Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geregistreerd partnerschap vraagjes

<<

Anoniem295

Bericht 07 Okt 2020 12:05

Geregistreerd partnerschap vraagjes

Over een tijdje gaan wij het geregistreerd partnerschap aan. Wij hebben voor een kleine ceremonie gekozen, met een korte toespraak, weinig gasten en binnen een kwartiertje weer klaar. We willen en klein en intiem houden, eigenlijk het liefst bij ons thuis met zijn allen wat eten, maar willen (moeten) ook rekening houden met de coronamaatregelen. Even puzzelen dus. Tips zijn welkom!

Er popten bij mij net even wat vraagjes op, ik ben benieuwd hoe anderen dat gedaan hebben die een geregistreerd partnerschap zijn aan gegaan.

-hoe hebben jullie de dag vormgegeven? Zijn jullie nog ergens wat gaan drinken/eten? Of was het een volwaardig feest?

- hebben jullie kaartjes verstuurd? Van tevoren, of achteraf? Omdat het toch een klein gezelschap is lijkt het me zo raar om van tevoren kaartjes rond te sturen aan de mensen die toch niet genodigd zijn?
Wat stond er op jullie kaartjes, welke tekst hebben jullie gebruikt?

- hoe hebben jullie het met achternamen gedaan? Wij overwegen beiden onze eigen achternamen te houden, maar mijn vriend gaf vanmorgen te kennen dat hij het ook leuk vond als hij mijn naam-zijn naam zou dragen, of zijn naam-mijn naam.

- hebben jullie tijdens de ceremonie elkaar een ring of ander sieraad gegeven?

- hoe noemen jullie je elkaar nog, als je over elkaar praat? Hebben jullie het nog steeds over vriend/vriendin, of man/vrouw?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 07 Okt 2020 12:28

Re: Geregistreerd partnerschap vraagjes

Wij zijn eind maart een geregistreerd partnerschap aangegaan. Dat was vol in corona tijd dus alleen onze getuigen mochten mee naar binnen. Niet dat we anders veel meer mensen uitgenodigd zouden hebben. Wij deden het eigenlijk alleen vanwege de zwangerschap.

We waren van plan om met de getuigen (onze moeders) een taartje te eten en daarna een 3D pretecho te doen. Dat ging dus allemaal niet door.

We hebben geen kaartjes gestuurd. Heel veel mensen weten het niet eens. We hebben ook onze eigen naam gehouden en ik noem hem nog steeds ‘vriend’.

In jullie geval kan ik me voorstellen dat je er wel iets meer aan doet aangezien je ook een kleine ceremonie hebt. In dat geval zou ik lekker gaan eten met de mensen die zijn uitgenodigd.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 07 Okt 2020 12:41

Re: Geregistreerd partnerschap vraagjes

hoe hebben jullie de dag vormgegeven? Zijn jullie nog ergens wat gaan drinken/eten? Of was het een volwaardig feest?

Heel klein Voor de geboorte van dochter.
Heb stiekem de hoop dat er ooit nog een bruiloft met feestje komt
Mijn ouders waren getuige, hebben ze s avonds mee uit eten genomen.

- hebben jullie kaartjes verstuurd? Van tevoren, of achteraf? Omdat het toch een klein gezelschap is lijkt het me zo raar om van tevoren kaartjes rond te sturen aan de mensen die toch niet genodigd zijn?
Wat stond er op jullie kaartjes, welke tekst hebben jullie gebruikt?

Geen kaartjes gestuurd nee

- hoe hebben jullie het met achternamen gedaan? Wij overwegen beiden onze eigen achternamen te houden, maar mijn vriend gaf vanmorgen te kennen dat hij het ook leuk vond als hij mijn naam-zijn naam zou dragen, of zijn naam-mijn naam.

Ik heb de naam van man aangenomen omdat ik graag dezelfde naam als onze dochter wilde hebben.

- hebben jullie tijdens de ceremonie elkaar een ring of ander sieraad gegeven?

Van man heb ik een bedel voor aan m’n Pandora armband gekregen in de kleur brons Ivm de achternaam.

- hoe noemen jullie je elkaar nog, als je over elkaar praat? Hebben jullie het nog steeds over vriend/vriendin, of man/vrouw?
Ene keer man andere keer vriend

Als het mogelijk is Ivm de maatregelen tegen die tijd, zou ik zeker iets leuks doen met elkaar.
Uit eten / lunch of avond eten laten bezorgen / high tea laten bezorgen
Juli 2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Okt 2020 13:09

Re: Geregistreerd partnerschap vraagjes

Wij zijn getrouwd maar wel erg klein.

We zijn met beide gezinnen wat gaan drinken/borrelen en eten.
We hebben geen kaartjes gestuurd, eigenlijk iedereen wist wel dat we gingen trouwen en daarna kwam het op fb.
De broers en zus waren getuigen, die hebben we gevraagd, daarna hebben we de broers en zus een kaart/uitnodiging gegeven met de planning en de ouders een kaart gegeven als uitnodiging.

We zouden eigenlijk geen ringen doen maar horloges omdat J erg slecht tegen sieraden kan, deze hebben omgedaan op het moment dat je normaal de ringen doet. Als verrassing had J toch ook ringen gekocht maar die waren toen dus nog niet op maat.

Ik heb een dubbele achternaam. De naam van J als eerste en dan mijn naam. Dat is nl een leuke combinatie ?

Ik noem hem wel mijn man, klinkt wel een beetje vreemd nog steeds, meestal noem ik gewoon z'n naam als ik het over hem heb.
30-04-2017
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 07 Okt 2020 14:05

Re: Geregistreerd partnerschap vraagjes

-hoe hebben jullie de dag vormgegeven? Zijn jullie nog ergens wat gaan drinken/eten? Of was het een volwaardig feest?
Eerst een kleine ceremonie met korte toespraak. Alleen onze ouders en zussen met aanhang waren daarbij. Daarna zijn we met zijn allen nog voor koffie en taart naar een restaurant gegaan en hebben daarna nog gezellig bij ons thuis geborreld.

- hebben jullie kaartjes verstuurd? Van tevoren, of achteraf? Omdat het toch een klein gezelschap is lijkt het me zo raar om van tevoren kaartjes rond te sturen aan de mensen die toch niet genodigd zijn?
Wat stond er op jullie kaartjes, welke tekst hebben jullie gebruikt?
Wij hebben geen kaartjes verstuurd. Mensen die niet uitgenodigd zijn zou ik ook geen kaartjes sturen.

- hoe hebben jullie het met achternamen gedaan? Wij overwegen beiden onze eigen achternamen te houden, maar mijn vriend gaf vanmorgen te kennen dat hij het ook leuk vond als hij mijn naam-zijn naam zou dragen, of zijn naam-mijn naam.
Mijn man heeft zijn achternaam gehouden. Ik heb zijn achternaam er bij aangenomen, omdat ik deze graag wilde dragen vanwege de kinderen (ik was zwanger van de oudste toen). De dubbele achternaam gebruik ik eigenlijk niet vaak. In de praktijk gebruik ik voor zaken die het gezin aangaan vaak zijn achternaam en voor privé zaken van mijzelf, ook werk, mijn eigen achternaam. Ik vind het fijn dat op mijn id-kaart op de achterkant 'partner van' staat vanwege de kinderen.

- hebben jullie tijdens de ceremonie elkaar een ring of ander sieraad gegeven?
Wij hebben elkaar een ring gegeven.

- hoe noemen jullie je elkaar nog, als je over elkaar praat? Hebben jullie het nog steeds over vriend/vriendin, of man/vrouw?
Wij noemen elkaar man en vrouw. In het begin was dat wel even wennen, maar nu voelt het gewoon.
2011 2012 2017
<<

Anoniem331

Bericht 07 Okt 2020 14:13

Re: Geregistreerd partnerschap vraagjes

Leuk Maple!

Wij hebben voor 19 oktober een afspraak staan voor geregistreerd partnerschap.
Mijn beste vriendin gaat mee en de oma van mijn vriend.
Als we thuis komen zijn onze ouders er en hebben we koffie met taart, dat is het dan ook!

Ik neem zijn achternaam aan, achter die van mij.
Verder geen kaartjes of iets dergelijks, maar dat had ik ook niet gedaan als er geen Corona was.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Okt 2020 17:41

Re: Geregistreerd partnerschap vraagjes

-hoe hebben jullie de dag vormgegeven? Zijn jullie nog ergens wat gaan drinken/eten? Of was het een volwaardig feest?
We waren geloof ik om 9.00 uur al aan de beurt en binnen een kwartier sta je buiten. Daarna zijn we ergens koffie gaan drinken met een taartje erbij. Alleen onze ouders (waren ook getuigen) en m'n zusje en schoonzus waren erbij. 's Avonds zijn we met z'n tweeën uit eten gegaan.

- hebben jullie kaartjes verstuurd? Van tevoren, of achteraf? Omdat het toch een klein gezelschap is lijkt het me zo raar om van tevoren kaartjes rond te sturen aan de mensen die toch niet genodigd zijn?
Wat stond er op jullie kaartjes, welke tekst hebben jullie gebruikt?
Nee geen kaartjes, hier heb ik nog nooit van gehoord bij een GP eigenlijk.

- hoe hebben jullie het met achternamen gedaan? Wij overwegen beiden onze eigen achternamen te houden, maar mijn vriend gaf vanmorgen te kennen dat hij het ook leuk vond als hij mijn naam-zijn naam zou dragen, of zijn naam-mijn naam.
Officieel heb ik nu mijn naam-zijn naam, leek me wel leuk omdat ik dan in elk geval ook de naam van m'n dochter heb, maar in de praktijk gebruik ik eigenlijk nog steeds gewoon mijn eigen naam.

- hebben jullie tijdens de ceremonie elkaar een ring of ander sieraad gegeven?
Nee, helemaal niks.

- hoe noemen jullie je elkaar nog, als je over elkaar praat? Hebben jullie het nog steeds over vriend/vriendin, of man/vrouw?
Ik noem hem nog steeds m'n vriend. Man en vrouw vind ik toch echt bij trouwen horen, ook al is dit wettelijk hetzelfde. Mijn idee was dat we ooit ook nog eens gaan trouwen en dat ik hem dan pas m'n man ga noemen. Maar nu, een paar jaar later, weet ik eigenlijk niet of dat trouwen ooit nog wel gaat gebeuren haha. Staat nu in elk geval niet hoog op de prioriteitenlijst.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem295

Bericht 07 Okt 2020 23:17

Re: Geregistreerd partnerschap vraagjes

Haha oké kaartjes zijn niet gebruikelijk dus. Ik hou zelf wel van kaartjes maar ik had het eigenlijk ook nog nooit voorbij zien komen icm een GP.

Voor de rest, bedankt voor de antwoorden! Leuk te lezen tot zo ver ?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Okt 2020 10:06

Re: Geregistreerd partnerschap vraagjes

- hoe hebben jullie de dag vormgegeven? Zijn jullie nog ergens wat gaan drinken/eten? Of was het een volwaardig feest?

Wij zijn GP aan gegaan vanwege mijn zwangerschap, het was 10 dagen voor mijn bevalling. We hebben allebei onze vaders als getuigen mee genomen, wel even wat nets/leuks aangetrokken maar niks speciaals gekocht. Daar hadden we niks verwacht, wilde geen ceremonie o.id., alleen tekenen maar die man maakte er toen toch iets leuks van, vroeg hoe we elkaar kenden en wat over de familie, gewoon een leuk gesprek. Ook nog wat foto’s gemaakt.

Daarna naar mijn schoonouders gereden daar zaten de moeders. Ik had zelf een taart gebakken en die versierd met slagroom, verse frambozen en hartjes snoepjes en die hebben we toen op gegeten. Nog even gekletst en toen naar huis.

Wat we in de avond gedaan hebben weet ik niet meer. Misschien wat lekkers gegeten of sushi besteld? Volgens mij zat ik toen weer in mijn chillpak thuis haha.

- hebben jullie kaartjes verstuurd? Van tevoren, of achteraf? Omdat het toch een klein gezelschap is lijkt het me zo raar om van tevoren kaartjes rond te sturen aan de mensen die toch niet genodigd zijn?
Wat stond er op jullie kaartjes, welke tekst hebben jullie gebruikt?

Geen kaartjes gestuurd.

- hoe hebben jullie het met achternamen gedaan? Wij overwegen beiden onze eigen achternamen te houden, maar mijn vriend gaf vanmorgen te kennen dat hij het ook leuk vond als hij mijn naam-zijn naam zou dragen, of zijn naam-mijn naam.

Geen naam van elkaar aangenomen. We dachten ooit nog eens te gaan trouwen. Weet niet of dat ook echt gaat gebeuren :). Maar je kan de naam altijd nog wijzigen.

- hebben jullie tijdens de ceremonie elkaar een ring of ander sieraad gegeven?

Nee, niks.

- hoe noemen jullie je elkaar nog, als je over elkaar praat? Hebben jullie het nog steeds over vriend/vriendin, of man/vrouw?

Ik zeg eigenlijk altijd mijn vriend, en mijn vriend zegt altijd mijn vrouw want dat dekt de lading beter volgens hem.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 09 Okt 2020 16:23

Re: Geregistreerd partnerschap vraagjes

Wat leuk dat jullie dat gaan doen, Maple!

Wij noemen het overigens gewoon getrouwd zijn, we wilden geen poespas, maar toch dezelfde privileges. Het bekt gewoon wat lekkerder :smile:

Ik heb zijn naam aangenomen, en die van mezelf gehouden.
We hadden wel een ja-woord, maar bij nader inzien was dat helemaal niks voor ons. We hebben ook geen ringen uitgewisseld, mede omdat mijn man dat helemaal niks vind om te dragen.

We hebben s'avonds friet gegeten met de familie, en that's it. We hadden er ook geen speciale kleren voor aan gedaan, en het was maandagochtend half 10. Mijn vader en moeder waren mijn getuige, mijn moeder was doodziek en heeft met een teiltje op schoot erbij gezeten :nopompom:

We hebben ook geen kaartjes gestuurd, naar niemand. Mensen wisten het doordat ik mijn naam heb veranderd op facebook, gok ik ;)
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:44

Bericht 10 Okt 2020 20:06

Re: Geregistreerd partnerschap vraagjes

Wij hadden op maandagochtend een gratis geregistreerd partnerschap. Daarom mochten alleen de getuigen en een fotograaf aanwezig zijn. Dat waren voor mijn man dus zijn ouders, zijn zusje was onze fotograaf en voor mij mijn broertje en moeder. Daarna zijn we met zijn allen dus ook de kinderen, stiefouders en aanhang van broer en zus een taartje gaan eten in de stad. We hebben ook nog foto's gemaakt in het park.

Daarna zijn we voor de lunch naar een restaurant gegaan met dezelfde mensen als in de ochtend en daarvoor waren ook de opa en oma's van mijn man uitgenodigd.

's avonds hadden we voor onze vrienden nog een feestje thuis.
Hele dag feest dus en wij hebben een hele leuke dag gehad.

We hebben elkaar ook een ring gegeven en ik heb zijn naam en dan mijn eigen achternaam. Ik vind het een mooi idee dat we allemaal dezelfde achternaam hebben.

Wij hebben wel kaartjes verstuurd. Wel gewoon zelf geprint en een foto van ons samen erop met de tekst: Wij gaan een soort van trouwen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 10 Okt 2020 20:12

Re: Geregistreerd partnerschap vraagjes

-hoe hebben jullie de dag vormgegeven? Zijn jullie nog ergens wat gaan drinken/eten? Of was het een volwaardig feest?
We gingen met ouders en schoonouders als getuigen naar het gemeentehuis s morgens. Daarna met z'n zessen geluncht.

- hoe hebben jullie het met achternamen gedaan? Wij overwegen beiden onze eigen achternamen te houden, maar mijn vriend gaf vanmorgen te kennen dat hij het ook leuk vond als hij mijn naam-zijn naam zou dragen, of zijn naam-mijn naam.
Eigen naam gehouden.

- hebben jullie tijdens de ceremonie elkaar een ring of ander sieraad gegeven?
Nee niks, en ook geen kaartjes verstuurd.

- hoe noemen jullie je elkaar nog, als je over elkaar praat? Hebben jullie het nog steeds over vriend/vriendin, of man/vrouw?
Ik heb het meestal wel over m'n vriend. Maar ik vind dat ook niet meer zo boeiend. Ik vind dat je met een lange relatie elkaar prima vrouw/man kunt noemen, dat is voor mij niet meer zo gerelateerd aan trouwen.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers