Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mondkapjes "plicht"

<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 04 Okt 2020 18:14

Re: Mondkapjes "plicht"

AMM schreef:Ik geloof in medische mondkapjes ja, wellicht ook nog chirurgische / wegwerp maar ik zie het effect echt niet. Hoe verklaar je dat in Spanje de besmettingen nog minstens zo hoog zijn terwijl ze daar overal volop mondkapjes gebruiken?


Omdat corona onder controle krijgen/houden een kwestie is van een heel pakket aan maatregelen, alleen het dragen van een mondkapje alleen lost corona niet op, maar draagt mogelijk wel bij aan het onder controle houden/krijgen ervan.
<<

Anoniem295

Bericht 15 Okt 2020 10:30

Re: Mondkapjes "plicht"

Ik heb in een opwelling van die siliconen dingen voor onder mondkapjes besteld maar ik hoop nu niet dat het een malafide site is geweest. Was zo’n advertentie via Facebook, 10 van die dingen voor €19,95 Verder zelf nog geen onderzoek gedaan, ik las in de reacties wel dat er een KVKnummer is maar die zou geregistreerd staan bij een andere woonplaats dan het bedrijf zelf aangeeft gevestigd te zijn ofzo. Nouja ik wacht wel af. Anders ben ik hooguit €19,95 kwijt.

Iemand trouwens ervaring met die dingen? Het lijkt me zoveel prettiger ademen. Zeker nu we op het werk met oudercontacten waarschijnlijk mondkapjes moeten dragen, vind ik het wel fijn als dat comfortabel kan.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 15 Okt 2020 10:36

Re: Mondkapjes "plicht"

Daar ben ik ook benieuwd naar Maple. Nu beslaat mijn bril constant of mijn bril zit niet goed waardoor ik ontzettend last van hoofdpijn krijg.
10.04.17
<<

Anoniem304

Bericht 15 Okt 2020 11:24

Re: Mondkapjes "plicht"

Ik heb helemaal geen problemen met de bril. Mondkapje zo hoog mogelijk richting de ogen en de bril eroverheen. Maar ik heb best een grote bril, dat scheelt misschien.

Maple het zal gewoon een dropshipper zijn. Dus je krijgt het wss wel, alleen had je 10x goedkoper via Alie kunnen bestellen.
<<

Anoniem295

Bericht 15 Okt 2020 11:41

Re: Mondkapjes "plicht"

Haha ja dat laatste was idd mijn tweede gedachte! Nouja ik heb het nu waarschijnlijk wel veel sneller dan via Ali :laughcry:

Mijn bril beslaat trouwens ook al-tijd met een mondkapje. Ik moet de truc met handzeep nog proberen maar ik heb ook de luxe dat ik ook heel goed zonder bril kan. Dus als ik een mondkapje op doe dan zet ik m’n bril gewoon even af.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 15 Okt 2020 11:50

Re: Mondkapjes "plicht"

Als ik mijn mondkapje zo hoog doe dat mijn bril er over heen zit, glijd m'n bril net te ver naar beneden waardoor ik dus hoofdpijn krijg.
Zonder bril kan ik niet.
10.04.17
<<

Anoniem325

Bericht 15 Okt 2020 12:02

Re: Mondkapjes "plicht"

Oh ja pff die bril in combinatie met mondkapjes! Ellende. Het mondkapje went inmiddels wel, soort van, maar ik heb geen idee hoe ik straks weer moet gaan werken zonder dat ik met beslagen brilglazen rondloop.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Okt 2020 12:12

Re: Mondkapjes "plicht"

Maple schreef:Haha ja dat laatste was idd mijn tweede gedachte! Nouja ik heb het nu waarschijnlijk wel veel sneller dan via Ali :laughcry:

Mijn bril beslaat trouwens ook al-tijd met een mondkapje. Ik moet de truc met handzeep nog proberen maar ik heb ook de luxe dat ik ook heel goed zonder bril kan. Dus als ik een mondkapje op doe dan zet ik m’n bril gewoon even af.

Waarschijnlijk niet. Dat is wat dropshippers doen. Die bestellen 'voor jou' bij Alie ?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Okt 2020 12:18

Re: Mondkapjes "plicht"

Als je zo’n kapje hebt die je kunt klemmen bovenin, werkt het dan niet beter tegen het beslaan van je bril?
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 15 Okt 2020 12:27

Re: Mondkapjes "plicht"

Urban Naked schreef:Als je zo’n kapje hebt die je kunt klemmen bovenin, werkt het dan niet beter tegen het beslaan van je bril?


Die zijn inderdaad veel fijner in gebeuk in combinatie met een bril.
<<

Anoniem325

Bericht 15 Okt 2020 12:28

Re: Mondkapjes "plicht"

Waar kan ik die halen/bestellen? Iemand een idee voor fijne?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Okt 2020 12:29

Re: Mondkapjes "plicht"

Dat ken je googelen :)

Zoek op ‘mondkapje neusbeugel’ en je vindt ze. Bijv hier https://www.stukkiestof.nl/collections/ ... m4QAvD_BwE
#teammaple🍁
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Okt 2020 12:41

Re: Mondkapjes "plicht"

Ik heb mondkapjes van ms mode daar zit ook z'n ijzer stukje bovenin.

De ene keer beslaat mijn brik niet en andere keer wel. Vind het maar niks z'n kapje
Afbeelding
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Okt 2020 12:45

Re: Mondkapjes "plicht"

Je kan de bovenkant van je mondkapje ook vastplakken met huidtape, dan beslaat je bril ook niet.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Okt 2020 12:50

Re: Mondkapjes "plicht"

Gisteren voor de eerste keer een mondkapje omgedaan tijdens de boodschappen. Achteraf gezien had ik wellicht beter zonder mondkapje gegaan, want mensen kwamen juist dichterbij in mijn buurt ipv de 1,5 m. Dan is het dus schijnveiligheid. Ik kijk als ik mensen voorbij ga in het gangpad altijd de andere kant op.
<<

Anoniem295

Bericht 15 Okt 2020 12:57

Re: Mondkapjes "plicht"

Savi schreef:
Maple schreef:Haha ja dat laatste was idd mijn tweede gedachte! Nouja ik heb het nu waarschijnlijk wel veel sneller dan via Ali :laughcry:

Mijn bril beslaat trouwens ook al-tijd met een mondkapje. Ik moet de truc met handzeep nog proberen maar ik heb ook de luxe dat ik ook heel goed zonder bril kan. Dus als ik een mondkapje op doe dan zet ik m’n bril gewoon even af.

Waarschijnlijk niet. Dat is wat dropshippers doen. Die bestellen 'voor jou' bij Alie ?

Ohw. Op de site stond 'voor 22:00 besteld, vandaag verzonden' maar ik de bevestigingsmail zie ik een levertijd van 10-16 dagen staan. Ben ik daar mooi even in gestonken.

@ Fred, dat hangt voor mijn gevoel niet per se samen met wel of niet een mondkapje dragen. Maar dan nog, over een tijdje ontkom je er sowieso niet meer aan, dan wordt het gewoon verplicht. Veel winkels in mijn woonplaats dringen er nu trouwens al heel erg op aan om een mondkapje te dragen.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 15 Okt 2020 20:36

Re: Mondkapjes "plicht"

Ik heb Bamboo mondkapjes van Lucovitaal gehaald. Na 3 dagen mist of ruzie met m’n bril die van m’n mondkapje afzakt is dit tot nu toe het enige mondkapje waar van m’n bril niet beslaat
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 16 Okt 2020 18:12

Re: Mondkapjes "plicht"

Ik heb ook een bril en gebruik mondkapjes met een neusbeugel en ik kruis het elastiekje één keer, voordat ik ze achter m’n oren doe. Heb nooit last van het beslaan van m’n bril.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 16 Okt 2020 18:44

Re: Mondkapjes "plicht"

Sapphire schreef:Ik heb ook een bril en gebruik mondkapjes met een neusbeugel en ik kruis het elastiekje één keer, voordat ik ze achter m’n oren doe. Heb nooit last van het beslaan van m’n bril.


Dat kruisen werkt helaas niet altijd; ik heb een stoffen van Adidas en dat maakt dan weinig verschil.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 16 Okt 2020 19:15

Re: Mondkapjes "plicht"

Bij mij helpt het schoonmaken met afwasmiddel erg goed. Wanneer ik dat smorgen doe heb ik de hele dag geen last van een beslagen bril.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem295

Bericht 16 Okt 2020 19:16

Re: Mondkapjes "plicht"

Alleen is afwasmiddel toch heel slecht voor je glazen? Of althans, het citroenzuur wat daar doorgaans in zit.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 16 Okt 2020 19:17

Re: Mondkapjes "plicht"

Maple schreef:Alleen is afwasmiddel toch heel slecht voor je glazen? Of althans, het citroenzuur wat daar doorgaans in zit.


Je moet dan idd wel de groene nemen, zonder citroen.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem321

Bericht 17 Okt 2020 09:35

Re: Mondkapjes "plicht"

Myloon schreef:
Maple schreef:Alleen is afwasmiddel toch heel slecht voor je glazen? Of althans, het citroenzuur wat daar doorgaans in zit.


Je moet dan idd wel de groene nemen, zonder citroen.


oh, bedankt voor de tip, die ga ik proberen. Op mijn werk moet ik de hele dienst een mondkapje op, mijn brillenglazen beslaan als een gek, heb nu de helft van de tijd mijn bril maar af, maar dat is niet de bedoeling.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 17 Okt 2020 12:19

Re: Mondkapjes "plicht"

Ik ga is zoeken voor een flesje anti aanslag. Ik word er ook helemqal gek van.. En zonder bril is ook geen succes..
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Okt 2020 12:51

Re: Mondkapjes "plicht"

Zeep, ook zonder citroen, kan de coating aantasten, ik zou daar dus mee oppassen.
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers