Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het A-woord - serie over autisme

<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 23 Sep 2020 09:58

Het A-woord - serie over autisme

Nieuwe serie, op de maandagavond om 21.30 bij de NPO.

"In de nieuwe EO-dramaserie Het A-woord, over de zesjarige Sam met autisme, proberen de ouders hun zoon liefdevol door het kinderbestaan te loodsen, zichzelf uit alle macht voorhoudend dat hun kind ‘normaal’ is."

Ik heb de eerste aflevering gisteren gekeken. Absoluut met een lach en een traan (heel veel tranen). Het is zo herkenbaar om te zien door welke fases het gezin gaat. Van ontkenning, tot ongeloof, schuldgevoel en schaamte.
Mijn zoon is inmiddels 10 en de diagnose ASS is inmiddels al 5 jaar geleden gevallen. Makkelijk wordt het niet, ik word dagelijks geconfronteerd met de beperkingen die het met zich mee brengt. Accepteren kan ik het gelukkig wel en gelukkig begrijpt de omgeving inmiddels de keuzes die ik maak. Eerder zagen veel mensen dat als "hem zijn zin geven" nu snappen ze dat het is om een woede-aanval te voorkomen of in ieder geval binnen de perken te kunnen houden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Sep 2020 10:00

Re: Het A-woord - serie over autisme

Ik moet eigenlijk nog terugkijken, het lijkt me wel een heel goede serie. Ik probeer ook die BBC-serie te vinden, The A-word, daar zijn al drie seizoenen van.

Dat van die fases weet ik ook nog goed. Ik vond accepteren altijd een moeilijk woord omdat het overkomt alsof je je kind niet accepteert, maar het is meer dat je heel lang vasthoudt aan het idee dat het nog wel een andere kant op gaat voor je je er bij neerlegt dat dit het is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 23 Sep 2020 16:09

Re: Het A-woord - serie over autisme

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moest vinden. Het ging allemaal erg snel in de eerste aflevering. Van woede dat iemand zich ermee bemoeide of twijfels uitsprak, tot dat ze toch maar hulp zochten en voorzichtige conclussie. Ik miste eigenlijk een heel stuk tussenin. En het is natuurlijk maar een serie, maar het lijkt alsof het allemaal heel makkelijk en van een leien dakje gaat. Soms moet je namelijk een weg midden door het doolhof vechten. Ik had graag wat meer tussenstappen gezien in de serie. Maar dat wil niet zeggen dat ik volgende week niet weer kijk.

Het vervolg ben ik wel nieuwsgierig naar, ik ga volgende week weer kijken. Misschien ordeel ik te vlug.

Verder zaten er veel herkenbare punten in als moeder van.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers