Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ochtend ritme met een baby erbij.

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 28 Sep 2020 09:37

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Samen je ochtendroutine doen vooral.
Hier ging de wekker wel wat eerder. Dan ging ik eerst mezelf wassen/douchen en aankleden en daarna de jongste voeden. Man broodjes smeren en de oudste uit bed halen en aankleden. Daarna ontbijten, tassen inpakken, tanden poetsen en gaan.

Vooral toen ik weer aan het werk ging moest ik gewoon voeden voor ik wegging, ook als ik daarvoor de baby wakker moest maken. Is niet anders dan. En voor de schoolrun en zo ook. Dan moest ze toch mee, haha, dus dan wel daarvoor voeden en in de draagzak mee naar de PSZ.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Sep 2020 09:51

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Ohja en die voedingen en verschonen tussendoor is ook echt zo’n kraamzorglesje he! Althans, wij deden dat bij M ook altijd nog braaf omdat we dat zo geleerd hadden haha maar het kán natuurlijk anders. Bijv 1 kant voeden, iets met Ollie doen en baby in de drager/box/wagen, en later pas andere kant. Of meteen beide kanten maar niet tussendoor verschonen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem326

Bericht 28 Sep 2020 09:57

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Moeilijk om terug te halen. Volgens mij kwam mijn jongste tussen 5.00 en 7.00 uur voor een voeding. Ik ging in de ochtend wel onder de douche, voordat de tweeling wakker was. Als F al wakker en gevoed was dan zette ik haar in een wipstoel in de badkamer. Dat voeden deed ik tussendoor. Om 7.30 haalde ik de tweeling uit bed en F zette ik erbij in de wipstoel. Beneden in de box of als ze onrustig was in de draagzak. Ik weet nog hoe verrast ik in het begin was dat ik de tweeling elke keer weer op tijd aangekleed, gevoed en klaar voor de dag om 8.30 op het kdv had. In het begin zag ik daar tegenop/ vond ik het een vrij onmogelijke of op zijn minst uitdagende opgave. Maar toen het eenmaal moest, had ik zo mijn draai gevonden.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 28 Sep 2020 10:09

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

In het begin ging J nog naar de opvang, dat was iets relaxter omdat ze er dan niet op een vaste tijd hoeft te zijn.

In het begin zette ik de wekker een halfuur vroeger. Dan voedde ik de jongste in bed. Soms kon ik haar weer terugleggen, meestal niet. Dan lag ze vaak gewoon de chillen op een kleedje, of waar ik haar maar neerlegde. Als ze mopperde de doek in. Dan was het vooral oudste motiveren en een beetje de vaart erin houden. Als de jongste nog honger had was ze als het eerst aan de beurt als de oudste weggebracht was.

Het lastigste vond ik dat de jongste niet mee kon op de fiets. J vertikte de buggy vaak, dus dan was ik 20 minuten lang een kind aan het motiveren dat stukje van 500 meter te lopen. Dat is nu stukken makkelijker. A wordt vaak wakker van de wekker, dus die zet ik in de kinderstoel met brood. Eet nogal langzaam, dus is daar best lang zoet mee. Heb ik alle tijd om me op de oudste te focussen en 10 minuten voor tijd flep ik ze op de fiets en zijn we onderweg.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Sep 2020 11:49

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Gek eigenlijk, hoe snel je dat weer vergeet. Ik voedde in elk geval op verzoek en als we ergens heen moesten, was dat vaak ook op mijn verzoek. We hebben wel een tijdje de kinderen verdeeld. Mijn man naar school met de oudste en ik naar de peuterspeelzaal met de middelste en baby. Hij kon dan door naar zijn werk. Wij hadden na een paar weken al zomervakantie en daarna waren we zo gewend dat het al een stuk soepeler ging.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Sep 2020 12:14

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Op de dagen dat ik alleen was in de ochtend gaf ik de meisjes om 7 uur een fles (ze lagen dan in een tweelingsvoedingskussen en er lag een opgeronde hydrofiel onder hun fles, dus ik voedde handsfree, ik snap dat dat met bv wat lastiger wordt), en terwijl zij dronken kleedde ik D. aan. Oh, en hij kreeg daarvoor al een broodje van me, als ik beneden kwam om de flesjes te maken, maakte ik direct een broodje voor D.

Als iedereen gegeten/gedronken had, kleedde ik de dames aan en dan moest ik iedereen in de auto hijsen, naar de opvang rijden, iedereen weer uit de auto, D. afzetten en iedereen weer in de auto, en thuis weer eruit. Was nogal een gedoe, maarja.

Op de ochtenden dat mijn man thuis was, deed hij het hele aankleed- en voederritueel, en nam ik de kindjes mee naar de opvang (de meisjes gingen toen nog naar dezelfde locatie als zoon). Later, toen zij van opvang waren gewisseld, nam ik alleen zoon mee en bracht mijn man de meiden weg (zij zitten nu op een locatie tegenover ons huis). Daarna kwam Corona en toen hoefde niemand meer te worden weggebracht :D

Douchen deed ik of 's avonds, of (zonder m'n haren te wassen) als de meiden aan het drinken waren 's ochtends. Maar dan legde ik het kussen in een ledikant, zodat ze niet uit het bed kukelden.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2020 12:21

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Pfoe je laat het klinken als een geoliede machine Elliot. Driedubbel respect voor hoe jullie dat deden!
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Sep 2020 12:52

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Je hebt weinig keuze met twee van die kleintjes, het is alsof je een klein bedrijfje runt :D

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Sep 2020 12:58

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Ik weet het oprecht niet meer. En dat vind ik eigenlijk heel jammer!
Volgens mij bracht mijn man de oudste naar het kdv (2 dagen per week) en maakte ontbijt voor haar, en deed ik de baby’s. Maar die tijd is zo’n blur in mijn hoofd, ik kan het slecht terughalen. Het kan ook goed dat de baby’s net weer even sliepen als de oudste opstond en ging ontbijten. En ik dan dus even kon douchen. Of dat dat per dag compleet verschilde. No clue!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem318

Bericht 28 Sep 2020 13:40

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Weet dat het ook een kwestie is van ‘moeten’, maar wil toch even respect uiten naar tweelingmoeders (+ derde kindje) Elliot, Teun en zeker ook HGL (die het ook nog eens altijd in haar eentje moet rooien).

Hier neemt man vooral de zorg voor peuter op zich en ik de baby. En inderdaad ‘s ochtends voeden op mijn verzoek / vaste tijd en tijdens douchen (ook ‘s ochtends dus) baby in de wipper.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Sep 2020 14:07

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Dat zoveel moeders het niet (precies) meer weten is wel een goed teken Marin!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2020 14:21

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Ja haha!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Sep 2020 14:31

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Van ellende geblokt :p
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 28 Sep 2020 14:32

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

En helemaal overleefd!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 28 Sep 2020 15:16

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Het loopt wel los is mijn ervaring. Ik zorg er altijd voor dat L. Haar broodje kan eten terwijl ik V. De fles geven. Dan kan ik tussendoor nog wel wat mondeling aansporen
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Sep 2020 18:07

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Ik heb ook echt geen idee meer. Kan me geen stress herinneringen. Kinderen hebben iig nooit 's ochtends gedoucht. En D kreeg gewoon bv dus hoefde me niet aan tijden te houden.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem316

Bericht 28 Sep 2020 18:43

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Elliot schreef:Op de dagen dat ik alleen was in de ochtend gaf ik de meisjes om 7 uur een fles (ze lagen dan in een tweelingsvoedingskussen en er lag een opgeronde hydrofiel onder hun fles, dus ik voedde handsfree, ik snap dat dat met bv wat lastiger wordt), en terwijl zij dronken kleedde ik D. aan. Oh, en hij kreeg daarvoor al een broodje van me, als ik beneden kwam om de flesjes te maken, maakte ik direct een broodje voor D.

Als iedereen gegeten/gedronken had, kleedde ik de dames aan en dan moest ik iedereen in de auto hijsen, naar de opvang rijden, iedereen weer uit de auto, D. afzetten en iedereen weer in de auto, en thuis weer eruit. Was nogal een gedoe, maarja.

Op de ochtenden dat mijn man thuis was, deed hij het hele aankleed- en voederritueel, en nam ik de kindjes mee naar de opvang (de meisjes gingen toen nog naar dezelfde locatie als zoon). Later, toen zij van opvang waren gewisseld, nam ik alleen zoon mee en bracht mijn man de meiden weg (zij zitten nu op een locatie tegenover ons huis). Daarna kwam Corona en toen hoefde niemand meer te worden weggebracht :D

Douchen deed ik of 's avonds, of (zonder m'n haren te wassen) als de meiden aan het drinken waren 's ochtends. Maar dan legde ik het kussen in een ledikant, zodat ze niet uit het bed kukelden.


*Slaat deze post op* ?
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 28 Sep 2020 20:51

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Hier is de baby geboren tijdens de Corona scholen dicht periode. Toen ze weer om de dag naar school gingen, moest mijn man weer werken. De borstvoeding was toen helaas al gestopt en met flesvoeding zat er heel snel een ritme in. Ik was nog vrij en het liep allemaal wel makkelijk. Sinds de zomer vakantie is afgelopen ben ik weer aan het werk, ik doe de ochtenden altijd alleen, mijn man is al vertrokken naar zijn werk.
6,45 opstaan, zelf aankleden tandenpoetsen etc
7,00 de oudste twee aankleden
7.15 baby aankleden
7.25 beneden
Brood smeren voor de oudste 2, fles maken voor de baby. Zij eten hun brood en ik geef baby de fles. 8.00 zeker klaar, 8.10 de deur uit. Kdv zit in hetzelfde pand als de basisschool


Douchen doe ik s avonds, lunch pakketjes en fruit voor school doe ik ook s avonds al maken.
Loopt gesmeerd hier. Ik zag er zo tegenop tijdens de zwangerschap maar is echt goed te doen. Nu is mijn oudste wel bijna 8, dus die heeft geen hulp nodig en kan ook vast beginnen met baby de fles geven als ze erg veel honger heeft en ongeduldig is.

Zelf ontbijt ik niet, dat scheelt ook veel tijd
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 28 Sep 2020 20:55

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Ik ben niet anders gewend dan het alleen te moeten regelen 's morgens, en ze zijn op een uitzondering na altijd op tijd overal geweest.
Volgens mij kreeg de jongste om 7 uur de fles, als die op was de oudste (helpen met) aankleden, haren kammen tanden poetsen en gaan.
Ik zou wel zoals Minoes iig de ochtend voeding op jou verzoek doen, áls ze dat pikt. N. dronk gewoon niet als ze nog geen honger had.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 29 Sep 2020 10:40

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Trouwens, bij ons op de peuterspeelzaal doen ze direct na het ochtendliedje water en fruit. De leidsters weten daar donders goed dat een peuter 's ochtends laten ontbijten soms best een strijd kan zijn. :smile: Ik probeer haar dus wel altijd te laten ontbijten, maar als ze écht niet wil, dan laat ik het gewoon gaan. Scheelt een hoop strijd en binnen een halfuur krijgt ze toch wat te eten. Vind ik slim geregeld daar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2020 10:47

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Dat is slim Nan! Hier doen ze dat rond elf uur pas. Wel weer dicht op de lunch vind ik altijd. Maar O ontbijt en luncht sowieso altijd wel goed.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Sep 2020 12:10

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Bij ons hebben ze ook fruit om 9 uur Nan!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Sep 2020 12:15

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Nan schreef:Trouwens, bij ons op de peuterspeelzaal doen ze direct na het ochtendliedje water en fruit. De leidsters weten daar donders goed dat een peuter 's ochtends laten ontbijten soms best een strijd kan zijn. :smile: Ik probeer haar dus wel altijd te laten ontbijten, maar als ze écht niet wil, dan laat ik het gewoon gaan. Scheelt een hoop strijd en binnen een halfuur krijgt ze toch wat te eten. Vind ik slim geregeld daar.

Ja, dat doen ze hier ook!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 29 Sep 2020 12:53

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Hier ook fruit en water om 9 uur op de psz. Ideaal, want zoon is altijd zo enthousiast dat hij er heen mag dat hij amper zijn ontbijt eet :bounce:
10.04.17
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Sep 2020 13:49

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Marin schreef:Dat is slim Nan! Hier doen ze dat rond elf uur pas. Wel weer dicht op de lunch vind ik altijd. Maar O ontbijt en luncht sowieso altijd wel goed.


Ik geef M de laatste tijd ook weleens z’n ontbijt mee naar de crèche. Vind ik niet heel pedagogisch verantwoord van mezelf maar als ie het vertikt om te eten dan maar liever zo. Dan gaat ie als hij aankomt meteen even op schoot bij een juf en eet ie het in een minuut op ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers