Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speelgoed wegdoen/opruimen

<<

Anoniem326

Bericht 20 Sep 2020 22:13

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Nee dat is helemaal niet te vergelijken. Ik bedoelde meer dat Zora de tip gaf om nog dingen naar kringloop te brengen of weg te geven. Maar ik gun elk kind beter speelgoed dan dat speelgoed.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Sep 2020 22:15

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

HollyGolightly schreef:Oja dat ben ik met je eens. Ik zou met playmobil ook blij zijn. Ook al is het niet compleet. Maar dat zou ik nooit weggooien. Daar kan je altijd wel iemand blij mee maken.

Als je nog incomplete playmobil over hebt dan wil ik het wel van je overnemen (betalen). Goed in het kader van duurzaamheid. En playmobil blijft goed en mooi.


Als je dat wil, graag, alleen wonen we wel vrij ver uit elkaar. Ik heb een heleboel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Sep 2020 23:10

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Marin schreef:Dan heb je dus toch ergens die meuk vandaag gehaald Marsy? ?


Ik geloof dat ik dit niet begrijp? Omdat ik zeg dat ik meuk weggooi? Ik bedoel daar gewoon zijn speelgoed mee, als dat niet duidelijk was. Hou gewoon van opruimen. Ik heb zelf ook niet veel. Minimalistisch hou ik van. Vind dingen al snel meuk ;)

Snap dat het van traktaties komt, maar snap niet dat het getrakteerd wordt.. R. is nog jong maar hoop écht niet dat hij zulke traktaties krijgt. Maar zo wel, dan gooi ik het ook weg.

Edit: ze hebben bij de supermarkten ook steeds van die spaarspeelgoedjes, zo vreselijk vind ik dat. Wat een vervuiling :(
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Sep 2020 05:44

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Ja haha ik bedoelde omdat je zei dat je meuk weg gooit. Ik heb altijd de indruk dat jij vrij bewust speelgoed koopt dus dat je 't meuk noemde verbaasde me gewoon. Verder niks hoor.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Sep 2020 05:53

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Susan schreef:
HollyGolightly schreef:Oja dat ben ik met je eens. Ik zou met playmobil ook blij zijn. Ook al is het niet compleet. Maar dat zou ik nooit weggooien. Daar kan je altijd wel iemand blij mee maken.

Als je nog incomplete playmobil over hebt dan wil ik het wel van je overnemen (betalen). Goed in het kader van duurzaamheid. En playmobil blijft goed en mooi.


Als je dat wil, graag, alleen wonen we wel vrij ver uit elkaar. Ik heb een heleboel.


Haha dat bedacht ik me ook al!
Heb ook intrresse. Als jij het misschien teveel vindt?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Sep 2020 05:54

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Hier gaat alle 'rommel' ook vrij snel weg.
Dingen als lego, duplo, playmobil, houten treinbaan bewaar ik altijd. En rouleer ik ook. Zo blijft het aantrekkelijk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Sep 2020 06:12

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Zora schreef:Wat zonde om dat weg te gooien HG. Kun je het niet bewaren en eens in de zoveel tijd aan de kringloop geven?


Hier even op inhaken nee ik vind dat niet zonde 9/10 keer is die zooi na 1 of 2x gewoon kapot. J is echt niet super onbenullig ofzo maar de kwaliteit is gewoon bagger. Dus ja ik gooi dat ook weg. Wij kopen sowieso heel bewust spullen, en als we iets kopen moet het goed zijn. Mensen zijn ook oprecht verbaasd als ze onze zolder zien. We gebruiken gewoon bijna alles wat we in huis hebben.
2015 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Sep 2020 06:39

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Marin schreef:Ja haha ik bedoelde omdat je zei dat je meuk weg gooit. Ik heb altijd de indruk dat jij vrij bewust speelgoed koopt dus dat je 't meuk noemde verbaasde me gewoon. Verder niks hoor.


Helaas is niet alles wat ik graag zou willen betaalbaar en krijgt hij ook wel eens wat van vriendjes tweedehands. Maar het klopt wat je zegt: ik koop heel bewust sowieso al. Maar die 2 keer per jaar opruimen doet toch elke keer weer goed haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Sep 2020 07:09

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Ik sloeg vooral aan op plastic autootjes. Volgens mij kun je die altijd wel wegbrengen en komt het dan terecht in zo’n doosje met autootjes voor een paar ct per stuk. De kringloop, en mensen die daar shoppen, kunnen toch zelf bepalen of ze dat (ver)kopen? Maar ik snap het als het echt goedkoop is en na 1x rijden al kapot is hoor. Dan kan het idd beter weg :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Sep 2020 07:14

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Sam schreef:Heb ook intrresse. Als jij het misschien teveel vindt?


Ik hoor wel van Holly en van jou. Kan me voorstellen dat Holly het te ver vindt, ik weet niet waar jij woont.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Sep 2020 07:16

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Susan schreef:
Sam schreef:Heb ook intrresse. Als jij het misschien teveel vindt?


Ik hoor wel van Holly en van jou. Kan me voorstellen dat Holly het te ver vindt, ik weet niet waar jij woont.


Ik woon vlakbij HG, maar wil voor ons beide wel een keer op en neer rijden hoor. Gezellig met mn lover :lol:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Sep 2020 08:10

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Ik ruim eens per jaar denk ik alle speelgoed op, meestal na D.’s verjaardag. Dan maak ik ruimte voor de nieuw gekregen spullen en berg ik de dingen waar hij niet meer mee speelt op. Dat doe ik dan op een dag dat hij niet thuis is, of ‘s avonds als hij op bed ligt. Want als hij het ziet wil hij alles houden.

Ik koop voornamelijk mooi spul voor hem, maar heel veel is ook tweedehands. Duplo bijvoorbeeld is allemaal Duplo wat van mijn man is geweest vroeger (mijn zus heeft ons oude Duplo voor haar kinderen). Natuurlijk heeft D. voor verjaardagen ook wel wat nieuwe setjes gekregen, maar het meeste is dus al jaren oud. Oh, en ik krijg ook weer veel speelgoed van T. van Bazinga, als hij het zat is kan het bij D. nog een ronde mee.

Goedkoop plastic spul koop ik eigenlijk nooit, maar hij krijgt wel eens wat van mijn tante die het niet zo breed heeft, en die dan voor 5 december of zijn verjaardag graag cadeautjes wil geven. Dat is dan allemaal van die actiontroep. Ik vind dat wel lastig, want ze bedoelt het echt lief en ik weet ook dat ze gewoon niet meer geld heeft. Ik vraag nu meestal of ze pyjama’s wil geven voor die gelegenheden, maar vaak doet ze er dan toch weer een troepje bij.

D. speelt er overigens wel heel enthousiast mee, zelfs als het al snel stuk is. Kan hem weinig schelen.

Voor de meiden heb ik vooral oud speelgoed van D., plus dingen die zij voor hun verjaardag hebben gekregen. Een hele mooie little Dutch regenboog, little people poppenhuis, houten poppenwagentjes. Echt mooi spul waar ze jaren plezier van kunnen hebben. Dat gaat, als ze het ontgroeid zijn, op zolder voor als ik ooit kleinkinderen krijg :)

♥♥
<<

Anoniem326

Bericht 21 Sep 2020 08:17

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Susan schreef:
Sam schreef:Heb ook intrresse. Als jij het misschien teveel vindt?


Ik hoor wel van Holly en van jou. Kan me voorstellen dat Holly het te ver vindt, ik weet niet waar jij woont.


Ik red het inderdaad niet qua tijd om het op te komen halen. Maar als het via Sam kan dan vind ik dat een goed idee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Sep 2020 08:27

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Leuk dat jij met de oude duplo van je man speelt, Elliot. Mooi blijvend spul is het! Ik heb ook 't idee dat die kwaliteit veel beter is dan tegenwoordig. O speelt ook met mijn oude duplo bij m'n moeder en dat blijft echt beter zitten op elkaar dan de nieuwe duplo.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Sep 2020 08:49

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Marin schreef:Leuk dat jij met de oude duplo van je man speelt, Elliot. Mooi blijvend spul is het! Ik heb ook 't idee dat die kwaliteit veel beter is dan tegenwoordig. O speelt ook met mijn oude duplo bij m'n moeder en dat blijft echt beter zitten op elkaar dan de nieuwe duplo.

Ja, dat merk ik ook! Grappig zeg, dacht dat het aan mij lag.

Wij hebben ook een enorme lading met Lego, al het oude Lego van mijn man, plus dat van zijn twee neefjes (die zijn nu 15 en 18). Ik heb dat in een kast gezet op mijn werkkamer, en dat noemt D. nu heel stoer de legokamer. Dan voelt hij zich zo groot, want zijn zusjes mogen natuurlijk niet met Lego spelen van mij ivm kleine stukjes. Zo schattig. En dat blijft ook allemaal zo mooi.

♥♥
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 21 Sep 2020 09:13

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Zora schreef:De kringloop, en mensen die daar shoppen, kunnen toch zelf bepalen of ze dat (ver)kopen?


Even hierop inhakend, de kringloop krijgt ook veel "troep", waardoor ze ook veel kosten hebben om al dat afval te laten afvoeren. Dus altijd kritisch kijken naar wat je naar de kringloop brengt.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Sep 2020 09:14

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Ik heb geen gigantische hoeveelheid speelgoed eigenlijk. Zou ook niet weten waar ik dat allemaal moet laten. De dingen die ze nu heeft worden dan ook wel veel gebruikt. Uiteraard rouleert er af en toe eens wat. Heb laatst wel één groot plastic ding weggegooid dat m'n vader laatst een keer voor haar had meegenomen bij de kringloop. Deed ze weinig mee en stond in de weg.

Vorige maand heb ik twee vuilniszakken met babykleding naar een inzamelpunt gebracht voor arme gezinnen. Daar heb bijv. ook wat babyboekjes en knuffels die N niet gebruikt bij gedaan. Zo komt het toch nog goed terecht en zit ik niet meer met de zooi thuis.
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Sep 2020 09:34

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Blue Phone schreef:
Zora schreef:De kringloop, en mensen die daar shoppen, kunnen toch zelf bepalen of ze dat (ver)kopen?


Even hierop inhakend, de kringloop krijgt ook veel "troep", waardoor ze ook veel kosten hebben om al dat afval te laten afvoeren. Dus altijd kritisch kijken naar wat je naar de kringloop brengt.


Bij ons zit de grote kringloop wel bijna naast de milieustraat, ik denk een minuut loopafstand, dus ik denk dat ze dat zelf afvoeren. Kapotte spullen zou ik trouwens niet brengen. Die kleine poppetjes wel, volgens mij verkopen ze die ook gewoon, vaak per doos.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 21 Sep 2020 09:39

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Susan schreef:
Blue Phone schreef:
Even hierop inhakend, de kringloop krijgt ook veel "troep", waardoor ze ook veel kosten hebben om al dat afval te laten afvoeren. Dus altijd kritisch kijken naar wat je naar de kringloop brengt.


Bij ons zit de grote kringloop wel bijna naast de milieustraat, ik denk een minuut loopafstand, dus ik denk dat ze dat zelf afvoeren. Kapotte spullen zou ik trouwens niet brengen. Die kleine poppetjes wel, volgens mij verkopen ze die ook gewoon, vaak per doos.

Hopelijk mogen ze dat daar brengen dan. Normaliter mag bedrijfsafval niet naar het gewone milieuterrein.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Sep 2020 09:56

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt. Ik had altijd het idee dat er een soort samenwerking is, omdat je het aan de achterkant van de kringloop recht tegenover de milieustraat bij een soort depot met containers brengt waar ze het nog uit gaan zoeken. Op de site van de milieustraat staat ook dat als het nog bruikbaar is, je het bij de kringloop moet inleveren. In de kringloop hier in de wijk zet je het gewoon in een tas in de kringloopwinkel zelf, niet ergens aan de achterkant.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 21 Sep 2020 10:20

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Dan zal er wel een soort samenwerking zijn. Er zijn hier in bepaalde steden ook milieustraten van Omrin en kringlopen van Omrin, dus dat heeft dan ook een koppeling denk ik.
Maar de 'gewone' kringloop zoals bij ons in het dorp (2 stuks) heeft dat niet, dus het is dan inderdaad nogal lullig om je 'rotzooi' daar te brengen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Sep 2020 11:00

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Kapotte dingen zou ik daar ook echt niet brengen, die gooi ik gewoon weg. Kleren met vlekken die er niet meer uitgaan breng ik ook niet. Maar wel minder mooi speelgoed, zoals Happy Meal speeltjes en losse poppetjes en zo. En ook vaak boeken. Ik heb laatst nog een paar shoppers vol boeken gebracht, en schoenen en jassen. Dat was dan wel bij de kringloop hier in de buurt. Die grote bij de milieustraat vond ik te ver met al die spullen op de fiets.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Sep 2020 12:21

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Ik krijg zin om alles flink uit te gaan mesten hier!

Dan probeer ik 1 ronde verkopen met de rommelroute die hier is. Kleding doe ik er ook bij, daarvoor mag m'n schoonzus nog kijken wat ze wil. En daarna gaat het naar de kringloop of de weggeefhoek.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 21 Sep 2020 14:34

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Dit is een interessant topic geworden!
Ik wilde vroeger ook zo min mogelijk plastic ‘troep’ speelgoed. Tja, nu merk ik dus hoeveel we de afgelopen jaren toch bij elkaar verzameld hebben. Veel gekregen, soms zelf wat gekocht.
Maar we zijn er wel mee bezig, ik kijk bewuster en bijvoorbeeld fastfood speeltjes weigeren we. Dat is altijd lastig, je moet het vijf keer zeggen, maar dan krijg je het niet. We ook bijna niet meer, dat scheelt ook.
En de action spullen... mijn schoonmoeder is gek op de action en zeeman, dus veel speelgoed komt daar vandaan.

Binnenkort een keer een logeerpartij voor de kinderen plannen en dan mooi uit mesten!
(Het eerste spel heb ik vandaag al verkocht!)
<<

Anoniem304

Bericht 21 Sep 2020 14:49

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Soleil schreef:Dit is een interessant topic geworden!
Ik wilde vroeger ook zo min mogelijk plastic ‘troep’ speelgoed. Tja, nu merk ik dus hoeveel we de afgelopen jaren toch bij elkaar verzameld hebben. Veel gekregen, soms zelf wat gekocht.
Maar we zijn er wel mee bezig, ik kijk bewuster en bijvoorbeeld fastfood speeltjes weigeren we. Dat is altijd lastig, je moet het vijf keer zeggen, maar dan krijg je het niet. We ook bijna niet meer, dat scheelt ook.
En de action spullen... mijn schoonmoeder is gek op de action en zeeman, dus veel speelgoed komt daar vandaan.

Binnenkort een keer een logeerpartij voor de kinderen plannen en dan mooi uit mesten!
(Het eerste spel heb ik vandaag al verkocht!)

Bij de Mac binnen heb je een bestelzuil (tenminste bij die van ons) en dan kan je aangeven of je een speeltje, een boekje of niks wilt.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers