Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mondkapjes "plicht"

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 17 Okt 2020 22:11

Re: Mondkapjes "plicht"

Kassa was vandaag interessant en liet zien dat lang niet alle mondkapjes evengoed werken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Okt 2020 12:19

Re: Mondkapjes "plicht"

Ik heb het inderdaad gezien en vond het maar een half onderzoek. Het onderzoekt namelijk alleen wat er gebeurt bij uitademen. Hoeveel komt er vanuit de lucht naar binnen en wat is het effect als 2 mensen beiden een iets minder goed werkend kapje dragen, hoeveel procent komt er dan naar binnen van het virus. Dat zijn allemaal factoren die meespelen. Op deze manier creëer je vooral dat mensen nog harder roepen nee het werkt niet terwijl als je onderzoekt wat je echt wil weten er wellicht uitkomt dat het een significant verschil veroorzaakt.
2015 💙
<<

Anoniem295

Bericht 18 Okt 2020 12:24

Re: Mondkapjes "plicht"

Minx schreef:Ik heb het inderdaad gezien en vond het maar een half onderzoek. Het onderzoekt namelijk alleen wat er gebeurt bij uitademen. Hoeveel komt er vanuit de lucht naar binnen en wat is het effect als 2 mensen beiden een iets minder goed werkend kapje dragen, hoeveel procent komt er dan naar binnen van het virus. Dat zijn allemaal factoren die meespelen. Op deze manier creëer je vooral dat mensen nog harder roepen nee het werkt niet terwijl als je onderzoekt wat je echt wil weten er wellicht uitkomt dat het een significant verschil veroorzaakt.


Ik moet steeds hieraan denken. Het zal uiteraard niet voor de volle 100% op gaan maar het geeft hopelijk wel weer waarom een mondkapje wel iets bij kán dragen (en meteen ook de reden waarom ik hem gewoon draag en me direct neerleg bij het advies van de overheid en een eventuele plicht):
Afbeelding
<<

Anoniem294

Bericht 20 Okt 2020 10:51

Re: Mondkapjes "plicht"

Fred schreef:Kassa was vandaag interessant en liet zien dat lang niet alle mondkapjes evengoed werken.


Dat zal best. Denk ook niet dat je teveel moet verwachten van niet medische-mondkapjes.
Ik geloof ook echt niet dat gewone lapjes stof als mondkapje echt zullen werken om jezelf te beschermen. Maar je houdt in elk geval wel het grootste deel van jouw niezen, een hoestje of ademen bij jezelf/in je stofje en blaast het niet de winkel door of op producten.
Wanneer je niest in je elleboog, vliegt er veel meer rond dan wanneer je ook nog een mondkapje draagt.
Ik draag ze ook absoluut niet voor mijzelf, want ik zit er toch vaker aan dan dat ik zou willen. Dus voor mezelf geloof ik niet dat het beter werkt dan mijn handen desinfecteren bij het naar binnen gaan en bij het weggaan van een winkel en ik heb altijd wel een klein flesje bij mij om tussendoor mijn handen te desinfecteren als er iets kriebelt in mijn gezicht.
Maar zo lopen de medewerkers van een winkel wel een veel kleiner risico. Ik zou eigenlijk ook liever zien dat zij zonder mondkapje kunnen werken en al het winkelend publiek een mondkapje draagt. Want het is wel ellende om de hele dag een mondkapje te dragen en dan ook nog met klanten te moeten comminuceren.
<<

Kira

Bericht 20 Okt 2020 10:58

Re: Mondkapjes "plicht"

Volgens mij is het de bedoeling dat wanneer je niest, je je mondkapje even opzij doet en dan toch in je elleboog niest. Tenminste zo is het hij ons op het werk uitgelegd, anders loop je in je eigen snot te ademen. Lijkt me ook niet helemaal lekker.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 20 Okt 2020 11:01

Re: Mondkapjes "plicht"

Je hebt ook een anti fog spray
Wij gebruiken dat ook met duiken. Je hebt er ook speciaal voor gewone brillen.

En over het niezen
https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/ ... ondkapjes/

Dus met mondkapje op in je elleboog en dan een schone opzetten
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem294

Bericht 20 Okt 2020 11:48

Re: Mondkapjes "plicht"

Dat wist ik niet Raven! Maar ik zie mezelf ook niet een extra mondkapje meenemen de winkel in want waar laat je die hygienisch in je winkelwagen en ik sta zo weer buiten.

Maar even opzij en dan na het niezen weer op Kira? Dan zou je dus eigenlijk zoals in de link van Raven in je mondkapje moeten niezen en hem daarna vervangen. Al weet ik niet of dat zin heeft als je hem met name draagt om je collega's te beschermen. Lijkt mij niet dat je dan in je eigen snot ademt toch? Ik heb in elk geval geen snot als ik nies :D
Als je wel snot niest lijkt het mij dat je sowieso thuis zou moeten blijven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Okt 2020 11:58

Re: Mondkapjes "plicht"

Huh mondkapje opzij en dan in je elleboog, dat is toch super onlogisch. Het mondkapje moet er juist voor zorgen dat het minder verspreid wordt. Dan kun je toch net zo goed geen kapje dragen want met ademen komt het al veel minder ver.
2015 💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 20 Okt 2020 12:28

Re: Mondkapjes "plicht"

Hebben jullie nog fijne tips voor sites om wasbare stoffen mondkapjes te kopen? Ik merk dat ik met de 5 die ik nu heb wel vrij snel tekort kom.
<<

Anoniem294

Bericht 20 Okt 2020 12:42

Re: Mondkapjes "plicht"

MIjn man draagt al vanaf juni zo'n 10u per dag een mondkapje en heeft er echt een kapitaal aan uitgegeven. Inmiddels is hij erover uit dat dit de enige fijne zijn:

https://www.bol.com/nl/p/remask-comfort ... androidapp

Maar uiteindelijk is dat natuurlijk ook weer per persoon verschillend, ik vind ze ook fijn, maar ik heb alleen ervaring met deze en wegwerp.
<<

Kira

Bericht 20 Okt 2020 13:30

Re: Mondkapjes "plicht"

Minx schreef:Huh mondkapje opzij en dan in je elleboog, dat is toch super onlogisch. Het mondkapje moet er juist voor zorgen dat het minder verspreid wordt. Dan kun je toch net zo goed geen kapje dragen want met ademen komt het al veel minder ver.


Ja zo is het ons gezegd in ieder geval, groot (Amerikaans) medisch bedrijf werk ik, die echt overal regeltjes voor hebben die ook uitgewerkt overal beschreven staan en daar staat dit inderdaad op.
Als je niest, of er nu snot of niet mee komt blijven er druppels achter in je mondkapje die juist voor meer verspreiding kunnen zorgen als je door ademt. Dus kapje af, niezen in elleboog en kapje weer op. Het is super onlogisch hoor, maar ook dit zijn dingen die voor mij de minieme effectieviteit die een kapje heeft helemaal weghalen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 20 Okt 2020 15:18

Re: Mondkapjes "plicht"

Whatever schreef:Hebben jullie nog fijne tips voor sites om wasbare stoffen mondkapjes te kopen? Ik merk dat ik met de 5 die ik nu heb wel vrij snel tekort kom.


Bij mij zitten die van de Hema heel prettig.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11397

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Okt 2020 16:13

Re: Mondkapjes "plicht"

Whatever: ik heb nog wasbare mondkapjes liggen. Ik doneer er 1 euro van aan metakids per verkocht mondkapje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers