Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag aan de dames die HG gehad hebben

<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 28 Sep 2020 08:57

Vraag aan de dames die HG gehad hebben

Mijn vriendin is zwanger en heeft HG, ze is al 2x opgenomen geweest in het ziekenhuis en heeft een sonde gehad. Helaas is deze er nu weer uit omdat haar slokdarm beschadigd is. Ik ga volgende week (onder voorbehoud van hoe zij zich voelt) even bij haar langs. Nou wil ik graag iets voor haar meenemen, maar ik heb geen idee wat ik kan kopen.

Het enige wat ik kan bedenken is een leuk tijdschrift, maar ik denk dat iedereen dat meeneemt. Bloemen vindt ze stinken nu, net als cremes en parfum.

Heeft er iemand een suggestie?
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 28 Sep 2020 09:14

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

Als ze het niet al heeft, tegoed voor een abbo op Netflix, Videoland, Disney+, Spotify, Koboplus?
Ik lag toen veel in bed en vond het heel fijn om korte poosjes wat te kijken, luisteren of lezen.
10.04.17
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Sep 2020 09:32

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

Wat Saga zegt inderdaad. Iets om te lezen, een tijdschrift of zo of een stapel oude dvd's mee nemen als ze nog een dvd speler heeft en jij die nog hebt liggen bijvoorbeeld.

Ik kreeg toen ook wel wat doucheschuim ed, echt super lief maar ik kon niet op mijn benen staan en douchen was echt veel te veel inspanning, laat staan lekker met douchschuim in de weer, dus zoiets was voor mij toen niet zo handig.

Ik kreeg van een vriendin toen ook een grote kaart opgestuurd met zonnebloemen er op, met iets van een tekst er op dat ze me op die manier toch een bloemetje kon sturen. Die heeft heel lang op mijn nachtkastje gestaan en vond ik al zo'n lief gebaar eigenlijk, meer was ook niet nodig, gewoon dat je weet dat mensen met je meeleven is al fijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 28 Sep 2020 09:39

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

Saga, ik vind je idee heel leuk, maar ze heeft al Netflix en Videoland, en boeken lezen vindt ze niet leuk.

Minoessepoes, Dvd's, al dan niet met dvd speler vind ik wel een goed idee. Ik heb heel veel dvd's van Friends en Sex and the City en volgens mij staat er nog een dvd's speler op zolder. Ik zal eens kijken. Dat van die kaart met bloemen is ook een goed idee.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Sep 2020 09:44

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

Patsy schreef:Saga, ik vind je idee heel leuk, maar ze heeft al Netflix en Videoland, en boeken lezen vindt ze niet leuk.
.


Misschien kan je iets van een kijkwijzer maken Van Netflix en Videoland series. Ik weet vaak niet waar ik uit moet kiezen omdat er zoveel op staat en ik heb dan ook geen idee waar het over gaat. Ik probeer het dan te lezen bij de trailers maar misschien is een ‘boekje’ handiger. Kan je sneller doorheen scrollen dan op een scherm
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Sep 2020 09:45

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

En een tegoed voor een abonnement op storytell? Voor luisterboeken? Ik heb geen HG gehad, maar in het begin van mijn zwangerschap werd ik soms gewoon ook misselijk van bewegende beelden, een luisterboek is dan misschien een fijn alternatief.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Sep 2020 09:57

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

Dat had ik ook heel erg Pompoen. Ik weet nog goed dat mijn man en ik Suits keken en dat Mike en Harvey samen over straat liepen en hun schouders apart van elkaar bewogen en ik daardoor dus ging overgeven :palm: Gelukkig had ik het alleen zo erg als ik ook echt moe was, overdag lukte het me vaak wel om tv te kijken, in de avond meestal niet.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 28 Sep 2020 10:07

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

Iets van luisterboeken is idd wel fijn.
Ik was soms zo beroerd dat ik m'n ogen gewoon niet open kon houden, maar wel graag wat afleiding wilde. Een luisterboek is dan ideaal.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Sep 2020 10:10

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

Het geeft trouwens toch niet dat iedereen een tijdschrift meeneemt? Juist een stapel tijdschriften is lekker om te hebben. Ik zou dan juist niet kiezen voor Mama, Ouders van Nu, et cetera, aangezien daar de kans wel groot van is dat anderen het al hebben meegenomen. Meer iets als de LINDA of zo, of wat ze normaal buiten de zwangerschap om leuk vindt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 28 Sep 2020 10:38

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

Dat geeft ook idd niet, maar de kans dat ik dan aankom met een tijdschrift wat ze al heeft is erg groot.

Ik ga op zoek naar een luisterboek. Bedankt voor de tips!
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 28 Sep 2020 12:29

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

Inderdaad badschuim is niet heel erg geslaagd haha.

Ik was inderdaad ook blij met tijdschriften, maar ook dat mensen je kwamen helpen met huishoudelijke taken. Misschien kan je dat nog voorstellen?
Of een 'bladcadeau' dat ze zelf kan kijken wat ze graag wilt hebben?
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 28 Sep 2020 13:00

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

Ik weet niet in hoeverre ze dit nu kan (want ik heb het zelf gelukkig niet gehad), maar misschien iets om te doen zoals een puzzelboekje, legpuzzel, kleurboek of zo?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Sep 2020 19:11

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

minoessepoes schreef:Dat had ik ook heel erg Pompoen. Ik weet nog goed dat mijn man en ik Suits keken en dat Mike en Harvey samen over straat liepen en hun schouders apart van elkaar bewogen en ik daardoor dus ging overgeven :palm: Gelukkig had ik het alleen zo erg als ik ook echt moe was, overdag lukte het me vaak wel om tv te kijken, in de avond meestal niet.



Ik moest spugen van Koeka dekentjes. En als ik zo'n wafelmotief op tv zag al helemaal. En de intro van Casper en Emma.

Ik heb ook een vriendin in dezelfde situatie en heb nog geen goed cadeau bedacht. Alleen oppas en hulp bij koken/boodschappen aanbieden.
R. 2013
D. 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Sep 2020 09:38

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

Ik had geen HG maar in het eerste trimester werd ik kotsmisselijk van het stippeltjespatroon op een jurkje van mijn oudste. Mijn jongste dochter draagt deze nu af en toe maar dat gevoel kan ik dan nog zo terughalen. Bizar hoe dat werkt zeg!

Lief dat je iets wilt geven. Wat te luisteren lijkt me een heel fijn cadeau in die situatie.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 30 Sep 2020 11:13

Re: Vraag aan de dames die HG gehad hebben

Bedankt voor de tips! Ik ga op zoek naar een luisterboek en ik neem één van mijn Jan van Haasteren puzzels mee.

Ik zal in neutrale kleren naar haar toe gaan, zonder drukke printjes?
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers