Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragenlijstje: tante of oom worden

<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 20 Sep 2020 08:51

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Nu ben ik benieuwd naar het volgende:

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
33

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
Nee. Onze ouders zijn wel katholiek vanuit huis maar wij waren dat als gezin niet.

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
Geen idee. Nooit over gehad eigenlijk.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
We hebben samen met m’n andere 2 broers iets gegeven maar ik weet nu al niet meer wat.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
Ja en Nee. Onze kinderen waren 8, 6, en 4 toen nichtje werd geboren. Zwanger zijn was ik best goed in. Ik had bij alle drie geen dag dat ik het zat was of kwaaltjes (behalve misselijk zijn in het begin). Bevallen ging prima en de kraamweek was heerlijk maar ik wil gewoon geen kind meer. Het was bij mij dus meer het idee dat er definitief geen getrappel meer in m’n buik zou zijn dan het daadwerkelijk nog een kind willen. M’n man wil het wel graag maar ik niet.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
De eerste paar weken kwam ik wel een paar keer in de week langs om te knuffelen. Daarna werd dat minder en nu zien we haar 2-3x per week bij mijn ouders.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
Vanaf het begin heb ik opgepast. Geen vaste dagen of iets. Ze was al heel klein toen ze een nachtje kwam logeren. Ze is vaak bij m’n ouders voor de oppas (wonen we naast) en huppelt dan ook geregeld bij ons naar binnen. Maar het leeftijdsverschil met onze kinderen is gewoon groot, mijn leven is niet meer ingericht op luiers, fruithappen, middagslaapjes enz.

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
1 en de volgende bij een andere broer is onderweg.

Verzin eventueel zelf nog een vraag hierbij...

Niet echt een vraag maar wat ik bij de broer van mijn man (eind 30, vrijgezel en woont thuis) merk is dat hij het vanaf een jaar of 6-7 echt leuk begint te vinden. We hebben met z’n allen een museumkaart en gaan vaak dagjes weg met mn zwager of m’n zwager haalt de oudste op om te vissen, metaalvissen, gamen. Hij gaat zelfs mee op vakantie. En hij past op. Die zie je echt genieten als ie met de kinderen op stap is.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 21 Sep 2020 08:59

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Fred schreef:@ savi... Ik haal peettante/oom vaak door elkaar met voogdij.

Ik ben katholiek en meestal hebben de peettantes en peetooms de voogdij. Op verjaardagen merk je dat ook. Als kind zijnde kreeg ik altijd meer geld van hen (meestal 25 gulden) dan van de andere ooms en tantes (10 gulden). Dat was zo geregeld bij alle neefjes en nichtjes. Er werden nauwelijks fysieke cadeautjes gegeven. Dat hebben mijn ooms en tantes onderling met elkaar afgesproken.


Hier ook katholiek, maar m'n ouders hadden geregeld dat we bij vrienden zouden gaan wonen als zij zouden overlijden en hun kinderen zouden bij ons komen als dat andersom zo zou zijn. M'n zusje en ik hebben ook niet dezelfde peetoom/tante. Bij mij zijn het een schoonbroer en schoonzus van m'n moeder en m'n zusje heeft twee peettantes, de beste vriendin en een zus van m'n moeder. We werden wel altijd extra verwend door onze peetooms en -tantes, vooral met verjaardagen.

Hier geen neefjes of nichtjes, mijn zus heeft geen kinderwens en de broer van mijn man is overleden, dus ze gaan er waarschijnlijk ook niet komen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Sep 2020 09:20

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ik vind het niet zo gek dat ik niet weet hoe mijn zus de voogdij heeft geregeld. Dat staat toch gewoon ergens geregistreerd, ofwel in een testament, ofwel bij de Rechtbank? Ik heb geen testament, maar er staat wel bij de Rechtbank geregistreerd wie de voogdij over onze kinderen krijgt als mijn man en ik allebei komen te overlijden (namelijk mijn moeder). Ik heb dat wel met mijn moeder geregeld, maar verder niet binnen de familie bekend gemaakt. Denk dat mijn zus dit ook niet weet.

♥♥
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 21 Sep 2020 13:34

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom? 22 (11 jaar geleden alweer)

Werd je zelfs peettante of -oom? Nee

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld? Nee

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag? Ik zou het echt niet meer weten. Afgelopen week weer een neefje gekregen en gaf toen een zwembroekje, zwemband, grote hydrofieldoek, een zelf gehaakte knuffel en nog een grote knuffelbeer (grapje in de familie).

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? Nee, ik en mijn man kende elkaar toen net twee weken.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen) We gingen in het begin regelmatig langs, maar helaas wonen ze niet om de hoek.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd? Ik heb wel eens opgepast maar door de afstand niet vaak.

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers? Twee nichtjes en sinds een paar dagen ook een neefje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 07 Okt 2020 10:39

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Inmiddels ben ik oom geworden van een neefje.
Tips voor een cadeautje voor een jongetje zijn welkom.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Okt 2020 10:49

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Fred schreef:Inmiddels ben ik oom geworden van een neefje.
Tips voor een cadeautje voor een jongetje zijn welkom.


Gefeliciteerd Fred!
Cadeau tip zou ik aan de ouders vragen, die weten vast wel wat. Newborns zelf hebben weinig wensen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 07 Okt 2020 10:49

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Gefeliciteerd Fred!
Een voorleesboek? Loopauto? Iets gepersonaliseerds?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Okt 2020 10:50

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Gefeliciteerd Fred. Wat voor budget of iets van soort cadeau had je in gedachten? Vind je iets gepersonaliseerds met de naam bijvoorbeeld leuk?
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 07 Okt 2020 11:13

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Hij heet trouwens G.ijs en ik geef toe dat het met onze achternaam best goed klinkt. Dat had ik eigenlijk niet verwacht gezien ik persoonlijk niet zo van de hele korte namen ben, maar meer van namen met 2 lettergrepen houd. Ik ken zelf mensen die deze naam hebben in mijn omgeving. Komt nog best vaak voor.

Ik had iets van 50 euro in gedachten, maar ik ga hier nog in overleg over met de rest van de familie wat zij in gedachten hebben. Dan hebben we qua waarde allemaal ongeveer even dure cadeaus.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Okt 2020 12:20

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Gefeliciteerd Fred!

♥♥
<<

Anoniem325

Bericht 07 Okt 2020 12:27

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Gefeliciteerd Fred, geniet van het oom zijn!
<<

Anoniem309

Bericht 07 Okt 2020 12:43

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Gefeliciteerd Fred!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 12 Okt 2020 22:23

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Fred schreef:Officieel zou ik niet mogen posten in dit gedeelte van het forum, maar een eigen topic openen moet toch kunnen en ik kon hierover nog niets vinden op het forum. Uit de andere topics in dit gedeelte zal ik wegblijven met posten.

Binnenkort (over een maandje) word ik voor het eerst oom, want mijn broertje en zijn vriendin verwachten een kleine.
Ze weten zelf nog niet wat het gaat worden. Wilden ze niet weten bij de echo's.

Nu ben ik benieuwd naar het volgende:

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?

30

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)

Nvt

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?

Yes.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?

Ik heb echt geen idee meer. Kind is zo gruwelijk verwend door me ?

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)

Ja, maar dat had ik sowieso al.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)

Wekelijks, en dat is zo gebleven.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?

Opgepast vanaf minuut 1. Mijn zusje liet hem het liefst bij mij, bij mij was hij ook heel rustig.

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?

Nog steeds maar eentje!

Verzin eventueel zelf nog een vraag hierbij...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Okt 2020 13:09

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom? Op mijn 25ste

Werd je zelfs peettante of -oom? Nee

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld? Ja sinds dit jaar ben ik voogd van mijn oudste neefje en de kleine die binnenkort geboren wordt.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag? Een zilveren bestekje

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? Ruim 2.5 jaar later werd onze eerste geboren

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? Ik ging niet vaak daar heenmaar mijn moeder paste op en dat was dichtbij dus zag mijn neefje vaak en nu nog geregeld.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd? Ja en nu nog wel een

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers? Ik heb 1 zus zij krijgt over 2 maand de 2e. Haar vriend heeft ook 2 kinderen. Wij hebben dan straks 4 neefjes. (Mijn man heeft geen broers of zussen)

Gefeliciteerd Fred!
2014 2016
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 13 Okt 2020 14:18

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Gefeliciteerd Fred! Waar ik benieuwd naar ben is hoe je het nu ervaart om oom te zijn en of je zelf antwoord kan geven op de vragen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 23:00

Bericht 14 Okt 2020 21:28

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Fred schreef:Ik heb de vragen beantwoord bij m'n eigen broers en zus.

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom? 29 was ik

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek) nee

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld? Ik ben voogd over de 2 kinderen van m'n zusje

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag? De grootste knuffel die er te vinden was omdat m'n zus mijn kinderen van die irritante cadeaus gaf. En je eerste cadeau van je zus aan je kinderen doe je niet weg, wraak
Bij mijn broertjes nam ik een mutsje met naam mee en daarna kregen ze een geboortedoos na aanleiding van het geboortekaartje

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij) ik had zelf al 3 kinderen

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
Bij m'n zus 3/4 per week, mijn broertjes om de week.
Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd? Mijn mijn oudste nichtje was ok haar vaste maandag oppas. Mijn andere neefje en nichtjes mogen logeren wanneer ze willen.

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
4 nichtjes en 1 neefje tussen de 3 jaar en 6 maand
zussieskleding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Okt 2020 21:55

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Pure* schreef:Gefeliciteerd Fred! Waar ik benieuwd naar ben is hoe je het nu ervaart om oom te zijn en of je zelf antwoord kan geven op de vragen.


Laatst was ik bij mijn ouders en zij hadden ook kaarten gekregen waarbij op sommige kaarten stond. Gefeliciteerd met jullie 1e kleinkind (en op een kaart stond zelfs stamboomhouder ivm zoon). Ik heb mijn emoties in kunnen houden omdat ik blij ben voor mijn ouders maar diep van binnen deden die kaarten mij pijn. Ik had namelijk omdat ik de oudste ben voor het eerste kleinkind moeten zorgen en die kaarten zorgde ervoor dat ik daar een beetje verdrietig van werd dat ik daar niet voor heb kunnen zorgen.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Okt 2020 22:05

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Fred schreef:
Pure* schreef:Gefeliciteerd Fred! Waar ik benieuwd naar ben is hoe je het nu ervaart om oom te zijn en of je zelf antwoord kan geven op de vragen.


Laatst was ik bij mijn ouders en zij hadden ook kaarten gekregen waarbij op sommige kaarten stond. Gefeliciteerd met jullie 1e kleinkind (en op een kaart stond zelfs stamboomhouder ivm zoon). Ik heb mijn emoties in kunnen houden omdat ik blij ben voor mijn ouders maar diep van binnen deden die kaarten mij pijn. Ik had namelijk omdat ik de oudste ben voor het eerste kleinkind moeten zorgen en die kaarten zorgde ervoor dat ik daar een beetje verdrietig van werd dat ik daar niet voor heb kunnen zorgen.

Dat zit echt tussen je oren.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Okt 2020 22:08

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Mwoah dat zou ik loslaten Fred. Ik ben zo goed als de jongste thuis, en kreeg als tweede kinderen. Nooit iemand die er bij stil heeft gestaan dat de volgorde of zo niet klopte.
En stamboomhouder is zo 1969 daar zouden mensen echt mee op moeten houden.
<<

Anoniem295

Bericht 14 Okt 2020 22:56

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Fred schreef:
Pure* schreef:Gefeliciteerd Fred! Waar ik benieuwd naar ben is hoe je het nu ervaart om oom te zijn en of je zelf antwoord kan geven op de vragen.


Laatst was ik bij mijn ouders en zij hadden ook kaarten gekregen waarbij op sommige kaarten stond. Gefeliciteerd met jullie 1e kleinkind (en op een kaart stond zelfs stamboomhouder ivm zoon). Ik heb mijn emoties in kunnen houden omdat ik blij ben voor mijn ouders maar diep van binnen deden die kaarten mij pijn. Ik had namelijk omdat ik de oudste ben voor het eerste kleinkind moeten zorgen en die kaarten zorgde ervoor dat ik daar een beetje verdrietig van werd dat ik daar niet voor heb kunnen zorgen.

Maar ik denk niet dat dat is wat Pure bedoelt. Hoe vindt je het om oom te zijn? Wat vind je van je neefje?

Wat je zegt over het eerste kleinkind herken ik, maar dan op een andere manier: ik had graag mijn oma het eerste achterkleinkind willen geven. Helaas niet gelukt. Deed even flink pijn toen mijn nichtje zwanger bleek. Maar dat nare gevoel heb ik, na het een avond flink toegelaten en gejankt en kut gevoeld te hebben, direct geprobeerd van me af te schudden. Is lastig als je zelf ook al een diepe kinderwens hebt, duurde een paar weekjes, maar uiteindelijk is het gelukt. Probeer dat echt uit je hoofd te krijgen, het is geen wedstrijd en er is geen volgorde wie de eerste zou moeten zijn. Dingen lopen zoals ze lopen en het heeft echt geen zin jezelf op die manier te kwellen. Een onvervulde kinderwens is al vervelend genoeg.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Okt 2020 20:43

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Stamboomhouder speelt hier nog wel behoorlijke rol in mijn omgeving. Niet alleen in het gezin waar ik vandaan kom maar ook een gezin van mijn tante. Daar heeft zelfs de zoon (jongste van 3 kinderen, de andere waren meiden) de voornaam gekregen van zijn opa. Dat is de enige stamhouder en ik denk echt dat mijn neef voor een derde is gegaan in de hoop wel een zoontje te krijgen.
<<

Anoniem295

Bericht 15 Okt 2020 20:51

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Maar hoe vind je je neefje nou dan? En hoe voelt het om oom te zijn? Vind je het leuk?

Ik lees nu namelijk vooral een hoop ‘wrok’, wellicht is verdriet of teleurstelling een beter woord. Terwijl het juist ook superleuk kan zijn om oom of tante te zijn, júíst als je zelf (nog) geen kindje van jezelf hebt. En je hebt het vooral over praktische dingen, maar hoe vóélt het nou? Heb je hem al kunnen zien vanwege corona, vast mogen houden? Je hebt een bloedband met dat kleine mannetje, dat kan zo waardevol en leuk zijn!

We zien ons nichtje te weinig maar ik kan er echt van genieten hoe mijn vriend echt alles voor zijn nichtje over heeft en opzij zet, als we haar zien.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Okt 2020 20:57

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

@ Maple, jullie hebben zelf nog geen kinderen toch?

Ik heb hem nog steeds niet gezien. Ze wonen op driekwartier rijden, maar ik ben ook nog niet uitgenodigd om te komen kijken.
Dit zal voornamelijk zijn vanwege corona zijn en vasthouden mag dan zeker niet als ik hem zie. Natuurlijk vind ik het wel leuk en speciaal maar nu ik hem dus niet echt kan zien en goed kan bezoeken is het voorlopig lastig om er een band mee op te bouwen.
<<

Anoniem295

Bericht 15 Okt 2020 20:59

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Oké dat is inderdaad jammer, dan snap ik dat je het echte ‘oom’gevoel nog niet ervaart.
Nee wij hebben zelf ook geen kinderen. Hopelijk ooit.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 15 Okt 2020 22:07

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Je kunt natuurlijk ook zelf vragen of je langs mag komen Fred. Ik heb zelf nooit iemand uitgenodigd om naar mijn baby te komen kijken.

Ik werd op mijn 35e tante. Ben geen voogd of iets en heb als eerste cadeau een suf slabbetje gegeven met ‘mijn tante is de leukste’. Later nog een echt cadeau gegeven. Ik kreeg er geen grotere kinderwens van want ik was op dat moment zelf zwanger. Ik ging in het begin elke week langs tot 3 weken voor mijn uitgerekende datum. Ik heb 1 neefje en 1 nichtje.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers