Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragenlijstje: tante of oom worden

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Sep 2020 16:16

Vragenlijstje: tante of oom worden

Officieel zou ik niet mogen posten in dit gedeelte van het forum, maar een eigen topic openen moet toch kunnen en ik kon hierover nog niets vinden op het forum. Uit de andere topics in dit gedeelte zal ik wegblijven met posten.

Binnenkort (over een maandje) word ik voor het eerst oom, want mijn broertje en zijn vriendin verwachten een kleine.
Ze weten zelf nog niet wat het gaat worden. Wilden ze niet weten bij de echo's.

Nu ben ik benieuwd naar het volgende:

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?

Verzin eventueel zelf nog een vraag hierbij...
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2020 16:24

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Leuk Fred!

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
-16
Wrd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
-nvt
Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
-Ja ik ben voogd van 2 neefjes, maar die zijn pas geboren in 2013 en 2019 en van een andere broer.
Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
-Wij geven meestal iets groots wat ze graag willen hebben. Mijn schoonzussen kwamen zelf met ideeën. Ik heb ook een keer een luier trekker gemaakt en daar geld bij gedaan voor op de spaarrekening van de baby.
Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
-Nee, ik was tenslotte 16 haha.
Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
-Mijn oudste neefjes waren prematuur dus er zaten restricties aan het bezoek. Later was mijn moeder oppas en ik woonde nog thuis, dus ik zag ze wekelijks. Bij andere neefjes ging ik 2 of 3x in de eerste weken en daarna zo nu en dan. Wij lopen als broers/zussen de deur ook niet bij elkaar plat.
Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
-Ik heb op 1 neefje veel opgepast, maar hij was ziek in z'n eerste levensjaar en dus durfde m'n schoonzus de deur niet echt uit. Toen hij beter en ouder was, was ik regelmatig oppas in de avond. Maar ik heb dus nooit op een mini baby gepast.
Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers? Ik heb 5 neefjes, waarvan er 1 in Canada woont. Die heb ik 1x gezien, 10 jaar geleden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Sep 2020 16:32

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

[quote="Fred"]

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
23, van m’n zus dan. De zus van mijn man kreeg haar oudste toen ik 13 was, maar toen waren mijn man en ik nog niet samen.

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
Nee, dat doen wij niet in onze familie.

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe zij dat geregeld hebben.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
Een mooi setje kleding en wat speelgoed, geen speciaal groot cadeau ofzo.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen?
(kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
Nee. Ik was daar toen maar matig mee bezig, was pas net klaar met mijn studie en aan het werk.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
Mijn zus woont in hetzelfde dorp als ik en in de kraamtijd ben ik bijna elke dag wel even komen spieken, al was het maar een paar minuten. Dat nam later natuurlijk wel af.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
Ik heb voor het eerst opgepast toen mijn neefje een week of 6 was, een paar uurtjes. En toen mijn zus weer moest werken na haar verlof heb ik de eerste week 4 dagen opgepast, omdat de gastouder pas een week later plek had.

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
3 van mijn eigen zus, 2 van de zus van mijn man. Allemaal neefjes.

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Sep 2020 16:35

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
-Op dezelfde leeftijd als dat ik m’n eerste kind kreeg. Ik was 29.

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
-Nee alleen tante.

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
-Ik neem aan dat m’n zus dit op een andere manier geregeld heeft want ik weet van niks


Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
- Dat weet ik echt niet meer

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
- Nee want we gingen gelijk op, mijn zoon werd 4 weken later geboren

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
- niet supervaak, want zij wonen in Rdam en ik in A’dam, en ik had zelf dus ook een kleine baby

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
- ik heb wel eens een dag opgepast in de babytijd, toen kregen ze het met de opvang niet rond en ik was die dag thuis dus kwam m’n neefje bij mij en mijn baby

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
- 2 neeffies (en een neefje aan m’n schoonfamiliekant)
#teammaple🍁
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 18 Sep 2020 16:51

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom? 28 en 33 van mijn schoonzus (zus van mijn man) en 32 en 33 van mijn broer.

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek) nee

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld? nee, neem aan dat ze dat anders geregeld hebben.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag? Kleertjes geloof ik.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij) nee, wij waren al klaar, maar het kriebelde wel elke weer een beetje.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen) alleen op kraambezoek en verder met verjaardagen over en weer.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd? ja, dat is wel eens gebeurd als het nodig was.

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers? Mijn broer heeft er twee (j-m) en mijn schoonzus/zwager ook twee (j-j). Mijn zus heeft jammer genoeg geen kinderen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 18 Sep 2020 16:59

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom? 27

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek) nee

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld? nee

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag? Een knuffel. Later nog kleertjes en een naam puzzel.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
Ja, maar dat had ik daarvoor ook al.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? Bij de eerste van m'n zusje woonde ik in de buurt en zagen we elkaar sowieso wekelijks. In het begin dat de baby er was wel wat meer.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
Bij de eerste al snel af en toe een paar uur. Bij de tweede woonde ik te ver weg en bij de derde had ik zelf ook een baby van drie weken jonger. Op die van m'n schoonzusje ook niet omdat ik zelf zwanger was wat niet zo goed ging en daarna het ook niet handig was met baby. Nu wonen we wat verder weg.

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
Van m'n zusje 3, en schoonzusje 1.
<<

Anoniem325

Bericht 18 Sep 2020 17:01

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
28.

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
Nee niks officieel.

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
Nee.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
Ik had een mand gemaakt met allerlei kleine cadeautjes voor mijn neefje en ook voor mijn zusje. Zat echt van alles in.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
Nee, was ik toen nog niet mee bezig.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
Ik ben in het begin vaak geweest, was ook bij de bevalling. Mijn zusje vond dit fijn en ik vond dat alleen maar leuk. Later werd het iets minder, maar zag hem altijd wel meerdere keren per week.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
Na een aantal weken heb ik voor het eerst opgepast. Maar echt oppassen heb ik niet heel vaak gedaan omdat dit niet nodig was, hij kwam wel af en toe een nachtje bij me logeren.


Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
1.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 18 Sep 2020 17:05

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
Ik was 20, tien jaar geleden dus.

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
Ja, dit is wel pas later geregeld. Eerst was mijn oudste broer het voor de kids van mijn zus.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
Pff, dat weet ik niet meer. Meestal iets op vraag van de ouders van rond de €50.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
Dat had ik al, ik was alleen nog aan het studeren. Na mijn studie hebben we de anticonceptie achterwege gelaten, ik weet niet of mijn neefjes daarbij invloed hebben gehad.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
Vaak, 2-3x per week. Ik zie ze nu nog steeds minimaal wekelijks.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
Ja, gelijk na het verlof van mijn zus ben ik dagen gaan oppassen. Ik studeerde nog, zij werkte in de zorg, dus er waren soms wat uurtjes overlap met de baan van haar man.

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
7 aan ‘mijn’ kant en 2 bij de broer van mijn man.

Bij mijn oudste was mijn zus zwanger van haar jongste, zij schelen een half jaar. Ik vind het heel bijzonder dat we dit (hebben) delen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Sep 2020 17:10

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom? Ik was 32.

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek) Nee

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld? Dat weet ik eigenlijk niet.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag? Een muziekmobiel en nog een boek geloof ik.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij) Ja ? In het begin niet hoor, maar nu hij ouder wordt vind ik het steeds leuker. In het begin huilde m’n neefje heel veel, vreselijk vond ik dat!

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen) Wisselt heel erg, zie hem gemiddeld 1-2 keer per maand.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd? Ja ik heb wel eens opgepast maar meestal doen mijn ouders dat. Als hij wat ouder is zou ik het ook super leuk vinden als hij eens komt logeren.

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers? Eén en de tweede is onderweg.
<<

Anoniem300

Bericht 18 Sep 2020 18:04

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
* van mijn broer op mijn 27ste (de zus van mijn man had er al 2 voor ik in beeld was, voel me van hun ook geen echte tante.

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
Ja van de middelste van mijn broer.

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
Wij hebben dat mondeling wel afgesproken maar niet alleen van degene waar ik peettante van ben, maar dan alle 3.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
Voor de oudste van mij broer hebben we de luieremmer (zon luxe dure) cadeau gedaan, bij de middelste een fotoshoot en bij hun jongste meisjes dingen (1ste 2 waren jongens) had toen een box gemaakt met 10 cadeaus in roze of paars (paste bij de kamer)

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
Ik had er toen al 2 en was zwanger van de 3de bij hun 3de.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
In het begin wel 3 keer per week, nu zien we elkaar (normaal) 1 a 2 x per maand.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
Heb wel ooit opgepast maar dat meost dan ook wel passen in mijn schema (mijn 2 oudste gingen toen al naar school).

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers
De zus van mijn man heeft er 2 (maar zoals ik eerder al zei die zie ik niet op die manier, daar ook de vragen niet op beantwoord. Maar officieel horen ze er wel bij)
Min broer heeft er 3.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Sep 2020 18:51

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?


Dat gaat 33 of 34 zijn. Ze is rond mijn verjaardag uitgerekend.

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)

Ik word ook peettante ?


Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld


Hebben ze op een andere manier geregeld.


Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?


Het kraamcadeau ligt hier al maanden klaar. Een hele mooie voedingskussen in de vorm van een dier.


Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)


Ik heb al een kleintje, maar het kriebelde zeker wel even als ik haar zwanger zie.


Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)


Dat neemt wel af denk ik als de baby ouder wordt en hier ook flinke afstand. En ligt er ook aan hoe zij zich voelt. Maar het liefst ga ik er straks minimaal 1 keer in de week heen. (Is een uur heen en een uur terug). Als ik dichterbij zou wonen, zou ik veel vaker langs willen gaan.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?

Dat zal ik vast wel een avondje gaan doen dat zij lekker kunnen ontspannen. Of uiteten kunnen of iets.


Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?

Straks dus eentje.


Verzin eventueel zelf nog een vraag hierbij...


@Fred ben wel benieuwd of jij al misschien toch niet al stiekem een kind zou willen? Tussen jouw antwoorden en verhalen proef ik toch een soort voortplantingswens.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Sep 2020 19:01

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Nu ben ik benieuwd naar het volgende:

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom? Toen ik 21 was.
Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek) Nee.
Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld? Nee.
Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag? Ik heb werkelijk geen idee meer.
Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij). Nee. Absoluut niet. Op die leeftijd wist ik niet of ik ooit moeder wilde worden.
Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen) Ik woonde op dat moment nog thuis denk ik.. Dus er tegenover. Maar toch kan ik me niet herinneren dat ik er vaak geweest ben. Ik had niks met baby's, ook al was ik stiekem best trots hoor ?
Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd? Ik heb nooit opgepast. Ja, laatst is de oudste hier een nacht geweest omdat ze met mij ging meelopen op het werk. Maar dat telt niet hè?
Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers? 4. Een meisje en een jongen van mijn broer. Twee meisjes van mijn zus.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 18 Sep 2020 19:16

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
- vorig jaar, ik was 29.

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
- nvt

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
- nvt

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
- verschillende cadeautjes. Wat kleding, boek en een houten theeservies met de naam van mijn nichtje er op.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
- ik had al een kindje.


Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
- mijn zusje woon ruim 2 uur rijden bij ons vandaan dus het duurde al even voordat ik überhaupt op bezoek ben geweest. En we zijn niet heel close.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
- nee

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
- 1 nichtje dus. Wel hebben de halfzussen van mijn vriend ook kinderen maar die zien we nooit.
10.04.17
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 18 Sep 2020 19:24

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Nu ben ik benieuwd naar het volgende:

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
27

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
Nee

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
Nee

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
Geborduurde handdoek

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
Ja

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
Elke week wel even

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
Ja, vaker toen hij ouder werd

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
2 (schoonzus)

Verzin eventueel zelf nog een vraag hierbij...
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 18 Sep 2020 20:18

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Nu ben ik benieuwd naar het volgende:

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
30

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
Nee

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
Ja, maar dat is nog niet geregeld.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
Een hele mooie vilten mobiel voor in de boks.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
Die drang was hier al lang.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
Heel vaak...en dat is eigenlijk niet veranderd.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
Pas toen neefje wat ouder was, eerst lang in het ziekenhuis gelegen en daarna zelf een (pittige) baby. Maar pas nu vaak op.

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
2 neefjes van mijn zusje
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Sep 2020 20:38

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Fred schreef:Nu ben ik benieuwd naar het volgende:

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
-Ik was 31, mijn broer was toen 33 ( is ook gelijk mijn enige broer en ik heb geen zussen)

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
- Nee, mijn broer en ik hebben wel peetooms en tantes en zijn ook gedoopt ed maar hebben dat beide niet bij onze eigen kinderen gedaan.
We hebben mijn oudste zoon wel naar zijn opa’s vernoemd en de jongste naar zijn ooms. Toevallig hebben mijn man en ik beide 1 broer, mijn jongste zoon heeft dus als tweede naam mijn broer zijn voornaam.

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
- Nee, een zus van mijn schoonzus is dat, zij heeft zelf ( nog) geen kinderen. Mijn broer is ook niet de voogd van mijn kinderen, dat is mijn schoonzus.

Wat gaf je als cadeautje toen je op bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
- Mijn broer is gek van alles wat met treinen te maken heeft dus ik gaf een houten trein/ loopwagentje en een zelfgemaakt pakje ( kleding)

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
- Ik had toen al een zoon van bijna 2

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
- Het eerste weekend meteen twee keer omdat ik in de buurt was. We wonen inderdaad ver van elkaar af en zien elkaar bij verjaardagen, onze
ouders en soms gaan we bij elkaar op bezoek maar niet super vaak

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
- Nee, nog nooit en hij ook niet op mijn kinderen. We wonen beide niet meer in onze oude woonplaats waar we bijvoorbeeld nog vrienden in de buurt hebben. Het is gewoon niet handig met de afstand en de gezinnen die we beide hebben (5 kinderen in 5 jaar geboren)

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
- Ik heb dus 1 broer en hij kreeg 3 kinderen in 3 jaar.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 18 Sep 2020 21:43

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Helaas hebben wij (nog) geen neefjes of nichtjes. Ik hoop van harte dat dit wel gaat gebeuren, omdat ik van een schoonzus weet dat die wel echt een kinderwens heeft.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Sep 2020 21:58

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom? Ik was 25

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek) Nee

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld? Ik heb geen idee of en hoe dit geregeld is.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag? Een leuk setje kleren. Mijn neefje was voor iedereen behalve de ouders een grote verrassing, een week voor wij de sleutel van ons nieuwe huis kregen, dus ik had geen tijd om uitgebreid iets leuks te gaan kopen en aangezien er niks in huis was, was dit meer dan welkom.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? Ik had die drang toen al.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? Niet meer of minder dan we normaal gesproken naar mijn ouders gingen (ze woonden een groot deel van het eerste jaar bij mijn ouders). De afstand was ook groot, 2u rijden enkele reis.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd? Nee

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers? Nog steeds 1
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem326

Bericht 18 Sep 2020 22:00

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

minoessepoes schreef:
Fred schreef:Nu ben ik benieuwd naar het volgende:

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
-32

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
- Nee, daar doen we niet aan

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
- Nee

Wat gaf je als cadeautje toen je op bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
- Cadeau waar mijn zus zelf om vroeg. Zo uit mijn hoofd bestek met inscriptie, geboorte appelboom, babyinzetstuk voor de trip trap

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
- Ik had toen net zelf een tweeling gekregen. Mijn zusje en ik hebben in 5 jaar tijd samen 6 kinderen op de wereld gezet

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
- Ik had zelf net een tweeling. Wij zagen elkaar vooral vaak bij mijn ouders. Ik ben natuurlijk wel meteen op kraamvisite gekomen

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
- Nee, we hebben dus samen in 5 jaar tijd 6 kinderen gekregen. Nu in de leeftijd van 1 tot en met 5 en zorgen voor 6 kinderen is best intens. Maar we zien elkaar wel veel en doen samen activiteiten.

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
- Ik heb van 1 zusje drie nichtjes en mijn andere zusje is nu zwanger van een dochter. Ik heb in 2021 dus vier nichtjes.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 Sep 2020 23:16

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
Toen ik 21 was kreeg mijn broer de oudste. Die is nu 14 jaar.

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
Nee

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
Nee, geen idee wat hij geregeld heeft eigenlijk.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
Ik weet het niet zeker meer. Ik denk iets van kleding of speelgoed. Geen groot iets ofzo. Ik studeerde toen ook nog. Hij werd geboren met een keizersnede en we konden die avond even kort langskomen. 2 dagen erna ging ik op vakantie. Ik denk dat ik het cadeau erna heb gegeven want mijn schoonzus moest erg herstellen van de keizersnede.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
Nee totaal niet. Ik was pas 21 en druk met studie. Ik vond het wel heel leuk om op visite te gaan en met hem te knuffelen.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
Ik ging regelmatig langs. Vond het leuk en had ook een goede band met mijn schoonzus. 6 jaar geleden zijn ze verhuisd naar de andere kant van het land en ik vind dat nog elke dag jammer.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
Ik heb af en toe op gepast als ze een ouderavond hadden of iets dergelijks. Niet structureel.

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
Van mijn broer 2 neefjes en 1 nichtje en van mijn zwager 1 nichtje.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Sep 2020 02:06

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik sta er toch wel een beetje van te kijken dat jullie niet weten hoe de voogdij is geregeld. Stel er gebeurd iets dan weet dus jij en wellicht andere directe familieleden niet wie er voor de kinderen dient te zorgen.

Ook al is het kind er nog niet. Ik weet dit nu bijv al. Omdat mijn broertje op driekwartier rijden woont en de ouders van haar vriendin dichterbij wonen hebben ze voor hen gekozen.

De vraag die ik voorbij zag komen. Ik ben er mee in tweestrijd. Komt ook omdat ik de oudste ben en ik heb er wel eens een gesprek over gehad met haar dat het voor mij als een soort van falen voelt dat ik niet voor het eerste kleinkind heb gezorgd omdat ik de oudste ben (ik scheel 8 jaar met mijn jongste broertje die nu een kind krijgt). Aan de andere kant vind ik de vrijheid die ik nu heb wel heerlijk, want ik kan overal naar toe zonder rekening te hoeven met een baby/kinderen. Het is een soort van tweestrijd.
<<

Anoniem314

Bericht 19 Sep 2020 06:35

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Fred schreef:Officieel zou ik niet mogen posten in dit gedeelte van het forum, maar een eigen topic openen moet toch kunnen en ik kon hierover nog niets vinden op het forum. Uit de andere topics in dit gedeelte zal ik wegblijven met posten.

Binnenkort (over een maandje) word ik voor het eerst oom, want mijn broertje en zijn vriendin verwachten een kleine.
Ze weten zelf nog niet wat het gaat worden. Wilden ze niet weten bij de echo's.

Nu ben ik benieuwd naar het volgende:

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom? Met 25 jaar van mijn vriends kant, met 33 van mijn eigen broertje. Bij die laatste was ik zelf al moeder.

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek) Nee

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld? Nee geen voogd

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag? Volgens mij iets van speelgoed, ik weet het niet meer precies want het is al 12 haar geleden.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij) Nee

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen) Familie woont bij ons ver weg. Bij eerste nichtje waren we die dag toevallig in de buurt en mochten we meteen komen. Daarna nog een keer kraambezoek en daarna normale bezoekjes met verjaardagen en af en toe tussendoor.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd? Nee

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
Schoonfamilie 3 nichtjes 2 neefjes
Eigen broers 2 nichtjes en 1 nichtje op komst.

Veel plezier met je nichtje of neefje Fred!

Verzin eventueel zelf nog een vraag hierbij...
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 19 Sep 2020 06:45

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
- ik was 30 toen mijn oudste neefje werd geboren (bij de zus van mijn vriend) en 36 toen aan mijn kant van de familie het eerste nichtje kwam (bij mijn broertje)

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
- Nee

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
- mijn vriend is voogd voor kinderen van zijn broer. Zij hebben dat bewust bij de eigen broer vastgelegd, voor als wij uit elkaar zouden gaan. Zo hebben wij dat voor onze kinderen ook geregeld.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
- ik heb voor al mijn neefjes en nichtjes iets gehaakt. En meestal hadden we ook nog een ander cadeau, maar dat kwam wat later.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
- toen mijn oudste neefje kwam nog niet zo. Maar binnen een jaar was schoonzus zwanger van de tweede. Toen wilde ik wel ook graag. Toen mijn nichtje geboren werd, was ik zwanger van onze oudste.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
- niet heel veel vaker dan normaal. Ze woonden ook niet heel dichtbij

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
- nee

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
- bij mijn schoonfamilie heb ik vier neefjes en één nichtje en bij mijn eigen familie één nichtje.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Sep 2020 06:58

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Nu ben ik benieuwd naar het volgende:

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?

Van m'n man z'n kant toen ik 26 was. Van m'n eigen zus toen ik 33 was.


Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)

Nee want niet gelovig.

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?

Mn zus heeft het geloof ik niet officieel geregeld maar daar gaat haar kindje naar onze broer. Wij zijn wel officieel voogd van de kinderen van m'n schoonzus, staat in testament (en vice versa ook).


Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?

Over kindje van m'n zus: ik had samen met m'n zus een mooi muziekmobiel uitgezocht wat ze van te voren al had gekregen (en zij had mij ook een muziekmobiel gegeven). En m'n man kocht op de kerstmarkt in Nurnberg (zakenreis) zo'n klein sieradenkistje met een dansende ballerina op de muziek van het Zwanenmeer (al append met mij welke 't precies moest worden). Was een spontaan cadeau erbij maar iets wat m'n zus en ik als kind ook hadden en ik dus persé er ineens bij wilde uit sentiment. Ik vermoed dat mijn dochter dit ook krijgt van mijn zus.
Zelf had ik nog een klein kookboekje gemaakt uit naam van m'n zoontje met allemaal baby receptjes met foto's van zoontje erbij. M'n nichtje wil nu elke avond dat boekje lezen en ze koken er ook wel eens uit. Zo leuk!
En tot slot had ik een Hello Baby (nav Hello Fresh) pakket gemaakt: een voorraad diepvriesbakken vol eten voor de hele week met losse pasta/rijst/couscous etc die ze dan nog even moesten koken. Was ze ook zo dankbaar voor.
Oh en ik heb ook nog een (gratis uiteraard) kraam shoot gedaan.
Eh ja ik had wel uitgepakt maar vond 't zo leuk om dit met m'n zus te kunnen delen!



Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)

Ik had al een kind. De wens voor een tweede werd er niet door versneld.



Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)

Mn zus stond stijf van de adrenaline na de geboorte en had dus de hele familie in huis op de dag van de geboorte. (wowza had ik niet aan moeten denken). We wonen op twee uur afstand dus wij zijn enkele dagen daar gebleven en na een paar dagen ben ik in m'n eentje rustig nog langs geweest en heb toen ook die kraam shoot gedaan. Daarna volgde de feestdagen periode dus zagen we elkaar sowieso meer dan gemiddeld.


Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?

Ik heb nog nooit echt opgepast maar dat ligt meer aan m'n zus dat 't niet echt nodig is / ze niet zo veel weg zijn. Ik zou het zo mogen, nichtje is heel vertrouwd met me.

Oh ja nichtjes van m'n schoonzus wel eens trouwens. Twee weken geleden nog spontaan toen de juf door corona uit viel. Heb ik nichtje (9 jaar) even gezellig mee uit lunchen genomen. Andersom passen zij ook wel eens op ons zoontje dus prima om dat zo te doen.


Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?

Eentje nog steeds.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Sep 2020 07:08

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Fred schreef:Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik sta er toch wel een beetje van te kijken dat jullie niet weten hoe de voogdij is geregeld. Stel er gebeurd iets dan weet dus jij en wellicht andere directe familieleden niet wie er voor de kinderen dient te zorgen.

Ook al is het kind er nog niet. Ik weet dit nu bijv al. Omdat mijn broertje op driekwartier rijden woont en de ouders van haar vriendin dichterbij wonen hebben ze voor hen gekozen.

De vraag die ik voorbij zag komen. Ik ben er mee in tweestrijd. Komt ook omdat ik de oudste ben en ik heb er wel eens een gesprek over gehad met haar dat het voor mij als een soort van falen voelt dat ik niet voor het eerste kleinkind heb gezorgd omdat ik de oudste ben (ik scheel 8 jaar met mijn jongste broertje die nu een kind krijgt). Aan de andere kant vind ik de vrijheid die ik nu heb wel heerlijk, want ik kan overal naar toe zonder rekening te hoeven met een baby/kinderen. Het is een soort van tweestrijd.

Een voogd gaat niet persé voor de kinderen zorgen. Een voogd gaat bekijken wie er het beste voor de kinderen kan zorgen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers