Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lunch op kinderverjaardag

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Sep 2020 19:58

Lunch op kinderverjaardag

Doordat ik de verjaardag in meerdere etappes vier, zijn er ook mensen bij de lunch.
Op zondag zijn hier geen bakkers open dus ik kan geen verse bolletjes halen en die beleggen. Dat zou dan alleen kunnen met van die zachte bolletjes die ik de dag er voor koop, maar goed weet nog niet wat ik daar van vind. Maar goed we vieren het in etappes dus het is ook niet zo dat ik heel veel tijd heb om van alles klaar te maken op de dag zelf. Op de avond er voor heb ik wel tijd.
Voor de kinderen dacht ik aan bolletje met knakworsten, toen dacht ik misschien voor de volwassen en een bolletje met een kroket?

Heeft iemand van jullie nog iets anders voor bij de lunch wat amper werk is of goed voor te bereiden is?
:heart: :heart: 2011
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Sep 2020 20:11

Re: Lunch op kinderverjaardag

Een broodje kroket is op zich best prima, al zit niet iedereen misschien 's middags al op vette hap te wachten. Maar ik zou er dan wel iets anders naast aanbieden, iets 'neutralers'. En sowieso is 1 broodje kroket wat weinig vind ik persoonlijk.
Ik zou denk ik voor lekkere sandwiches gaan. Kun je al wel 's morgens maken, het is lekker en ziet er leuk uit als je het op een mooie schaal legt. Beleg kan natuurlijk vanalles zijn.
Je zou ook broodjes kunnen afbakken natuurlijk, als je dat ziet zitten en een oven hebt. Of de avond ervoor soep maken, zodat je die alleen nog hoeft op te warmen, en dan lekker stokbrood met smeersels erbij. Of je maakt een quiche en die serveer je in puntjes, kan ook prima de dag ervoor. Of je maakt wraps, kan ook de dag ervoor of in de ochtend.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Sep 2020 20:13

Re: Lunch op kinderverjaardag

Afbak broodjes (of gewoon bolletjes) en dan gewoon wat pakjes beleg en zoet op tafel zetten?

Je kunt misschien ook brood/broodjes uit de vriezer kopen en die zondag ontdooien. Of wat worstenbroodjes etc klaarmaken.

Zou niet te moeilijk denken en je geeft ze vast ook al taart dus dan zou ik al blij zijn met een boterham met kaas.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Sep 2020 20:16

Re: Lunch op kinderverjaardag

Ja Miss_z een quiche is een leuk idee, dat kan ik prima maken! Soep kan ik ook nog overwegen of ik vraag mijn moeder die maakt hele lekkere groentesoep :-)

Een broodje kroket is ook weinig hoor dus er moet sowieso iets bij.

Lot, worstenbroodjes vind ik ook een heel goed idee!
Bedankt, dit helpt me al echt, ik zat weer veel te ingewikkeld te denken
:heart: :heart: 2011
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 30 Sep 2020 20:33

Re: Lunch op kinderverjaardag

Er zijn al goede opties gegeven! Daarnaast kun je ook gewoon de tafel leuk dekken en verschillende soorten (afbak)brood en beleg op tafel zetten. Je hoeft het niet beslist van te voren te smeren he ?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Sep 2020 21:05

Re: Lunch op kinderverjaardag

Wij hebben met J zn verjaardag hapjes gedaan. Het was die dag 35 graden dus echt bloedheet.

Ik zou dat voor zo’n dag met meerdere mensen ook doen. Wij hadden bv, 3 soorten wraps die mijn moeder ‘s avonds ook nog als borrelhapje kon gebruiken. Brood met goeie dips. Kleine saucijzenbroodjes.

Zeker als je daar ook gezonde dingen bij zet kun je er een prima maaltijd van maken.
2015 💙
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 30 Sep 2020 23:00

Re: Lunch op kinderverjaardag

grote pan soep idd, huzarensalade zelf opmaken met tomaatjes, komkommer e.d.? Stokbroodje met smeersels erbij?
Bolletjes van de dag ervoor kunnen toch prima?
Piccolini's afbakken? Evt een kant en klare quiche afbakken en in puntjes gesneden neerzetten?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Okt 2020 06:51

Re: Lunch op kinderverjaardag

Het is een kinderverjaardag dus bij ons zijn dat eigenlijk wel bijna standaard broodje knakworst. Voor de volwassenen aangevuld met gebakken uitjes, zuurkool, atjar ketimoen ed. En dan iets van soep of een grote bak salade voor er naast.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 01 Okt 2020 13:55

Re: Lunch op kinderverjaardag

Ik zou soep met broodjes maken. Makkelijk van te voren klaar te maken en als je gaat eten niet heel veel werk.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 01 Okt 2020 16:52

Re: Lunch op kinderverjaardag

Soep met broodjes vind ik ook een prima idee.

De verjaardag van A viel ook rond lunchtijd, omdat ze dan altijd wakker is. We vierden het wel in een horeca-gelegenheid. Daar begonnen we met taart en daarna borrelplanken. Daar zat brood met smeersels, kaas, worst, olijven, tortillachips en zoutjes op.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 01 Okt 2020 18:33

Re: Lunch op kinderverjaardag

Ik zou voor soep gaan en dan wat Turks brood of stokbrood met kaasjes en dips. Al is dat natuurlijk niet zo Corona-proof. En voor de kinderen knakworstjes, of porties (kant en klaar) poffertjes, fruitspies.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Okt 2020 19:50

Re: Lunch op kinderverjaardag

Mijn moeder wil wel soep voor mij maken :-) Ik vind dat zij lekker soep maakt dus goede deal voor mij.

Ik ga nog voor een quiche (nog even een een recept zoeken) en zag nog een lekker recept voor een wrap. De worstenbroodjes vond ik ook een top idee. Dus ik zie het weer zitten door jullie ideeën.
En ik heb besloten dat ik dezelfde dingen aanbied aan de mensen die er aan het einde van de dag zijn. Dat bespaart me zelf het meeste werk, dan maak ik van alles wat ik smiddags aanbied meer en kan het savonds ook wel.

We hebben natuurlijk ook taart en hapjes. Dus niemand zal met honger weggaan :smile: .
:heart: :heart: 2011
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 08 Okt 2020 11:44

Re: Lunch op kinderverjaardag

Wij hebben altijd eters op de verjaardagen ivm de afstand. Zowel lunch als avondeten.

Wij hebben meestal voor de lunch mini saucijzenbroodjes, worstenbroodjes en mini pizza's. Of broodjes met smeersalades.

Voor de avond 2 soorten soep, broodje knakworst en broodje gehaktbal.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Okt 2020 11:53

Re: Lunch op kinderverjaardag

Voor een lunch is het hier vaak broodje knak en soep + salade.

Gedurende de middag is er taart en genoeg hapjes en 's avonds een makkelijke basis pasta met extra's er naast (bijvoorbeeld pasta pesto met daarbij mozzarella, walnoten of pijnboompitten, gebakken champignons, rucola, tomaat en komkommer).

Daarnaast hou ik altijd het motto; ze komen niet om aan te sterken :angel:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 08 Okt 2020 14:31

Re: Lunch op kinderverjaardag

Daarnaast hou ik altijd het motto; ze komen niet om aan te sterken.

Ooh La La! Dit ga ik onthouden, zal mijn man ook leuk vinden. Ik overvoed de mensheid altijd als ze op bezoek komen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers