee hoor, ik heb geen smetvrees. Maar ik heb vroeger wel eens boeken gehad met snot en bloedvlekken erin en dat vind ik gewoon echt ranzig. Je gaat er vanuit dat volwassenen niet met hun snotvingers of weet ik veel wat voor vingers in die boeken zitten, maar je weet het nooit. En dat vind ik gewoon echt een smerig idee.

Een boek kan je ook moeilijk afwassen ofzo, zoals met speelgoed.
<<

Anoniem321

Bericht 05 Nov 2013 15:50

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ik ben lid van de bieb. Ik heb een basisabonnement. Dat houdt in dat ik per keer maximaal 7 items mag lenen voor max 3 weken en dan mag ik 1 x verlengen.
Reserveren is gratis.

@Rush, het klopt dat ik in veel boeken vlekken tegenkom en dat is inderdaad heel vies als je er over na gaat denken, dus dat doe ik dan ook maar niet, haha!
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 05 Nov 2013 15:55

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ik ben bijna mijn hele leven lid geweest en actief gebruik ervan gemaakt.
Sins een half jaar niet meer. Ik heb nu een e-reader en vind het fijn niet meer op tijd de boeken terug te hoeven brengen.
Als de bieb nou dichterbij was, dan was ik waarschijnlijk nog wel lid geweest (hij zit op 10-15 min fietsen), maar vind het geen leuke weg.
Make happy memories
<<

Anoniem 3

Bericht 05 Nov 2013 16:08

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Nee, dat was ik wel tot mijn 18e volgens mij.
<<

Tyrael

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 35

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:16

Bericht 05 Nov 2013 16:29

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Nee, een jaar of twee al niet meer. Sinds ik eBooks lees, vind ik het niet meer nodig om naar de bieb te gaan en vind ik het echt weggegooid geld voor iets waar ik nooit gebruik van maak.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 05 Nov 2013 16:36

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ja, zowel van de UB als de openbare.
<<

Anoniem23

Bericht 05 Nov 2013 16:59

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

He, Toet, als je studeert ben je toch automatisch lid van de UB?

Ik ben lid van de bieb ja.
<<

Anoniem123

Bericht 05 Nov 2013 18:46

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ja ik ben lid, al jarenlang en ben er erg blij mee. Elke 3 weken kom ik er, soms vaker.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 05 Nov 2013 18:54

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ik heb een kindle, dus heb geen bieb abo nodig. De laatste keer dat ik in een bieb was, was toen ik...... ehm... kan t me niet meer herinneren.
<<

Anoniem178

Bericht 05 Nov 2013 19:31

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Het eerste wat ik doe na een verhuizing is een bibliotheekabonnement regelen. Ik heb altijd boeken in huis en lees er ongeveer één per week. E-readers vind ik niet fijn en boeken kopen doe ik niet. Met mijn leestempo zou ik inmiddels failliet en dakloos zijn omdat die boeken ook nog ergens opgeborgen moeten worden.

Betaal 35 euro per jaar en mag daarvoor 10 materialen tegelijk in huis hebben. Soms neem ik ook tijdschriften mee. Die heb ik vaak in 20 minuten uit, dus dan vind ik kopen best duur. Als ik een populair boek wil reserveer ik het, dat kost 50 cent. Boeken lenen van vrienden doe ik ook nooit, dan schrijf ik de titel op en haal hem in de bieb, zodat ik niet bang hoef te zijn een perfecte rug te kraken of het te lang houd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Nov 2013 19:44

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ik heb het abbonement laatst stop gezet. Ik kwam er te weinig om het rendable te houden.
Nu lees ik veel boeken uit de kast van mijn ouders, mijn moeder koop maandelijk wel 1-2 boeken die dan weer door alle kinderen gelezen worden. Plus ik lees veel op mijn ipad.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem44

Bericht 05 Nov 2013 19:48

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ik lees trouwens vooral nieuwe boeken, die staan in een aparte hoek. Eigenlijk zijn die nooit vies, ik heb wel eens een vies boek gehad, maar die kwam dan uit het magazijn en dat was een uitgave uit 1948 ofzo :P
<<

Anoniem16

Bericht 05 Nov 2013 21:31

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ja al vanaf kleins af aan.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron