Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronatest, wanneer ga jij?

???

Bij lichte klachten laat ik me direct testen
33
37%
Bij lichte klachten laat ik me niet testen, als het erger wordt wel
48
54%
Ik laat me sowieso niet testen, ook niet bij erge klachten
1
1%
Ik heb geen idee wat ik zou doen want ik twijfel
1
1%
Anders, namelijk...
6
7%
 
Aantal stemmen : 89
<<

Anoniem304

Bericht 22 Okt 2020 12:52

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Maar de kans dat je een testlocatie in je woonplaats hebt is toch heel klein? Als mensen het daar vanaf laten hangen dan gaat het wel de verkeerde kant op. ?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 22 Okt 2020 13:00

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Wanneer je de afspraak maakt wordt er ook gevraagd of je zelf in de gelegenheid bent om te komen en dat je niet met het OV of een taxi moet komen. Wanneer je dus niet in de gelegenheid bent om zelf langs te komen moet je bellen en volgens mij komen ze dan inderdaad aan huis.

Waar ik me liet testen was het trouwens geen teststraat maar het was binnen in een gebouw. In een ruimte het ontvangst met de namen check en in de volgende ruimte de test. Via daar ging je dan weer naar buiten. Daar kon je dus ook op de fiets, lopend of zoals ik op de motor heen komen.
10.04.17
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 22 Okt 2020 13:02

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Ze vragen gewoon of je een auto hebt en zo niet of iemand je kan brengen, of dat je lopend/op de fiets kunt komen. Ik neem aan dat ze op basis daarvan proberen te verspreiden. Mensen met een auto kunnen ook iets verder weg testen en mensen die echt geen vervoer hebben kunnen dan toch bij de locale testlocatie terecht. En nders wordt er altijd nog aan huis getest - al is dat volgens mij meer voor mensen die echt te ziek zijn om te komen of nul vervoer hebben. Ik vermoed dat als jij op coronatest.nl kijkt en de vragen beantwoord je gewoon bij die locatie in de buurt geplaatst wordt. Ik mocht ook hier naar de RAI.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Okt 2020 13:05

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Ik heb net nog even gekeken en als je invult dat je niet met de auto, maar ook niet met de fiets of lopend kunt komen, dan moet je bellen en wordt er een speciale afspraak gemaakt (ik neem aan dat er dan dus aan huis wordt getest). Mijn oma van 94 is ook aan huis getest.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 22 Okt 2020 13:20

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Bij ons ook zo Saga, een testlocatie binnen.
Maar Friesland heeft 3 testlocaties dus de kans dat je een locatie in je woonplaats hebt is zo ongeveer 0. Als iedereen het testen daar vanaf laat hangen dan schiet het niet op. ?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 22 Okt 2020 13:34

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Oh wat weinig joh! Hier zitten er redelijk wat in de buurt dus ik ging er automatisch vanuit dat er overal wel redelijk wat verspreid zouden zitten.
10.04.17
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 22 Okt 2020 23:46

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Ik woon redelijk in het midden van het land, maar moet toch een half uur rijden met de auto voor de dichtstbijzijnde testlocatie, omdat wij in poldergebied wonen. In een straal van 45 minuten hebben we dan wel weer vijf locaties ofzo. Afgelopen zaterdag heb ik in de ochtend een afspraak kunnen maken voor zondagochtend en ik had de uitslag maandagochtend, binnen 48 na het inplannen, heel snel dus! Ik heb wel gekozen voor een locatie iets verder, aangezien die als eerste plek had.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Okt 2020 07:20

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Savi schreef:Maar de kans dat je een testlocatie in je woonplaats hebt is toch heel klein? Als mensen het daar vanaf laten hangen dan gaat het wel de verkeerde kant op. ?


Wij hebben er 4. Mijn man 2x getest en 2x dichtbij. Ik 2x getest en 1x dichtbij en 1x moest ik ver weg en lang wachten. Het is mazzel hebben denk ik.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2020 07:39

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Jip schreef:
Savi schreef:Maar de kans dat je een testlocatie in je woonplaats hebt is toch heel klein? Als mensen het daar vanaf laten hangen dan gaat het wel de verkeerde kant op. ?


Wij hebben er 4. Mijn man 2x getest en 2x dichtbij. Ik 2x getest en 1x dichtbij en 1x moest ik ver weg en lang wachten. Het is mazzel hebben denk ik.

4? In je woonplaats ja?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Okt 2020 07:43

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Hele uitgestrekte woonplaats.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Okt 2020 09:04

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Jeetje nou! In heel Rotterdam zijn er maar 3 (4 als je Rotterdam Strand meerekent).
Ik heb me nog steeds niet hoeven testen en hoop dat voor het zover is de sneltestlocaties up and running zijn.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Okt 2020 09:09

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Maple schreef:Een kennis moest een paar weken terug getest worden, helemaal in R'dam of een enorm lange wachttijd voor dichterbij. Heeft geen auto, die is maar met het OV gegaan, zo ver mogelijk van alle mensen af. Dat moet toch niet de bedoeling zijn...
Dat is ook absoluut niet de bedoeling en dat staat ook heel duidelijk aangegeven, dat je niet met het ov moet komen.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Okt 2020 09:11

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

In amsterdam zijn er 6. Ik ben bij mijn test naar de RAI gereden, nu zit er ondertussen een testlocatie iets dichter bij waar ik heen kan fietsen.
#teammaple🍁
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Okt 2020 09:13

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Urban Naked schreef:
Maple schreef:Een kennis moest een paar weken terug getest worden, helemaal in R'dam of een enorm lange wachttijd voor dichterbij. Heeft geen auto, die is maar met het OV gegaan, zo ver mogelijk van alle mensen af. Dat moet toch niet de bedoeling zijn...
Dat is ook absoluut niet de bedoeling en dat staat ook heel duidelijk aangegeven, dat je niet met het ov moet komen.

Maar als je geen rijbewijs hebt .. je kunt toch überhaupt niet bij iemand in de auto gaan zitten of een taxi nemen oid? Taxi ook niet te betalen voor iedereen, maar ook lekker voor de taxichauffeur anders. Lijkt me sowieso een probleem wat lastig goed op te lossen is.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Okt 2020 09:25

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Joey schreef:
Urban Naked schreef:Dat is ook absoluut niet de bedoeling en dat staat ook heel duidelijk aangegeven, dat je niet met het ov moet komen.

Maar als je geen rijbewijs hebt .. je kunt toch überhaupt niet bij iemand in de auto gaan zitten of een taxi nemen oid? Taxi ook niet te betalen voor iedereen, maar ook lekker voor de taxichauffeur anders. Lijkt me sowieso een probleem wat lastig goed op te lossen is.
Heb je dit zelf aan de hand gehad? Of is dit speculeren over een probleem? Want volgens mij bel je dan gewoon met de GGD en maak je een andere afspraak.
Sowieso geef je bij het maken van een afspraak al aan of je met de auto kunt of niet. Als je geen enkele mogelijkheid hebt om fietsend naar een testlocatie te gaan maak je een andere afspraak.
#teammaple🍁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 23 Okt 2020 09:54

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Als je belt is er inderdaad vaak van alles mogelijk.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Okt 2020 10:30

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Urban Naked schreef:
Joey schreef:Maar als je geen rijbewijs hebt .. je kunt toch überhaupt niet bij iemand in de auto gaan zitten of een taxi nemen oid? Taxi ook niet te betalen voor iedereen, maar ook lekker voor de taxichauffeur anders. Lijkt me sowieso een probleem wat lastig goed op te lossen is.
Heb je dit zelf aan de hand gehad? Of is dit speculeren over een probleem? Want volgens mij bel je dan gewoon met de GGD en maak je een andere afspraak.
Sowieso geef je bij het maken van een afspraak al aan of je met de auto kunt of niet. Als je geen enkele mogelijkheid hebt om fietsend naar een testlocatie te gaan maak je een andere afspraak.

Nee ik heb een auto+rijbewijs. Maar het speelt hier in de omgeving zeker. Met 3 testlocaties in de provincie. Voor veel mensen zijn die niet zelfstandig bereikbaar.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Okt 2020 11:04

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Ok maar het dus meer je voorstelling van een probleem dan dat er echt een probleem is begrijp ik.
#teammaple🍁
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Okt 2020 11:06

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Ik woon naast de teststraat en als ik online aangeef dat ik een auto heb wordt ik naar Rosmalen gestuurd (ruim een uur rijden). Toen ik aangaf geen auto te hebben en wel lopend of fietsend kon komen kon ik gewoon naar de teststraat hier.

Ben vanmorgen voor de 2e keer getest.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Okt 2020 11:34

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Ik rij geen auto en heb dat dus twee keer gehad. Je kunt gewoon met een huisgenoot naar de teststraat, dus in dit geval m'n vriend.
Daarnaast zijn er veel teststraten waar je lopend/op de fiets heen kunt en als dat ook geen optie is kunnen ze ook nog thuis komen.
<<

Anoniem296

Bericht 23 Okt 2020 11:48

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Volgens mij is de eerste vraag of je een auto hebt of gebruik kan maken van een auto van een kennis. Als je daar nee in vult krijg je een testlocatie waar je op de fiets heen kunt.
Er staat heel duidelijk bij dat je geen gebruik mag maken van OV of taxi.

Ik heb sinds gisteravond een hoestje en heb vanochtend voor de zekerheid een afspraak gemaakt. Ik kan over een uurtje al terecht!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Okt 2020 11:59

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Urban Naked schreef:Ok maar het dus meer je voorstelling van een probleem dan dat er echt een probleem is begrijp ik.


Ik ken meerdere begin 20ers die niet thuis wonen en dan met ouders naar de teststraat gingen. Ik weet niet in hoeverre je het een probleem wilt noemen. Zij ervoeren dat misschien idd niet echt als een probleem, ik snap ook wel dat ze het zo doen. Maar het lijkt me niet de bedoeling. Niet alles is makkelijk te ondervangen.
Het is het hier dus al snel niet op fietsafstand. Maar misschien zijn ze er nu makkelijker in dat ze thuis komen testen!
<<

Anoniem295

Bericht 26 Okt 2020 22:23

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Ik heb me vanmorgen moeten laten testen vanwege verkoudheidsklachten. Via mijn werk moet ik testen bij zo’n commercieel bureau. Net kreeg ik de uitslag binnen via de mail, gelukkig negatief! Alleen... er zit een certificaat bij en op dat certificaat staat het tijdstip van testafname. In mijn geval staat daar 9:03, maar dat kan helemaal niet want toen zat ik nog in de auto. Ik moest helemaal naar Utrecht en ik was pas rond 9:30 op locatie en niet eerder dan 9:40 aan de beurt. Nu vertrouw ik dus die hele uitslag niet... Heb ze al gemaild maar daar verwacht ik vanavond geen reactie meer van. Heb even geen idee wat ik hier nu van moet vinden? ?‍♀️ Er is hier vast ook niet iemand die hier inhoudelijk meer van weet?
<<

Anoniem295

Bericht 26 Okt 2020 22:30

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Oh toch reactie op m’n mail. Ze schijnen met tijdsvakken te werken.
<<

Anoniem321

Bericht 28 Okt 2020 04:20

Re: Coronatest, wanneer ga jij?

Ik heb gisteren gebeld en kon in Groningen terecht. Alle 3 locaties in Friesland zaten vol. Al met al bijna 2.5 uur in de auto voor een minuut binnen op de testlocatie.
Ik kon evt vandaag ook in Lelystad terecht, dat is ietsjes korter rijden, maar ik 'moest' zsm van mijn werkgever, en gisteravond al de uitslag binnen
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers