Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Sep 2020 16:49

Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Volgens mij heb ik vorig jaar ook al eens een topic over dit onderwerp geopend, of iets soortgelijks, maar kan het niet meer vinden. Maar ik wil binnenkort echt even wat rondleidingen bij basisscholen gaan doen en ik vraag me af wat voor jullie de belangrijkste criteria zijn.

Ik wil het liefst een openbare basisschool, maar die staan nou net wat verder van ons huis dan ik het liefst zou willen. Ook weer niet overdreven ver, het is alsnog maar 6/7 minuten fietsen volgens mij, maar ik vraag me af of dat niet net te ver is om leuke speelmaatjes op te doen voor na schooltijd. In onze straat wonen geen kinderen van haar leeftijd, dus mijn hoop is wel een beetje op de basisschool gevestigd. Nu zit hier om de hoek een christelijke basisschool, maar dat vind ik nou net wat minder juist. Dus ik vind het wel een dilemma of ik voor een school iets verder weg ga, die waarschijnlijk beter bij ons past, of voor een school dichterbij waar dan weer meer kans is op vriendjes in de buurt. Ergens ertussenin zit ook nog een katholieke basisschool, daar gaat ze nu ook één ochtend in de week naar de peuterspeelzaal. Dat zou eventueel ook nog een optie kunnen zijn.

Ben benieuwd naar jullie afwegingen, misschien kom ik dan tot bepaalde inzichten.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 27 Sep 2020 17:00

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Wij wonen een beetje tussen 2 scholen in, iets meer naar de 1 als naar de ander.
Ik ben op m'n gevoel af gegaan. De school waar E straks heen gaat is op 5min fietsen. Het merendeel uit de wijk zit op de andere school maar ook wel wat op de school van E.
Wat voor mij niet doorslaggevend was maar wel meespeelde is dat ze op dezelfde opvang locatie kan blijven. Dan verandert er niet te veel ineens.
30-04-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Sep 2020 17:00

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Christelijk of openbaar was voor mij geen criterium. Ik heb gekeken naar de grootte van de school. En hoe ze met kinderen omgaan die niet volgens het boekje leren. Daarbij vind ik afstand wel heel erg belangrijk. J stond ingeschreven op een school op 6/7 minuten fietsen maar dan zit je vanaf mijn huis in een hele andere wijk. En ik vind het echt fijn dat hij zijn klasgenootjes ook in de wijk tegen komt. Daarbij is het met naar school brengen en halen ook een stuk prettiger. Wij lopen nu naar school en voor half 9 zit ik in de auto naar mijn werk.

Christelijk of openbaar zou echt het laatste zijn waar ik als niet gelovige naar zou kijken. Helemaal niets mis met wat meekrijgen van het geloof. Onze Nederlandse samenleving is hier wel op gebouwd.
2015 💙
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 27 Sep 2020 17:01

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Openbaar of Christelijk was voor ons geen grote afweging. De meeste scholen zijn daar niet heel actief in. De Katholieke school waar wij gekeken hebben had ongeveer 1/3e Katholiek (die kinderen doen communie), dus dat valt erg mee. Van degenen van wie ik weet dat ze voor die school kozen, hebben ze dat niet gedaan vanwege geloof.

Wij wilden graag een grote school in de wijk. Zelf hebben we op kleine scholen gezeten en als er met je 5 klasgenoten geen klik is ben je een beetje klaar. Daarnaast dus dichtbij, in de hoop dat ze straks vriendjes en vriendinnetjes in de wijk krijgen. Voor ons ook handig, ik zou het best lastig vinden elke keer de auto te moeten pakken of in totaal een uur per dag kwijt zijn aan halen en brengen, want met middagpauze leg je die afstand wel 4x af.
Een aantal vrienden twijfelen nu over een school in een andere wijken en ik werd wel even meegetrokken in die twijfels. Tot ik me realiseerde dat dit dus ook een hoop meer reistijd en gedoe betekent.

Wij hebben dus 3 scholen in de wijk en zijn er bij 2 wezen kijken. Eentje is klein, dus die viel al af. Daarnaast ging J daar eerst naar de speelzaal, in het gebouw ook, en dat sprak ons niet aan. De eerste (de Katholieke) vonden we best ok. Goed gevoel over. De tweede, een openbare en redelijk vrije school werden we gewoon echt blij van. Rekenen en schrijven leren ze overal wel, een fijne tijd hebben is ook belangrijk. Die school is daar erg mee bezig. Bij ons was gaan kijken dus echt wel doorslaggevend. Vooraf neigden we iets meer naar juist die eerste.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Sep 2020 17:14

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Oh interessant, ik lees even mee. Hier zijn bijna alle scholen even ver. Dus in dat opzicht is het echt lastig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Sep 2020 17:20

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Ik zou ook vooral kijken naar de bso mogelijkheden (hebben wij toen niet heel bewust gedaan maar het heeft goed uitgepakt). Sommige scholen werken niet met alle Bso’s samen dus dan wordt je kind niet heen en weer gebracht. In de praktijk is het vooral leuk vind ik dat T met veel kinderen uit zijn klas en van zijn school naar dezelfde bso gaat (niet de bso in zijn school, ik wil graag dat ze naar een andere locatie gaan). Want bso heeft ie toch 3 dagen dus wel belangrijk dat ie toch nog met z’n vriendjes kan spelen daar.

Qua speelafspraakjes met vriendjes vind ik het toch nog toe geen probleem dat dat niet in de buurt is. School is 7 min fietsen maar hij speelt ook geregeld bij een vriendje dat juist 10 min fietsen de andere kant op woont.

Hier helaas ook weinig kindjes écht in de buurt.

Edit: wij wilden wel graag een christelijke school en een kleinschalige school. De rondleiding beviel heel goed en we wisten al veel goede ervaringen van anderen. Achteraf weten we nu ook dat we bijv zaken als een continurooster en (dus) overblijven op school heel prettig vinden!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Sep 2020 17:23

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Minx schreef:
Christelijk of openbaar zou echt het laatste zijn waar ik als niet gelovige naar zou kijken. Helemaal niets mis met wat meekrijgen van het geloof. Onze Nederlandse samenleving is hier wel op gebouwd.


Wat bedoel je hiermee?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 27 Sep 2020 17:24

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Wij willen ons de komende tijd ook gaan oriënteren. Wij hebben ook voorkeur voor openbaar, maar dat heb je hier niet veel of een stuk verder weg aan de andere kant van de stad dus het zal wel katholiek worden denk ik. Ik ga zeker wel goed navragen hoe daar mee om gegaan wordt overigens. Wij vinden dat namelijk wel een belangrijk punt.
Ik denk dat wij gewoon eens beginnen met de scholen die hier dichtbij liggen, want ik wil wel graag een school die hier dichtbij is. 6/7 minuten fietsen vind ik overigens zeker niet ver, denk dat wij daar ook al snel aan gaan zitten. De school hier het dichtstbij valt overigens wel af want die spreekt ons niet aan.
Oh en wat wij ook belangrijk vinden, wij willen absoluut geen Vrije school of Montessori want dat staat ontzettend ver van ons af. Dus daar gaan we ook niet eens kijken (daarnaast zijn die scholen ook te ver weg dus ze vallen hoe dan ook af).
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Sep 2020 17:25

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Voor onze school was en is trouwens een mega wachtlijst. We hebben T en M al heel vroeg ingeschreven. Geldt dat bij geen van de scholen bij jullie in de buurt BLiss? Daar bovenop geldt ook vaak een postcodebeleid hier.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Sep 2020 17:32

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Doordat wij buiten het dorp wonen, is onze reistijd altijd wat langer. Dit heeft ons of de speelafspraken nooit belemmerd in het afspreken en vriendjes op doen. (Tot nu toe)

Ik zou kiezen waar je kind en jullie zich het meest bij vinden passen, ze zit straks zo veel op school, als je daar dan net niet helemaal tevreden over bent zou dat echt zonde zijn.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 27 Sep 2020 17:32

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Wij hebben een school aan het eind van de straat, maar hebben uiteindelijk gekozen voor een school op zo’n 5 minuten fietsen, omdat die school gewoon beter voelde.

Kinderen komen uit het hele dorp, dus vriendinnetjes zitten op verschillende plekken, maar vind ik niet heel erg een bezwaar. Kost me op de fiets 5 a 10 minuten om overal te komen, dus best goed te doen, en soms pak ik de auto.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Sep 2020 17:35

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Zora schreef:Voor onze school was en is trouwens een mega wachtlijst. We hebben T en M al heel vroeg ingeschreven. Geldt dat bij geen van de scholen bij jullie in de buurt BLiss? Daar bovenop geldt ook vaak een postcodebeleid hier.


Nee er zijn hier geen wachtlijsten, heb een halfjaar geleden al eens een school gebeld en er is gewoon plek. Weet niet of dat voor andere scholen ook geldt, maar volgens mij wel.

Jullie zijn zelf niet christelijk toch? Waarom wilden jullie wel een christelijke school?
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Sep 2020 17:44

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Dat is toch juist helemaal niet ver? Ik denk dat wij ook ongeveer op die afstand wonen, als ik flink hard doorfiets is het misschien 5 minuten. Er zijn kinderen die dichterbij wonen, maar ook een heleboel die verder weg wonen. Verder zijn er twee basisscholen die dichter bij ons huis zijn, een katholieke en een christelijke, maar ik denk dat van onze straat de helft bij ons zit en de helft op de katholieke school. Ik 'ken' maar één kind in de buurt dat op de christelijke school zit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 27 Sep 2020 17:49

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Onze school heeft twee locaties. De ene zit op 5 minuten lopen de andere op 15 minuten lopen. Wij hebben een school gekozen die goed voelde.

De kinderen hebben hier een aantal vaste buurtvriendjes en geen van deze kinderen zit op dezelfde school. Vriendjes van school wonen ook verspreid. Speelafspraakjes gaan altijd prima. Kinderen worden opgehaald met de fiets of auto. En soms breng ik een kindje thuis.

Wij gaan begin volgend jaar verhuizen naar een andere wijk. 7 autominuten van school vandaan. We laten ze ook lekker op hun eigen school.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 27 Sep 2020 18:14

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Toen wij opzoek gingen hebben wij vooral gekeken naar de sfeer in de school, de enthousiastme van de directeur en de leerkrachten, daarnaast een aantal moeders gesproken die daar kinderen op school hadden. Een christelijke basischool had onze voorkeur.
Wij kwamen uit op een hele fijne school, niet groot en iedereen kende elkaar.

Maar toen gingen wij verhuizen, een uur van onze oude woonplaats vandaan. Hier was 1 christelijke basischool redelijk in de buurt, er was plek in groep 2 voor 2 kinderen. Mensen die ik sprak waren enthousiast, aardige directrice die de tijd nam voor een goede rondleiding.
Maar nu, zitten ze hier een jaar op school en mis ik zo die warmte, leuke extra dingen van de oude school. Ook over de communicatie ben ik niet heel erg te spreken.

Ik zou dus echt kijken naar de sfeer in en rondom de school en praat vooral ook met moeders die hun kinderen naar die school brengen.
Laatst gewijzigd door Myloon op 27 Sep 2020 18:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Sep 2020 18:16

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Susan schreef:Dat is toch juist helemaal niet ver? Ik denk dat wij ook ongeveer op die afstand wonen, als ik flink hard doorfiets is het misschien 5 minuten. Er zijn kinderen die dichterbij wonen, maar ook een heleboel die verder weg wonen. Verder zijn er twee basisscholen die dichter bij ons huis zijn, een katholieke en een christelijke, maar ik denk dat van onze straat de helft bij ons zit en de helft op de katholieke school. Ik 'ken' maar één kind in de buurt dat op de christelijke school zit.


Echt ver is het natuurlijk niet, maar er zitten in onze woonplaats behoorlijk veel basisscholen, dus ik heb het idee dat de meeste kinderen dan wel naar een school in hun eigen wijk gaan. En aangezien er in onze straat niet zulke jonge kinderen wonen, lijkt het me wel fijn als ze straks wat vriendjes op school heeft waar ze mee kan spelen.
❤ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 27 Sep 2020 18:17

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Ik woonde vroeger in een buitengebied en moest een kwartier naar de basisschool fietsen. Mij heeft dat wel belemmerd in speelafspraken. Daarom zou ik voor mijn dochter niet voor een school verder weg gaan. Katholiek zou ik niet erg vinden. Christelijk hangt er vanaf hoe het gevoel verder is. Ik zou gewoon bij allemaal gaan kijken.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2020 18:24

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Mijn criteria zou zijn:
- Hoe wordt het onderwijs vormgegeven? Gaan ze mee met de tijd of is het nog erg klassikaalgericht?
- Hoe is de sfeer in de school? Hoe lopen de leerlingen er rond?
- Welke visie heeft de school? Past dit bij mijn visie?

Afstand zou me weinig uitmaken. Ik kwam zelf vroeger van net buiten het dorp en moest ongeveer een kwartier fietsen, maar ik heb altijd vriendjes en vriendinnetjes van school gehad en speelde daarnaast met mijn buurjongens.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Sep 2020 18:25

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Katholiek zou ik zelf ook minder 'erg' vinden. Niet dat PC erg is, maar spreekt me gewoon minder aan. Ik heb zelf trouwens ook op een katholieke basisschool gezeten en dat was prima. We deden wel vieringen enzo, heb zelfs de communie gedaan, maar verder ging het niet steeds over de bijbel en God. Dat beeld heb ik dus meer bij een christelijke school.
❤ 7 juni 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Sep 2020 18:37

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Hier zitten 3 scholen bij elkaar. Op 5 min fietsen. Ze maken allemaal gebruik van dezelfde BSO.
Het is een pc, katholieke en openbare school.
T gaat naar de katholieke omdat mijn man hier vroeger op zat en we een goed gevoel hadden bij de open dag.
Ik merk wel dat de school katholiek is want T zingt soms liedjes over Jezus en ze bidden voor het eten. Nu vind ik dit uiteraard prima.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Sep 2020 18:40

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Oja, wat ik wel jammer vind is dat alle kindjes uit de buurt naar de protestants christelijke school gaan. De kindjes uit zijn klas wonen toch meer richting oost. Terwijl wij in Noord wonen
Nu zitten de scholen dus echt naast elkaar. Dus het is gewoon toeval dat de buurkinderen naar een andere school gaan. Zij zijn echt gelovig en gaan ook 2x naar de kerk op zondag. Om die reden koos ik dus niet voor de pc school. Daar passen wij niet tussen.
2016
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 27 Sep 2020 19:12

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Als er tussen verschillende scholen niet al teveel verschil lijkt te zitten, dan zou ik voor eentje zo dichtbij mogelijk gaan. Maar vaak merk je toch wel dat de ene school je meer aanspreekt dan de andere, vanwege de sfeer, geloofsovertuiging, onderwijsconcept, etc. Het lijkt me het belangrijkst dat je een goed gevoel hebt bij een school. Geloofsovertuiging hoeft trouwens niet altijd heel veel invloed te hebben tegenwoordig, ik woon heel dichtbij een katholieke school en in de praktijk schijn je daar niet veel van te merken als je daar op school zit. Aan de andere kant zat ik vroeger zelf op een christelijke school (want die was dichtbij) waar iedereen welkom was, maar er werd wel gebeden en ongelofelijk veel over Jezus gezongen. Niks mis mee, maar dat is niet iets wat ik wil voor mijn kinderen.

Hier trouwens ervaring met een school verder weg. Er zitten twee scholen op loopafstand hier (eentje zelfs in de straat) en eentje ging het sowieso nooit worden en die andere is wel gewoon ok eigenlijk. Verder nog genoeg scholen in mijn woonplaats op fietsafstand. Maar ik vind naast het cognitieve stuk ook bepaalde andere dingen erg belangrijk en ben zo bij de Vrije School uit gekomen. Er zit er eentje een plaats verderop en dat is 10 tot 15 minuten met de auto. Veel kinderen komen wel uit de plaats van de school, maar dat is een grote plaats en niet iedereen woont dichtbij de school.

Met speelafspraakjes eigenlijk niet vaak een probleem deze afstand. Ik heb het wel eens gehad dat er een kindje hier wilde spelen en de ouder die het kind zou ophalen die dag de auto niet had, of helemaal geen rijbewijs heeft, dat soort dingen. Als het voor mij uitkwam dan kon het kindje gewoon komen spelen en bracht ik hem of haar wel thuis. Want afhankelijk van waar de ander woont in het met de fiets wel een eindje, zeker met slecht weer. Maar ik ben dan wel bereid om een keer extra te rijden als er daardoor makkelijker kan worden afgesproken. En het komt inmiddels ook nog maar sporadisch voor.

Kinderen hier in de buurt gaan wel vaak naar een van de twee scholen dichtbij, maar ook niet allemaal. En dan nog kan het zijn dat je kind net dikke vriendjes wordt met iemand die net naar die andere school gaat. Gaat allemaal prima, hier hebben de kinderen gewoon twee soorten vriendjes, van school en uit de buurt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 27 Sep 2020 19:15

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Ik zou de afstand niet als groot probleem zien. Wij wonen twee straten van school af, maar alle vrienden van mijn zoon wonen dus wel verspreid over het hele dorp en ik haal hem overal en nergens op behalve hier in de buurt eigenlijk.

Christelijk of niet vonden wij wel heel belangrijk. Althans, ik vind het prima dat kinderen iets mee krijgen over het geloof maar wij geloven zelf niet en ik wil gewoon niet dat het als absolute waarheid wordt verteld. Ik vind het wel heel goed als ze over de verschillende geloven leren.
Maar ik ben daar ook zo stellig in omdat wij contact hadden met 1 christelijke school waarvan we een mail kregen van de onderdirecteur dat we wel de site goed moesten besturen omdat het wel belangrijk was dat wij hun gedachtengoed onderschrijven, dat doen we niet dus dat was snel klaar.

Wij hebben destijds heel bewust een kinderdagverblijf met bso gekozen zodat ze op het moment dat ze naar school gaan niet ook nog hoeven te wennen aan een nieuwe opvang ( maar we verhuisde ook al toen de oudste 3.4jaar oud was dus wel veel veranderingen in korte tijd). Uiteindelijk ben ik super blij met die keus. Het beste vriendje van school van de oudste zit ook op deze opvang en in totaal 5 kinderen van zijn school, maar ook andere kinderen van verschillende andere scholen. Hij speelt dus nog steeds met zijn vriendjes van het kinderdagverblijf en aangevuld met kinderen van school. Daarnaast gaat hij als hij uit school komt altijd eerst zijn broertje even een kus geven ? en hoeven wij de kinderen niet op twee verschillende locaties op te halen.

Wij konden niet veel keus hebben want er was bijna nergens plek. Onze jongste staat vanaf 1.5 jaar oud op de wachtlijst en heeft voorrang omdat zijn broer op school zit maar nog steeds is het niet zeker dat hij geplaatst wordt, eind dit schooljaar moet hij al starten.

Onze keus hebben we gemaakt nadat we rond gevraagd hadden en van diverse mensen gehoord wat hun ervaring met de school was, gekeken wat het beleid van de school was en hoe de school scoort qua onderwijs.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem308

Bericht 27 Sep 2020 19:20

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

M gaat achter onze straat naar school tzt, die in het oude D. Katholieke basisschool en goed 1 min lopen vond ik wel zo handig. Mijn ervaring is dat de kindjes uit onze straat daar allemaal naartoe gaan. Ik vind dat heel belangrijk.
Welke school wil je N straks doen? De wijken in Noord-oost zijn wel net anders dan bijv in Zuid. Sommige scholen in zuid kennen wel een wachtlijst trouwens.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Sep 2020 19:26

Re: Reistijd naar basisschool (en andere criteria)

Ik zou het, als ik nu zou moeten kiezen, heel belangrijk vinden dat er goed gedifferentieerd kan worden binnen de klas. En de ene school is daar gewoon beter in dan de andere.

Wij kozen destijds voor montessori omdat die school in het park vlakbij ons huis stond en we daar een leuke rondleiding hadden gehad. Die school voelde goed.
Met wat ik er nu onderhand van weet zou ik absoluut op zoek gaan naar montessori-onderwijs als ik een school zou moeten zoeken. Ik sta er volledig achter.
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers