Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Welke piet kies jij

Zwarte Piet
17
13%
Roetveeg Piet
109
87%
 
Aantal stemmen : 126
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Sep 2020 11:51

Welke Piet kies jij anno najaar 2020

10 maanden geleden opende Spencer het ander topic over Zwarte Piet / roetveegpiet. Dit topic heeft veel losgemaakt, er ontstond discussie en, als ik voor mezelf spreek, heeft vooral Carrie gezorgd voor een stukje bewustwording bij veel forummers die de impact van Zwarte Piet en discriminatie altijd onderschat hebben.

Ik ben heel benieuwd hoe de peiling is, na het volgen en/of deelnemen van/aan deze discussie. Wat mij betreft kunnen we de discussie gecentreerd houden in het andere topic, maar aangezien je daar geen nieuwe poll kunt plaatsen, heb ik dit topic aangemaakt.

Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Sep 2020 13:27

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Roetveeg!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 18 Sep 2020 15:05

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Roetveeg. Ik wil gewoon dit fijne feest door vieren. Mijn sentiment doorgeven. Zonder dat ik of een ander zich ongemakkelijk voelt.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 18 Sep 2020 17:54

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Toen roetveeg en nu natuurlijk nog steeds. Heel eerlijk, ik ben verbaasd dat er nog 5 mensen voor zwarte Piet stemmen. Jammer
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem315

Bericht 18 Sep 2020 18:03

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Roetveeg, uiteraard. Mensen die dat niet doen, begrijpen nog steeds de essentie niet. Sneu.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 18 Sep 2020 18:18

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Roetveeg.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 18 Sep 2020 18:20

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Ik hetzelfde als 10 mnd geleden roetveeg.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 05 Nov 2017 10:12

Bericht 18 Sep 2020 18:20

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Ik kies zeker voor roetveeg.

Maar ik ken veel mensen die nog voor zwarte piet zijn. Hier in onze gemeente leeft het ook niet echt. Dat wil zeggen, de Sinterklaas vereniging in de gemeente heeft aangegeven als de pieten roetveeg moeten worden ze ermee stoppen. En daar zijn in ieder geval op sociale media de meeste mensen het roerend mee eens.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 18 Sep 2020 19:04

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Absoluut roetveegpiet. Heb ik nou goed begrepen dat alle intochten afgelast zijn? Dat zou ik heel fijn vinden want ik woon echt in een stad waar de pieten pikzwart zijn. De hele intocht overslaan zou ik toch sneu vinden voor mijn kinderen dus dat zou ik lastig vinden. Als het dit jaar afgelast is zijn we volgend jaar toch alweer een jaar verder en wie weet hoe ver we dan ontwikkeld zijn..
<<

Anoniem316

Bericht 18 Sep 2020 20:40

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Zeker roetveegpiet. Al lijk ik in mijn omgeving de enige te zijn. L. kent het überhaupt niet eens anders. Die noemt ze ook Pieten. Ik las laatst een sinterklaas boekje (die had ze ergens op zolder opgescharreld) en die heb ik weg gedaan omdat het wel echt ging over sinterklaas en zijn donkere knecht. Geen leuk verhaaltje, met de kennis van nu.
<<

Kira

Bericht 19 Sep 2020 08:41

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Exogenesis schreef:Roetveeg, uiteraard. Mensen die dat niet doen, begrijpen nog steeds de essentie niet. Sneu.


Dit soort reacties en die van Meneer de Uil maken dat ik niet eens meer stem in een topic als deze. Vind het heel vervelend dat er op deze manier om gegaan wordt met sneue mensen die een andere mening hebben en die de essentie blijkbaar nog niet snappen.
Waarom een poll als er maar 1 antwoord goed is?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 19 Sep 2020 08:46

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Kira schreef:
Exogenesis schreef:Roetveeg, uiteraard. Mensen die dat niet doen, begrijpen nog steeds de essentie niet. Sneu.


Dit soort reacties en die van Meneer de Uil maken dat ik niet eens meer stem in een topic als deze. Vind het heel vervelend dat er op deze manier om gegaan wordt met sneue mensen die een andere mening hebben en die de essentie blijkbaar nog niet snappen.
Waarom een poll als er maar 1 antwoord goed is?


Dat mag Exo toch vinden? Wat vind jij dan Kira? Ik proef hieruit dat je voor zwarte piet bent?
<<

Anoniem328

Bericht 19 Sep 2020 08:48

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Ja dat vind ik ook jammer Kira!

Dit soort veroordelende reacties zorgt er alleen nog maar meer voor dat mensen minder openstaan voor verandering.

Er zijn echt nog heel veel mensen (ook in mijn omgeving) die het écht niet snappen. Ik probeer elke keer weer in gesprek te gaan in de hoop dat ze het ooit wel gaan snappen en bijdraaien.

Ik ben overigens volledig voor roetveegpiet.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Sep 2020 08:54

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Maar als je het nu nog niet snapt na al die jaren, na al die uitleg en informatie die je tot je beschikking hebt. Zelf dingen kunt uitzoeken, je inleest en het nog niet snapt. Niet wil snappen denk ik dan, dan vind ik dat ook sneu. En sneu in de letterlijke betekenis van het woord. Dus sneu als in verdrietig, treurig, jammer.
<<

Kira

Bericht 19 Sep 2020 08:56

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Fantine schreef:
Kira schreef:
Dit soort reacties en die van Meneer de Uil maken dat ik niet eens meer stem in een topic als deze. Vind het heel vervelend dat er op deze manier om gegaan wordt met sneue mensen die een andere mening hebben en die de essentie blijkbaar nog niet snappen.
Waarom een poll als er maar 1 antwoord goed is?


Dat mag Exo toch vinden? Wat vind jij dan Kira? Ik proef hieruit dat je voor zwarte piet bent?


Nee hoor, vind Roetveeg ook prima.
Tuurlijk mag iedereen dat vinden maar het zorgt er wel voor dat mensen hier dus niet meer op willen reageren.
<<

Anoniem295

Bericht 19 Sep 2020 09:08

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Ik lees Exo's sneu op de manier waarop Carrie hem omschrijft. En daar vind ik op zich niet zo heel veel heftigs aan, want mensen die pro zwarte Piet zijn snappen idd de essentie niet, dus dat is een feit, en dat mensen dat jammer/verdrietig vinden, is op zich ook niet zo heel schokkend.
Weet je, die discussie zou nu gewoon geen discussie meer moeten zijn. En dat dat 't nog altijd wel is, is gewoon jammer.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Sep 2020 09:21

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Ja als de sneu zo is bedoeld dan is het inderdaad wel een begrijpelijke woordkeuze. Ik las hem anders.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Sep 2020 09:22

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Precies zoals Carrie het omschrijft, bedoel ik het.
Mijn man wil het ook niet begrijpen, mijn broer ook niet. Ik vind het verdrietig dat ze het niet kunnen zien.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Sep 2020 09:23

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Carrie ik vraag me ook wel vaak af waarom ik het nog probeer hoor. Als ze het nu nog niet begrijpen dan gaat dat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren. Maar toch wil ik niet opgeven. Zwarte piet zit in mijn omgeving zó vastgeroest!
<<

Anoniem315

Bericht 19 Sep 2020 09:26

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Hier zit het ook erg vastgeroest. Ik ben de confrontatie al meerdere keren aangegaan en zal het blijven doen. Op mijn werk ook: daar zijn ze nu eindelijk om. Nu wil ik de stichting nog zien te overtuigen. Over een week ga ik de strijd weer aan. Maar soms voelt het alsof je tegen een muur praat en soms lukt het me gewoon niet meer om duidelijk te zijn omdat die muur zó ontzettend dik is.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Sep 2020 09:27

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Exogenesis schreef:Precies zoals Carrie het omschrijft, bedoel ik het.
Mijn man wil het ook niet begrijpen, mijn broer ook niet. Ik vind het verdrietig dat ze het niet kunnen zien.

Oh dat lijkt me echt lastig, als je met je partner daarin niet op 1 lijn zit.
#teammaple🍁
<<

Anoniem326

Bericht 19 Sep 2020 09:43

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Carrie schreef:Maar als je het nu nog niet snapt na al die jaren, na al die uitleg en informatie die je tot je beschikking hebt. Zelf dingen kunt uitzoeken, je inleest en het nog niet snapt. Niet wil snappen denk ik dan, dan vind ik dat ook sneu. En sneu in de letterlijke betekenis van het woord. Dus sneu als in verdrietig, treurig, jammer.



Maar heel veel mensen die voor zwarte piet zijn lezen zich niet in en verdiepen zich niet in een ander standpunt. Het nieuws dat jij leest, kan echt heel anders zijn dan het nieuws dat andere mensen lezen. Mijn ex is ook voor zwarte piet en als je bijvoorbeeld naar zijn facebook tijdlijn kijkt en naar die van mij dan is dat een wereld van verschil. Hij wordt daar juist bevestigd in zijn denkwijze en niet geïnformeerd over de mijne. En natuurlijk is facebook niet de enige nieuwsbron, maar ik denk dat je je niet moet verkijken in het verschil van media.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Sep 2020 10:47

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Dat bedoel ik ook precies HG. Die informatie is er maar mensen kiezen ervoor die niet op te zoeken om het te begrijpen. Omdat ze er ook niet voor open staan.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 19 Sep 2020 10:56

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Ik ben voor roetveegpiet, en ik hoop heel erg dat het overal roetveeg wordt en dat de maatschappelijke discussie hierover eindelijk eens over kan zijn. T zijn altijd de volwassenen die er tegen zijn, terwijl het een kinderfeest is en kinderen vinden roetveeg goed. Niemand gekwetstst en iedereen blij zou ik dan denken.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik altijd naar een van de intochten ga bij ons in de buurt, en ze niet vermijd omdat daar zwarte pieten zijn. Laten we hopen dat het in 2021 overal roetveeg pieten zijn.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 19 Sep 2020 12:18

Re: Welke Piet kies jij anno najaar 2020

Tsjah.. ik ben niet 'voor' zwarte Piet, maar ook niet 'voor' roetveegpiet.

Vind het wel altijd jammer dat het nooit hoor en wederhoor is. Iedereen vindt dat ie gelijk heeft, terwijl volgens mij het antwoord ergens in het midden moet liggen.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers