Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Allergie/allergietest

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Okt 2020 09:06

Allergie/allergietest

Ik ben allergisch, waarschijnlijk voor huisstofmijt en/of bepaalde pollen/grassen. Nou is dat heel vervelend maar er is mee te leven, alleen nu in corona-tijd is het extra vervelend. Want ik ben zo regelmatig aan het snotteren en ik weet de oorzaak niet. M’n vriend dringt aan op een allergietest alleen ik denk dat dit geen toegevoegde waarde gaat hebben.
Wie heeft er zo’n test gehad en kwam daar iets uit? Heb je er iets aan gehad? Heb je bijvoorbeeld nu meer inzicht in de klachten of dingen aangepast in huis?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 04 Okt 2020 09:51

Re: Allergie/allergietest

Ik heb inderdaad een allergie voor huisstofmijt en ben heel blij dat ze dit hebben vastgesteld. Ik werd ‘s nachts wakker omdat mijn neus compleet vol zat en in de avond liep er op een gegeven moment gewoon snot uit mijn neus.

Ik heb een neusspray maar vooral het leggen van laminaat ipv vloerbedekking etc heeft mij enorm geholpen. Ik slaap weer door en heb geen last meer van een constante loopneus.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 04 Okt 2020 13:20

Re: Allergie/allergietest

Hier ook een allergietest gehad jaren geleden (dmv bloedafname). Hier kwam hooikoorts uit (wist ik al) en huisstofmijt (wist ik niet). Maar dit verklaarde toen mijn constant ontstoken ogen en snotneus in de ochtend. Woonde toen in een oud muffig en vochtig huurhuisje met vloerbedekking. En had steeds rare plekken met uitslag in mijn ellebogen en in mijn nek.
Kon in dat huisje weinig aanpassen helaas, maar heb toen allergietabletten gehad die goed hielpen.
In ons huidige huis hebben we er wel rekening mee gehouden, bijv met de keuze voor de vloer (pvc). Een goede stofzuiger met Hepa filter en anti allergisch beddengoed. Heb nu nog amper last, alleen als we het stofzuigen een keer laten versloffen :angel: dan begin ik meteen weer te niezen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 19:58

Bericht 05 Okt 2020 20:22

Re: Allergie/allergietest

Ik weet al van jongs af aan dat ik een allergie heb voor huisstofmijt. Kreeg een test ivm vermoedelijke kattenallergie en die kwamen er samen uit. Ik heb er vooral smorgens last van. Slik ook een tabletje om het een beetje te onderdrukken, helpt wel.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Okt 2020 20:46

Re: Allergie/allergietest

Ik heb jaren geleden zo’n hele uitgebreide test gehad op allerlei stoffen. Er kwam heel sterk uit naar voren dat ik idd de al bij mij bekende allergieën had maar ik bleek ook op bijna alle andere provocaties een klein beetje te reageren. De bekende allergieën gaven idd echt een grote heftige reactie, maar op de andere kwam ook een kleine zwelling. Ik kreeg toen echt een tientallen pagina’s tellend boekwerk mee wat ik allemaal zou moeten ontwijken, maar er werd ook gezegd dat het niet te zeggen was wat voor reactie het op mij had, elke stof los. Ik kwam daar om een verklaring voor mijn hoofdpijn te vinden maar heb het nooit de moeite waard gevonden dit uit te gaan zoeken. Teveel moeite ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Okt 2020 20:47

Re: Allergie/allergietest

Dank voor jullie antwoorden! Ik heb sowieso al een aardig allergie-bestendig huis, geen vloerbedekking en ik stofzuig en was veel. Dus in die zin denk ik ‘wat voegt het toe om die bevestiging te hebben?’ Ik heb alleen geen stofzuiger met hepa-filter, maakt dat veel verschil? Mijn stofzuiger is nog prima dus vind het een beetje zonde om een nieuwe aan te schaffen eigenlijk.. Dus hoor graag of het écht wat toevoegt.
Ik neem ook regelmatig Loratadine, dat helpt wel goed. Nu eigenlijk alleen maar als ik een afspraak heb en ik niet wil snotteren i.v.m. corona ☠️ Vroeger nam ik het nooit en liet ik het maar begaan haha.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 05 Okt 2020 21:05

Re: Allergie/allergietest

Ik heb laatst een test laten doen. Al jaren klachten van verstopte neus, veel slijm in keel, tranende ogen, veel schor en nasaal. Slikte al jaren hooikoortsmedicatie.

Uit de test kwam dat ik geen allergie heb. Gewoon 0,0 reactie op alles wat getest is. Waar het dan vandaan komt geen idee. Maar kan dus stoppen met hooikoortsmedicatie. En gelukkig ook niet allergisch voor de hond ?

Mijn zoektocht gaat nog verder.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 05 Okt 2020 21:37

Re: Allergie/allergietest

Ik vond het wel handig om te weten dat ik huisstofmijt allergie heb, kon ik gelijk mijn donzen dekbed de deur uit doen. Ook heb ik om die reden geen kleed in de woonkamer.
Als ik begin te niezen weet ik dat het tijd is om te stofzuigen!
<<

Anoniem293

Bericht 06 Okt 2020 11:26

Re: Allergie/allergietest

Toevallig heb ik net een allergietest gehad. Ik heb waarschijnlijk contacteczeem in mijn gezicht en word nu op 85 stoffen/producten getest. Dit gaat dmv pleisters die op mijn rug zitten.
Daarnaast ben ik ook getest op oa huisstofmijt dmv krasjes op je onderarm. Ik reageerde op bijna alles. Sowieso een heel gevoelige huid maar 2 dingen waren overduidelijk. Als kind had ik extreme huisstofmijt allergie daardoor al veel voorzorgmaatregelen. Het is een heel stuk minder geworden nu ik ouder ben maar toch best een heftige reactie.

Ik zou het gewoon doen en nu het huisstofmijt seizoen is ben ik ook aan het niezen en snotteren. Deden ze bij mij niet moeilijk over in die kliniek. Lijkt mij ook wel logisch als je met mensen werkt die allerlei allergieën hebben.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Okt 2020 10:47

Re: Allergie/allergietest

Even een update: sinds een paar dagen hebben wij een nieuwe huisgenoot: Harry de robotstofzuiger. Hij heeft een HEPA-filter en kan nog dweilen ook. En ik moet zeggen, het lijkt beter te gaan met mijn allergie :cheering: Nou leek mijn huis altijd al heel schoon, maar als ik zie wat Harry allemaal tevoorschijn tovert viel dat blijkbaar tegen... Onder het bed is het nu ook mega schoon haha.

Ik wacht het dus nog even af, want als ik een allergietest wilde doen moest ik ook eerst weer een coronatest doen aldus mijn huisarts, grrr.
<<

Anoniem295

Bericht 29 Okt 2020 10:48

Re: Allergie/allergietest

Heb je een linkje naar je robotstofzuiger?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Okt 2020 11:13

Re: Allergie/allergietest

Zeker! Het is deze: https://www.bol.com/nl/p/blaupunkt-blue ... 124566342/

Denk dat hij voor een appartement helemaal super is! Twee verdiepingen kan hij helaas niet onthouden, dan moet hij iedere keer de route opnieuw leren. Maar daar heb ik verder geen problemen mee, hij gaat zijn gang en als hij klaar is en terug wil naar zijn dock pauzeer ik hem gewoon om naar beneden te halen.

Hij kan trouwens niet zuigen en dweilen tegelijk, dus hij moet wel twee rondjes doen dan.
<<

Anoniem295

Bericht 29 Okt 2020 11:21

Re: Allergie/allergietest

Oh dank je! Ik heb hem opgeslagen in m'n Bol verlanglijstje. Ga ik toch eens overwegen, en dan misschien een kruimelzuiger voor de kattenharen op de bank. Stofzuigen moet hier dagelijks en ik word er zo moe van...

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers