Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


oud bericht

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Sep 2020 10:37

Re: Vliegangst en dilemma

Wat vond je van mijn idee van een ander vervoersmiddel? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem302

Bericht 25 Sep 2020 10:53

Re: Vliegangst en dilemma

.
Laatst gewijzigd door Anoniem302 op 18 Mei 2021 16:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem302

Bericht 25 Sep 2020 11:01

Re: Vliegangst en dilemma

.
Laatst gewijzigd door Anoniem302 op 18 Mei 2021 16:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 25 Sep 2020 11:19

Re: Vliegangst en dilemma

X
Laatst gewijzigd door Joey op 17 Mei 2021 22:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 25 Sep 2020 11:28

Re: Vliegangst en dilemma

Ik snap het dilemma wel. Mijn zwager en schoonzusje hebben in het buitenland een huis gekocht voor verhuur. Door de vliegangst van mijn schoonmoeder zullen we daar nooit als familie samen heen kunnen en dat vinden we allemaal erg jammer.

Ik denk dat er pas iets aan de angst te doen is als hij het zelf wil. Maar een keer naar Lelystad en boeken lezen kan geen kwaad natuurlijk.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem294

Bericht 25 Sep 2020 11:36

Re: Vliegangst en dilemma

Je kunt ook meerdere dagen over de reis doen hè?

Wij hebben een huis in Marokko, supertof, maar we zijn er al 7 jaar niet geweest ? want oudste dochter heeft vliegangst. Jammer, maar helaas, dan maar niet vliegen. Voorheen hadden wij beiden geen rijbewijs dus was met de auto gaan geen optie. Inmiddels heb ik hem bijna 2 jaar en durf ik het wel aan om naar Marokko te rijden, maar dat is 26 uur rijden en mijn man rijdt niet (wil ook geen rijbewijs). Wanneer het weer veilig is (ivm corona) gaan wij dus met de auto (tenzij haar vliegangst voorbij is) en dan zullen we in totaal 3 wkn weg zijn, waarvan we max 8 dagen onderweg zullen zijn (3-4 heen en 3-4 terug) en 13-15 dagen in Marokko. Zo hebben we direct een paar stedentrips tussendoor.
Ik rij eerst naar Parijs, dan overnachten we daar 1 of 2 nachten, dan rijd ik door naar Bordeaux en overnachten we daar een nachtje om vervolgens nog een keer in/bij Madrid te overnachten en vanuit Madrid naar Gibraltar en dan overnachten we daar nog of we gaan er direct de boot op. En dan is het nog maar een klein stukje rijden.

Als je echt graag naar een eiland heen wil, dan kom je er wel (nou ja, de Atlantische oceaan over wordt wellicht wat lastig, maar dichterbij zijn er natuurlijk ook genoeg eilanden), je moet er alleen even de tijd voor nemen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 25 Sep 2020 11:51

Re: Vliegangst en dilemma

Ja, natuurlijk kom je er wel als je echt wil. Maar lijkt mij toch echt het gemakkelijkst of in elk geval stap 1 om je kind van zijn angsten af te helpen. Maar goed, mijn mening is duidelijk.

Ik vind het wel echt jammer om te lezen van die privé berichten. Jammer omdat het de bedrijvigheid van het forum teniet doet, maar vooral omdat mensen zich kennelijk niet veilig genoeg hier vinden om hun mening te geven.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Sep 2020 12:48

Re: Vliegangst en dilemma

Luisa schreef:
Ik vind het wel echt jammer om te lezen van die privé berichten. Jammer omdat het de bedrijvigheid van het forum teniet doet, maar vooral omdat mensen zich kennelijk niet veilig genoeg hier vinden om hun mening te geven.


Dat vind ik dus ook serieus jammer en ik vraag me af hoe dat verholpen kan worden.
<<

Anoniem318

Bericht 25 Sep 2020 13:08

Re: Vliegangst en dilemma

Eens met Luisa. Doet er niet zoveel toe dat er andere manieren zijn om te reizen. Een angst is naar en beperkend, dus ik zou er ook werk van maken om hem er vanaf te helpen, los van de wens om zelf ook nog eens met het gezin te willen vliegen.

Zijn er geen open dagen voor kinderen bij Schiphol of bepaalde luchtvaartmaatschappijen? Denk dat het leuk zou zijn voor hem om zijn vragen (angsten) kwijt te kunnen aan iemand die er verstand van heeft. Zoals een piloot.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Sep 2020 13:31

Re: Vliegangst en dilemma

Er is een cursus speciaal voor kinderen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

https://www.onbezorgdvliegen.nl/cursussen/kindercursus/
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Sep 2020 13:35

Re: Vliegangst en dilemma

Pure* schreef:Een cursus voor een 11 jarige lijkt me niet echt dat er is.


Die is er dus wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem294

Bericht 26 Sep 2020 13:01

Re: Vliegangst en dilemma

Luisa schreef:Ja, natuurlijk kom je er wel als je echt wil. Maar lijkt mij toch echt het gemakkelijkst of in elk geval stap 1 om je kind van zijn angsten af te helpen. Maar goed, mijn mening is duidelijk.



Uiteraard, maar dat zal niet zo 1,2,3 over zijn en zij wil graag over een half jaar, voor hun trouwjubileum, dat is haar droom. Als de angst dan niet over is dan kun je er dus heus komen. Ik zeg niet dat ze hem niet van zijn angst hoeft te helpen maar dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden.

Vliegen is geen optie nu, autoritten van 10u ook niet dus ik draag een derde optie aan waardoor zij haar droom kan verwezenlijken en niet 10u in de auto hoeft te zitten en haar zoon de tijd heeft om over zijn angst heen te komen (of niet).
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Sep 2020 15:20

Re: Vliegangst en dilemma

Dat weet je helemaal niet Coco, hoe lang het duurt voor hij over zijn angst heen is. Misschien moet hij gewoon 1x vliegen en is hij er dan vanaf, dat kan je niet invullen. Bij mij heeft het heel erg geholpen om juist wél te gaan vliegen toen, samen met een psycholoog. Natuurlijk vooraf goede oefeningen gedaan en tijdens het vliegen ook. Maar 1x kan wel degelijk genoeg zijn, dat zie je bij die Valk trainingen ook. Helemaal voor iemand die nog nooit heeft gevlogen en ws. bang is voor het onbekende.
<<

Anoniem294

Bericht 26 Sep 2020 18:25

Re: Vliegangst en dilemma

Rustig! Het is maar een optie om wel te kunnen gaan ALS hij niet over de angst heen is.
<<

Anoniem295

Bericht 26 Sep 2020 18:52

Re: Vliegangst en dilemma

Maar waarom moet een kind per sé vliegangst overwinnen? Ik begrijp dat niet zo goed. Als hij nou bang was om in de auto te zitten, of iets anders wat echt onvermijdelijk is... Maar met een kind aan de slag gaan om vliegangst te overwinnen? Waarom mag een kind niet zelf bepalen hoe of wat?

Deze vraag slaat trouwens niet alleen van de zoon van Gray, ik stel hem meer in zijn algemeenheid.
<<

ChiQ

Bericht 26 Sep 2020 19:55

Re: Vliegangst en dilemma

Omdat angsten je leven tot op zekere hoogte belemmeren. Ik zou mijn kind proberen te helpen over elke willekeurige angst heen te komen. Heb je in je volwassen leven altijd profijt van.
<<

Anoniem294

Bericht 26 Sep 2020 20:01

Re: Vliegangst en dilemma

Ik begrijp dat ook niet zo goed Maple. Vind het persoonlijk ook wel egoïstisch, tenzij hij er zelf heel graag vanaf wil komen, maar ik zou het niet willen omdat dat in mijn belang is.

Wij hebben veel geïnvesteerd in ons huis maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om haar in de positie te brengen dat zij het gevoel heeft dat ze voor ons haar angst moet overwinnen. We zijn er wel met haar geweest, met het vliegtuig en dat waren soepele reizen maar nu durft ze niet meer. Jammer dan.
Zij zegt altijd, gaan jullie maar, als ik dan naar opa en oma mag of naar... (mijn zus) dan ben ik ook op vakantie ?
Nu willen we op deze leeftijd nog niet zonder haar gaan en gaan we ook niet met haar angst aan de slag. Al zou het voor haar heel fijn als ze er met de tijd wel overheen komt want dan kan ze er ook fijn (en goedkoop, ook niet onbelangrijk voor de jongeren) met vrienden op vakantie, maar dat doen we pas als ze er zelf belang bij heeft.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 26 Sep 2020 20:18

Re: Vliegangst en dilemma

X
Laatst gewijzigd door Joey op 17 Mei 2021 22:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Sep 2020 20:34

Re: Vliegangst en dilemma

Precies wat ChiQ en Joey zeggen. De kans is ook heel groot dat hij met 16/17/18 jaar met vrienden naar het buitenland wil. Vreselijk toch als hij dan niet mee zou durven? Mist hij een hoop lol in zijn leven. Vind ik ja, want ik zou wel een hoop lol gemist hebben zonder alle vakanties op die leeftijd en nu nog.
<<

Anoniem295

Bericht 27 Sep 2020 05:56

Re: Vliegangst en dilemma

Scandic schreef:Precies wat ChiQ en Joey zeggen. De kans is ook heel groot dat hij met 16/17/18 jaar met vrienden naar het buitenland wil. Vreselijk toch als hij dan niet mee zou durven? Mist hij een hoop lol in zijn leven. Vind ik ja, want ik zou wel een hoop lol gemist hebben zonder alle vakanties op die leeftijd en nu nog.

En de kans is groot dat hij op die leeftijd wel bereid is om aan zijn angsten te werken. Ik denk dat een vriendengroep daar op een andere manier in bijdraagt, ik denk dat vrienden er misschien sneller in kunnen slagen om hem op dat moment te overtuigen, dan de eigen ouders in een eerder stadium. Want waarschijnlijk heeft hij nu zoiets: dit gaat toch elk jaar goed? We hebben toch fijne vakanties zonder vliegtuig?

Gray, hiermee doel ik niet zozeer op jullie situatie trouwens hoor, ik schrik vooral van de stelligheid van bijvoorbeeld Scandic, het nu, nu, nú moeten aanpakken. Ik snap de urgentie om het aan te pakken denk ik niet zo goed. Waarom nu al? Waarom niet pas op een moment als hij er zelf aan toe is?

Ik ben het er helemaal mee eens dat angsten je leven kunnen beheersen, en áls dat zo is, dat die angsten inderdaad aangepakt moeten worden. Daar help je je kind inderdaad mee. Maar we hebben het over vliegangst. Dat beheerst het leven van een kind niet hoor, tenzij een een kind elke dag met het vliegtuig naar school moet.
<<

Anoniem295

Bericht 27 Sep 2020 05:59

Re: Vliegangst en dilemma

En nog even over irreële angsten: die heeft ieder kind, ook gerust als ze wat ouder zijn zoals de zoon van Gray. Denk alleen al aan spinnen, onweer, de dood. Denk aan je eigen angsten vroeger. We pakken ook lang niet bij al deze angsten direct door richting professionele hulp, terwijl dat juist wél angsten zijn die dagelijks op een bepaalde manier aanwezig kunnen zijn.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 27 Sep 2020 07:20

Re: Vliegangst en dilemma

Lastig Gray! Ik denk dat jouw voorbeeld van het kanoën, voor het vliegen niet echt op gaat helaas. Kanoën is leuk, geeft een kick als je het wel durfde, gaat gepaard met lol omdat het vaak spannend is of je niet omvalt enz. Vliegen is gewoon vliegen. Het heeft het lol element niet. Daardoor lijkt het me moeilijker er overheen te komen. Maar wie weet!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Sep 2020 08:48

Re: Vliegangst en dilemma

Olíve schreef:Lastig Gray! Ik denk dat jouw voorbeeld van het kanoën, voor het vliegen niet echt op gaat helaas. Kanoën is leuk, geeft een kick als je het wel durfde, gaat gepaard met lol omdat het vaak spannend is of je niet omvalt enz. Vliegen is gewoon vliegen. Het heeft het lol element niet. Daardoor lijkt het me moeilijker er overheen te komen. Maar wie weet!


En dit vind jij, ik vind het stijgen en landen echt heel tof. Dat geeft mij dus echt een kick. Het vliegen zelf voelt niet anders dan in de bus zitten of in de trein. Maar vliegen heeft voor mij zeker dat lol element wel.
2015 💙
<<

Kira

Bericht 27 Sep 2020 09:00

Re: Vliegangst en dilemma

Het zou in mijn hoofd niet opkomen op een vliegvakantie te willen als m'n zoon niet wil vliegen. En vind het ook overdreven hier nu mee aan de slag te gaan, als in z'n angt proberen te overwinnen.
Wie weet wil hij dit later zelf wel, en zo niet dan lijkt me dat ook geen probleem. M'n moeder heeft nog nooit gevlogen, niet omdat ze bang is maar ze vind het niet nodig en dat beperkt haar echt niet hoor. Het is maar net wat je wil.
Als het angst was om in de auto te rijden, ja dan lijkt het me echt heel lastig maar vliegangst niet.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 27 Sep 2020 09:35

Re: Vliegangst en dilemma

Minx schreef:
Olíve schreef:Lastig Gray! Ik denk dat jouw voorbeeld van het kanoën, voor het vliegen niet echt op gaat helaas. Kanoën is leuk, geeft een kick als je het wel durfde, gaat gepaard met lol omdat het vaak spannend is of je niet omvalt enz. Vliegen is gewoon vliegen. Het heeft het lol element niet. Daardoor lijkt het me moeilijker er overheen te komen. Maar wie weet!


En dit vind jij, ik vind het stijgen en landen echt heel tof. Dat geeft mij dus echt een kick. Het vliegen zelf voelt niet anders dan in de bus zitten of in de trein. Maar vliegen heeft voor mij zeker dat lol element wel.


Ja, dat vind ik ook wel ja.. Het opstijgen vooral is wel leuk.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers