Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomer 2021 mama’s

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 31 Mei 2021 17:57

Re: Zomer 2021 mama’s

Ha lot. Fijn dat de dame al goed ligt!
Weet je zeker dat je de echte suikertest krijgt? Ik kreeg later in de zwangerschap ook nog een suikertest, maar dat was gewoon een ontbijtcurve. Veel beter te behappen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Mei 2021 17:58

Re: Zomer 2021 mama’s

gefeliciteerd ME
Afbeelding
<<

Anoniem325

Bericht 31 Mei 2021 18:09

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd ME!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Mei 2021 19:16

Re: Zomer 2021 mama’s

Ja weet ik zeker want gaat maar op een manier in het ziekenhuis (via bloedafname).
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 31 Mei 2021 19:19

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd alledrie!


Hier was de controle weer prima. Ze ligt nog steeds aan dezelfde kant en ze is al ingedaald.
Vandaag nog wat laatste kleertjes gekocht en morgen nog even lekker een paar uurtjes naar Artis. (Zouden jullie daar een vluchtkoffer voor meenemen?).
En ergens deze week wordt m'n bad bezorgd, ook heel benieuwd naar.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 31 Mei 2021 19:36

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd ME! En fijn dat het allemaal zo voorspoedig is verlopen!

En wat leuk om te lezen hoe jullie van jullie kindjes aan het genieten zijn Bloom en Emma!

Schiet nou echt op he Huppekee! Veel plezier in Artis!

En balen dat je weer een suikertest moet Lot, hopelijk is het allemaal goed.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 31 Mei 2021 19:38

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd ME!
Veel geluk samen!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 31 Mei 2021 21:01

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon ME! 💛
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jun 2021 05:49

Re: Zomer 2021 mama’s

Dankjulliewel! Eerste nacht zit er inmiddels op, we wilden niet te veel tijd tussen de voedingen laten. Gevolg was een baby die na schone poepluier lekker doorsliep naast 2 wakkere ouders... Hij drinkt nu al flink en tweede keer vannacht hebben we hem maar laten melden.

Gister heeft grote zus hem al even gezien. Bij oma had ze veel praatjes, maar thuis was toch wel raar, eng en spannend. Straks komt ze weer thuis en komt ook de kraamhulp.
08/2018
05/2021
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Jun 2021 05:51

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd ME! En een bijzonder moment de eerste ontmoeting tussen je kinderen, vooral voor jezelf ♥️
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Jun 2021 07:03

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd dames!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Jun 2021 14:19

Re: Zomer 2021 mama’s

Van harte gefeliciteerd ME!! Ik ben heel benieuwd welke naam jullie gekozen hebben :)
Is de grote zus nu weer lekker thuis? En vindt ze het wat minder spannend.
Bijzonder trouwens dat jouw verhaal van je eerste bevalling op mijn eerste bevalling leek, en je tweede bevalling op mijn tweede. Wel heel fijn zo'n verschil qua ervaring he?

Huppekee, leuk naar Artis! Ik zou geen vluchtkoffer mee nemen trouwens.

Lot, balen van je suikertest! Wel heerlijk om complimenten te krijgen over je buik!!

Ik had vandaag mijn laatste werkdag en ben naar kantoor geweest. Heb getrakteerd op blondies en nog lekker gekletst met een handjevol collega's. Alles is overgedragen aan mijn vervanger, heel fijn.
Donderdag en vrijdag nog hele intensieve opleidingsdagen (20u digitaal, verspreid over 2 dagen). Daarna echt in de rust dus. Zin in!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jun 2021 16:58

Re: Zomer 2021 mama’s

Grote zus is weer thuis en begint langzaam te wennen. Ze vond de kraamhulp ook wel gezellig, hele verhalen! Hulp is op en top Fries en praat ook wel Fries tegen baby, gelijk beetje tweetalige opvoeding. We hebben haar een AH hamster van de efteling gegeven als klein cadeautje.
Deze bevalling is echt wel veel prettigere ervaring.

Met 36w zou ik denk ik geen tas meenemen, zeker als je terug bijna langs huis zou komen.

Fijne laatste werkdag, succes!
08/2018
05/2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Jun 2021 17:00

Re: Zomer 2021 mama’s

Wat fijn dat het zo goed gaat ME. 😍 Ik zag van de week nog herinneringsfotos van onze meeting tig jaar geleden en nu allebei mama van twee!
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Jun 2021 18:44

Re: Zomer 2021 mama’s

Green Pepper nog een paar dagen, aftellen!

ME: klinkt heel fijn allemaal! Mij lijkt dat moment ook zo speciaal. Heb al wel bedacht dat ik hem echt eerst alleen de baby wil laten
zien zonder andere mensen erbij (papa natuurlijk wel). En dat ik baby dan misschien niet wil vasthouden en echt tijd heb om hem goed te ontvangen en knuffelen. Kan er nu al van huilen als ik aan dat moment denk, ook aan het moment dat ik hem weg ga brengen als ik ga bevallen. Dat is zo’n ingrijpende verandering in zijn en ons leven. Ja ben een beetje emo. Ben trouwens ook benieuwd naar de naam van je baby!

Zo ook vandaag, veel gedaan, warm, en voel echt heftige nesteldrang maar krijg het voor mijn gevoel niet op orde (neem dit met een korrel zout ik ben gewoon erg perfectionistisch). Mijn oppas is ziek dus heb kind ook niet weg kunnen brengen en heb gewoon veel afspraken staan, kapper, 2x ziekenhuis, 1x verloskundige, fysio. Als kind slaapt moet ik rusten dus is ook geen tijd om iets te doen (wat ik soms dus ook niet doe maar dat is ook weer niet goed voor me). Gisterenavond ook driftig door gegaan terwijl ik eigenlijk veel pijn had in mijn bekken. Ik ben dan ook veel te koppig. Kind is lief maar ook een peutertje dus rent soms weg of gooit van alles op de grond (terwijl ik niet steeds wil bukken, laat het hem dan zelf oprapen hoor) maar kan dat niet altijd hebben en daar baal ik dan weer van (weer dat perfectionisme). Gisterenavond deed hij weer erg moeilijk met tanden poetsen, ik moet me dan in allerlei bochten wringen wat gewoon niet goed meer gaat. Ik was moe en overprikkeld dus heb hem (met tranen in mijn ogen) uitgelegd dat ik dat echt niet fijn vind zo, dat hij me moet helpen en dat het belangrijk is voor mooie en sterkte tandjes. Hij zei toen uiteindelijk heel lief uit zichzelf: sorry mama en ik kreeg een dikke knuffel. Was de eerste keer dat we zo’n soort gesprek hadden. Maar deze reactie kon mijn hart dan eigenlijk ook weer niet aan. Dus we hebben geknuffeld en het was weer goed.

Vanmorgen naar het water geweest (was lichamelijk al best sjouwen en steeds achter hem aan). Vanmiddag naar een speeltuin en daar was een grote dichte buis glijbaan met de trap ook in een soort overkapping (zo’n monkey town ding of zo, vreselijk). Daar mag hij van mij niet in, is vanaf 6 jaar. Ik steeds goed opletten, erbij staan, naar toe lopen en had vanaf terras wel goed overzicht op de speeltuin alleen niet op de ingang van die glijbaan (zat onder een afdakje). Hij bleef braaf uit die glijbaan. Let ik een moment niet op komt mijn kind huilend uit die glijbaan. Had een groter kindje hem ‘geholpen’. Hij bedoelde het echt heel lief. Er was niks ergs gebeurd en hij had er ook niet uit gekund of zo maar ik was in alle staten (hallo hormonen). Baal dan zo dat dit gebeurd en dat ik niet alles kan voorkomen. Mijn moeder was erbij en zei ook joh daar leert hij van etc. Dat is ook zo hoor maar vind dat dan toch lastig omdat ik me zo verantwoordelijk voel en voor mijn gevoel een stapje terug zet omdat ik hem iets meer los kan laten en dan dit. Het voelde ook niet echt als zijn keuze of zo. Nouja. Lees dit ook maar met een korrel zout en een portie hormonen. Vind het wel fijn even mijn hart te luchten.

Zal wel allemaal voorbereiding zijn dit 😅. Droom nu ook weer over de bevalling en heb gewoon een realistische voorstelling van hoe intens de baby periode is dus heb ook gewoon wat gezonde spanning denk ik. En jullie zitten nu gewoon al in die mooie maar intense periode!
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 01 Jun 2021 19:16

Re: Zomer 2021 mama’s

Haha ik moet om je lachen Lot met je korrel zout. Wanneer ben jij uitgerekend?

@huppekee, als het jou rust geeft, zou ik zo’n vluchttas meenemen. Ik vind het niet gek, ben zelf met 36 weken bevallen dus zou bij een volgende denk ik ook rond die tijd een tas in de auto hebben.
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 01 Jun 2021 19:41

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd ME! En fijn dat de bevalling zoveel beter ging. Leuk zo’n trotse zus!

Oh Lot, ik herken wel wat dingen. Ik was gisteren ook helemaal beetje emotioneel dat zoon ons straks moet delen en dacht echt, wat doen we hem aan 😂 Vandaag gaat wel stuk beter. En ook de frustratie dat je niet gewoon meer alles kan doen. Ik had gisteren ook veel gedaan en was het bed/bedritueel eigenlijk teveel maar moest wel natuurlijk. Was toen echt even zo zat van m’n dikke lijf en al die beperkingen.
Ik probeer inderdaad ook wel dingen uit te leggen en zoon houdt echt best veel rekening met me. Maar blijft een peuter natuurlijk.
Vandaag wel even dagje handen vrij, hij was bij opa en oma. Morgen dagje samen thuis en dan weer 2 dagen opvang. Voelt ook wel vervelend dat ik daar dan zo naar toeleef maar gelukkig vindt hij ‘school’ heel erg leuk.

GP, nog even 2 dagen knallen en dan lekker verlof!

Huppekee, hopelijk lekkere dag gehad in Artis!
2017
2021
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Jun 2021 20:27

Re: Zomer 2021 mama’s

Haha ben blij dat jij erom kan lachen Gympie. Ik ben 36 weken.

Ja dat Pioen! Eigenlijk wil ik ook alle tijd met hem doorbrengen nu maar eigenlijk wil ik ook rust en tijd voor andere dingen hebben 🤣.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 01 Jun 2021 21:45

Re: Zomer 2021 mama’s

Ah spannend hoor!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 02 Jun 2021 09:47

Re: Zomer 2021 mama’s

He Lot, ik herken de onrust en je dubbele gevoel wel. Hopelijk lukt het je om te focussen op de positieve dingen, alles wat wel af is en alles wat wel goed en leuk is met je zoon ☺️ het komt echt goed!!
Is je stoel er eigenlijk al?

Pioen, het is gewoon ook pittig he, zwanger en al een kind hebben. Niet te schuldig voelen over je behoefte aan rust. Dat heeft iedere zwangere (houd ik mezelf maar voor 😉)
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 02 Jun 2021 13:52

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd ME! Wat fijn dat het allemaal zo vlot is verlopen.
Lot, niet te streng voor jezelf zijn! Het ziet er vast al keurig uit bij jullie thuis en je zoontje merkt er vast niets van.
Bijna verlof GP, geniet ervan! Heb je nog plannen?
Pioen, die hormonen hè, je zoontje vindt zijn zusje vast heel leuk maar ik zou ook zoiets kunnen denken hoor bij een tweede.
Bloom hoe gaat het bij jou?

Ik ga degenen die de naam wilden weten nog een pm sturen hoor! Kom echt nergens aan toe haha.
Maar ik ben zo gelukkig, heb echt regelmatig dat de tranen van blijdschap over mn wangen lopen als ik met hem op schoot zit, zo lang op gewacht! De borstvoeding is helemaal op gang dus dat is ook wel echt heel fijn.
Vind het alleen wel lastig om rustig aan te doen voor mijn herstel.

En verder bedankt voor alle felicitaties 🥳
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 02 Jun 2021 14:39

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd Emma! Ben heel blij voor je. Je hebt er zolang op gewacht!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 02 Jun 2021 20:39

Re: Zomer 2021 mama’s

Ah Lot een dikke virtuele knuffel, blijf goed op jezelf passen!

Fijn dat je laatste werkdag erop zit G_P! Succes met je opleidingsdagen nog, dan lekker genieten van je verlof!

En wat fijn dat het met jullie zo goed gaat ME en Emma, lekker genieten ervan allebei!

Wij hadden gisteren weer een echo in het ziekenhuis. Hij lag gelukkig nog steeds met z'n hoofdje naar beneden en de situatie met de nieren was zo'n beetje hetzelfde als 2 weken geleden dus blij dat dat in ieder geval niet verergerd was. Alleen moet wel nog over 2 weken weer een echo omdat gynaecoloog in de gaten wil houden of z'n buikomvang niet te groot wordt door al dat vocht in z'n nierbekkens, want dan wil ze me mogelijk gaan inleiden om ervoor te zorgen dat hij niet te groot is en nog op de natuurlijke manier naar buiten kan. Wat dan dus ook betekent dat m'n bevallig medisch gaat worden en dat het ook dat ziekenhuis moet worden en daar schrok ik wel even van. En uiteraard snap ik ook wel dat het beter is om hem eerder te halen en dat de kans op een natuurlijke bevalling dan nog zo groot mogelijk is ipv te lang wachten en dat het dan een keizersnede moet worden, maar het hele idee van inleiden vind ik niet zo prettig. Dus hoop stiekem dat het niet nodig gaat zijn, maar als het zo is dan is het maar zo en moet ik het gewoon accepteren.

Hoe hebben jullie eigenlijk uiteindelijk het gehele inleidingsproces ervaren als jullie er nu zo op terugkijken Bloom, Emma en ME?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 03 Jun 2021 00:27

Re: Zomer 2021 mama’s

Birdie: op zich heb ik de inleiding als prima ervaren. Goede begeleiding vanuit het ziekenhuis. Veel uitleg en telkens zelf een keuze maken. Ook boden ze alternatieven als die er waren. Helaas ging het niet voorspoedig (als in drie dagen!), maar achteraf bezien zou het mij niet tegenhouden bij een eventuele volgende inleiding.
Ik ben zelf overigens niet in de welbekende weeenstorm terecht gekomen, wat je vaak wel hoort bij een inleiding. Misschien dat dat scheelt?

Het enige wat mij zou tegenhouden is dat het in al die dagen geregeld niet goed ging met de baby. Er is verschillende malen gesproken over een spoedkeizersnede. Zelfs het allerlaatste ph-onderzoek tijdens de persweeen gaf aan dat de baby NU gehaald moest worden. Gelukkig was hij er ondertussen zelf al.
Wat ik nog wil bespreken met de nacontrole is of we dit allemaal hadden voorkomen zonder inleiding maar te wachten op een natuurlijke start.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jun 2021 02:46

Re: Zomer 2021 mama’s

Proces rondom inleiding vond ik zelf wel prettig omdat we zo wisten wanneer de baby zou gaan komen. Vorige keer ging zo snel en de gedachte eraan gaf me wel wat onrust. Het ziekenhuis legde alles netjes uit en vooraf werden ook aantal keuzes doorgenomen. Ze waren ook erg bedacht op een weeen storm en medicatie is tussendoor ook nog teruggezet toen deze leek te ontstaan. Uiteindelijk was de baby er alsnog ongeveer 4.5 uur na breken van de vliezen. Qua snelheid vergelijkbaar, maar nasleep nu veel minder heftig. Aangezien ik al infuus had, konden ze nu ook veel sneller ingrijpen als het wel misging. In ieder geval een kraamtijd lekker thuis en voel me best fit, dus voor mij positief!

Ik kan me voorstellen dat het voor anderen door lange duur / uiteindelijk keizersnede wel anders is. Ik vergelijk het voor mezelf vooral met de vorige bevalling, die ging snel en vooral de nasleep was toen lichamelijk niet zo fijn. Emotioneel had ik er niet zo zeer last van want ik wist toch al niet wat bevallen was.

Dochter afzetten vond ik helemaal niet lastig, ze was dolblij dat ze bij oma ging slapen (doet ze vaker) dus dat geeft veel rust.
08/2018
05/2021
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat