Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Muizen

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Sep 2020 20:39

Muizen

Wij hebben af en toe last van muizen. Vaak rond deze periode (als de verwarming weer aan gaat) zien we er af en toe eentje door de kamer schieten. In de woonkamer en vooral richting de keuken. Erg onhygiënisch natuurlijk. We proberen zoveel mogelijk etenswaren te bewaren in dichte containers maar erg foolproof is dat niet en het kan ook lang niet altijd. De laatste dagen zien en horen we er eentje steeds vaker dus we moeten er eigenlijk iets aan doen. Wat is jullie ervaring? Een val of gif vind ik eigenlijk heel erg zielig. Maar dan zo’n ding levend vangen? Word ik ook niet heel vrolijk van ? iemand tips of ervaringen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 29 Sep 2020 20:49

Re: Muizen

Een paar nachtjes een kat laten logeren? Wij hadden er in een vorig huis ook last van, van alles geprobeerd, niet hielp structureel en toen hebben we een kat geadopteerd (dat was al heel lang een wens) en dat hielp ook tegen de muizen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Sep 2020 20:51

Re: Muizen

Wij hadden vorig jaar een keer een muis. Wij hadden dus wel een muisvriendelijke val waarin ie bleef leven. Mijn man is de muis toen op de hei 10 minuten verder gaan uitzetten haha.
Hij deed er altijd crackertjes met pindakaas in, dat schijnen ze lekker te vinden.
<<

Anoniem294

Bericht 29 Sep 2020 20:55

Re: Muizen

Niet al te simpel maar in elk geval niet dodelijk, bij ons kwamen ze standaard tevoorschijn wanneer de rust in huis was gekomen, dus toen de kinderen lekker lagen te slapen.
Wij hebben pinda's onder de salontafel gelegd en bleven zelf vooral heel stil zitten en reageerden verder niet op ze. Na een paar avonden kon ik er een plastic bakje overheen leggen en dan een doekje ernaast om het bakje daar op te schuiven en ze bak dan met doek ertegenaan omdraaien zodat ze "vast zaten" en zo kon ik ze weer buiten zetten.
Heeft wel alleen zin als je weet waar ze vandaan komen en die kieren gedicht hebt, anders zijn ze er zo weer.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 29 Sep 2020 20:59

Re: Muizen

Ik had het kunnen schrijven, bij mij heeft vannacht weer een muis/muizen gespookt.. (Ik woon in een studio, dus woonkamer/keuken/slaapkamer ineen)
Volgens mij doe je al veel goed door te zorgen dat ze niks te eten kunnen vinden, misschien kan je nog proberen uit te vinden hoe ze binnen komen en dat blokkeren? En inderdaad, er bestaan “levende” vallen, zodat je ze ver van huis weer los kan laten. Maar dat moet wel kunnen en moet je willen.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 29 Sep 2020 21:13

Re: Muizen

Wij hadden van die zakjes gekocht met roze korrels. Die leg je neer en daar zouden ze dan van eten. Ze lieten het mooi links liggen.. toen de zakjes opengeknipt en gestrooid op de wandelroute. Na een paar dagen geen muis meer gezien.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 29 Sep 2020 21:30

Re: Muizen

Wij hebben een paar jaar een kat gehad en sindsdien NOOIT meer muizen, dat is de oplossing hahaha. Enig idee waar ze vandaan komen? Wij hadden een open stuk in de keuken dichtgemaakt.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Kira

Bericht 30 Sep 2020 06:06

Re: Muizen

Een kat nemen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 30 Sep 2020 06:09

Re: Muizen

Liever geen korrels hoor, begrijp dat je er vanaf wil (!!!!!) maar dat is een hele langzame pijnlijke dood. En misschien gaan ze dan ergens dood in huis waar je niet bij kan en dat is ook een vies idee. Liever dan met een val, dan zijn ze in 1 keer dood.

Maar wat rot, ik zou er ook niet blij van worden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Sep 2020 06:19

Re: Muizen

Ja die korrels vind ik ook zielig! Helaas weten we ws wel waar ze vandaan komen of hij vandaan komt en is dat op een plek die we niet kunnen bereiken.

Leuk om te lezen dat een aantal van jullie dus wel levend vangen! Ik dacht dat ik een beetje een gekkie zou zijn daarin. Ook echt stoer Coco! Ik ben niet bang voor ze maar zou jullie actie toch ook weer niet helemaal aandurven haha

Bedankt voor alle tips!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 30 Sep 2020 07:43

Re: Muizen

Wij hebben vorig jaar een stuk of 6 muizen gehad, echt heel vies. Uiteindelijk hebben we muizenvallen gekocht bij Hornbach (Windhager Snap heten ze) en die zijn echt goud waard! De muis kan het aas niet eten zonder dat ie af gaat, ze zijn in 1 keer dood en je hoeft de muis niet aan te raken om 'm weg te gooien. Pindakaas erin doen werkt het beste, we hadden 1 keer binnen een paar uur al een muis gevangen. Nu hebben we de vallen nog preventief staan, maar nog niks gevangen.
Levend vangen is trouwens zieliger dan gelijk dood in een val. Als je een levende muis vangt en niet terug wil krijgen, moet je 'm uitzetten op minstens 1,5 km van je huis. Dat is het territorium van een andere muis en dat overleeft de muis ook niet.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Sep 2020 08:40

Re: Muizen

Zit wat in Jente. Hoewel ik m dan zelf niet hoef te doden en dat vind ik vooral moeilijk ? dit is dan de natuurlijk, maar ja...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 30 Sep 2020 08:53

Re: Muizen

Wij hadden in het vorige huis een nest op zolder. Hebben er 15 gevangen. Die rode korrels moet je inderdaad niet doen. Het is troep, en het komt overal te liggen. Met kinderen niet fijn.
Wij hebben vallen geplaatst. Bij ons kwam het weg bij een buurman met duiven. We hadden er dus helaas regelmatig last van. Maar zo'n groot nest hebben we nog nooit gehad.
We gebruikten van die plastic vallen waar je een likje pindakaas aan kunt doen. Heel effectief. (Welkoop gekocht destijds)
Zoiets:
https://www.tuinierdier.nl/webshop/plagen--planten-luxan/luxan-ongedierte-en-schimmels-bestrijden/luxan-tegen-muizen-en-ratten/detail/1174/muizenval-luxan-2-stuks.html
2016
<<

Anoniem294

Bericht 30 Sep 2020 10:44

Re: Muizen

Jente schreef:Levend vangen is trouwens zieliger dan gelijk dood in een val. Als je een levende muis vangt en niet terug wil krijgen, moet je 'm uitzetten op minstens 1,5 km van je huis. Dat is het territorium van een andere muis en dat overleeft de muis ook niet.


Of eerst de kieren waardoor ze binnen komen dus dichten. Ik heb ze er gewoon bij de voordeur uitgezet, maar wist dat ze via de meterkast naar binnen kwamen. En dus kwamen ze niet weer binnen.

Zora, dat moet je natuurlijk ook maar durven. Heb er ook al eens 1 met een theekop gevangen en mijn hand er bovenop gehouden. Mijn stond nog net niet te gillen op de bank ?Ik ben niet bang voor ze en vond het wel gezellig als ze pinda's kwamen halen ? het is dat ze zich zo snel vermenigvuldigen en niet bepaald hygiënisch zijn en in een kooitje niet tot hun recht komen. Anders had ik het wel gezellig gevonden om ze te houden. Zo grappig dat we de klok er ook op gelijk konden zetten wanneer ze kwamen.

Zijn het veldmuisjes?
<<

Anoniem294

Bericht 30 Sep 2020 10:50

Re: Muizen

Ik heb van de week de keuken eruit gehaald (muizen hebben we in dit huis niet gehad, was in ons vorige huis) en daar lagen 2, al vrij oude, muizennesten onder. Ik heb dus ook gelijk alle gaten en gleufjes gedicht. Waren best wat plekken waar ze naar binnen konden maar heb er nog nooit 1 gehoord of gezien hier, wonen er in december 3 jaar. Had ik eigenlijk wel verwacht ivm de konijnen en het voer, want zie ze hier geregeld buiten bij de parkeerplaats/bosjes lopen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Sep 2020 12:06

Re: Muizen

Ik denk idd veld muisjes. Heel klein en schattig ? ik geloof dat vriend per se dodelijke vallen wil dus ik ga maar ff overleggen.... dank voor de ervaringen en tips!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 30 Sep 2020 18:42

Re: Muizen

Wij hebben ook muizen gehad, die deelden we met de buren. Als zij ze hadden gehoord was het bij ons stil en andersom. Ik had van die dodelijke vallen gezet maar dat hielp niet, ze aten wel het brood met pindakaas eruit ? hoe ze dat deden is me nog steeds een raadsel.

Kijk wel uit waar je ze neerzet want ik heb mijne een keer verplaatst zonder te zeggen en toen ging mijn vriend erin staan :smile:
Laatst gewijzigd door Emma op 30 Sep 2020 19:52, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Sep 2020 18:45

Re: Muizen

Haha oeps Emma
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 30 Sep 2020 19:23

Re: Muizen

Wij hebben in ons vorig huis veel last gehad van muizen. Oud huis, overal kieren, niet gezellig meer. Wel hilarische taferelen, want vriend bleek er nog banger voor dan ik haha. Wij hebben pogingen gedaan levend te vangen, maar dat hielp onvoldoende. Daarna zoveel mogelijk kieren gedicht en toch vallen waarbij ze in 1 keer dood waren. Niet leuk, maar muizen onder mijn bed en in de koekenpan vond ik nog erger.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem304

Bericht 30 Sep 2020 19:59

Re: Muizen

Een paar jaar geleden hadden we echt een muizenplaag. De tuin was 1 grote gatenkaas, was echt niet leuk meer. Toen hadden we ook veel in de loods en bijkeuken. Ze kwamen in de bijkeuken door een mini kier achter de droger, na dichtpurren hebben we nooit weer 1 binnen gehad.
Wij hadden wel dodelijke klemmen toen we die kier nog niet ontdekt hadden, want dood gaan ze toch hier. Door katten of roofvogels.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Sep 2020 20:24

Re: Muizen

Ik gebruik vallen. Dat heeft 2 muizen de kop gekost in huis en in de paardenstal stond de teller op een gegeven moment rond de 10.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Okt 2020 08:48

Re: Muizen

Nou, de muizen lijken al zelf zelfmoord te plegen ofzo. Gister en vandaag al 3 dode gevonden in de pannenlades. Echt zo vies ? vandaag gaan we de hele dag maar besteden aan het huis en dus vooral de keuken echt heel grondig reinigen en alles in de vaatwasser etc etc.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 04 Okt 2020 08:53

Re: Muizen

He balen, je had vast leukere dingen op je zondag willen doen. Kan het zijn dat buren ook last van die muizen hadden en misschien wel met gif zijn zijn werken? Dat zou verklaren waarom ze opeens dood in jouw keukenlades liggen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 04 Okt 2020 09:02

Re: Muizen

O gatsie (mijn autocorrect maakt daar hatsjie van ?), Zora, wat ontzettend rot! Wij hebben ook een tijdje muizen gehad en ik vond het zo ellendig! We zagen ze ook weleens over het aanrecht lopen, echt ranzig! Wij hebben uiteindelijk alle kieren dicht gemaakt waar ze door naar binnen konden komen en hebben gif neergezet, maar daar aten ze niet van. Uiteindelijk hebben we er 1 levend kunnen vangen en die buiten ergens weer vrij gelaten en een tijd later hebben we 1 muis dood op de overloop gevonden. Dat is nu een jaar of twee geleden. Sindsdien nooit meer een muis gezien of muizenkeutels gevonden.

We zagen gisteravond wel ineens een vleermuis aan het plafond in de kelder hangen, bizar! En die laat dus ook muizenkeutels achter op de keldertrap, zucht ?‍♀️
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Okt 2020 10:38

Re: Muizen

Oehh een vleermuis?? Dat lijkt me ook ellende zeg!

Ik zal idd eens aan de buren vragen of zij last van muizen hebben. Ik vermoed eigenlijk van niet, zij hebben een kat ? waarom er 2 dood waren is iig te verklaren. Ze zaten in een smalle karaf waar ze denk ik niet meer uit konden komen. Zielig wel :(

Ga idd ook eens op zoek naar kieren maar ik denk dat dat eigenlijk geen doen is in ons oude huis. Ze kunnen door zúlke kleine kiertjes komen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers